Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (25 minutter siden):

Jeg liker når folk som tidligere har støttet Trump, nå innrømmer at de tok feil.

Sissener: Jeg har tatt jævlig feil

Ness: Jeg har gjort mye dumt i mitt liv, veldig mye, men det kanskje dummeste jeg har gjort, er å uttrykke støtte til Donald Trump offentlig

Det krever guts å ta til seg ny informasjon og innrømme at man faktisk tok feil.

Pffft....hadde de fulgt med Trump og Maga gjennom 2024 og i valgkampen, pluss lest Project2025-dokumentet, hadde de ikke støttet ham in the first place.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, SilverShaded said:

Pffft....hadde de fulgt med Trump og Maga gjennom 2024 og i valgkampen, pluss lest Project2025-dokumentet, hadde de ikke støttet ham in the first place.

Jeg tror mange var litt ambivalente til Trump, men lot tvilen komme ham til gode. Den pinlige affæren møtet med Zelenskyj var, fikk det til å gå opp et lys for noen hver. Snakk om avmaskering!

Endret av Gargantua
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (6 minutter siden):

Ja. 

Må innrømme at jeg er sjokkert over at oppegående mennesker hadde noe som helst igjen til overs for Trump etter Stop the Steal i 2020 og stormingen av kongressen. Det var i hvert fall spikeren i kisten for min del.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Tenk at dette er folk som styrer USA, man skulle ikke tro det gikk an!? 
Det er åpenbart at de tror at ved å innføre toll så vil ikke  tillegget føre til at kosten overføres til konsument.
Og attpåtil være nedlatende når det blir belyst...Herregud for noen fjols!                                      

https://www.dagbladet.no/video/amper-stemning-har-du-betalt/LMpgwAxa

Endret av Altimeter
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Pressetalskvinnen til Trump er en fordømt idiot.

Komplett mehe.

Totalt blåst.

Det er helt utrolig at hennes totale mangel på kunnskap ikke snakkes mer om i avisene.

Og det samme gjelder jo Donald.

Jeg mener.

Jeg ville slitt med å sove om natten ut av skam og gremmet meg ut livet om jeg sa eller trodde noe så blåst som disse idioten lirer av seg daglig.

Hvorfor får det ikke konsekvenser for dem at de genuint ikke forstår betydningen av ord, eller innholdet i avtaler, eller lover, etter at de har fått dem forklart for seg i flere år?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Jeg tror mange var litt ambivalente til Trump, men lot tvilen komme ham til gode. Den pinlige affæren møtet med Zelenskyj var, fikk det til å gå opp et lys for noen hver. Snakk om avmaskering!

Kan ikke huske sist jeg ble fysisk uvel av noe på TV, men dette var et slikt øyeblikk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (22 minutter siden):

Kan ikke huske sist jeg ble fysisk uvel av noe på TV, men dette var et slikt øyeblikk. 

Javel det er slikt som gjør det uvel og ikke massakre i Syria og Ukrainere som blir lemlestet i krigen mot Russland ? Det sier vel mye om dere ?  At to ledere braker sammen i en uenighet som faktisk var meget bra skjedde ! Slik at man fikk sparket litt i galehuset slik mange våknet opp ! Det gjør dere fysisk uvel ? Om dette nå resulterer i fred ? Ja da blir dere vel veldig syke da ! Spy spy spy ut alle åpninger som finnes ? Legevakten neste på grunn av en samtale mellom to ledere som tar litt av !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (8 timer siden):

Trump sjølv seier han er uskuldig, etterforskninga seier dei veit det har skjedd ulovligheter, men dei har ikkje klart å finne gode nok beviser til å dømme Trump.

Dei veit at det har skjedd  ulovligheter, men de finner ikke beviser :) Hører du ikke selv hvor forbannet dumt dette her høres ut ? Bare ta de på ordet da og klynge opp alt og alle som "du bare veit har gjort noe ulovlig" men du kan ikke bevise det. Så sier dere at Trump er dum ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Altimeter skrev (1 time siden):

Tenk at dette er folk som styrer USA, man skulle ikke tro det gikk an!? 
Det er åpenbart at de tror at ved å innføre toll så vil ikke  tillegget føre til at kosten overføres til konsument.

eeeeeeeeeeeeeeeeh ? I Norge har vi da toll på veldig mange ting, blant annet det aller meste av jordbruksvarer ! Føres denne tollen over på konsument ? Nei, fordi da er det minimalt som blir solgt av slike varer. Ingen importerer det forstår du ! Da selger man tilsvarende produsert i USA til konsumentene. Tenk at det er sånne folk som styrer Norge ! At de er så forbannet dumme og du er så smart. Men når jeg leser innlegget ditt sier det meg det meste :) Må bare le av dere.

Og ved du hva tjorven !  Veldig mange land har slik toll på import ! USA har sett seg lei på at de lar alt for mye av produksjonen renne ut av landet, og så har man latt alle de som overtar produksjonen få selge varene uten toll til USA !

Det er dette Trump vil fikse ! Klarer han det ? Ja det vil bare tiden vise oss. Blir 4 morsomme år når klovne fabrikken her inne skal fortelle amerikanerne hva som er best for de .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Pressetalskvinnen til Trump er en fordømt idiot.

Komplett mehe.

Totalt blåst.

Det er helt utrolig at hennes totale mangel på kunnskap ikke snakkes mer om i avisene.

Og det samme gjelder jo Donald.

Jeg mener.

Jeg ville slitt med å sove om natten ut av skam og gremmet meg ut livet om jeg sa eller trodde noe så blåst som disse idioten lirer av seg daglig.

Hvorfor får det ikke konsekvenser for dem at de genuint ikke forstår betydningen av ord, eller innholdet i avtaler, eller lover, etter at de har fått dem forklart for seg i flere år?

Men du lirer jo av det masse tull i dette innlegget også ! Får du sove om natta da ? Føleri følera 

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, En Gedi said:

eeeeeeeeeeeeeeeh ? I Norge har vi da toll på veldig mange ting, blant annet det aller meste av jordbruksvarer ! Føres denne tollen over på konsument ? Nei, fordi da er det minimalt som blir solgt av slike varer. Ingen importerer det forstår du ! Da selger man tilsvarende produsert i USA til konsumentene. Tenk at det er sånne folk som styrer Norge ! At de er så forbannet dumme og du er så smart. Men når jeg leser innlegget ditt sier det meg det meste :) Må bare le av dere.

All kost føres over til forbruker. Når Norge har toll på jordbruksvarer så er det du og jeg som betaler den tollen i form økt pris.
Det er ganske enkel bedriftslære. Sverige betaler ikke toll på å eksportere feks ost til Norge. Importøren betaler tollen. Tror du importøren tar den kosten på sin nakke ov videreselger dette uten å ha reknet tollutgiftene inn i salgsprisen?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Altimeter skrev (2 minutter siden):

All kost føres over til forbruker. Når Norge har toll på jordbruksvarer så er det du og jeg som betaler den tollen i form økt pris.
Det er ganske enkel bedriftslære. Sverige betaler ikke toll på å eksportere feks ost til Norge. Importøren betaler tollen. Tror du importøren tar den kosten på sin nakke ov videreselger dette uten å ha reknet tollutgiftene inn i salgsprisen?

Når det er 200% toll på kvitost så føres ikke noe kost over på forbruker :) Man importerer bare ikke slik ost. Problemet løst og man kjøper norsk produsert ost uten noen som helst toll på ! 

Så importeres det en del spesielle oster, men prisen er jo deretter. Det rammer ikke andre en de som kjøper dette maks et par ganger i året når de skal kose seg. De fleste kjøper aldri slike varer. 

Det er snakk om veldig små kvantum garantert, som går an å få solgt i et lite nisjemarked ovenfor forbrukere som har råd å betale kosten. Og nei jeg betaler ikke masse penger for å være snobb :) Joda kan kose meg med litt kjeks og importert ost i veldig små kvanta, når jeg tar meg råd til det.

Men igjen du fatter jo ikke hva det går i !

Endret av En Gedi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amerikanerne ved Trump er idioter når de innfører toll på varer ! Men når Norge har gjort dette i 50 år hva er vi da ? Joda da er vi smarte og vi må jo bare gjøre det for å beskytte norsk jordbruk, hallo alle esler ! Det henger jo ikke på en greip ! 

Lenke til kommentar
agvg skrev (3 timer siden):

Vel, når man ikke tar folket sine utfordringer på alvor så skjer ting, Trump hadde aldri blitt president hvis begge partiene i USA faktisk hadde brydd seg om de problemene som folk opplevde. Du har samme tendens i Europa, og i Norge.

Men de tjener ikke folket. De tjener deres herrer; oligarkene. De samme som store deler av verdens befolkning blir narret til å tilbe som guder og rockestjerner, fordi "en vakker dag, hvis du jobber hardt nok, kan du bli akkurat som dem". De samme som kjøper opp media og befaler dem å pushe propaganda som legger skylden for folkets problemer over på den samme mytiske "underklassen".

Demokratene mistet mange velgere i 2016-valget p.g.a. de fjernet Bernie som presidentkandidat. Fordi for de daværende demokratene og deres donører, var Bernie for venstreradikal. I deres øyne altså.

SilverShaded skrev (3 timer siden):

Som ventet er det blankt avslag på våpenhvile-avtalen fra Russland's side. De påstår at det er bare for at Ukraina skal få rustet opp.

Kreml er såpass redd for Ukrainas kapasitet, ja.

SilverShaded skrev (2 timer siden):

DukeRichelieu skrev (2 timer siden):

Ja. 

Må innrømme at jeg er sjokkert over at oppegående mennesker hadde noe som helst igjen til overs for Trump etter Stop the Steal i 2020 og stormingen av kongressen. Det var i hvert fall spikeren i kisten for min del.

Jeg vet ikke, jeg... det har vært så mange Rubicon-øyeblikk og så mange "...så kom de etter..."-øyeblikk fra det republikanske partiet. Og bare få folk sa ifra fordi det republikanske partiet har et enormt balletak på det politiske medielandsskapet. Både i USA og i vesten generellt. Mens jeg prøvde å fortelle om Project 2025 allerede i sommern 2023, var folk altfor opptatte med å snorte Bidens Laptop konspiteori-dop.

Hadde det vært et hvilket som helst annet parti, i et hvilket som helst annet land... et islamistisk eller kommunistisk styre, så hadde de aller fleste hatt null problemer med å si ifra.

Men det er et eller annet med det republikanske partiet som har gitt dem et enormt hypnotiserende fortrinn. Alt de trenger å gjøre, er å peke på en gruppe de har merket som en ondsinnet avatar for politisk korrekthet, fortelle publikum at denne gruppa har skylden for alt som er gærent, og publikum vil sluke det rått og hate alt og alle det republikanske partiet forteller dem å hate. Og det er godt hjulpet av oligarkenes oppkjøp av media som hjelper republikanerne å trollbinde et større og større publikum. Men også ikke minst fordi Amerika generellt alltid har hatt en kulturell dominans over vesten. Du har også den jævla kulturkrigen som mange har falt for og fremdeles faller for. Faen som jeg ikke kan vente til den tiden vi ser tilbake på kulturkrigen med skam og avsky.

Jeg skal innrømme at jeg tok litt lett på stormingen av Kongressen 6 januar. At jeg tok det for gitt at karrieren til MAGA var over. Fordi hvordan kan noen ta dem seriøst etter dette liksom? Men så skjedde "så kom de"-øyeblikkene. DeSantis og LibsOfTiktoks fascistretorikk mot skeive. Opphevingen av Roe VS Wade. Og folk flest lot fremdeles det republikanske partiet slippe unna med alt. Det partiet har flunkie-armor på gudemodus.

Og som jeg sa tidligere, folk tar ikke sine og kjæres sivile menneskerettigheter på alvor, med mindre man klarer å flette dem om til et økonomisk tema. En del av forbannelsen av å leve i et senkapitalistisk samfunn.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Altimeter skrev (7 minutter siden):

Poenget er at det er forbruker som betaler prisen. Det skjønner hverken du, hun i videon eller andre maga rednecks 

Poenget er at importen på toll belagte varer blir helt minimal, og vil du ha ost på skiven din så kjøper du norskprodusert ost uten toll ! Det er jo hele forbanna poenget med toll. Noe som Norge har hatt i mange tiår, og som gjør at norske bønder kan produsere mat ! Så nei det er ikke den vanlige forbruker som betaler prisen, det er de som ønsker ost med toll som betaler prisen, og det er et forsvinnende lite publikum i et forsvinnende lite marked. Om du ikke forstår dette ? Ikke kall Trump for dum !

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...