Svein M Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Trump har vært en katastrofe hver dag så langt. Mange ting kommer til å gå galt pga. han og det republikanske partiet. Endret 2 timer siden av Svein M 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden SilverShaded skrev (12 timer siden): Elisabeth McCormick, tidligere Black Hawk pilot, sier mye av det samme jeg sa. Det er ikke så lettvindt som å si at "helikopteret skulle ha sett flyet". Faktisk hadde de bare tre piloter, mens de skulle vært fire pga vær, sted, rute osv. Og de ville ikke lett ha sett flyet pga. hastighetene og vinklene i mørket med samme lysforurensning. Hun tror også at de så på feil fly...det flyet som tok av i forgrunnen før ulykken. Helikopteret skulle ha vært på 200 fot, mens det var på 350-400 fot. Virker som tårnet ihvertfall ikke er den direkte årsaken til ulykken. Så en annen veteran som har flydd mye i området tidligere snakke. Han sa at "sikkerheten" her var at alle helikopter skulle fly på 200 fot. Så om helikopteret var på 350-400 fot vet en jo allerede problemet. Helikopteret var på feil høyde. Og det samsvarer med kollisjonen. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Så en annen veteran som har flydd mye i området tidligere snakke. Han sa at "sikkerheten" her var at alle helikopter skulle fly på 200 fot. Så om helikopteret var på 350-400 fot vet en jo allerede problemet. Helikopteret var på feil høyde. Og det samsvarer med kollisjonen. Jepp...det tror jeg også. Hvis alle følger reglene og er der de skal være til enhver tid, skjer det ikke ulykker med mindre det er feil på flyet eller pilotene gjør en feil. Men en flyulykke har sjelden bare EN årsak, det er som regel en uheldig kombinasjon av flere faktorer. Jeg har full tillit til at NTSB finner ut av dette. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden SilverShaded skrev (Akkurat nå): Jepp...det tror jeg også. Hvis alle følger reglene og er der de skal være til enhver tid, skjer det ikke ulykker med mindre det er feil på flyet eller pilotene gjør en feil. Men en flyulykke har sjelden bare EN årsak, det er som regel en uheldig kombinasjon av flere faktorer. Jeg har full tillit til at NTSB finner ut av dette. Absolutt, jeg er bare skeptisk til at det var militært og at det blir gjemt vekk pga sikkerhetsrisiko etc. Ryktes også at pilot ikke var særlig erfaren flyver, og muligens lite erfaring i området. Men er litt rart at ATC ikke har kommentert høyden, om helikopteret ikke gikk opp rett før? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 5 minutes ago, SilverShaded said: Jepp...det tror jeg også. Hvis alle følger reglene og er der de skal være til enhver tid, skjer det ikke ulykker med mindre det er feil på flyet eller pilotene gjør en feil. Men en flyulykke har sjelden bare EN årsak, det er som regel en uheldig kombinasjon av flere faktorer. Jeg har full tillit til at NTSB finner ut av dette. Det blir jo ren spekulasjon, men siden det var et militært helikopter er det vel mulig at de slo av transponderen og at man derfor ikke hadde helt oversikt over hvor det var. Endret 1 time siden av Reg2000 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Absolutt, jeg er bare skeptisk til at det var militært og at det blir gjemt vekk pga sikkerhetsrisiko etc. Ryktes også at pilot ikke var særlig erfaren flyver, og muligens lite erfaring i området. Men er litt rart at ATC ikke har kommentert høyden, om helikopteret ikke gikk opp rett før? Det gikk lang tid (40 sek tror jeg) mellom ATC advarte helikopteret og da ulykken skjedde. Det er den lille delen av kommunikasjonen som vi har hørt. Om det har foregått mer kommunikasjon med helikopteret før ulykken, og hva helikopteret foretok seg i disse sekundene, vet vi ikke. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden SilverShaded skrev (Akkurat nå): Det gikk lang tid (40 sek tror jeg) mellom ATC advarte helikopteret og da ulykken skjedde. Det er den lille delen av kommunikasjonen som vi har hørt. Om det har foregått mer kommunikasjon med helikopteret før ulykken, og hva helikopteret foretok seg i disse sekundene, vet vi ikke. Ja sant, håper det kommer mer info. Men er som sagt skeptisk pga det militære. Og ikke minst Trump... Om det viser seg å være noe som kan virke negativt mot han så blir det nok fjernet asap Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Ja sant, håper det kommer mer info. Men er som sagt skeptisk pga det militære. Og ikke minst Trump... Om det viser seg å være noe som kan virke negativt mot han så blir det nok fjernet asap Skjønner hva du mener ! Men NTSB er (skal være !) en helt upolitisk og ikke-militær organisasjon. Alt kommer til å stå i NTSB's endelige rapport, og jeg tviler på at DT klarer å "redigere" den. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Salvesen. said: Ja sant, håper det kommer mer info. Men er som sagt skeptisk pga det militære. Og ikke minst Trump... Om det viser seg å være noe som kan virke negativt mot han så blir det nok fjernet asap Selv om det ikke er noen direkte link ser det ikke så bra ut at han har brukt de første ukene til å sparke mange som jobber med sikkerhet i flytrafikken for å redusere antall statlige jobber. Det er vel derfor han er så aggressiv i uttalelsene om denne saken. 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Reg2000 skrev (23 minutter siden): Det blir jo ren spekulasjon, men siden det var et militært helikopter er det vel mulig at de slo av transponderen og at man derfor ikke hadde helt oversikt over hvor det var. Mulig er det vel, men tvilsomt i en slik tett trafikksituasjon. Jeg vet ikke hvilke regler militæret har på dette området, og heller ikke hvilken flygeplan de hadde. Kanskje viktigere er det at helikopterets høydemåler var riktig innstilt i forhold til lufttrykket...hvis ikke, vil ikke maskinens høydeindikator vise korrekt høyde. I 'vanlig' flytrafikk er egentlig ikke 100-200 fot veldig mye, mens det er kritisk i en slik situasjon som oppsto her. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 10 hours ago, Sheriff_buford said: Donald Trump: "I have a plan to visit, not the site. Because you tell me, what’s the site? The water? You want me to go swimming?” Overraskende ydmykt av trump å innrømme at han faktisk ikke kan gå på vannet slik en ofte kan få inntrykk av både fra ham og en del av tilhengerene hans. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden https://www.cnn.com/us/live-news/plane-crash-washington-dc-trump-01-31-25/index.html#cm6kk00hd00003b6mql4oglfn Her ser man krasjet Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 16 minutes ago, SilverShaded said: Mulig er det vel, men tvilsomt i en slik tett trafikksituasjon. Jeg vet ikke hvilke regler militæret har på dette området, og heller ikke hvilken flygeplan de hadde. Kanskje viktigere er det at helikopterets høydemåler var riktig innstilt i forhold til lufttrykket...hvis ikke, vil ikke maskinens høydeindikator vise korrekt høyde. I 'vanlig' flytrafikk er egentlig ikke 100-200 fot veldig mye, mens det er kritisk i en slik situasjon som oppsto her. Tänkte på att det kunde vara en felinställd höjdemålare*. Vad jag har sätt av information så hade helikoptern 200 fot enligt sin transponder och flyet 400 fot i sin bara sekunder i mellan. * om man nu inte har begynt med höjdemålare som faktiskt måler höjden med hjälp av gps eller både gps og trykk. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 55 minutter siden Del Skrevet 55 minutter siden fredrik2 skrev (10 minutter siden): Tänkte på att det kunde vara en felinställd höjdemålare*. Vad jag har sätt av information så hade helikoptern 200 fot enligt sin transponder och flyet 400 fot i sin bara sekunder i mellan. * om man nu inte har begynt med höjdemålare som faktiskt måler höjden med hjälp av gps eller både gps og trykk. Afaik er ikke GPS sertifisert for høydemåling i denne sammenheng. men det er klart triangulering s-metoden til GPS kan være enklere å bruke, siden den er uavhengig av trykk og temperatur og fungerer i alle høyder. Den krever derfor ikke at pilotene stiller den inn riktig til stadighet. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 11 minutter siden Del Skrevet 11 minutter siden Et litt lengre intervju med little Marco Rubio hos Megyn Kelly hvor han snakker om Colombia, NATO, midt-østen, Ukraina, Grønland, valgkampen i 2015, m.m: Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 4 minutter siden Del Skrevet 4 minutter siden https://www.bbc.com/news/articles/ckg0m79gm10o I morgen vil Trump innføre 25% tariff på importerte varer fra Mexico og Canada. Jeg håper amerikanerne husker å kjøpe de meksikanske avokadoene sine i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå