Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Paxville said:

Et munnhuggeri med Zelensky er ikke det samme som at han har alliert seg med Putin.

Et lite tips er å slutte å lese så mye VG, Dagbladet og NRK og sluke alt som står der rått, med alle "ekspertene" de trekker frem som skal uttale seg fra ymse akademiske miljøer.

Det du sier er at vi ikke kan stole på Norske medier, hvem er det du stoler på?
Er du en av de som stoler på alt Trump og de rundt han sier og at alle aviser er Fake News?
Du vet at Trump er en lyst løgner og forteller rekord mange løgner.

Vi har sett i flere år at Trump elsker diktatorer som Putin og Kim Jong-un og roser dem.
Bare se på propaganda intervjuet mellom Putin og Tucker Carlson.

Trump støtter Diktatorer som Putin og Kim Jong-un derfor han ønsker å bli diktator selv i USA.
Når Trump stemmer med Putin og mot Nato så er det å hoppe over til fienden.
Hans stadige støtte til Putin undergraver NATO og Ukraina.
Han snakker aldri stygt om Putin men snakker stadig stygt om Zelenskyj og kaller han en diktator.

Bryr du deg ikke om at flere hundre psykiatere i fellesskap har advart mot at Trump er ustabil og farlig.
Er du ikke bekymret for at Trump er farlig og er en Fascist som lider av alvorlig ondsinnet Narsissisme?
Trump hyller diktatorer inkludert Hitler, og han ønsket seg lojale Generaler som var som Hitlers Generaler.
Mange Trump supportere er hjernevasket av Trumps propaganda og er blinde for annen informasjon.

Les linkene under for å forstå hva slags person Trump er:
More Former Trump Officials Warn He Wants to Rule Like a Dictator
233 Mental Health Professionals Spell Out Dangers Of Donald Trump In Chilling Letter

Avsluttningtalen til General Mark Milley 2023 som var Trumps forsvarsjef.
Milley defends democracy, swipes at Trump in farewell address

Endret av LuxFerre
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, DukeRichelieu said:

Jeg så hele pressekonferansen ufiltrert i går. Endret fint lite for min del. 

Hva var det nyttige mener du utover de siste 10 minuttene?

Oppbygningen og stressnivået fra første minutt i salen.
Samt hvordan de er i grenseland tottene på hverandre hele tiden, selv om det ikke blir "åpen krig" før helt på slutten. Akkurat som om ingen der klarer å lese rommet eller håndtere diplomati deretter, men heller en pissekonkurranse om å være mest idiot.

Endret av Trontron
Lenke til kommentar
Trontron skrev (7 minutter siden):

Oppbygningen og stressnivået fra første minutt i salen.
Samt hvordan de er i grenseland tottene på hverandre hele tiden, selv om det ikke blir "åpen krig" før helt på slutten. Akkurat som om ingen der klarer å lese rommet eller håndtere diplomati deretter, men heller en pissekonkurranse om å være mest idiot.

Ja, men når du skriver at det er nyttig å se hele, så virker jo betydningen være at det endrer oppfatning eller forklarer de siste 10 minuttene bedre.

Jeg oppfattet det ikke slik.

Husk at vi ikke vet hva som skjedde på bakrommet før kameraene ble slått på. Jeg regner med det er en grunn til at stemningen var som den var.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Paxville said:

Et munnhuggeri med Zelensky er ikke det samme som at han har alliert seg med Putin.

Et lite tips er å slutte å lese så mye VG, Dagbladet og NRK og sluke alt som står der rått, med alle "ekspertene" de trekker frem som skal uttale seg fra ymse akademiske miljøer.

Jeg syntes regelrett synd på deg.

Endret av opensky
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Paxville skrev (18 minutter siden):

Der kom det ja, document.no

Da må jeg skuffe deg, der er jeg ikke innpå.

Da skuffer du ikke. 

Hvilke informasjonskilder bruker du da?

En ting mange ikke er bevisst på er at det florerer av russisk propaganda i sosiale medier. Det finnes mennesker som har det som en fulltidsjobb å spre russisk propaganda og desinformasjon i sosiale medier, i tillegg til mindre opplagte 'eksperter' som er kjøpt og betalt av Russland. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, DukeRichelieu said:

Ja, men når du skriver at det er nyttig å se hele, så virker jo betydningen være at det endrer oppfatning eller forklarer de siste 10 minuttene bedre.

Jeg oppfattet det ikke slik.

Husk at vi ikke vet hva som skjedde på bakrommet før kameraene ble slått på. Jeg regner med det er en grunn til at stemningen var som den var.

Merkelig oppfatning du har.
Jeg sa:
"Jeg har nå sittet og pint meg gjennom siste halvdel av denne og facepalmet utallige ganger.
De fleste medier viser nok bare de få minuttene som er ekstra opphetet, men det er nyttig å få med seg mer.
De er premieidioter alle tre. Realle klovner. Zelensky inkludert.
Og det er i tillegg et sinnsykt merkelig system de har der borte med skrikende media og stressnivået som kan ta og føles på fra alle kanter....
"

Kanskje jeg burde brukt interessant istedenfor nyttig, men uansett sa jeg ikke at folk burde se hele greia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Trontron said:

Merkelig oppfatning du har.
Jeg sa:
"Jeg har nå sittet og pint meg gjennom siste halvdel av denne og facepalmet utallige ganger.
De fleste medier viser nok bare de få minuttene som er ekstra opphetet, men det er nyttig å få med seg mer.
De er premieidioter alle tre. Realle klovner. Zelensky inkludert.
Og det er i tillegg et sinnsykt merkelig system de har der borte med skrikende media og stressnivået som kan ta og føles på fra alle kanter....
"

Kanskje jeg burde brukt interessant istedenfor nyttig, men uansett sa jeg ikke at folk burde se hele greia.

Jeg forstår ikke hvorfor du ser på Z som en premieidiot.

Han har ledet et land i krig i tre år. Han har fått løfter øst og vest, også fra Putin. Løfter han ser bli brutt gang etter gang, men hans folk blir drept. Han må sitte å høre at han ikke er takknemlig nok, at han ikke er pent nok kledd.. han blir "belært" om situasjonen av en som påstår at Ukraina angrep og at Krim ble tatt i 2015. 

Er det rart han er sliten? Er det rart han er frustrert?

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Frode789 said:

Vel, du møter presidenten og hele ensemble i det hvite hus... Ikke så rart å ha på seg dress da, vanlig høflighet.

"Alle" vet jo at han er kledd for å være endel av folket midt i krisen. Dette er kjent fra alle statsmøter han har vært på.

Bør han av høflighet for DT bryte sin symbolske tilhørighet til folket sitt som lider? Bør han latterliggjøres for å støtte folket på denne måten?

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (10 minutter siden):

Vel, du møter presidenten og hele ensemble i det hvite hus... Ikke så rart å ha på seg dress da, vanlig høflighet.

Han har opptred i "vanlige klær" siden krigen startet samtidig som han har sagt at han først tar på seg dress når krigen er over... Dette har alle vært klar over i 3 år nå...

Vanlig høflighet hadde vært å ikke prøve å gjøre narr av det? Men det er vel for mye å forlange av mr Orange?

edit: Men lista begynner å ligge ganske lavt når han (Trump) mener at Zelensky er en diktator, at det var Ukraina som startet krigen, etc etc...

Endret av wampster
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (22 minutter siden):

Og hvor var dressen til Elon Musk på forrige pressekonferanse?

Ærlig talt synes jeg det er helt utrolig at det gjøres et poeng ut av at Zelensky ikke hadde på seg dress. Regner med han hadde personlige grunner for å ikke møte opp dresskledd. 

Zelensky dro hjem til krigen. Trump dro på golfbanen.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, WiiBoy said:

Jeg forstår ikke hvorfor du ser på Z som en premieidiot.

Han har ledet et land i krig i tre år. Han har fått løfter øst og vest, også fra Putin. Løfter han ser bli brutt gang etter gang, men hans folk blir drept. Han må sitte å høre at han ikke er takknemlig nok, at han ikke er pent nok kledd.. han blir "belært" om situasjonen av en som påstår at Ukraina angrep og at Krim ble tatt i 2015. 

Er det rart han er sliten? Er det rart han er frustrert?

Jeg ser ikke på han som premieidiot generelt. Men han oppførte seg som en.
Første to årene med Zelensky var SVÆRT bra for ukraina. Tviler på at de kunne hatt en bedre leder da.
Men han har for stort ego til å diplomatisk møte andre med stort ego..

Lenke til kommentar
Trontron skrev (10 minutter siden):

Jeg ser ikke på han som premieidiot generelt. Men han oppførte seg som en.
Første to årene med Zelensky var SVÆRT bra for ukraina. Tviler på at de kunne hatt en bedre leder da.
Men han har for stort ego til å diplomatisk møte andre med stort ego..

Zelensky har sine svakheter og han burde selvsagt møtt provokasjonene fra Trump/Vance på samme vis som Starmer gjorde dagen før. Han prater ikke på moderspråket sitt og er ikke like stødig i engelsk som Macron, dermed blir det en del "lost in translation" på verre vis enn hvis han hadde pratet på ukrainsk med tolk.

MEN, det er jo helt fullstendig hjernedødt av Trump og Vance å i det hele tatt holde på slik ovenfor allierte og Zelensky. De er idioter som av en eller annen grunn skal yppe til bråk.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Zelensky har sine svakheter og han burde selvsagt møtt provokasjonene fra Trump/Vance på samme vis som Starmer gjorde dagen før. Han prater ikke på moderspråket sitt og er ikke like stødig i engelsk som Macron, dermed blir det en del "lost in translation" på verre vis enn hvis han hadde pratet på ukrainsk med tolk.

MEN, det er jo helt fullstendig hjernedødt av Trump og Vance å i det hele tatt holde på slik ovenfor allierte og Zelensky. De er idioter som av en eller annen grunn skal yppe til bråk.

Zelensky er i en litt annen situasjon enn Macron og Starmer. Folket hans blir drept daglig, så jeg kan godt forstå frustrasjonen hannes.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...