Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (33 minutter siden):

Norges fiende er EU og venstresiden i norsk politikk. Det er typisk her i landet å snakke om eksterne fiender, når de største truslene er blant våre egne. Det er på tide å bryte helt med EU og gå nye veier. Se hvor dyrt og jævlig alt har blitt i Norge etter 30 år med å slkke EU oppetter ryggen. Dette er før innføringa av kommende forskrifter, blant annet for boliger. EU er ingen trygghet for Norge militært og det finnes andre å handle med.

Det kommende stortingsvalget er avgjørende. Det er siste sjanse til å snu, før det tas skritt som det ikke er noen quick fix for.

Norge er sannsynligvis allerede en tapt sak, men det er ikke over før det er over.

Hvor dyrt alt har blitt? Tja, nå er jeg et 80-tallsbarn, men det norske folket har vel aldri hatt et større forbruk enn nå? Eller hva tenker du?

Hva vil du anbefale meg å stemme ved stortingsvalget? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge kunne ha gitt av oljefondet til disposisjon til TSMC for å bygge fabs i Norge, men det er ingen som tenker nytt og langsiktig her. I stedet lar norske politikere møkkaselskaper få områder i Norge til å etablere store datasenter. Det blir noen mynter i pungen og noen arbeidsplaser, men den store verdien uteblir.

Det er ingen som ønsker å løfte Norge bort fra av middelmådighetens hvilepute. Det er derfor vi trenger en Trump her.

30391e27d975fac48f1779ccb5de1fd9.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, afterall said:

Hva vil du anbefale meg å stemme ved stortingsvalget? 

Jeg tror ikke det er noen å stemme på. I tillegg er det antakelig for sent. Verdenssituasjonen er i ferd med å snu og i stedet for å ligge foran blir det å spille evig "catch up".

Hvis man starter et nytt parti vil det ta tiårsvis å bygge det opp, hvis det i det hele tatt kommer ut av startgropa.

Det er kanskje på tide å lytte på kunskap om å flytte ved behov. Som Jim Rohn pleide å si. "Hvis man ikke liker adressen, flytt. Du er ikke et tre." (Står fast med røtter.) Så kan selv trær flyttes med litt hjelp. :p

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (26 minutter siden):

Norge kunne ha gitt av oljefondet til disposisjon til TSMC for å bygge fabs i Norge, men det er ingen som tenker nytt og langsiktig her. I stedet lar norske politikere møkkaselskaper få områder i Norge til å etablere store datasenter. Det blir noen mynter i pungen og noen arbeidsplaser, men den store verdien uteblir.

Det er ingen som ønsker å løfte Norge bort fra av middelmådighetens hvilepute. Det er derfor vi trenger en Trump her.

30391e27d975fac48f1779ccb5de1fd9.jpg

Hvor dust kan man egentlig bli? Så du vil at Norge skal dytte penger inn i satsingen til Trump?

Det verden IKKE trenger er en Trump eller Putin 2.0. som det offiselle navnet hans snart er

• Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Van Der Linde said:

Takk til Trump supporterne her for at de gjør jobben min med å legge de til på listen over ignorerte brukere så jævlig enkel. 

Trump og Putin propaganda er uønsket i mitt liv.

Tror du at noen bryr seg om hva du gjør? Antakelig, siden du må skrive det.

Hvis du nekter andre retten til å ha ei mening, mister du din egen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, obygda said:

Så du vil at Norge skal dytte penger inn i satsingen til Trump?

Nei, for årevis siden. Så vi kom ahead of the curve. Jeg er ingen tilhenger av å dilte etter.

Jeg har i over 10 år ment at Norge burde bygge fabs og selge brikker til Europa og USA.

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Nei, for årevis siden. Så vi kom ahead of the curve. Jeg er ingen tilhenger av å dilte etter.

Jeg har i over 10 år ment at Norge burde bygge fabs og selge brikker til Europa og USA.

Du burde ta ett norsk kurs - du skriver som en som ikke har norsk som morsmål

• Liker 5
Lenke til kommentar
12 minutes ago, obygda said:

Du burde ta ett norsk kurs - du skriver som en som ikke har norsk som morsmål

Det sier du, som ikke vet at det heter norskkurs. Særskrivingsfeil utgår. Jeg tok meg bryet i å gi deg et saklig svar og du sender noe flås tilbake.

Det har seg slik at jeg byttet til US English en gang på 90-tallet.

Fab er mer kjent enn halvlederfabrikk. Ikke at jeg tror at hvermansen skjønner hva verken det ene eller det andre er, men det finnes søkemotorer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

Det sier du, som ikke vet at det heter norskkurs. Særskrivingsfeil utgår.

Det har seg slik at jeg byttet til US English en gang på 90-tallet.

Fab er mer kjent enn halvlederfabrikk. Ikke at jeg tror at hvermansen skjønner hva verken det ene eller det andre er, men det finnes søkemotorer.

Så du er ikke norsk altså - greit å vite. Du er vel en av disse idiotene som prøver å slenge propaganda fra Putin. Eller kanskje du mener Musk sin reklame for propaganda maskinen sin X er noe vi alle bør lytte til.

image.thumb.png.c4e5ee5b42e8ca31eb7a3c9279963224.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må ærlig si at jeg lo oppgitt altfor lenge da jeg fikk servert "Stanser all militærhjelp til Ukraina" med store bokstaver når jeg åpnet nyhetene i dag tidlig.
Altså hvor stor grinunge/drittunge er Trump sånn egentlig? Zelenskyj har takket for all støtte til alle land, spesielt USA, hver gang han taler til media. Tydeligvis skulle han gått ned på alle fire, slikket skoene og kysset ringen til Trump når han var i det hvite hus.

Nei, nå maler Trump USA inn i et isolert hjørne for seg selv de skal jobbe j**vlig godt for å komme seg ut av.

Finnes det noe Firefox utvidelse som fjerner alt av innhold på nettsider med visse nøkkelord som *Trump*, *JD Vance*, *USA* osv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

Norges fiende er EU og venstresiden i norsk politikk. Det er typisk her i landet å snakke om eksterne fiender, når de største truslene er blant våre egne.

For å starte et sted så er det å snakke om "eksterne fiender" mer vanlige på høyresiden enn venstresiden i politikken. "De tar jobbene våre", "De voldtar kvinnene våre", etc.

1 hour ago, BadCat said:

Se hvor dyrt og jævlig alt har blitt i Norge etter 30 år med å slkke EU oppetter ryggen.

Hvor dyrt har det blitt i forhold til hva? Hvor billig skulle det vært? Hva baserer du dette på?
Det finnes ingen alternativ tidslinje for de siste 30 årene som viser "hvordan det egentlig skulle vært"

1 hour ago, BadCat said:

Det kommende stortingsvalget er avgjørende. Det er siste sjanse til å snu, før det tas skritt som det ikke er noen quick fix for.

Norge er sannsynligvis allerede en tapt sak, men det er ikke over før det er over.

Norge scorer høyt på de aller fleste statistikker som vi bør bry oss om. Det kommer av at vi har hatt mange gode politikere på begge sider av spekteret. 
Vi har også vært velsignet med medier som holder høy moral og integritet (med unntak selvfølgelig), selv om de utfordres kraftig av "klikk kulturen" som er i sterk fremvekts. 

Det å late som at all statistikk om Norge er feil eller at ett av de beste landene i verden, er helt skakkjørt og en tapt sak faller fullstendig igjennom. 

1 hour ago, BadCat said:

I stedet lar norske politikere møkkaselskaper få områder i Norge til å etablere store datasenter. Det blir noen mynter i pungen og noen arbeidsplaser, men den store verdien uteblir.

Hva kan du om datasenter og fordelene/ulempene med nærhet til de? Kan du noe i det hele tatt om hvilke ringvirkninger datasenter har, eller der det bare en stor dum klump i dine øyne?

1 hour ago, BadCat said:

Norge er på ingen måte "middelmådig".

Dessuten så var du i starten veldig negativ til snakk om "eksterne fiender", men samtidig ønsker du deg en Trump som jo bygger hele sitt politiske virke på å tegne bilder av "Eksterne fiender". 
- Alle er ute etter USA, alle utnytter USA, Mexicanerne kommer å tar oss, vi blir invadert,++ 

• Liker 5
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (Akkurat nå):

https://e24.no/boers-og-finans/i/93Leop/faa-oversikt-dette-har-skjedd-det-siste-doegnet

Tollsatsene mot Mexico og Canada m.fl. trer nå i kraft. Og verden svarer.

Vi i Europa må bare handle mer med andre land og fjerne tollbarrierer som eventuelt er der. Om resten av verden forsøker å omgå konsekvensene av det Trump forsøker så vil det jo i praksis ramme USA mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...