Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Per idag kan den russiske hær kansje erobre en stein på finskegrensa og holde i to timer. Dette med krigsøkonomi gående på andre året. Og den vil kollapse senest neste år. Dette er tiden for å øke presset på Russland ikke ltte på det.

Vi har vært late i Europa, om det virkelig prioriteres kan EU helt uproblematisk håndtere russland. Økonomien deres er på størrelse med Nederlands, ikke se dere blinde på landets geografiske størrelse.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (1 minutt siden):

Ja. Militært sett er de verdens sterkeste. Men når de sender ut signaler om at de ikke er villig til å beskytte sine allierte er de allierte først hardt ute. Etter allierte er angrepet er USA isolert og alene og neste potensielle mål

Putin holder sikkert på å le seg skakke 

Nei de er ikke villige til å betale for gildet alene lenger eller rettere sagt 70% av det, og det finner du usmakelig. Deg om det.  USA er aldri et mål for noe som helst, for det vil ikke noen overleve veldig lenge. USA har aldri vært et potensielt mål, og kommer aldri til å bli det.  Putin ler seg ikke skakk, bare sikkert veldig avventende til hva i alle dager dette fører hen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (5 minutter siden):

Russisk troll ? Er du frekk eller har du gått helt tom for argumenter nå? Jeg hater Putin, men vet å forholde meg til virkeligheten. Noe du ikke har evnen til. Jeg hater Putin ! Jeg liker generelt sett ikke Russere heller, de har aldri bidradd med noe positivt til denne verden, eller rettere sagt bare bedrevet faenskap de siste 100 årene minst.

Men de er en atommakt med over 5000 atomvåpen, og du skal hive deg inn i en krig mot de, uten ryggdekning fra USA ! Hva i helvete skal jeg kalle deg for da ? Når du er så forbannet frekk at du kaller meg Russertroll.  aaaaaaaaaaaaaargh....

Som jeg har sagt så har ikke Russland økonomi til å holde de 5000+ atom våpnene vedlike. De har ikke råd til å holde egne soldater med utstyr en gang. Russland har 5500 atom våpen kun på papiret

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det eneste som amerikanerne ser på som en reell eksistensiell trussel er den russiske nordflåten av atomubåter, og at de skal dukke opp på deres østkyst med raketter mot byene der. 

Gjett hvilket lite langstrakt land som har hold øye med de russiske marinebasene og atomkapasiteten i nord for dem i snart 80år?

Endret av ticx
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ticx skrev (16 minutter siden):

Det eneste som amerikanerne ser på som en reell eksistensiell trussel er den russiske nordflåten av atomubåter, og at de skal dukke opp på deres østkyst med raketter mot byene der. 

Gjett hvilket lite langstrakt land som har hold øye med de russiske marinebasene og atomkapasiteten i nord for dem i snart 80år?

Trump ville sett på en slik armada av russiske atomubåter som en parademarsj og stilt opp med champagne og hornmusikk og ønsket dem velkommen....

PS. Jeg tuller ikke

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 timer siden):

Zelensky er i en litt annen situasjon enn Macron og Starmer. Folket hans blir drept daglig, så jeg kan godt forstå frustrasjonen hannes.

Selvsagt, jeg sier hva som ville vært en optimal måte å takle Trump på. Altså Macron og Starmer sin elegante måte å avfeie tøvet på. Men jeg forstår godt at han ikke gidder det og jeg legger all skyld på Trump og Vance. Dessuten var de vel langt mer aggressive mot Zelinsky enn de var mot Macron/Starmer også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
ticx skrev (58 minutter siden):

Dette med krigsøkonomi gående på andre året. Og den vil kollapse senest neste år.

Er mildt sagt bekymret for at Trump gjøre business med Putin. Ikke bare oppheve sanksjonene, men bidra til å pumpe store summer inn i krigsmaskineriet til Russland. Kanskje også inngå avtaler som innebærer våpenleveranser til Russland? Virker som alt er mulig nå. Trump har ingen moralske skrupler og det virker som virkelig alt kan skje under Trump. Om han skulle gjøre det fordi han tar enhver businessmulighet uten omtanke til moral, omdømme eller allierte, eller om gjør det fordi han faktisk støtter Putin. For meg virker det helt klart at han ønsker et godt forhold til Putin, om det skyldes at han beundrer mannen, som Hitler beundret Mussolini, eller om han faktisk blir utpresset av Putin/FSB. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (15 minutter siden):

Interessant 

image.thumb.png.ec02aa8cd34f0a7c31928df877833f89.png

jeg synes det blir litt feil, skjønner engasjementet for å si det sånn, men det rammer tross alt Nato-beredskapen som vi fortsatt er del av da. Uansett blir det nok sørget for at drivstoffleveranser raskt blir erstattet på annet vis.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Zelenskyj skal visstnok møte kong Charles i morgen, et lite stikk i siden til Trump? Jeg er sikker på han gjør seg noen tanker om det i alle fall :evil: (han ble jo sjøl invitert her om dagen under møtet med statsminister Keir Starmer)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...