Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

12 minutes ago, JK22 said:

Alt dette begynte i 8. mai 1970 da en fagforening valgt å kutte av seg den ene hånda og kastet den sosialliberale USA utover stupet og tillatt en republikansk kontrarevolusjon. "Hard Hat riots" da 1,000 fredelige demonstranter var angrepet av 400 konstruksjonsarbeidere i et stort sjokk som rystet hele USA og skapt begynnelsen på katastrofen som nå utspiller seg.

Dette hendt fordi rasister vil ikke akseptere likebehandling av minoritetsamerikanerne, de vil ikke ha borgerrettighetene eller liberalisering, og klarer ikke å fatte hva de egentlig drive med. Disse "blåsnippsarbeidere" hadde bygd opp et prestisjesystem som de ikke vil dele med andre, og dermed var ikke villig til å innse at tidene forandrer seg. Forresten er det noe ironisk fordi disse angriperne som lemleste minst ett hundre mennesker, kom fra arbeidet på World Trade Center, som siden ferdigstillelsen virket forfulgt av uhell inntil det ble ødelagt 11. september. Dette var arrangert av konservative krefter i AFI-CIO med Peter J. Brennan i spissen, som hadde på forveien nektet å la "niggers" få komme inn i fagforeningene på lik fot med de hvite. Han motarbeidet integreringen av de fargede inn i arbeidsstokken selv om det hadde oppstått arbeidsmangel med kostnadsstigning som resultat. Brennan valgt å bruke vold for å slå inn en kile mellom de to arbeidsgrupper som hadde gjensidig støttet hverandre akkurat som i Norge, de høyutdannede og de vanlige arbeidere. 

Det virker. Siden hadde de amerikanske blåsnippsarbeidere funnet seg dypt delt og fragmentert, Brennan valgt å forråde idealene etablert av organiserte arbeidskraft i 1930-tallet og svekke den felles fronten mot forretningsstanden, som utnytte anledningen for å ta ledelsen og forberede deres kontrarevolusjon. Vi ser fremdeles blåsnippsarbeidere stadig stemt mot deres interesser og stadig støtte fagforeningsfiendtlige menn som Trump, sist av "Teamsters" under ledelse av Sean O`Brien som i nyere tid kritiseres. Blåsnippsarbeiderne hadde med "Hard Hat riots" dyttet fra seg de høyutdannede, som siden bar i seg en meget dyptgående mistro mot sine tidlige allierte som de mente hadde forrådt dem. Denne holdningen holder seg i livet fram til i dag, selv når blåsnippsarbeidere får mer støtte fra demokratene enn fra republikanerne som stort sett bare foraktet dem, opplever de at de stadig bli latt i stikken - bare Biden kom dem i møte. Meget mange ledende demokratiske politikerne hadde personlige opplevelser enten fra volden eller sjokket den fatale dagen.

Nyliberalismen og utkontrakteringsøkonomien rammet blåsnippsarbeidere meget hardt, og vi ser fremdeles følgene av den ufattelige stupiditeten fra den 8. mai 1970 som nå har satt USAs fremtid under meget stor fare. Det Brennan og de korrupte fagforeningslederne i etterkrigstiden hadde gjort, spesielt da disse valgt å tviholde på raseskillet altfor lenge, hadde vært katastrofalt for de organiserte arbeidere i 1970-2020, på femti år mistet de mye av det de hadde vunnet i 1930-tallet. Hard Hat riots fremdeles er et meget åpent sår som ikke kan leges fordi demokratene liker ikke å bli maste på om de burde ta blåsnippsarbeidere inn i varmen, for de mistror dem - og fordi blåsnippsarbeidere nektet å be om tilgivelse hvor de må beklage seg for det som hendt den gang. Avstandene forbli meget lang, tross hva Biden gjorde - kunne han ikke brolegge de dype motsetninger skapt av en opportunistisk rasist som tvunget AFI-CIO til å støtte Nixon, som vant valget i 1971.

Denne splittelsen muliggjør den republikanske kontrarevolusjonen og Trumps maktovertagelse. 

Vil nok si at det egentlig begynte med at USA nektet for straffeforfølgelse av nazister fra og med 1948.

Det har bare tatt veldig lang tid for dominoene til å falle. Og hver enkelt dominobrikke har vært plassert av en "minoritet" eller rettere sagt oppfattet vettaskremt hvit "delt opp så mye som mulig slik at de blir minoriteter" gruppering.

Dakar den hvite mann som aldri har møtt på ett problem han ikke har laget for seg selv.... Dakar.

PS jeg er en ¨40+ år gammel hvit mann selv. Og har ALDRI hatt noe problem med diskriminering utover idiotiske fordommer som jeg enkelt kunne omgå. Dette er INGENTING i forhold til hva Kamela Harris har måttet gjennomgå av rasisme, hat, fordommer (bl.a. om å sove seg til toppen) ol crap som den hvite stakkerslige mannen som ikke får ting til, ikke evner å se at andre som jobber hardt faktisk fortjener den jobben de har både gjort, gjort bra og de rollene de på tross av RASISME har fått til. Igjen når en svart dame får det til og de ikke får det til så må det jo være pga DEI eller hur. Det har ingenting med at de sitter på ræ1a og poster hat på reddit eller twitter?

Endret av Apathy
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apathy skrev (55 minutter siden):

Dakar den hvite mann som aldri har møtt på ett problem han ikke har laget for seg selv.... Dakar.

PS jeg er en ¨40+ år gammel hvit mann selv. Og har ALDRI hatt noe problem med diskriminering utover idiotiske fordommer som jeg enkelt kunne omgå. Dette er INGENTING i forhold til hva Kamela Harris har måttet gjennomgå av rasisme, hat, fordommer (bl.a. om å sove seg til toppen) ol crap som den hvite stakkerslige mannen som ikke får ting til, ikke evner å se at andre som jobber hardt faktisk fortjener den jobben de har både gjort, gjort bra og de rollene de på tross av RASISME har fått til. Igjen når en svart dame får det til og de ikke får det til så må det jo være pga DEI eller hur. Det har ingenting med at de sitter på ræ1a og poster hat på reddit eller twitter?

Du virker som en balansert og rasjonell person...
Meget gode og tunge argumenter for eller mot hva enn det er du prøver å komme frem til her

🥇

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er slikt som underbygger påstanden om at den radikale venstresiden er vant til ekkokammeret sitt. Foreslår å se videoen jeg nettopp linket til. I det demokratiske partiet gjør man det samme med alle som ikke er radikale nok, så politikken defineres av de mest ytterliggående, f̶e̶i̶t̶e̶s̶t̶e̶ mest kroppspositive feministene med det blåeste håret.

Lurer på hvor mange som har ignorert meg. Jeg har ikke ignorert noen enda. Kommer sikkert et skred nå. 

Jeg foretrekker en konstruktiv debatt. De som foretrekker et sosialt medie der alle er enige kan bruke andre apper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (10 minutter siden):

Det er slikt som underbygger påstanden om at den radikale venstresiden er vant til ekkokammeret sitt. Foreslår å se videoen jeg nettopp linket til. I det demokratiske partiet gjør man det samme med alle som ikke er radikale nok, så politikken defineres av de mest ytterliggående, f̶e̶i̶t̶e̶s̶t̶e̶ mest kroppspositive feministene med det blåeste håret.

Lurer på hvor mange som har ignorert meg. Jeg har ikke ignorert noen enda. Kommer sikkert et skred nå. 

Jeg foretrekker en konstruktiv debatt. De som foretrekker et sosialt medie der alle er enige kan bruke andre apper.

Jeg har ignorert 2, av meget gode grunner. Jeg ignorerer generelt ikke meningsmotstandere. Men legger jo merke til her, at enkelte, hvis en ikke tar 100% avstand fra absolutt alt Trump gjør, så er man ukritisk Trump-apologet. Eller motsatt. Hvis man kritiserer noe er man hater. Men faktum er at det går an å like koe og ta avstand fra noe uten at man dermed tilhører en bås. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Gjerne se denne videoen, men merk at denne skaperen er ca like rasjonell og rimelig som brukeren som fremsnakker ham.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke beskrevet alle jeg er uenig med som radical left. Jeg kritiserer hvordan de definerer Demokratenes politikk. Og uniformen deres er påfallende. De mangler evnen til å moderere seg fordi de ikke vil høre på de som ikke er radikale nok. 

Jeg går ikke god for hele videoen, eller andre videoer av denne skaperen. Den hadde noen gode poeng.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...