Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (45 minutter siden):

Jeg vil tilbake til demokrati og frihet, der menneskene har fornuft. Ikke den vanvittige polariseringen. 

Når du assosierer et ord som "mangfold" med "unge menn fra afrika og midtøsten som er uforenlige med våre verdier", så er du allerede polarisert. Når du svelger all propaganda som er ment for å polarisere samfunn, og tolker det som sannhet, så signaliserer du at du er OK med polarisering.

Var det du som refererte til Harris som en "DEI-hire" for litt siden? Det betyr at republikanerne har deg i sin hule hånd takket være deres propaganda, selv om du påstår at du ser dem som værre enn demokratene. Når man er så laserfokusert på innvandrere fra utpekte land og transpersoner, så er det selve definisjonen på polarisert.

La meg forklare det enklere. Alle husker dette klippet fra Tom & Jerry, ikke sant?

Vi er Tom.

Jerry er oligarkene og diverse konservative organisasjoner som vil karre til seg all makt.

Og ting som dette:

"Se, en klimaaktivist som setter seg ned i veien og sperrer for biler"

"Se, en transperson med blått hår som har et rart pronomen på sosiale medier"

"Se, en innvandrer som kommer fra et land med mye vold."

"Se, en nyinnspilling av en gammel film med ikke-hvit i hovedrollen"

EDIT; "Se, en student som kritiserer enn professor for å sitere en mannosfæreinfluenser. Det betyr at studenten er ute etter å KANSELKULTURERE ham. Ytringsfriheten er under angrep!"

"Se, en nyhetsavis som skriver om en kriminell handling begått av en etnisk hvit, som bryter med bildet om at innvandrere er mer voldeligere enn hvite. Det er typisk mainstream media, ikke sant?"

"Se, en nyhetskanal som ikke har blitt merket som mainstream media, som sier at skeive lærere pusher radikal kjønnsideologi på barn. Siden den kanalen ikke har blitt stemplet som mainstream media, så må det være sant, ikke sant?"

Det er jerry som later som han ser på noe i hånda si.

Og når det blir kutt eller avvikling av helsetjenester, innføring av mer rigid overvåkning og detaljstyring fra politi, bedrifter og arbeidsgivere, reversering av menneskerettigheter, osv...

...Det er oss som blir slått i øyeeplet!

Det beste vi kan gjøre for å motarbeide dette, er å heller vise solidaritet med ulike grupper. Ikke se transpersoner og folk fra afrika og midtøsten automatisk som fiender.

Og ja, mangfold er bra, vet du hvorfor? Fordi jo mer du blir eksponert for mangfold (EDIT: Og når jeg mener eksponert, mener jeg egen erfaring i person, ikke den eksponeringen reaksjonære har håndplukket til deg), altså forskjellige gruppe mennesker, jo vanskeligere blir det for deg å hate dem og se dem som fiender. Og det betyr at det blir vanskeligere for oligarker, storbedriftseiere og den økonomiske toppen til å manipulere deg og dermed kontrollere deg.

Dette er hovedgrunnen til denne motstanden mot representasjon i media. Hvis flere, spesielt etnisk hvite vestlige, ser mangfoldig representasjon, og attpåtil klarer å leve seg inn i disse rollefigurene og relatere til dem, så betyr det at deres empati blir forsterket. Og det utgjør en trussel for den konservative og økonomiske eliten. Derfor sprer de sine droner til å klage over "woke i underholdning". Og denne dusteunnskyldningen som "jeg vil bare se en film i fred for å rømme virkeligheten, uten å bli påminnet om verden jeg lever i, og det klarer jeg ikke fordi mangfoldig representasjon ødelegger innlevelsen", den er eksklusivt en retorikk som først dukket opp etter Gamergate i 2014. Det er eksklusivt en retorisk Gamergate-taktikk som er ment for å splitte og herske. Den er ment for at du skal se andre mennesker som ikke er som deg, som ikke medmennesker, men forstyrrende, politiske elementer, ondsinnede avatarer for "politisk korrekthet", avvik i ditt levesett, osv.

Så... skal du fremdeles la det republikanske partiet spille på deg som en fele?

Og demokratene kan i deres nåværende status ikke gjøre mer enn det AIPAC og deres donører tillater dem å gjøre. Nå har Bernie begynt å kjøre et eget løp, klarer de å karre seg på beina og unngå fristelsene til AIPAC?

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (29 minutter siden):

Hvilken informasjon kom egentlig ut? Kan det være en kontrollert lekkasje, som rett før lanseringen av nye biler, telefoner og andre produkter? 

Det var om USA sitt angrep i Jemen..

Absolutt ikke noe kontrollert eller ønsket lekkasje.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Bombing i Yemen fortsetter, mot boligområde med kun sivile.

Oscar vinnende regissør Hamdan Ballal for "No Other Land" angrepet og bortført blødende i militært israelsk kjøretøy av maskerte og væpnede bosettere og militære !  https://apnews.com/article/no-other-land-oscar-israel-palestinians-084c63f33e748a3279646759e9b705c2  

Sitat

Basel Adra, another co-director, witnessed the detention and said around two dozen settlers — some masked, some carrying guns, some in Israeli uniform — attacked the village. Soldiers who arrived pointed their guns at the Palestinians, while settlers continued throwing stones.

“We came back from the Oscars and every day since there is an attack on us,” Adra told The Associated Press. “This might be their revenge on us for making the movie. It feels like a punishment.”

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (7 timer siden):

Det er bare å lese aviser. Nesten alle politikere og massemedier i Vesten er enige i at strømkrise er bra, vi trenger mer mangfold fordi mangfold er vår styrke. Det beste mangfoldet er de som er mest ulik oss, så det blir maksimale konflikter. Klimaaktivister stenger trafikken. Barn som sliter blir dyttet på trans-agendaen av aktivister forkledd som leger, og foreldre kan miste foreldreretten og lærere men miste retten til å praktisere yrket om de ikke støtter et forvirret barns ønske om å kjønnslemlestelse.

Det er mer. Langt mer. I Norge skrev avisene lenge om en nazifrisør og rasistkonduktør. Så hadde de en kampanje om kjøttskam, flyskam og bilskam.

Vesten har opplevd økende voldskriminalitet, men ifølge massemedia er gjerningsmannen alltid norsk statsborger. 

Folk leser åpenbar løgn i avisene hver dag, og trekker mot alternative nyhetskilder i håp om at flere perspektiver fører dem nærmere sannheten. 

Venstresiden klarer ikke engang å innse sine feil.

Nå kom Snøhvit-filmen ut. Hovedrollen er Latina, om det er lov å si. Eller er det latinx det heter nå? Tror hun identifiserer seg som kvinne. Uansett, eventyret beskriver "skin white as snow". Men hun er lysebrun i filmen. De rettferdiggjør navnet med at hun ble født i en snøstorm.

Men at Hollywood er woke er kanskje bare en høyreekstrem konspirasjonsteori uten rot i virkeligheten, og alle som tror på den er paranoide og går med tinnfoliehatt.

Jeg forsøker ikke falsk ekvivalens. Jeg tror jeg foretrekker Demokratene. Men hvorfor er Harris deres kandidat, og hvorfor kan de ikke roe ned galskapen litt?

I et topartisystem vil et av partiene vinne uansett.  Velgerne fikk nok av galskapen. Stadig redusert livskvalitet under Demokratene fikk dem til å stemme på forandring. Noen angrer, noen er sta. Noen er enig med politikken hans.

Det er ikke meg du skal overbevise, jeg har ikke stemmerett i USA. Trump vant valget på demokratisk vis.

Denne kommentaren består av den vanlige runden med overdrivelser, ironi og generaliseringer for å skape en fortelling om at vesten er i kaos, men flere av påstandene dine er enten uriktige, villedende eller mangler nyanser. De kan fungere som en provokasjon, men står uhyre svakt når man går systematisk gjennom innholdet.
Kultister er umulig å snakke med. Blokkert.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Bare blokker om du ikke liker sannheten. Det er ganske vanlig, har jeg inntrykk av. 

Det er mange demokrater som misliker retningen partiet har tatt. Trump vant, enda mange hadde foretrukket et demokratisk parti med mindre aktivisme.

På sin første dag som president signerte Biden en presidentordre om transkvinners adgang i kvinneidrett og garderober. Han brukte lang tid på å erkjenne at den sørlige grensen hadde utfordringer.

Alt Harris trengte å gjøre var å ta avstand fra deler av Bidens politikk. Folk fikk inntrykk av at hun var enda verre enn han, og ikke ville rette opp i disse feilene, men gjøre alt verre. 

Det demokratiske partiet kan fortsette å insistere på at Harris var en god kandidat, og at det var folket som sviktet henne. Så får vi se om de vinner neste valg. 

Om Trump fortsetter med sine omveltninger kan det hende at folk stemmer på Demokratene igjen. Ikke fordi Demokratene gjør noe rett, men fordi de fremstår som mindre sprø enn Trump.

Mens vi er inne på tegnefilm. Husker det var valg mellom a giant douche and a turd sandwich i South Park.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig er det en grov løgn at lærere i USA blir tvunget til å "støtte et forvirret barns ønske om kjønnslemlestelse", når det er det stikk motsatte som skjer:

https://lalgbtcenter.org/vanguard/the-painful-history-of-forced-outing-and-anti-lgbtq-school-policies/

https://time.com/6316006/school-boards-policies-outing-transgender-students/

Sa man polarisering? Dette skaper polarisering blant lærere og elever, ettersom det minsker tillit og trygghetsfølelsen elever vil ha til lærere. Det vil også skape polarisering innad i enkelte familier.

Heldigvis kjemper noen for å opprettholde beskyttelse. Men fascistiske søppelknullere kommer garantert til å tolke dette som "påtvungen" eller "brudd på ytringsfriheten", osv...

https://calmatters.org/education/k-12-education/2024/12/california-forced-outing-lgbtq-new-laws-2025/

Også, transpersoner i kvinnesport, enda en del av distraksjonskaka.

Hva? En transkvinne vant en gullmedalje i kvinnesport? Jeg burde skynte meg å stemme mot mine egne interesser så fort jeg kan. Jeg må stemme vekk mitt helsetilbud og min helseforsikring.

Jeg må stemme vekk mine døtres, søstres, kones, mors, kvinnelige kollegaers kroppslige autonomi, noe som vil, i tillegg til å frarøve friheten deres, putte dem i en betydelig større helserisiko.

Jeg må stemme bort mine og andres rettigheter som arbeider og risikere at fagforeninger blir en saga blott, samt at arbeidsgiveren min hundser meg og behandler meg som dritt, uansett hvor mye jeg kryper for arbeidsgiveren min.

Jeg må stemme bort ytringsfriheten min, så hvis "Pappa" i det hvite hus sier eller gjør noe jeg er uenig i, må jeg bare holde kjeft og være en lydig patriot, ellers...

Jeg må stemme bort min og andres frihet fra religion, slik at vi for alltid vil bli tvunget til å delta i et statlig kristennasjonalistisk teokrati.

Men det vil være verdt det, fordi ingen transkvinner vil noensinne vinne i kvinnesport igjen. Det vil være verdt det!

Det vil være verdt det!

Det vil være verdt det!

Det vil være verdt det!

Det vil være verdt det!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, AtterEnBruker said:

Også, transpersoner i kvinnesport, enda en del av distraksjonskaka.

Istället för att klaga på distraktion kanske det bästa är att ta sitt fornuft till fånga och ikke ha noen transkvinner inom idretten ... 

Är helt idiotiskt hvis man ser transkvinner idrott som en del av ett kulturkrig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
obygda skrev (4 timer siden):

Vel - jeg har liten tro på å svare på denne måten. Jeg er ikke for vold eller bruk av makt for å løse konflikter - det er for amerikansk for å si det slik. Dessuten er ikke Europa mål for disse huthiene uansett - de vil ramme Israel.

Det er ekstremt naivt. Vold og makt er det eneste som kan sette på plass aktører som ikke vil oss vel. 40% av det vi kjøper går gjennom Suez-kanalen. Så mye som jeg hater Vance har han helt rett her. Hvorfor skal ikke europeere prioritere å beskytte sine interesser men fremdeles er avhengig av uncle sam? 

Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (7 minutter siden):

Det er ekstremt naivt. Vold og makt er det eneste som kan sette på plass aktører som ikke vil oss vel. 40% av det vi kjøper går gjennom Suez-kanalen. Så mye som jeg hater Vance har han helt rett her. Hvorfor skal ikke europeere prioritere å beskytte sine interesser men fremdeles er avhengig av uncle sam? 

Nå er ikke båter til Europa mål for huthiene. Så hvorfor skal europeiske land eskalere dette mer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (15 minutter siden):

Istället för att klaga på distraktion kanske det bästa är att ta sitt fornuft till fånga och ikke ha noen transkvinner inom idretten ... 

Är helt idiotiskt hvis man ser transkvinner idrott som en del av ett kulturkrig. 

Ikke like idiotisk som å være såpass mega/ultra/super-besatt av transkvinner i idrett. Og prøve å kamuflere det som "fornuft".

Det du ber om, er å ta enhver løgn fra reaksjonære, og behandle det som en sannhet som trengs å legitimeres for deres målgruppe.

Som ikke kommer til å stilne folks hat mot transpersoner, eller andre grupper som kommer til å havne i siktet til hakkekylling-kanonen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg støtter ikke MAGA, jeg kritiserer Demokratenes fokus og valgkamp. Før valget trodde mange at Trump var bedre. En del har nok endret mening nå. De mente ikke å stemme på Musk, invasjon av Grønland og Canada og allianse med Russland.

Dems burde hatt en helt annen valgkamp, presidentkandidat og fokus. Så kunne USA vært styrt av profesjonelle politikere som folk kan være uenig med på en saklig måte.

Bidens helse og  Demokratenes håndtering veltet et stort lass. Kort tid før valget finner folk ut at de har blitt holdt for narr, og den nye presidentkandidaten er den upopulære Harris. 

De gjorde så mye feil at de hjalp Trump å vinne.

Demokratene har bedre ordninger for arbeidernes rettigheter, helsetilbud osv. I hvert fall i teorien. I praksis fungerer det dårlig. De siste årene har fattigdom outsourcing, kriminalitet, hjemløshet og slikt gått opp. Trump lovet grensekontroll, oljeboring og jobber.

Det fantes mange grunner til at folk stemte på Trump. Folk var misfornøyde med Biden.

Lenke til kommentar
Just now, AtterEnBruker said:

Ikke like idiotisk som å være såpass mega/ultra/super-besatt av transkvinner i idrett. Og prøve å kamuflere det som "fornuft".

Seriöst? Mina åsikter är baserad på folk med en PhD som forskar på idrett. Det ända fornuftiga är att ikke ha med några transkvinner i idretten med kanske några få undantag. 

Det du ber om, er å ta enhver løgn fra reaksjonære, og behandle det som en sannhet som trengs å legitimeres for deres målgruppe.

Nei, jag ber om att fornuftiga människor ska lyssna på forskarna. 

Är helt obegripligt hur folk som du tror detta i första hand handlar om deres kultukrig. 

Som ikke kommer til å stilne folks hat mot transpersoner, eller andre grupper som kommer til å havne i siktet til hakkekylling-kanonen.

Om man vill ha mindra hat mot transpersoner så kan det vara en ide att komma med fornuftiga argument och förslag istället för att få en massa personen som faktiskt ikke har noe problem med transpersoner men trots det ikke vill ha dem i idretten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
On 3/22/2025 at 9:42 AM, linux-fan said:

https://www.vg.no/nyheter/i/nyJ5po/meslinger-sprer-seg-ukontrollert-i-usa

Meslinger sprer seg ukontrollert i USA

Meslinger fortsetter å spre seg i USA, og helsemyndighetene frykter at utbruddet kan vare i opptil et år. Antall smittede har nå passert 350 personer, og to personer har mistet livet.

...

Rammer uvaksinerte barn

...

Og det viser korleis samfunnet har forvitra i USA. Ingen tiltro til det offentlege og ikkje noko felles kunnskapsgrunnlag i landet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (8 minutter siden):

Mina åsikter är baserad på folk med en PhD som forskar på idrett.

Så la det være opp til forskerne. Ikke politikere som blant annet vil kutte støtte til forskning og akademia.

fredrik2 skrev (10 minutter siden):

Det ända fornuftiga är att ikke ha med några transkvinner i idretten med kanske några få undantag.

Hvem disse unntakene enn er, vil de aldri være gode nok for den reaksjonære bevegelsen. Fascisme stopper ikke med "noen aksepterte unntak".

Men det er i det minstre bra at du selv vil gjøre noen unntak. Fremskritt siden sist 😇!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 3/22/2025 at 2:55 PM, WiiBoy said:

Dette kommer jo veldig an på øyne som ser.

• Skal militære hjelper presidenten med å stanse et kupp?
  • Skal militære hjelpe presidenten med å foreta et kupp?
  • Skal militære hjelpe opposisjonen med å stanse et kupp forsøk fra presidenten? 
  • Skal militære hjelpe opposisjonen med å foreta et kupp forsøk mot presidenten?

Hvem "bestemmer" hvem som utfører et kupp? Tradisjonelt ville man latt dommerstanden bestemme dette, men nå er jo de under angrep fra DT. Er det DT som bestemmer hva som er et kupp eller ikke, så er han en fullblods diktator. 

Det er det som er ekstremt farlig med hva DT og MAGA driver med. De bryter alle de uskrevne reglene og normene som er limet i demokratiet og vestlig samfunn.

Dei som skriver historia etter eit kupp bestemmer kva som var riktig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...