ticx Skrevet i går, 19:28 Del Skrevet i går, 19:28 Per idag kan den russiske hær kansje erobre en stein på finskegrensa og holde i to timer. Dette med krigsøkonomi gående på andre året. Og den vil kollapse senest neste år. Dette er tiden for å øke presset på Russland ikke ltte på det. Vi har vært late i Europa, om det virkelig prioriteres kan EU helt uproblematisk håndtere russland. Økonomien deres er på størrelse med Nederlands, ikke se dere blinde på landets geografiske størrelse. 7 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet i går, 19:28 Del Skrevet i går, 19:28 Tussi skrev (1 minutt siden): Ja. Militært sett er de verdens sterkeste. Men når de sender ut signaler om at de ikke er villig til å beskytte sine allierte er de allierte først hardt ute. Etter allierte er angrepet er USA isolert og alene og neste potensielle mål Putin holder sikkert på å le seg skakke Nei de er ikke villige til å betale for gildet alene lenger eller rettere sagt 70% av det, og det finner du usmakelig. Deg om det. USA er aldri et mål for noe som helst, for det vil ikke noen overleve veldig lenge. USA har aldri vært et potensielt mål, og kommer aldri til å bli det. Putin ler seg ikke skakk, bare sikkert veldig avventende til hva i alle dager dette fører hen. 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet i går, 19:30 Del Skrevet i går, 19:30 En Gedi skrev (5 minutter siden): Russisk troll ? Er du frekk eller har du gått helt tom for argumenter nå? Jeg hater Putin, men vet å forholde meg til virkeligheten. Noe du ikke har evnen til. Jeg hater Putin ! Jeg liker generelt sett ikke Russere heller, de har aldri bidradd med noe positivt til denne verden, eller rettere sagt bare bedrevet faenskap de siste 100 årene minst. Men de er en atommakt med over 5000 atomvåpen, og du skal hive deg inn i en krig mot de, uten ryggdekning fra USA ! Hva i helvete skal jeg kalle deg for da ? Når du er så forbannet frekk at du kaller meg Russertroll. aaaaaaaaaaaaaargh.... Som jeg har sagt så har ikke Russland økonomi til å holde de 5000+ atom våpnene vedlike. De har ikke råd til å holde egne soldater med utstyr en gang. Russland har 5500 atom våpen kun på papiret 4 1 Lenke til kommentar
ticx Skrevet i går, 19:32 Del Skrevet i går, 19:32 (endret) Det eneste som amerikanerne ser på som en reell eksistensiell trussel er den russiske nordflåten av atomubåter, og at de skal dukke opp på deres østkyst med raketter mot byene der. Gjett hvilket lite langstrakt land som har hold øye med de russiske marinebasene og atomkapasiteten i nord for dem i snart 80år? Endret i går, 19:33 av ticx 7 1 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 19:50 Del Skrevet i går, 19:50 ticx skrev (16 minutter siden): Det eneste som amerikanerne ser på som en reell eksistensiell trussel er den russiske nordflåten av atomubåter, og at de skal dukke opp på deres østkyst med raketter mot byene der. Gjett hvilket lite langstrakt land som har hold øye med de russiske marinebasene og atomkapasiteten i nord for dem i snart 80år? Trump ville sett på en slik armada av russiske atomubåter som en parademarsj og stilt opp med champagne og hornmusikk og ønsket dem velkommen.... PS. Jeg tuller ikke 2 4 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet i går, 19:52 Del Skrevet i går, 19:52 obygda skrev (2 minutter siden): Trump ville sett på en slik armada av russiske atomubåter som en parademarsj og stilt opp med champagne og hornmusikk og ønsket dem velkommen.... PS. Jeg tuller ikke Lenke til kommentar
Populært innlegg LuxFerre Skrevet i går, 19:56 Populært innlegg Del Skrevet i går, 19:56 (endret) 1 hour ago, En Gedi said: Russisk troll ? Er du frekk eller har du gått helt tom for argumenter nå? Jeg hater Putin, men vet å forholde meg til virkeligheten. Noe du ikke har evnen til. Jeg hater Putin ! Jeg liker generelt sett ikke Russere heller, de har aldri bidradd med noe positivt til denne verden, eller rettere sagt bare bedrevet faenskap de siste 100 årene minst.Når du er så forbannet frekk at du kaller meg Russertroll. aaaaaaaaaaaaaargh.... Hvordan kan det ha seg at du er en så stor Trump supporter samtidig som du hater Putin og Russere? Trump elsker Putin og Russere og har alliert seg med dem og kan ikke lovprise dem nok. Hvis USA sin president allierer seg med dem du hater så burde du også hate Trump. Det virker som du også ikke liker USA sine allierte og mener de må beskytte seg selv. Hvordan mener du lille Taiwan skal kunne forsvare seg avlene mot mektige Kina uten trusel om hjelp fra USA? Hvis Taiwan faller til Kina kan hele tekoindustrien i USA falle fra hverandre i mangel på halvledere. Er du Trump supporter på grunn av at du hater Woke? Er du en Gamer som hater woke Spill, TV serier og Filmer? Endret i går, 20:22 av LuxFerre 11 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg obygda Skrevet i går, 19:57 Populært innlegg Del Skrevet i går, 19:57 Paxville skrev (4 minutter siden): Klovn er jo de som stoler på Trump..Trump er putin 10 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet i går, 20:01 Del Skrevet i går, 20:01 TheKims skrev (2 timer siden): Zelensky er i en litt annen situasjon enn Macron og Starmer. Folket hans blir drept daglig, så jeg kan godt forstå frustrasjonen hannes. Selvsagt, jeg sier hva som ville vært en optimal måte å takle Trump på. Altså Macron og Starmer sin elegante måte å avfeie tøvet på. Men jeg forstår godt at han ikke gidder det og jeg legger all skyld på Trump og Vance. Dessuten var de vel langt mer aggressive mot Zelinsky enn de var mot Macron/Starmer også. 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet i går, 20:29 Del Skrevet i går, 20:29 Fy faen for et selvgodt publikum! Mens Trump driver og latterliggjør resten av verden. 4 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet i går, 20:39 Del Skrevet i går, 20:39 ticx skrev (58 minutter siden): Dette med krigsøkonomi gående på andre året. Og den vil kollapse senest neste år. Er mildt sagt bekymret for at Trump gjøre business med Putin. Ikke bare oppheve sanksjonene, men bidra til å pumpe store summer inn i krigsmaskineriet til Russland. Kanskje også inngå avtaler som innebærer våpenleveranser til Russland? Virker som alt er mulig nå. Trump har ingen moralske skrupler og det virker som virkelig alt kan skje under Trump. Om han skulle gjøre det fordi han tar enhver businessmulighet uten omtanke til moral, omdømme eller allierte, eller om gjør det fordi han faktisk støtter Putin. For meg virker det helt klart at han ønsker et godt forhold til Putin, om det skyldes at han beundrer mannen, som Hitler beundret Mussolini, eller om han faktisk blir utpresset av Putin/FSB. 8 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 20:45 Del Skrevet i går, 20:45 Boing_80 skrev (15 minutter siden): Fy faen for et selvgodt publikum! Mens Trump driver og latterliggjør resten av verden. Det er nå verden faktisk ler av usa Mbappe09 skrev (5 minutter siden): Interessant Ja https://www.kystens.no/nyheter/nekter-a-selge-drivstoff-til-amerikanerne-vi-har-et-moralsk-kompass/2-1-1786648 6 Lenke til kommentar
Subara Skrevet i går, 20:50 Del Skrevet i går, 20:50 https://www.nrk.no/norge/hundrevis-av-innvandrarar-stengde-inne-pa-eit-hotell-i-panama_-_-hjelp-oss-1.17314814 Massedeportasjonen er i gang. Spoiler 2 1 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet i går, 20:54 Del Skrevet i går, 20:54 (endret) Subara skrev (4 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/hundrevis-av-innvandrarar-stengde-inne-pa-eit-hotell-i-panama_-_-hjelp-oss-1.17314814 Massedeportasjonen er i gang. Skjul innhold Burde vært satt i gang her i Europa å. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2025/01/28/196061568/bombebolgen-fortsatte-i-sverige-tirsdag Endret i går, 20:55 av Paxville 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thor. Skrevet i går, 20:58 Populært innlegg Del Skrevet i går, 20:58 11 2 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet i går, 20:58 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet i går, 20:58 https://www.msn.com/en-us/news/opinion/opinion-trump-thinks-he-humiliated-zelensky-he-really-humiliated-the-united-states/ar-AA1A1dGc?ocid=BingNewsSerp&cvid=0e6791aaa93f4ac7b166e9e9da308e1a&ei=37 Trump har gjort seg sterkt upopulært, og da Vance skulle på ferie oppdaget han til hans forferdelse hvilken pris som måtte betales for å ydmyke en mann som i tre år var ansett som en helt av store deler av det amerikanske folket, av dette er hele 80 % enig med ukrainerens budskap om Putins upålitelighet - det er ikke mulig å feie under teppet et meget gammelt amerikansk-russisk fiendskap på bare få uker. For Vance måtte avbryte hans ferie og dra hjem, hvor hans familie kan ha hatt en alvorsnakk med ham, for de er satt i flere millioners sikte. MAGA og republikanerne som feiret ydmykelsen av Zelenskyj, ser ikke ut til å fatte konsekvensene. Det er soleklart for alle at selv om Zelenskyjs opptredens var "upassende", er det noe edelt ved dette, spesielt da han besvart Vance som dagen før var offentlig tilsnakket og ydmyket av Starmer - uten at Trump var i rommet den gang. Trumps TV-kommentar på slutten var for grov, slik at det gav et inntrykk at dette var planlagt. Hele Europa har sluttet seg om Zelenskyj, og mens Rutte formodet ukraineren til å reparere forholdet med Trump, er de europeiske statsoverhodene med unntak av visse klart over at Trump hadde egenhendig ødelagt den transatlantiske militæralliansen. De reagert også sterkt på republikanernes tilslutning til Trump - og det vil ikke være overraskende om disse i kongresskontorene skulle oppdage at de er blitt blokkert av sine europeiske kollegene. Hele det amerikanske alliansesystemet ser ut til å slå sprekker; Sør-Korea og Japan skyndet seg mot hverandre, arabermaktene har innledet dyptgående samtaler seg mellom og med tyrkerne, de latinamerikanske landene i det skjult har holdt krisemøter - og hva skjer på den andre siden? Putin ser ut til å kaste vekk Trump og MAGA fra seg. Han ønsker ikke å bli trukket inn i deres verdensbetraktning. For han har gått mye nærmere Kina og Nord-Korea mye tettere enn før, det er egentlig ikke et annet valg for ham - krigsøkonomien har sprukket, slik at han trenger disse landene mer enn et barn med et motvillig land. Putin er ikke dum. Han kan lese det amerikanske folket, og han er førstemann til å erkjenne at etablissementet må aldri provoseres uansett hvor kuet det er. Da hva i all verden vil Trump oppnår når han finne seg alene? Selv han skulle inngå en avtale som vil komme som et stort sjokk på hele verden, vil Putin simpelt bare stikke av med gevinsten og la Trump brenne opp. Trumps popularitetsnivået er nå mellom 40 og 45 %, og alt talt for at det vil bli enda lavere. Når toll innføres 4. mars, vil flere titalls millioner våkner til en vond drøm, det importeres i et uhørt hastighet mens ordrekansellering strømmer til amerikanske selskaper, mens storkonserner vri på enhver de kunne finne for å finne ut hvordan å begrense skadene. Det hjelpe ikke å smiske, krype eller bestikke. Som Starmer og Zelenskyj oppdaget, de valgt smisking og fasthet hver for seg - og fant en uforstandig mann. 8 4 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet i går, 21:00 Del Skrevet i går, 21:00 Mbappe09 skrev (15 minutter siden): Interessant jeg synes det blir litt feil, skjønner engasjementet for å si det sånn, men det rammer tross alt Nato-beredskapen som vi fortsatt er del av da. Uansett blir det nok sørget for at drivstoffleveranser raskt blir erstattet på annet vis. 2 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet i går, 21:05 Del Skrevet i går, 21:05 (endret) Filmen Idiocrazy begynner virkelig å fremstå som en spådom som har gått i oppfyllelse. Endret 12 timer siden av Altimeter 5 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet i går, 21:18 Del Skrevet i går, 21:18 Zelenskyj skal visstnok møte kong Charles i morgen, et lite stikk i siden til Trump? Jeg er sikker på han gjør seg noen tanker om det i alle fall (han ble jo sjøl invitert her om dagen under møtet med statsminister Keir Starmer) 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå