Populært innlegg aklla Skrevet i går, 14:42 Populært innlegg Del Skrevet i går, 14:42 (endret) Å storme US Capitol med det formål å antagelig stoppe en valgt president fra å inntre som president og dermed forstyrre demokratiet - benåding, 4 års fengsel var mer enn nok(hadde blitt 0 år om Trump hadde bestemt) Kaste maling på en bil eller tagge en butikk - terrorisme, 20 års fengsel. Endret i går, 14:45 av aklla 9 5 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet i går, 14:59 Del Skrevet i går, 14:59 Det geniale med å definere de som "terrorister" er at de da også kan arrestere de som støtter "terroristene". Det samme de gjorde med Luigi. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet i går, 15:01 Del Skrevet i går, 15:01 Hva med BLM? De satte jo fyr på byene, og mange støttet dem. Er det ikke terror hvis man er venstreradikal afro-amerikaner? Lenke til kommentar
Samms Skrevet i går, 15:07 Del Skrevet i går, 15:07 sedsberg skrev (På 21.3.2025 den 14.59): Det geniale med å definere de som "terrorister" er at de da også kan arrestere de som støtter "terroristene". Det samme de gjorde med Luigi. Ekspander Og i mange tilfeller så betyr det at forsikringsselskapa slepper å betale ut noko. Svært mange land har det i lova at forsikring ikkje gjelder terror. Eller det står med liten skrift i kontrakta. Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 15:09 Del Skrevet i går, 15:09 Samms skrev (På 21.3.2025 den 15.07): Og i mange tilfeller så betyr det at forsikringsselskapa slepper å betale ut noko. Svært mange land har det i lova at forsikring ikkje gjelder terror. Eller det står med liten skrift i kontrakta. Ekspander Det blir i så fall "terroristen" som vil få ekstra valuta her..Mao den som får sin Tesla skadet får ikke dekket sin skade...Mulig Elon må dekke dette da......🤣 2 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet i går, 15:24 Del Skrevet i går, 15:24 Satan666 skrev (På 21.3.2025 den 14.41): Man kan argumentere med at når det organiseres systematisk hærverk og ødeleggelser av store verdier, så er det politisk påvirkning ved hjelp av mafiametoder, trusler. Et demokrati er nødt til å slå hardt ned på den slags, både for å bevare demokratiet samt sørge for at det ikke utvikler seg til verre ting som attentater o.l. Slike ting kan fort vekk utvikle seg, folk blir revet med, det har vi sett før. Ekspander I et "ordentlig" demokrati er ikke slikt nødvendig. Slik situasjonen er nå, dvs. noe helt nytt, har ikke folk så mange muligheter til å uttrykke sitt mishag med Trump/Musk, og mange blir forståelig nok ganske opprørt over å miste jobb og pengestøtte, og betale stadig mer i kassa på dagligvaren og ved pumpene. Måten makta brukes på tar ingen hensyn, og man har ingen 'god' måte å protestere på. Å arrangere protester blir gjerne også sett på som terrorisme, for ikke å nevne argumentere for Hamaz. Så hva søren skal man gjøre for å bli hørt ? 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 15:28 Del Skrevet i går, 15:28 SilverShaded skrev (På 21.3.2025 den 15.24): I et "ordentlig" demokrati er ikke slikt nødvendig. Slik situasjonen er nå, dvs. noe helt nytt, har ikke folk så mange muligheter til å uttrykke sitt mishag med Trump/Musk, og mange blir forståelig nok ganske opprørt over å miste jobb og pengestøtte, og betale stadig mer i kassa på dagligvaren og ved pumpene. Måten makta brukes på tar ingen hensyn, og man har ingen 'god' måte å protestere på. Å arrangere protester blir gjerne også sett på som terrorisme, for ikke å nevne argumentere for Hamaz. Så hva søren skal man gjøre for å bli hørt ? Ekspander Å støtte en terrorgruppe er ganske drøyt da... 2 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet i går, 15:35 Del Skrevet i går, 15:35 Tussi skrev (På 21.3.2025 den 15.28): Å støtte en terrorgruppe er ganske drøyt da... Ekspander Og hvem bestemmer om jeg skal syns det er Hamaz eller Israel som er 'terrorgrupper' ? Akkurat den saken er det minst to sider av. I et demokrati har man lov til å ha politiske meninger som ikke nødvendigvis samsvarer hverken med dine eller flertallets. 4 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 15:37 Del Skrevet i går, 15:37 (endret) SilverShaded skrev (På 21.3.2025 den 15.35): Og hvem bestemmer om jeg skal syns det er Hamaz eller Israel som er 'terrorgrupper' ? Akkurat den saken er det minst to sider av. I et demokrati har man lov til å ha politiske meninger som ikke nødvendigvis samsvarer hverken med dine eller flertallets. Ekspander Det er faktisk ikke to sider av om Hamas er en terrorgruppe, med mindre man virkelig ikke liker jøder, som jeg ikke har sagt du gjør. Men selvmordsbomber på busser.og kafeer,.7 oktober etc, det er ikke noen diskusjon Og om det er lov å aktivt støtte en terrorgruppe i et demokrati kan diskuteres. Endret i går, 15:42 av Tussi 3 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet i går, 15:46 Del Skrevet i går, 15:46 Tussi skrev (På 21.3.2025 den 15.37): Det er faktisk ikke to sider av om Hamas er en terrorgruppe, med mindre man virkelig ikke liker jøder, som jeg ikke har sagt du gjør. Men selvmordsbomber på busser.og kafeer,.7 oktober etc, det er ikke noen diskusjon Ekspander Dette er ikke stedet for en slik diskusjon, spesielt ettersom det var langt fra poenget mitt. Jeg får bare si meg uenig at dette er en ensidig sak. Så vennligst glem å lage mer ut av dette. 1 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 15:51 Del Skrevet i går, 15:51 (endret) SilverShaded skrev (På 21.3.2025 den 15.46): Dette er ikke stedet for en slik diskusjon, spesielt ettersom det var langt fra poenget mitt. Jeg får bare si meg uenig at dette er en ensidig sak. Så vennligst glem å lage mer ut av dette. Ekspander Problemet er, du brukte Hamas som eksempel, hadde du sagt Palestina hadde jeg ikke sagt et ord. Men. I kan stoppe der Endret i går, 15:56 av Tussi 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet i går, 16:03 Del Skrevet i går, 16:03 Tussi skrev (På 21.3.2025 den 15.51): Problemet er, du brukte Hamas som eksempel, hadde du sagt Palestina hadde jeg ikke sagt et ord. Ekspander Si akkurat hva du vil for meg, men du får jamen tillate meg å gjøre det samme. Din mening styrer ikke min, uansett topic. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 16:05 Del Skrevet i går, 16:05 SilverShaded skrev (På 21.3.2025 den 16.03): Si akkurat hva du vil for meg, men du får jamen tillate meg å gjøre det samme. Din mening styrer ikke min, uansett topic. Ekspander Eh, det har jeg ikke sagt heller Lenke til kommentar
Satan666 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden SilverShaded skrev (På 21.3.2025 den 15.35): I et demokrati har man lov til å ha politiske meninger som ikke nødvendigvis samsvarer hverken med dine eller flertallets. Ekspander Men bare så lenge man er imot Trump, virker det som mange tenker. Jeg sier ikke at du mener akkurat det, men generelt sett så er det en holdning som regjerer nå, med rettferdiggjøring av hærverk og ødeleggelser rundt om. 2 1 Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/VzB79p/trump-superupopulaer Meninger: Han er ikke populær – han er upopulær Donald Trump hevdes å være superpopulær. Men sannheten er at kun én har ligget dårligere an. Han selv. Astrid Meland Endret 23 timer siden av linux-fan manglende ": " 6 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden linux-fan skrev (23 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/VzB79p/trump-superupopulaer Meninger: Han er ikke populær – han er upopulær Donald Trump hevdes å være superpopulær. Men sannheten er at kun én har ligget dårligere an. Han selv. Astrid Meland Ekspander To ting kan være rett samtidig, han kan være mest populær nå ift seg selv, men ift andre..... absolutt ikke Lenke til kommentar
Samms Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden obygda skrev (På 21.3.2025 den 15.09): Det blir i så fall "terroristen" som vil få ekstra valuta her..Mao den som får sin Tesla skadet får ikke dekket sin skade...Mulig Elon må dekke dette da......🤣 Ekspander Sjekk historia om The Baltic Exchange i London. Det var såvidt ikkje Lloyds gjekk konkurs. Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden F47: https://www.nettavisen.no/nyheter/boeing-far-kontrakt-pa-a-bygge-neste-generasjon-kampfly-for-usa/s/5-95-2349160 Boeing får kontrakt på å bygge neste generasjon kampfly for USA President Donald Trump tildelte Boeing kampflykontrakten fredag. Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Viste dere at Trumf og Musk egentlig er litt guttegutter? Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden linux-fan skrev (23 timer siden): F47: https://www.nettavisen.no/nyheter/boeing-far-kontrakt-pa-a-bygge-neste-generasjon-kampfly-for-usa/s/5-95-2349160 Boeing får kontrakt på å bygge neste generasjon kampfly for USA President Donald Trump tildelte Boeing kampflykontrakten fredag. Ekspander Narsissisten Trump klarte å sette sitt bumerke på den. F47. Han er president nummer 47. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå