Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, VifteKopp said:

Husk at Tesla er hjertebarnet til Musk.

Tviler jeg på - var det kanskje for noen få år siden. I dag er det SpaceX med diverse uformelle 'underbruk' som Starlink, Boring, Neuralink, Starbase, StarCity eller hva byen skal hete IMHO.

SpaceX har 70 % markedsandel for alle ikke-militære orbitaloppskytninger i verden. (Har linket til kilden for noen få uker siden.)

Endret av trikola
Lenke til kommentar
4 minutes ago, sedsberg said:

Tragikomisk hvis det viser seg at Doиald Tяump bare er så komplett inkompetent og dum at hele verden tror han er en russisk agent.

Jeg skrev en post om det for en del sider siden, hentet fra en finsk kommentar i en av Finlands store aviser.

Om man analyserer trump nærmere er det mange tegn som peker i den retningen. Mange flere enn russisk agent, selv om det neppe overrasker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er viktig nå er at vi gjør noe der vi kan, det gjelder både politisk, men også på mye lavere plan!

Det er nå viktig at de av oss som er foreldre setter oss ned med ungene våre og tar en skikkelig prat med hvilke verdier vi ønsker at skal råde, og ikke minst om hvilke verdier de ønsker å leve med i fremtiden! Alt for mange av dagens forbilder, som holder til på nettet, har et, mildt sagt, forskrudd syn på de verdiene som har bygget dette landet. Det er derfor meget viktig at voksne går foran som gode forbilder for generasjonene som skal leve og vokse opp i dette!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvis vi i Europa må sitte og se den ukrainske presidenten måtte be om unnskyldning til Trump bør vi alle skamme oss dypt, og deretter se en "fred" på Putin sine vegne så bør kvalmen stige oss hos alle.

Svakhet, svakhet og enda mer svakhet.....

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

FRe sPeECh no cEncoRing. Lurer på hvordan Trump apologetikerne på forumet her kan forsvare å kaste ut og arrestere studenter som demonstrerer. Minner meg om hva de prøvde mot chicago seven i 1968 og ordlyden er omtrent den samme som hva Kina brukte da slo ned student demonstrasjonene i Hong Kong. Viktig å huske på at i forrige presidentperiode så ville han bruke militæret til å skyte demonstranter i knærne, men forsvarssjefen sa nei. Nå har han ingen som sier nei.

20250304_141929.jpg

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (6 minutter siden):

Hvis vi i Europa må sitte og se den ukrainske presidenten måtte be om unnskyldning til Trump bør vi alle skamme oss dypt, og deretter se en "fred" på Putin sine vegne så bør kvalmen stige oss hos alle.

Svakhet, svakhet og enda mer svakhet.....

Kvalmen er der for lengst...for hver trump-nyhet stiger den. Jeg sa for en måneds tid siden at det ville bli slutt på ytringsfriheten, og desverre er det dit USA er på vei. Jeg blir så lei meg over hvor dypt enkelte kan synke at jeg nesten får lyst til å slå av alt av nyheter. Kall det gjerne føleri, men dagens situasjon er usigelig trist for den frie verden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mars2029 said:

Illegal protests regner jeg med er folk som protesterer mot Israel da eller? 

Vel det er ikke proud boys han har problemer med iaf. Under hans forrige presidentperiode så var demonstrasjoner mot Trump ansett som ulovlige av Trump. Heldigvis hadde han da et kabinett som var uenige med han da. Hegsett nektet å svare på om han ville beordre militæret å skyte demonstranter i knærne på Trump ordre, under høringen hans i senatet.

De store demonstrasjonene mot Israel sluttet på campus etter at Biden tapte valget, noe som er interessant i seg selv.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (55 minutter siden):

Ingenting som heter "hvite, kristne verdier", kristne verdier handler ikke om rase. Ellers enig 

Der tar du dessverre feil. De hvite kristne får nå gjenomført mye av sin politikk takket være DT. Du kan lese mer om det her For de fleste av oss vil det bli et bekmørkt samfunn,

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (På 3.3.2025 den 11.08):

Trevlig tone du har. Inte för att jag bryr mig speciellt mycket om vad du skriver men synd att du missade min poäng med det sista. 

Europa och andra kommer självklart försöka undvika att köpa amerikanska vapen når de vet vad det medför. De kommer dock vara tvingade att göra det i kortare eller längre tid. 

Her er jeg for en gangs skyld enig med deg. Altfor mange nordmenn tror at Marshall-hjelpen var gratis penger USA delt ut.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (47 minutter siden):

Tragikomisk hvis det viser seg at Doиald Tяump bare er så komplett inkompetent og dum at hele verden tror han er en russisk agent.

Jeg begynte å tenke litt over at offentlige tjenestepersoner burde tatt både kompetansetest og psykologitest for å kunne få jobb og stille til valg. Alt fra jobb i offentlige etater, til kongress, senatet, presidenten, og presidentens kabinett.

Det finnes gode tester for å oppdage psykopati, sosiopati og narsisisme. Slike folk burde ikke få lovt å ha en offentlig stilling.

Alle politikerne bør også ha en minimum utdannelse som er mer enn bare videregående skole. Hold idiotene unna.
Historietest, Geografitest, minimum forståelse for vitenskap og teknologi.

Er dette kanskje for mye å forvente av våre folkevalgte politkere og de som de folkevalgte ansetter i diverse etater og departementer?

Mener å tro at føderale etater som FBI, og CIA har tester for å avdekke psykopati, sosiopater, for å unngå å ansette slike folk. Disse har også veldig store krav på kompetanse og utdannelse. FBI ansetter nok neppe noen som kun har basic High School.

Nå har jo Trump også fjernet krav om bakgrunnsjekk for offentlige ansatte.

Men med å stille krav til kompetanse og psyke, så bryter det vel med "Of the people, by the people, for the people" med at idiotene ikke får bli en del av apparatet.
Rett det til "Of the competent people, by the people, for the people."

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nordvarg said:

I den nyeste episoden av The Daily Show synes jeg Jon Stewart har et godt poeng: Trump og MAGA’s syn er skremmende på linje med Putinistenes:

• De er ultrakonservative
  • Familie først (den ‘tradisjonelle’ – mamma, pappa, barn)
  • LGBTQ+ suger (deres ord, ikke mine)
  • Rasespørsmålet skaper omvendt rasisme (hvite diskrimineres)
  • Og, så klart, religion (de hvite, kristne verdiene er under angrep)
  • Summen av dette blir … (trommevirvel)WOKE! (så klart)

Stewarts påstand: MAGA og Putinister finner felles ståsted i en kulturkrig mot Europa, altså oss…

Steve Bannon uttaler jo i klippet at det neste målet for MAGA er nettopp Europa.

Noen ganger er eneste løsningen på at Disney caster ikke-hvite i barnefilmene, sine å sammarbeide med Russiske diktatorer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
29 minutes ago, shockorshot said:

FRe sPeECh no cEncoRing. Lurer på hvordan Trump apologetikerne på forumet her kan forsvare å kaste ut og arrestere studenter som demonstrerer. Minner meg om hva de prøvde mot chicago seven i 1968 og ordlyden er omtrent den samme som hva Kina brukte da slo ned student demonstrasjonene i Hong Kong. Viktig å huske på at i forrige presidentperiode så ville han bruke militæret til å skyte demonstranter i knærne, men forsvarssjefen sa nei. Nå har han ingen som sier nei.

20250304_141929.jpg

Trump innfører langsomt men sikkert Putins måte å styre et land på.
Snart vil amerikanerne våkne opp og forstå at de lever i et autoritært diktaturstyre de ikke kan komme ut av.
Får håpe at de forstår dette før det er for sent.

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (2 minutter siden):

Jeg begynte å tenke litt over at offentlige tjenestepersoner burde tatt både kompetansetest og psykologitest for å kunne få jobb og stille til valg. Alt fra jobb i offentlige etater, til kongress, senatet, presidenten, og presidentens kabinett.

Det finnes gode tester for å oppdage psykopati, sosiopati og narsisisme. Slike folk burde ikke få lovt å ha en offentlig stilling.

Alle politikerne bør også ha en minimum utdannelse som er mer enn bare videregående skole. Hold idiotene unna.

Er dette kanskje for mye å forvente av våre folkevalgte politkere og de som de folkevalgte ansetter i diverse etater og departementer?

Mener å tro at føderale etater som FBI, og CIA har tester for å avdekke psykopati, sosiopater, for å unngå å ansette slike folk. Disse har også veldig store krav på kompetanse og utdannelse. FBI ansetter nok neppe noen som kun har basic High School.

Klart bakgrunnsjekk fjernes..i likhet med å fjerne loven om at amerikanske tjenestemenn ikke skal drive med korrupsjon..som nå altså er lov. Og så har vel presidenten bedt cyberforsvaret legge inn årene i kampen mot Russland. Og så inviterer jo Trump rike oligarker til å kjøpe seg amerikansk pass...

Hva mer kan man si? Landsforæderi er det vi ser faktisk..

Fuck Trump!

• Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (6 minutter siden):

Men med å stille krav til kompetanse og psyke, så bryter det vel med "Of the people, by the people, for the people" med at idiotene ikke får bli en del av apparatet.
Rett det til "Of the competent people, by the people, for the people."

Ja det er sosialistene sine tester man skal bruke da :) Tror jeg ler meg skakk av hysteriet her inne i dette forumet nå ! De som kaller andre for psykopater viser at de er de verste psykopatene som finnes.  Krig mer krig ! Og de som tenker på  fred ? Putinister. Helvete ta hele Trump ! Som vil ha fred og ikke vil betale videre for kjøttkverna i Ukraina ! Galskap  er det total galskap. Og hvordan kan store masser forføres ? Jo dere er et skoleeksempel på det. Og verre utgaver vil komme !

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (4 minutter siden):

Og de som tenker på  fred ? Putinister. Helvete ta hele Trump ! Som vil ha fred og ikke vil betale videre for kjøttkverna i Ukraina ! Galskap  er det total galskap. Og hvordan kan store masser forføres ? Jo dere er et skoleeksempel på det. Og verre utgaver vil komme !

Kapitulasjon er ikke fred

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...