sedsberg Skrevet tirsdag kl 06:59 Del Skrevet tirsdag kl 06:59 Musk oppretter "Tesla threats task force". Nå skal de ta terroristene! https://borsen.dagbladet.no/nyheter/fbi-oppretter-tesla-gruppe/82872377 Og Elon fatter ikke hvorfor alle demokratene hater ham. Han har jo aldri gjort noe galt! https://www.yahoo.com/news/richest-man-world-playing-victim-213658703.html 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet tirsdag kl 07:35 Del Skrevet tirsdag kl 07:35 (endret) Snikpellik skrev (14 timer siden): Dette er helt ellevilt, så utrolig flaut og amatørmessig - og ikke minst ekstremt urovekkende for USAs nasjonale sikkerhet. Jeffrey Goldberg, sjefredaktøren i storavisa The Atlantic ble ved et uhell inkludert i en Signal-gruppechat med tjenestemenn i Trump-administrasjonen, der topphemmelige krigsplaner knyttet til Jemen ble diskutert. I gruppechatten finner vi blant andre forsvarsminister Pete Hegseth, visepresident JD Vance, CIA-sjef John Ratcliffe og Trumps nasjonale sikkerhetsrådgiver Mike Waltz. The Trump Administration Accidentally Texted Me Its War Plans https://www.theatlantic.com/politics/archive/2025/03/trump-administration-accidentally-texted-me-its-war-plans/682151/?gift=J_CNpt7Ar1nKEXqJWVh1ulEUSzqbExa4Kxm41rX0EQA&utm_source=copy-link&utm_medium=social&utm_campaign=share U.S. national-security leaders included me in a group chat about upcoming military strikes in Yemen. I didn’t think it could be real. Then the bombs started falling. The world found out shortly before 2 p.m. eastern time on March 15 that the United States was bombing Houthi targets across Yemen. I, however, knew two hours before the first bombs exploded that the attack might be coming. The reason I knew this is that Pete Hegseth, the secretary of defense, had texted me the war plan at 11:44 a.m. The plan included precise information about weapons packages, targets, and timing. This is going to require some explaining. Jeg så en tråd med eldre videoer der Hegseth og andre snakket om å sparke og straffeforfølge folk i demokratiske administrasjoner for langt mindre enn dette. Men nå som de selv gjør noe verre enn alt de beskylder andre for, så er det null tegn til selvransakelse, eller å ta ansvar for egne gjerninger. Nå er det ansvarsfraskrivelse, og frontalangrep på kritikerne. Fullstendig, endeløs skamløshet. Det er Trump-verdenen i et nøtteskall. Snikpellik skrev (13 timer siden): Dette er helt sinnsykt, og etter normale standarder er dette på gå-av-nivå for en forsvarsminister. Men Trump-administrasjonen opererer ikke etter noen standarder i det hele tatt. Jepp, og Hegseth selv har nettopp tidligere kommet med krav om at andre må gå av eller straffeforfølges for langt mindre enn dette. Men siden han er en skamløs psykopat så vil han aldri ta ansvar for noe i hele verden. Feig liten rotte som han er, akkurat som resten av MAGA-søppelet. Endret tirsdag kl 07:36 av Markiii 3 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Markiii Skrevet tirsdag kl 07:42 Populært innlegg Del Skrevet tirsdag kl 07:42 (endret) Mannen med ljåen skrev (11 timer siden): Jeg har absolutt forstått hva ekkokammer er. Woke har infiltrert alt fra Hollywood, alle kjendisene, alle massemediene, skolesystemet, sporten og politikken. Venstreekstreme er selvsagt enige i woke, så de forstår ikke at dette er galskap. Alle andre ser det, og det kokte over. Trump hadde ikke slått demokratene om de ikke hadde mistet vettet. Newton lover: for every action, there is an equal and opposite reaction. Musk kjøpte Twitter for å gi høyresiden en stemme. Det fungerte. Så fikk de et eget ekkokammer. Etter valget fremstår høyresiden som så rablende gale at det hadde vært bedre om Harris vant. Og vi trodde hun var uegnet. Trump er en skummel kombinasjon av fornuft der Harris sviktet, så folk stemmer på ham, og rablende gal på andre områder. En politiker som klarer å være fornuftig på alle områder er tydeligvis for mye å be om, av 300 millioner innbyggere. Jeg har lenge advart mot ekstremisme. Jeg savner et politisk sentrum. Det er ikke venstresiden som har vært ekstrem. Jada, det finnes galninger på ytre venstre, men de er marginalisert og med null makt. Det demokratiske partiet er et sentrumsparti. Det er i utgangspunktet ikke noe som er spesielt kontroversielt ved dem. "Woke" er ting som like rettigheter uavhengig av farge eller kjønn. Det er stor enighet rundt dette i den amerikanske befolkningen. Også rettigheter for transpersoner var det stor enighet om generelt sett. Er det noen som vil påstå at Bernie Sanders er ekstrem? Politikken han foreslår har hatt svært bred støtte, også blant et flertall av republikanske velgere. Demokratene ligger til høyre for Bernie Sanders. Det er de høyreekstreme propagandakanaler som har skapt polariseringen. Det er de som har skapt ekkokamre. De har tatt over media, og så er det naturligvis udugelige tradisjonelle medier som har drevet med whitewashing av psykopatien fra høyresiden, og dermed bidratt til å forsterke den høyreekstreme propagandaeffekten. Media har altså bidratt til polariseringen, men ikke slik slike som deg påstår. De har gjort det motsatte. Fremfor å rapportere fakta og gi en riktig beskrivelse, så har de latt høyreekstreme komme ut med propagandaen sin, og de har ikke konfrontert dette. Tradisjonelle medier har hjulpet polariseringen ved å støtte høyreekstremismen mer eller mindre indirekte. Endret tirsdag kl 12:54 av Markiii 4 6 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet tirsdag kl 08:12 Del Skrevet tirsdag kl 08:12 Hva forventer man av et team som oppbevarer topp hemmelige atomhemmeligheter på dassen hjemme? 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet tirsdag kl 08:55 Populært innlegg Del Skrevet tirsdag kl 08:55 Mannen med ljåen skrev (7 timer siden): Woke har infiltrert alt fra Hollywood, alle kjendisene, alle massemediene, skolesystemet, sporten og politikken. Venstreekstreme er selvsagt enige i woke, så de forstår ikke at dette er galskap. Alle andre ser det, og det kokte over. Med all respekt, når jeg leser sånt tenker jeg at det har blitt litt for mye internett. Illusjonen om at hele samfunnet skal ha blitt "infiltrert av woke" og venstreekstreme er simpelthen en fantasi skapt av ytterliggående og har veldig lite med virkeligheten å gjøre. 8 4 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet tirsdag kl 09:07 Del Skrevet tirsdag kl 09:07 10 minutes ago, Snikpellik said: Med all respekt, når jeg leser sånt tenker jeg at det har blitt litt for mye internett. Illusjonen om at hele samfunnet skal ha blitt "infiltrert av woke" og venstreekstreme er simpelthen en fantasi skapt av ytterliggående og har veldig lite med virkeligheten å gjøre. Poenget hans var vel det motsatte: Woke er urepresentativt, og dermed overrepresentert i de samfunnslagene de har skaffe seg representasjon i. 2 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet tirsdag kl 10:16 Del Skrevet tirsdag kl 10:16 (endret) Markiii skrev (2 timer siden): Det er de høyreekstreme propagandakanaler som har skapt polariseringen. Det er de som har skapt ekkokamre. De har tatt over media, og så er det naturligvis udugelige tradisjonelle medier som har drevet med whitewashing av psykopatien fra høyresiden, og dermed bidratt til å forsterke den høyreekstreme propagandaeffekten. Media har altså bidratt til polariseringen, men ikke slik slike som deg påstår. De har gjort det motsatte. Fremfor å rapportere fakta og gi en riktig beskrivelse, så har de latt høyreekstreme komme ut med propagandaen sin, og de har ikke konfrontert dette. Tradisjonelle medier har hjulpet polariseringen ved å støtte høyreekstremismen mer eller mindre indirekte. Nettopp. Kunne ikke skrevet det bedre selv. Forøvrig er det ikke noe "equal opposite reaction" over det republikanerne gjør. Det er den falskeste ekvivalensen over alle falske ekvivalenser. Reinspikka konebankerretorikk. "Se hva du fikk meg til å gjøre". Det republikanske partiet har foressten planlagt denne overtakelsen i over 40 år. En av grunnene til at det plutselig har blitt lettere å støtte høyreekstremisme, selv under "good faith", har noe med å gjøre at det kollektive minnet om forrige gang høyreekstremisme herjet verden har nesten svunnet hen. I år er det altså 80 år siden nazi-okkupantene kapitulerte Norge. For flere blir andre verdenskrig og fascismen mer et fjernt minne, og dermed et konsept som blir mindre håndgripelig i ens sinn. Dermed blir "det kan umulig skje igjen, og ikke her"-mentaliteten sterkere. Derfor blir det vanskeligere å kjenne igjen fascismen når den dukker opp på ny. Det gikk ikke opp for oss at "woke" var den nye "der ewige jude". Det er kanskje for sent for USA, men det er kanskje fremdeles håp for oss? Man kan dra paraleller med antiwax-bevegelsen. Vi er i menneskets historie lenger unna en tid der det var mer vanlig å dø av sykdommer vi idag tar for gitt. Før var det mer vanlig å kjenne noen som døde av disse sykdommene, eller kjenne noen som kjente noen som døde av disse sykdommene. Jo mer fremskritt vi gjorde på den medisinske fronten, og jo flere tiltak vi opprettholdt for å beholde befolkningen friske, jo mer bevegde vi oss unna denne tiden da sykdomsdøden var høyere og mer vanlig. Og desto mindre ble det kollektive minnet om denne tiden. Og jo mer ble disse scenarioene der man dør av flere sykdommer mer utenkelige. Dette har hatt en konsekvens der flere tenker at ettersom disse scenarioene nå er et ikke-scenario, er det altså noe som umulig kan skje i vår tid for vi har jo lagt det ifra oss, ikke sant? Så folk begynner å tenke på diverse medisinske tiltak i samfunnsstrukturen som unødvendige, og attpåtil "plagsomme". Fordi dette er jo "nå", ikke sant? Og da blir det desverre lett for enkelte å bli dratt inn i diverse antiwax-konspiteorier, og være åpen for innstrammings-politikere til å gjøre et kutt her og der i helsevesenet. Over til noe annet; det globale samfunnet burde virkelig tenke på å pluralisere internettet, og ikka bare la USA sitte på med alt av nettmakten: https://www.eff.org/deeplinks/2025/03/230-protects-users-not-big-tech Endret tirsdag kl 10:17 av AtterEnBruker 5 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 10:25 Del Skrevet tirsdag kl 10:25 (endret) Det er bare å lese aviser. Nesten alle politikere og massemedier i Vesten er enige i at strømkrise er bra, vi trenger mer mangfold fordi mangfold er vår styrke. Det beste mangfoldet er de som er mest ulik oss, så det blir maksimale konflikter. Klimaaktivister stenger trafikken. Barn som sliter blir dyttet på trans-agendaen av aktivister forkledd som leger, og foreldre kan miste foreldreretten og lærere men miste retten til å praktisere yrket om de ikke støtter et forvirret barns ønske om å kjønnslemlestelse. Det er mer. Langt mer. I Norge skrev avisene lenge om en nazifrisør og rasistkonduktør. Så hadde de en kampanje om kjøttskam, flyskam og bilskam. Vesten har opplevd økende voldskriminalitet, men ifølge massemedia er gjerningsmannen alltid norsk statsborger. Folk leser åpenbar løgn i avisene hver dag, og trekker mot alternative nyhetskilder i håp om at flere perspektiver fører dem nærmere sannheten. Venstresiden klarer ikke engang å innse sine feil. Nå kom Snøhvit-filmen ut. Hovedrollen er Latina, om det er lov å si. Eller er det latinx det heter nå? Tror hun identifiserer seg som kvinne. Uansett, eventyret beskriver "skin white as snow". Men hun er lysebrun i filmen. De rettferdiggjør navnet med at hun ble født i en snøstorm. Men at Hollywood er woke er kanskje bare en høyreekstrem konspirasjonsteori uten rot i virkeligheten, og alle som tror på den er paranoide og går med tinnfoliehatt. Jeg forsøker ikke falsk ekvivalens. Jeg tror jeg foretrekker Demokratene. Men hvorfor er Harris deres kandidat, og hvorfor kan de ikke roe ned galskapen litt? I et topartisystem vil et av partiene vinne uansett. Velgerne fikk nok av galskapen. Stadig redusert livskvalitet under Demokratene fikk dem til å stemme på forandring. Noen angrer, noen er sta. Noen er enig med politikken hans. Det er ikke meg du skal overbevise, jeg har ikke stemmerett i USA. Trump vant valget på demokratisk vis. Endret tirsdag kl 10:30 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 10:55 Del Skrevet tirsdag kl 10:55 Bare en kommentar til et tidligere innlegg her. Lincoln var republikaner. Og Wilson, som fremstilles som en motvekt til høyresiden var demokrat. Han spilte av en film som hyllet ku klux Klan i det hvite hus. Det er ikke slik at republikanerne alltid er bad Boys og demokratene alltid the good guys 2 1 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet tirsdag kl 11:13 Del Skrevet tirsdag kl 11:13 15 minutes ago, Tussi said: Bare en kommentar til et tidligere innlegg her. Lincoln var republikaner. Og Wilson, som fremstilles som en motvekt til høyresiden var demokrat. Han spilte av en film som hyllet ku klux Klan i det hvite hus. Det er ikke slik at republikanerne alltid er bad Boys og demokratene alltid the good guys De to partiene endrer seg ganske mye på kort tid. Bare se hva som har skjedd med republikanerne siden 2016. Så at det har skjedd omveltninger på 150 år er ikke så rart. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 11:15 Del Skrevet tirsdag kl 11:15 Imaginacíon skrev (Akkurat nå): De to partiene endrer seg ganske mye på kort tid. Bare se hva som har skjedd med republikanerne siden 2016. Så at det har skjedd omveltninger på 150 år er ikke så rart. Joda, jeg reagerte mest på at Wilson ble sett på noe annet enn høyrevridd.... han er vel den mest rasistiske presidenten USA har hatt, nå i kamp med Trump Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet tirsdag kl 11:18 Del Skrevet tirsdag kl 11:18 (endret) Så et intervju med Pam Bondi på Fox igår. Hun kaller molotov-coctails for "weapons of mass destructions" (!) - altså det noen har brukt mot Tesla-biler. Det andre å legge merke til er at Fox ikke sier noe for å korrigere når hun gjentar propagandaen om at alle immigranter er skyldige i "murder, rape, an heinous crimes against little girls..." Selv om flere av de deporterte til El Salvador har rent rulleblad og har tatoveringer av ymse slag som ikke er linket mot Tren de Aragua. Det er heller ikke obligatorisk å være tatovert i Tren de Aragua. https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/03/21/tren-de-aragua-tattoos-trump-venezuela-deportation/82592900007/ (scroll til nederst for å se eksempler på personer med rent rulleblad som sannsynligvis er uskyldige og ble med i dragsuget...) Ad fengslinger av turister til USA så er det også slik at CBP (customs and border protection) nå er under enormt press for å arrestere eller deportere (og deportasjon går ofte veien om ICE fengsel. I visse tilfelle kan man velge å returnere med en gang selv, men får da dette på "rullebladet" samt et forbud mot å besøke USA neste 5 år) Trump gjorde et stort nummer av at Hyundai skal bygge fabrikk og investere $21 milliarder i USA. Tja, er ikke det bare et par dager med oppblåste tall fra DOGE-innsparinger ? Ad lekkasjen fra USA's planlegging ang Houthi-bombingen så noterer jeg meg at Hegseth & Co vil at Europa skal betale, mens Israel var det primære målet for Houthi. Europa hadde uansett neppe gått med på å bombe barn og sivile, på den ukritiske måten USA gjør. Det er som om USA er midt i en pisse-konkurranse med for høyt testosteron-nivå. De skal demonstrere handlekraft og "sende en beskjed". Gjentas stadig av Trump at tollsatsene er urettferdige og at andre land blir rike på USA's bekostning. Greit å ta en kikk på FAKTA om at gjensidige tollsatser mellom USA og EU er på ca 1% i gjennomsnitt av alt som handles https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/qanda_25_541 Sitat For technical reasons, there is not one “absolute” figure for the average tariffs on EU-US trade, as this calculation can be done in a variety of ways which produce quite varied results. Nevertheless, considering the actual trade in goods between the EU and US, in practice the average tariff rate on both sides is approximately 1%. In 2023, the US collected approximately €7 billion of tariffs on EU exports, and the EU collected approximately €3 billion on US exports. Endret tirsdag kl 11:19 av Rune_says 8 Lenke til kommentar
obygda Skrevet tirsdag kl 11:39 Del Skrevet tirsdag kl 11:39 USA fremstår som idioter i utenrikspolitikken om dagen. De ruller på massivt med VIP personer tli Grønland der demonstranter har bedt dem dra hjem - og de dytter angripsplaner ut på Signal uten å ha kontroll på hvem som lytter. Og denne kommentarer fra Vance vedr. å redde Europa og at han misliker det sterkt..Vel - da vet man i alle fall hvor man har Vance..og det at han tror han redder Europa....for en dust! Jeg tror ikke vi har sett en mindre begavet President noen gang i historien..og adminstrasjonen hans fremstår jo også helt blåst dessverre....... 3 3 2 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet tirsdag kl 11:52 Del Skrevet tirsdag kl 11:52 (endret) 43 minutes ago, obygda said: USA fremstår som idioter i utenrikspolitikken om dagen. De ruller på massivt med VIP personer tli Grønland der demonstranter har bedt dem dra hjem - og de dytter angripsplaner ut på Signal uten å ha kontroll på hvem som lytter. Og denne kommentarer fra Vance vedr. å redde Europa og at han misliker det sterkt..Vel - da vet man i alle fall hvor man har Vance..og det at han tror han redder Europa....for en dust! Jeg tror ikke vi har sett en mindre begavet President noen gang i historien..og adminstrasjonen hans fremstår jo også helt blåst dessverre....... Jau, nå er det store spørsmålet egentlig kun om de tror på dette BS`et de "peddler". Eller om der er noe "vettugt" bak som de prøver å skjule bak det offentlige tilgjengelige BS`et de fremstiller... Personlig tror jeg og håper jeg at EU, Canada mfl. spiller ett offentlig spill og har gjort ting seg imellom i kulissene for å forberede og kontre ett fiendtlig USA. USA slik det fremstår nå er ett synkende skip hvor alle som nå har makt kun er ute etter å forlate skipet som de selv borrer hull i da de er livredd for konsekvens av egne handlinger som på ett eller annet tidspunkt vil komme. Trump mfl. sin nærhet til Putin virker på meg som en regelrett escape plan for disse individene. De forsøker å gi putin det han vil ha i ett forsøk på å ha en utvei til ett samfunn de tror vil være åpent for at de "søker asyl" dit når konsekvensene av deres egne handlinger mot egen befolkning blir realisert. Edit: Og deres stripping av sosiale tjenester, federal goverment, etc etc i USA er ett regelrett money grab på vei ut døren. De forsøker å tappe så mye som mulig av pengene de kan fra amerikansk økonomi gjennom å ta fra de som har minst og gi til sin gruppe med gribber som skal forlate landet før det går opp for befolkningen at de har blitt ranet. Skattelette til de rikeste og kutting av tjenester til de fattige (som i praksis fremdeles ikke vil være en dråpe i havet når det gjelder å balansere budsjettet for disse skattelettene). Endret tirsdag kl 12:24 av Apathy 2 2 Lenke til kommentar
Radiosilence Skrevet tirsdag kl 12:16 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 1 hour ago, Mannen med ljåen said: Det er bare å lese aviser. Nesten alle politikere og massemedier i Vesten er enige i at strømkrise er bra, vi trenger mer mangfold fordi mangfold er vår styrke. Hva har strømkrise med mangfold å gjøre, at alle liker strømkrise er bare bullshit. Det beste mangfoldet er de som er mest ulik oss, så det blir maksimale konflikter. Klimaaktivister stenger trafikken. Når jeg søker på bilder av Extinction rebellion norge, så ser jeg lite mangfold. Hvor har du det fra? Barn som sliter blir dyttet på trans-agendaen av aktivister forkledd som leger, og foreldre kan miste foreldreretten og lærere men miste retten til å praktisere yrket om de ikke støtter et forvirret barns ønske om å kjønnslemlestelse. Jeg vet om voksne folk som kjøper hormoner ulovlig fordi de ikke får det av legen, så det er ikke så svart/hvitt Det er mer. Langt mer. I Norge skrev avisene lenge om en nazifrisør og rasistkonduktør. Så hadde de en kampanje om kjøttskam, flyskam og bilskam. Å nekte noen en tjeneste på grunn av utseende er ikke det samme som oppfordringer/anbefalinger. Det ene er ulovlig Vesten har opplevd økende voldskriminalitet, men ifølge massemedia er gjerningsmannen alltid norsk statsborger. Jeg føler svenskene får skylda 😐 Folk leser åpenbar løgn i avisene hver dag, og trekker mot alternative nyhetskilder i håp om at flere perspektiver fører dem nærmere sannheten. Jeg savner tydelig merket kildebruk i vanlig media, men "alternative nyhetskilder" er somregel ikke noe bedre på det.. Venstresiden klarer ikke engang å innse sine feil. Nå kom Snøhvit-filmen ut. Hovedrollen er Latina, om det er lov å si. Eller er det latinx det heter nå? Tror hun identifiserer seg som kvinne. Uansett, eventyret beskriver "skin white as snow". Men hun er lysebrun i filmen. De rettferdiggjør navnet med at hun ble født i en snøstorm. Disney går etter profitt, hvis folk boikotter eller ikke er interessert så forsvinner det. Hvorfor skal politikere bestemme hva Disney lager? Jeg boikotter Disney for de lager late remakes. Håper det er forståelig/lesbart at det røde er mine kommentarer. 2 1 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet tirsdag kl 12:43 Del Skrevet tirsdag kl 12:43 Mag ne skrev (På 21.3.2025 den 19.18): Når en oligark får innført 20 års fengsel for å herpe sitt bilmerke så har korrupsjonen gått langt. At han i det hele tatt så behovet sier jo også mye. Og det er selvsagt Musk som er offeret her, ikke de som mister livsgrunnlag og rettigheter. Neste blir vel at klistermerker på Tesla også blir stemplet som terrorisme. 2 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet tirsdag kl 13:28 Del Skrevet tirsdag kl 13:28 Mannen med ljåen skrev (2 timer siden): Det er bare å lese aviser. Nesten alle politikere og massemedier i Vesten er enige i at strømkrise er bra, vi trenger mer mangfold fordi mangfold er vår styrke. Det beste mangfoldet er de som er mest ulik oss, så det blir maksimale konflikter. Klimaaktivister stenger trafikken. Barn som sliter blir dyttet på trans-agendaen av aktivister forkledd som leger, og foreldre kan miste foreldreretten og lærere men miste retten til å praktisere yrket om de ikke støtter et forvirret barns ønske om å kjønnslemlestelse. Det er mer. Langt mer. I Norge skrev avisene lenge om en nazifrisør og rasistkonduktør. Så hadde de en kampanje om kjøttskam, flyskam og bilskam. Vesten har opplevd økende voldskriminalitet, men ifølge massemedia er gjerningsmannen alltid norsk statsborger. Folk leser åpenbar løgn i avisene hver dag, og trekker mot alternative nyhetskilder i håp om at flere perspektiver fører dem nærmere sannheten. Venstresiden klarer ikke engang å innse sine feil. Nå kom Snøhvit-filmen ut. Hovedrollen er Latina, om det er lov å si. Eller er det latinx det heter nå? Tror hun identifiserer seg som kvinne. Uansett, eventyret beskriver "skin white as snow". Men hun er lysebrun i filmen. De rettferdiggjør navnet med at hun ble født i en snøstorm. Men at Hollywood er woke er kanskje bare en høyreekstrem konspirasjonsteori uten rot i virkeligheten, og alle som tror på den er paranoide og går med tinnfoliehatt. Jeg forsøker ikke falsk ekvivalens. Jeg tror jeg foretrekker Demokratene. Men hvorfor er Harris deres kandidat, og hvorfor kan de ikke roe ned galskapen litt? I et topartisystem vil et av partiene vinne uansett. Velgerne fikk nok av galskapen. Stadig redusert livskvalitet under Demokratene fikk dem til å stemme på forandring. Noen angrer, noen er sta. Noen er enig med politikken hans. Det er ikke meg du skal overbevise, jeg har ikke stemmerett i USA. Trump vant valget på demokratisk vis. Leser man aviser så driver de med sanewashing av høyreekstremisme, i det minste i USA. Strømkrise er bra? Hæ? Ja, mangfold er bra. Selv et flertall av amerikanere støtter dette. Eller støttet det i det minste, til de høyreekstreme gradvis klarte å ødelegge. Den agendaen som blir dyttet på folk er den høyreekstreme agendaen. Folk flest merker ingenting til transpersoner. Det angår dem ikke. Det er kun fordi høyreekstreme har hakket intenst på transpersoner at det har blitt en greie. Løgnene i media er stort sett til fordel for høyreekstreme, i det minste i USA som vi diskuterer nå. Det er langt mindre grad av polarisering i Norge, til tross for at du mener media er så fæle. Hvorfor er middelaldrende menn så opptatt av Snøhvit? Det er et godt eksempel på ragebait, og oppkonstruerte problemstillinger. Typisk høyreekstrem propagandametode for å få folk sinte. Snøhvit er egentlig irrelevant, men høyreekstreme er så opptatt av å lage en sak av alt mulig fordi de trenger polarisering og hat. 2 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet tirsdag kl 13:39 Del Skrevet tirsdag kl 13:39 Mannen med ljåen skrev (På 23.3.2025 den 15.20): Denne videoen har en del gode poenger om venstresidens ekkokammer, og sammenlikner med Japan under 2vk. Mange av dem har psykiske diagnoser, og heldigvis er de så dysfunksjonelle at de ikke klarer å organisere seg. ... Kilden din er en person som er alvorlig syk mentalt, og som har gått inn i en nedadgående spiral om åndeverden og krystaller i mange år. ... Men jeg skal høre og faktasjekke videoen i kveld. Gode poenger er ikke muntlig overlevert informasjon som høres bra ut, men verifiserbar og sann informasjon. 6 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet tirsdag kl 13:45 Del Skrevet tirsdag kl 13:45 Tussi skrev (2 timer siden): Bare en kommentar til et tidligere innlegg her. Lincoln var republikaner. Og Wilson, som fremstilles som en motvekt til høyresiden var demokrat. Han spilte av en film som hyllet ku klux Klan i det hvite hus. Det er ikke slik at republikanerne alltid er bad Boys og demokratene alltid the good guys Partiene var "motsatt" tidligere. De byttet så posisjoner på ganske kort tid. Lincoln ville vært demokrat i dag. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå