Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (17 minutter siden):

Når man angriper sivile for å oppnå et politisk mål er man en terrorgruppe fordi man bruker terror som strategi. Så enkelt er det faktisk. Jeg registrerer dog at du er uenig. 

Det fungerer ikke slik at man ikke er terrorister hvis man støtter vedkommendes mål. Ord har betydning objektivt sett

IDF angriper sivile (teppebomber sivilbefolkningen) for å oppnå et politisk mål (å etablere et Stor-Israel, "from the river to the sea"). Terrorbombing som strategi for å tilegne seg nytt land. 

"Så enkelt er det faktisk. Jeg registrerer dog at du er uenig".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Steve Cook skrev (Akkurat nå):

IDF angriper sivile (teppebomber sivilbefolkningen) for å oppnå et politisk mål (å etablere et Stor-Israel, "from the river to the sea"). Terrorbombing som strategi for å tilegne seg nytt land. 

"Så enkelt er det faktisk. Jeg registrerer dog at du er uenig".

Det du sier stemmer ikke, idf har ingen målsetning om å etablere et storisrael der araberebikke har noen plass, de slåss mot en terrorgruppe som gjemmer seg bak sivile. 

Men dette er uansett en avsporing. Jeg noterer meg at du mener direkte angrep og kidnapping av sivile er ok. Jeg er imot enhver person som direkte og bevisst angriper sivile,  ig den eneste gruppering som noengang i denne konflikten har just tegn til å straffe slike er idf

Lenke til kommentar
Steve Cook skrev (6 minutter siden):

Og der var det tomt for argumenter..?

Nei, jeg er ikke tom for argumenter, jeg gidder ikke ta debatten med noen som pisser på våre oldeforeldre ved å tillegge de egenskapene ved å drive terror

Nå er jeg helt of holdent ferdig med akkurat denne debatten

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (5 minutter siden):

Kan ikke HAMAS sliutte å begå terror mot Israel? Eller i det minste slutte å skjule seg bak menneskelige skjold så Israel får skylda?

Terrorstaten Israel ble opprettet som en følge av omfattende terrorhandlinger utført av jødiske terrorgrupper som irgun og haganah. Tenker du at det bare er israel som kan drive med terror, eller tenker du at terror bare var akseptabelt frem til terrorstaten israel var etablert?

Endret av Steve Cook
Tilleggsinfo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
obygda skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skal noen bombe huthiene overhodet? Det finnes andre måter å løse problemer på enn den USA valgte. Det er jo det som ofte er problemet her - USA gjør ting på sin måte - og det er ikke gitt at Europa ville ønsket å gjøre det på samme måte.

Fordi de har drevet med sabotasje og skutt mot skip som seiler gjennom. Det er denne passiviteten som gjør at land rundt om i verden ser på oss som svake. Nettopp denne svakheten la også grunnlag for Russlands invasjon. Å forhandle med terrorister er ikke aktuelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (15 minutter siden):

Fordi de har drevet med sabotasje og skutt mot skip som seiler gjennom. Det er denne passiviteten som gjør at land rundt om i verden ser på oss som svake. Nettopp denne svakheten la også grunnlag for Russlands invasjon. Å forhandle med terrorister er ikke aktuelt. 

Vel - jeg har liten tro på å svare på denne måten. Jeg er ikke for vold eller bruk av makt for å løse konflikter - det er for amerikansk for å si det slik. Dessuten er ikke Europa mål for disse huthiene uansett - de vil ramme Israel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Houthiene hadde varslet at de skulle gå etter israelske skip og evt skip tilknyttet Israel pga Gaza - dermed bombetoktet fra bestevennen USA.

For den som mener IDF kun er ute etter å bombe Hamas som skjuler seg blant sivile... Det er ikke sant. De sprenger bygg og tilogmed sykehus som har blitt okkupert og brukt som militær forlegning av IDF.   Det er kun en forklaring på bombingen IDF gjør nå - at det ikke skal være noe å komme tilbake til.  

Ellers en viktig ting jeg glemte tidligere -  Papirløse=illegale immigranter må betale skatt i USA men har ingen rettigheter og nå brukes skatteetatens (IRS sin) database til å finne mistenkte / illegale !

Endret av Rune_says
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Steve Cook skrev (24 minutter siden):

Terrorstaten Israel ble opprettet som en følge av omfattende terrorhandlinger utført av jødiske terrorgrupper som irgun og haganah. Tenker du at det bare er israel som kan drive med terror, eller tenker du at terror bare var akseptabelt frem til terrorstaten israel var etablert?

Ta resten av den MØ-diskusjonen i annen tråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Rune_says said:

Ad lekkasjen fra USA's planlegging ang Houthi-bombingen så noterer jeg meg at Hegseth & Co vil at Europa skal betale, mens Israel var det primære målet for Houthi.   Europa hadde uansett neppe gått med på å bombe barn og sivile, på den ukritiske måten USA gjør.  Det er som om USA er midt i en pisse-konkurranse med for høyt testosteron-nivå.  De skal demonstrere handlekraft og "sende en beskjed".

Et godt poeng.

Houthiene erklærte og innførte blokkade av Israel. USA startet angrep på Houthiene under dekke av å verne om internasjonal sjøfart, selv om det bare var ship som anløp israelske havner eller som var eid eller knyttet til Israel som var truet. Men nå de ble angrpet av USA og UK, utvidet de blokkaden til å også gjelde disse landene. Men stort sett hele vesten kjøpte argumentet om fri sjøfart. Nå vil USA at vi skal betale for deres støtte til Israel! USA bør få klar beskjed - vi betaler ikke for USAs hegemoni! 

Ellers er det verdt å nevne at Houthiene overholdt våpenhvilen mellom Hamas og Israel, og ikke hadde angrepet siden 20. januar når USA satte i gang angrepene.

Lenke til kommentar
obygda skrev (1 time siden):

Hvorfor skal noen bombe huthiene overhodet? Det finnes andre måter å løse problemer på enn den USA valgte. Det er jo det som ofte er problemet her - USA gjør ting på sin måte - og det er ikke gitt at Europa ville ønsket å gjøre det på samme måte.

USA, akkurat nå, er en hammer, og når du er en hammer tror du at alt annet er en spiker...

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mannen med ljåen said:

Her kan bli sitatpyramide, så jeg må gjøre manuell formatering.
Massemedia har i en årrekke dyttet på oss den samme propagandaen om at vi må bruke mindre.
Roten til alt ondt er at arbeiderklassen har livskvalitet. Vi skal ikke ha bil, varme i stua, hytte, dra på ferie, spise kjøtt osv.
Denne gruppen vet at massemedia er full av tull, så de søker informasjon andre steder.

At Extinction Rebellion består av mangfold påstod ikke jeg. Du blander to setninger.

Mangfold er bare en eufemisme, som vanligvis betyr unge menn fra midtøsten og nord-afrika. For USA sin del betyr det en del narkogjenger fra Venezuela, Columbia osv. De har en kultur som ikke er forenelig med vårt tillitssamfunn, og koster oss milliarder og selve kulturen vår. Vi kan ikke ha et tillitssamfun hvis vi har et mangfold av kulturer, der noen ikke er tillitvekkende. Det koster en formue i sikringstiltak, lovhåndheving, rettsaker, tolker, spesiallærere osv. Og økende folketall betyr at de bruker av kvoten vår. Vi har forpliktet oss til reduksjon i utslipp, energiforbruk og trafikk.

Det finnes mange som ikke får hva de vil ha av legen, og må kjøpe det av en langere på gatehjørnet og på svartebørsen. Om du ikke har tiltro til fastlegen, bytt fastlege. Bare de er offentlig godkjent, bør det være legitimt.

De fleste artikler om voldskriminalitet i norske aviser handler om at gjerningsmannen/mistenkte/tiltalte er norsk statsborger.
Du har rett i at det også har vært svenske statsborgere som kommer for torpedooppdrag i norge. Og så går vi ikke dypere inn på bakgrunnen deres.

Jeg leser mainstream media hver dag. Slik en borger av Sovjetunionen leste Pravda. Med en klype salt.
Holder meg stort sett unna Document, Resett osv. Men når en terrorhandling skjer kan det være interessant å lese rykter og spekulasjoner som må faktasjekkes før de havner i NRK. Det er også nyttig med deres perspektiv i andre saker.

Jeg er ikke spesiellt opptatt av Snøhvit, men den er nettopp kommet ut, og er prikken over i-en om noen vil anklage Hollywood for å ha et woke budskap i alle filmene de lager. De lager stort sett bare møl, men det blir ikke bedre med race swapping av hovedpersoner, dårlig oppdiktede, usympatiske kvinnelige hovedpersoner som skal redde verden uten hjelp av menn, endeløse prequels og sequels og spin-offs. Kreativiteten er borte. Om de gjør det for penger får vi håpe at Snøhvit blir en kjempesuksess.

Takk for svar! Nå er det mye lettere å forstå hva du mener, fordi du bruker avsnitt og skiller forskjellige påstander. Det er mye vi kunne diskutert, men føler det fort blir offtopic. 

Hva mener du Trump konkret skal gjøre for at Hollywood ikke skal være "woke"? Konservative historisk har vært for at private selskaper skal kunne gjøre hva de vil, og at markedet, ikke staten skal regulere dem. Hvis folk ikke vil se det, så kan de vel bare la være?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke at Trump skal detaljstyre media eller Hollywood. Dette er et vanskelig spørsmål å svare på, men Hollywood, massemedier osv. er allerede et ekkokammer som hele tiden prøver å overgå hverandre i progressive synspunkter. 

Jeg tror IKKE Trump skal detaljstyre dem for å korrigere dette. Jeg vil tilbake til demokrati og frihet, der menneskene har fornuft. Ikke den vanvittige polariseringen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

Hegseth nekter for alt, og Trump sier visstnok at dette ikke var noen stor feil, så da så. 

Er det noen som lurer på hva de hadde sagt om den samme hendelsen hvis de var i opposisjon? Haha. 

For en gjeng med kjøtthuer som styrer der borte nå. Er det føkkings mulig. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...