DJViking Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Frykter nå at CNN skal bli som Fox News. Ble litt bekymret da jeg leste at CNN sin leder ville føye seg etter Trump, og så video av Acosta som sa opp hos CNN pga. at de delegerte han vekk fra prime time. Acosta er vel den hos CNN som har vært mest kritisk til Trump, og har våget å stille virkelige kritiske spørsmål til/mot Trump. Det er nok sant at CNN har vært endel mer liberal en Fox News, men værre blir det hvis CNN velger å føye seg etter Trump og slutte å rapportere kritisk til hva Trump gjør. Endret 16 timer siden av DJViking 1 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden uname -i skrev (12 minutter siden): 75% av arbeiderne ved fruktfarmer i California møtte ikke opp i redsel for at SA-gjengen skal sende dem til konsentrasjonsleieren i Guantanamo. Se fram til en krafti prisoppgang på frukt og grønt. i Norge har vi løst dette behovet i landbruket med (lovlige) sesongarbeidere som hentes i Asia etc. og reiser hjem når sesongen er over. USA kunne fint hentet tilstrekkelig temporær (lovlig) arbeidskraft i mellom-Amerika regner jeg med. 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Husk også at det finnes egne VISA ordninger for landbrukssektoren. The H-2A program allows U.S. employers or U.S. agents who meet specific regulatory requirements to bring foreign nationals to the United States to fill temporary agricultural jobs. 1 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden DJViking skrev (6 minutter siden): Frykter nå at CNN skal bli som Fox News. Ble litt bekymret da jeg leste at CNN sin leder ville føye seg etter Trump, og så video av Acosta som sa opp hos CNN pga. at de delegerte han vekk fra prime time. Acosta er vel den hos CNN som har vært mest kritisk til Trump, og har våget å stille virkelige kritiske spørsmål til/mot Trump. Det er nok sant at CNN har vært endel mer liberal en Fox News, men værre blir det hvis CNN velger å føye seg etter Trump og slutte å rapportere kritisk til hva Trump gjør. hva ligger i føye seg? har ikke fått sett nyheten du har lest, men "føye seg" kan jo være alt fra mindre ting til total underkastelse. for egen del har jeg vært litt lei av CNN's ensidige svartmaling av Trump & Co. i hvert eneste nyhetsending, dag inn og dag ut. hvis "føye seg" evt. betyr litt mer nyansert nyhetsdekning synes jeg det er bra. 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden DJViking skrev (10 minutter siden): Frykter nå at CNN skal bli som Fox News. Ble litt bekymret da jeg leste at CNN sin leder ville føye seg etter Trump, og så video av Acosta som sa opp hos CNN pga. at de delegerte han vekk fra prime time. Acosta er vel den hos CNN som har vært mest kritisk til Trump, og har våget å stille virkelige kritiske spørsmål til/mot Trump. Det er nok sant at CNN har vært endel mer liberal en Fox News, men værre blir det hvis CNN velger å føye seg etter Trump og slutte å rapportere kritisk til hva Trump gjør. Dette har pågått i CNN ganske lenge, etter en policy-endring fra ledelsen om å bevege seg mer mot høyre. Siden da har kanalen alltid hatt med (R) folk i diskusjoner og debatter, og rapporteringen har blitt mer og mer tannløs. Det virker som ingen av ankerne tør å si hva de mener, og kritikk forekommer omtrent ikke. Ikke av noen ting, og slettes ikke Trump. Kjente ansikter med egne time-slots, som før var ihuga DT-motstandere, har helt forandret opptreden. De rapportere nyheter, har piggfrie debatter, and that's it. De lever og jobber vel på denne måten av redsel for jobbene sine. 2 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden SilverShaded skrev (1 minutt siden): Siden da har kanalen alltid hatt med (R) folk i diskusjoner og debatter akkurat dette synes jeg har vært et stort pluss. fint med røster fra begge leire. og noe som løfter kanalen opp og over Fox News som fremstår som ekkokammer. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Mr.M skrev (29 minutter siden): USA kunne fint hentet tilstrekkelig temporær (lovlig) arbeidskraft i mellom-Amerika regner jeg med. Nei. USA har en lignenede ordning som Norge, mener å huske sesongvisa som varer opptil 9mnd. Selv om lønnskostnadene da blir litt høyere, så er det mange bønde som foretrekker det pga forutsigbarhet. Det er imidletid ikke mulig å få tak i nok folk på denne måten, og mange av de større aktørene vil gjerne ha så lave lønninger og så få forpliktelser som mulig. De som bruker folk med visa er gjerne småbønder med få ansatte som vil ha folk de kan stole på, og som sliter med å få tak i folk lokalt. 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Mr.M skrev (4 minutter siden): akkurat dette synes jeg har vært et stort pluss. fint med røster fra begge leire. og noe som løfter kanalen opp og over Fox News som fremstår som ekkokammer. Jada, det er greit nok, men det har tippet mer og mer i retning av at deres utsagn aldri blir motsagt. Det jeg ville frem til er at når Acosta slutter virker det som ledelsen har lagt kursen enda mer mot høyre. Tenker dette er bare ett av flere eksempler vi kommer til å se fremover, hvor ingen lenger kommer til å våge å kritisere Trump. Han er akkurat ikke kjent for å ta med silkehansker på dem som motsier/kritiserer ham. 3 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden jallajall skrev (2 timer siden): Da er det jo bare å komme opp med andre tall.. Og at FAIR inkluderer kostander for barn av illegale innvandrerer (som på pairet er amerikanske) er sikkert diskutabelt, men det er jo likevel et faktum at det innebærer en kostnad som man jo i utgangspunktet ikke ville bllitt påført hadde det ikke vært for illegal innvandring.. Det er ok å inkludere kostnader for barn så lenge du inkluderer barnas bidragene når de blir eldre og de betaler for statens investeringen i dem , noe de ikke gjorde. 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) jallajall skrev (8 timer siden): Nei, ganske bra faktisk. Ikke ofte han er så mye i pluss. Her er Gallup, men er vel for representativ. Den forrige var fra Reddit -- og var fra konservative Daily Telegraph. Endret 8 timer siden av Red Frostraven 3 2 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden https://www.politico.com/news/2025/01/29/air-crash-reagan-national-airport-00201457 flystyrt etter krasj med militært helikopter i D.C. kanskje demokratene skal bruke Trumps strategi her? «Hadde ikke skjedd med Biden som president». «Hadde ikke skjedd om ikke Trump involverte militæret innenlands». «Ikke en måned har gått enda, men dette er allerede den verste presidenten i historien, som etterlater seg flyvrak». Nei, heldigvis er ikke demokratene sånn, men illustrerer godt hvordan Trump jobber politisk. 3 1 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden SilverShaded skrev (8 timer siden): Jada, det er greit nok, men det har tippet mer og mer i retning av at deres utsagn aldri blir motsagt. Det jeg ville frem til er at når Acosta slutter virker det som ledelsen har lagt kursen enda mer mot høyre. Tenker dette er bare ett av flere eksempler vi kommer til å se fremover, hvor ingen lenger kommer til å våge å kritisere Trump. Han er akkurat ikke kjent for å ta med silkehansker på dem som motsier/kritiserer ham. Det var det jeg likte med CNN, at de våget å kritisere alt det dårlige Trump gjorde, og alle hans løgner. Veldig synd de ikke lenger tør å gjøre dette. Litt skuffende også at de nå beveger seg mot Høyre. USA har allerede en nyhetskanal på høyresiden og det er Fox News. Kanskje jeg heller heretter skal se på MSNBC eller ABC. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden jallajall skrev (På 28.1.2025 den 21.27): Også ca 550 millioner kroner i kondomestøtte til Gaza var stoppet, sa Leavitt. Dette viste seg å være løgn, som vanlig. 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) DJViking skrev (58 minutter siden): Det var det jeg likte med CNN, at de våget å kritisere alt det dårlige Trump gjorde, og alle hans løgner. Veldig synd de ikke lenger tør å gjøre dette. Litt skuffende også at de nå beveger seg mot Høyre. USA har allerede en nyhetskanal på høyresiden og det er Fox News. Kanskje jeg heller heretter skal se på MSNBC eller ABC. Enig. Opprinnelig (da CEO Chris Licht ble oppsagt i 2023 og et mixed team overtok midlertidig) var nok meningen at kanalen skulle fremstå som "balansert". Nå som all form for kritikk ser ut til å være bannlyst, er resultatet flatt, tannløst og lite engasjerende. Jeg pleide å se på Erin Burnett's Out Front, som var ganske kritisk til DT...nå gidder jeg ikke. Uten en profil blir alle nyhetskanaler kjedelige, syns jeg. Flere andre kjente ansikt har også forlatt kanalen (uten at jeg skal spekulere over hvorfor) og nye fjes har tatt over. vet ikke hvor mye CEO Mark Thompson (ex NYT CEO) har med dette å gjøre, det kommer sannsynligvis fra eierne (Warner Bros. Discovery). Edit : Ser at det faktisk var Chris Licht som i 2022 annonserte at det skulle bli fler republikanere på lufta og mindre menings-relatert innhold. Endret 6 timer siden av SilverShaded 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Mr.M skrev (På 29.1.2025 den 10.19): er ikke dette veldig likt hva som også skjer i Norge hver gang det er regjeringsskifte? ny regjering pauser og går gjennom listen av frivillige organisasjoner og lignende som mottar statlig tilskudd, og blir gjerne en del rabalder når noen evt. får redusert tilskudd eller tas helt vekk. En gjenganger i så måte har vært Human Rights Service/Hege Storhaug, -Frp-regjeringer øker tilskuddet, Ap-regjeringer reduserer det ved neste korsvei, osv. enten du heter Trump, Erna Solberg, eller Støre, så går det i grunn ut på det samme, så vi burde vel visst bedre enn å bli "sjokkert" av dette? Hva? Sitter Støre eller Solberg og dikterer ting? Mr.M skrev (På 29.1.2025 den 10.38): selvsagt er prosessen annerledes når politiske systemet er oppbygd annerledes. Enig. Det er egentlig ingen forskjell på at Hitler sitter og dikterer hva som skjer, og at ulike partier sitter og forhandler og finner frem til lovmessige løsninger. Det er jo bare forskjell i hvordan systemet er oppbygd! Egentlig null forskjell på diktatur og demokrati! Mr.M skrev (13 timer siden): bare å lese kommentarfeltet her så skjønner man hvorfor. hysteriske Elizabeth Warren mottar 8 millioner fra big pharna, å så er hun frekk nok å peke på RFK om evt. mottatt bidrag i forbindelse når han har vært med å anlagt sak mot big pharma https://youtu.be/iGIWFIwkBR4?si=HP5tMsxccHAAMOhU Har hun mottatt dette fra selskapene, eller fra personer registrert som ansatt i selskapene? Husk at selskaper ikke kan donere direkte. Endret 5 timer siden av Markiii 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) WiiBoy skrev (På 28.1.2025 den 21.31): Min teori er at han kom på at Grønland eksisterer, og lurte på hvorfor det ikke var en del av Amerika og at det burde være en del av Amerika. Da får han beskjed om at det er under Dansk kontroll, og så vil han bare ha det som noen andre har. Jeg tror rett og slett at det er så enkelt og dumt som det. Jeg tviler sterkt på at det er noen dypere tanke bak. Tror det handler om ressurser og mineraler til milliardær-donorene hans. Se på videoen. Endret 6 timer siden av Markiii 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Mr.M skrev (23 timer siden): vedtak i kongressen vare jo ikke evig, så da spørs det om Trump er bundet av hva "forrige" kongress bestemte, nå når Rep. har fått majoritet og det kanskje var planlagt ny gjennomgang av saken. Men vi får se an, dommeravgjørelsen blir vel anket og avgjort i høyere instans etterhvert. Hvorfor er du så ivrig etter å forsvare alt Trump gjør? Mr.M skrev (14 timer siden): hva Trump foreslår vs hva som er praktisk mulig, er to forskjellige ting. vi vet at mannen overdriver ikke sant? Det er jo absolutt null grenser for hvor langt du vil gå og hvor mange knuter du vil slå rundt deg selv for å forsvare Trump. Endret 6 timer siden av Markiii 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden jallajall skrev (19 timer siden): Stop the Nonsense and Confirm Tulsi Gabbard Gabbard is indisputably qualified. She is a veteran of the Iraq War, the worst of the wars that the intel agencies blundered us into. She spent eight years in Congress and served stints on the homeland security, armed services, and foreign affairs committees, all of them relevant to the job. She has authentic bipartisan credentials: She represented the Democrats in Congress, is the choice of a MAGA president, and has the personal endorsement of Meghan McCain (a Republican with whom I have no shortage of differences). Though, selv Cornyn ryktes å muligens stemme nei i komiteen. Da er det potensielt 3 nei stemmer i komiteen hvor republikanerne kun har en plass mer enn demokratene. Tulsi Gabbard er en løgner og en værhane. Det eneste som er konsekvent ved henne er at hun elsker diktatorer og hater USA. 2 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Markiii skrev (34 minutter siden): Tror det handler om ressurser og mineraler til milliardær-donorene hans. Se på videoen. Sitat Trump har flere ganger sagt at han ikke vet hva slags krav Danmark har på Grønland, selv om det er folkerettslig avklart. Han sier det vil være en svært uvennlig handling om ikke Danmark gir etter for hans krav. Venner ber ikke andre venner om å gi fra seg sine eiendeler. > Gi meg din eiendom. Hvis du ikke gjør det så er det en svært uvennlig handling. Men så må man jo tenke på at Trump er en sosiopat. Han tenker heller ikke som en statsmann, men som en (dårlig) forretningsmann. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden GP950mAh skrev (14 timer siden): Biden åpnet portene på vidt gap og deporterte derfor noe flere. Likevel økte antall ulovlige innvandrere med flere millioner under hans administrasjon. Det var dette velgerne stemte nei til da de heller valgte Trump over fire nye år med økt ulovlig innvandring som man ville fått med Harris. Minner om at det var Trump som stoppet den tverrpolitiske grenseloven som også ville vært i effekt under Harris dersom Trump ikke hadde stoppet den og hindret at noe ble gjort med grensene. Amerikanere flest bryr seg lite om ulovlig innvandring, og mye av økonomien avhenger av nettopp dette. Det var kun da Trump begynte med rasistpropaganda at det ble noe "issue". Velgerne stemte altså på Trumps løgner fremfor fakta og realiteter. GP950mAh skrev (13 timer siden): De forstår at det også skader dem selv økonomisk og sosialt at flere millioner ulovlige innvandrere får gå fritt rundt. På hvilken måte? Dikedis skrev (14 timer siden): Noe å tenke på for dere som er så gærne at dere virkelig tror dette er "1933" på nytt igjen: Når man bruker denne sammenligningen så er det ikke bokstavelig talt at man tror Trump vil prøve å utrydde jødene. Det er snakk om måten han tar makt på og hvordan han bruker og undertrykker minoriteter for å oppnå diktaturet sitt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå