Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

1 hour ago, jjkoggan said:

Politiet styres ikke av Trump, de styres av kommuner.  FBI har ikke nok ansatte eller makt til å stanse media.  Enda viktigere er at et stort flertall ville støtte høyesterettsdommene om denne saken 

Dette er ikke riktig. 
Føderal lov kan håndheves av føderalt politi, som ICE, FBI og DEA.

Delstatlig og lokalt politi kan håndheve dalstatlige lover, og muligens føderale lover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk et par øyeblikk av klarhet i morges. 

1) I diskusjonen ang inflasjon med @Camlon gikk jeg ned feil "kaninhull".   Det jeg tenkte på var vanlig lønnsdrevet inflasjon.   Men hva koker egentlig inflasjon ned til - jo at et produkt øker i pris.  Det Trump gjør er å øke prisen på produkter ved å innføre toll.  Det gir en kunstig inflasjon, men absolutt en type inflasjon. 

2) Den tweeten fra Trump som @obygda postet tidligere i tråden kvernet i bakhodet.  Trump gjør avtaler til fordel for Russland, men samtidig har han et snev av samvittighet kanskje (eller ønsker å framstå som sympatisk).  Så det er en sannsynlighet for at Trump samtidig med at han stoppet etterretnings-info til Ukraina, delte etterretning om soldatene i Kursk med Russland inkl posisjoner fra Starlink-kommunikasjon.  Dvs gi Kursk tilbake til Putin på et sølvfat for å gi Putin en rask intern seier som gjør at våpenhvile med Ukraina kan komme istand, og selvfølgelig etter litt mer spill for galleriet gi Trump en avtale som styrker hans rykte som "the greatest deal maker in the universe"

obygda skrev (13 timer siden):

image.png.1ae62d458be6713e44465f4fddcb941c.png

Snakk om å legge seg flat......Jeg tror Trump gir blanke Ukraina - han vil ha Russland som en handelspartner fordi Russland har mye naturressurser USA vil handle med. Så da gjelder det å slikke Putin opp i nakken og forsøke å få Putin til å fremstå som en god mann som sparer liv....

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (26 minutter siden):

Jeg fikk et par øyeblikk av klarhet i morges. 

1) I diskusjonen ang inflasjon med @Camlon gikk jeg ned feil "kaninhull".   Det jeg tenkte på var vanlig lønnsdrevet inflasjon.   Men hva koker egentlig inflasjon ned til - jo at et produkt øker i pris.  Det Trump gjør er å øke prisen på produkter ved å innføre toll.  Det gir en kunstig inflasjon, men absolutt en type inflasjon. 

2) Den tweeten fra Trump som @obygda postet tidligere i tråden kvernet i bakhodet.  Trump gjør avtaler til fordel for Russland, men samtidig har han et snev av samvittighet kanskje (eller ønsker å framstå som sympatisk).  Så det er en sannsynlighet for at Trump samtidig med at han stoppet etterretnings-info til Ukraina, delte etterretning om soldatene i Kursk med Russland inkl posisjoner fra Starlink-kommunikasjon.  Dvs gi Kursk tilbake til Putin på et sølvfat for å gi Putin en rask intern seier som gjør at våpenhvile med Ukraina kan komme istand, og selvfølgelig etter litt mer spill for galleriet gi Trump en avtale som styrker hans rykte som "the greatest deal maker in the universe"

Trump selger kona si om han så ser seg tjent med det...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...