Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
agvg skrev (1 time siden):

I likhet med Russland så fødes det ikke nok barn, nasjoner som ikke opprettholder folketallet vil bli svake. Enn så lenge har man ikke greid og snu dette. Det må Europa gjøre skal de forbli relevante.

Det er bare sprøyt at du sier her. Vi kan fylle opp Europa med en milliard mennesker hjelper ikke når man ikke har et forsvar, ikke har en industri som kan understøtte dette forsvaret, og en multikulturell smeltedigel av alt mulig som aldri vil finne sammen om noe som helst. Disse "1 millarder" mennesker vi i en krig gå rett i kjøttkvernen med dagens våpenteknologi.

Det er fakta som du og Støre ikke tar inn over dere ! Fordi dere ikke har peiling. Være frekk i kjeften uten å kunne sloss ender alltid med en ting du får juling. Der er Europa nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det vi så i går på tv var Trump og USA som sier omtrent følgende ! Vi er lei av dere Ukraina som bare reiser rundt og tigger penger for å drive kjøttkvernen videre ! 1000 soldater hver eneste dag på hver side dør i denne krigen ! Det er bare snakk om tid før man går tom for soldater på Ukrainsk side.

Da må noe fortelle denne dvergen som styrer Ukraina at dette kommer ikke til å gå ! Dere taper dette over tid. Vi vil ikke gi dere mer penger om dere ikke nå er villige til å ta situasjonen på bakken i Ukraina på alvor og begynne å finne en fredsløsning.

Så får alle dere her inne si hva dere vil, dere bør da verve dere til den Ukrainske hæren og være med å kjempe Ukraina sin sak for å drive Russerne helt ut av Ukraina. Jeg tror ikke man finner en stakkarslig sjel her inne som er i stand til å kunne fungere som soldat.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
obygda skrev (9 minutter siden):

Hvorfor var TASS tilstede på akkurat denne seansen? Reuter var der ikke...de er jo illojale..AP heller ikke..også illojale...men TASS fikk en plass der...

Og hvorfor var Vance tilstede der? Han var vel ikke der når Starmer og Macron var der? På meg virker dette som et planlagt PR stunt der man skulle vise Putin hvor vennskapet ligger......

Vance var der med Starmer, og hadde selvsagt noe å si til han også.

Om kranglinga med Zelensky var planlagt var det nok mer i forhold til å flekse litt maktforhold, men jeg fikk inntrykk av at Trump ville ha denne dealen for både prestisje og gevinst. 

Lenke til kommentar
En Gedi skrev (1 minutt siden):

Det vi så i går på tv var Trump og USA som sier omtrent følgende ! Vi er lei av dere Ukraina som bare reiser rundt og tigger penger for å drive kjøttkvernen videre ! 1000 soldater hver eneste dag på hver side dør i denne krigen ! Det er bare snakk om tid før man går tom for soldater på Ukrainsk side.

Da må noe fortelle denne dvergen som styrer Ukraina at dette kommer ikke til å gå ! Dere taper dette over tid. Vi vil ikke gi dere mer penger om dere ikke nå er villige til å ta situasjonen på bakken i Ukraina på alvor og begynne å finne en fredsløsning.

Så får alle dere her inne si hva dere vil, dere bør da verve dere til den Ukrainske hæren og være med å kjempe Ukraina sin sak for å drive Russerne helt ut av Ukraina. Jeg tror ikke man finner en stakkarslig sjel her inne som er i stand til å kunne fungere som soldat.

Vil jo tro at de fleste, i alle fall mannlige, her inne har militærtjeneste bak seg. Jeg tror man må høyne for å bruke et poker uttrykk. Europa må mer aktivt inn og sikre både seg og Ukraina. USA kan vi bare glemme. Taperen Trump vet ikke å satse på rett hest uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
The Very End skrev (38 minutter siden):

Det er ikke konspirasjonsteorier, det er en gjenfortelling hva som faktisk skjedde i form av deltakere i møte (noe som er nokså lett å bevise).
Så vennligst grav hue ut av ræva.

Du kan få hodet ut av ditt eget rasshøl.

Tror du virkelig at den seansen vi var vitne til, egentlig ikke foregår bak lukkede dører? Den eneste forskjellen er at nå gikk det foran åpent kamera.

Uheldig? definitivt, for begge parter vil jeg si.

Sånn, da kan vel ytre venstre-bermen her inne stemple meg som pro-russer... eller er det incel som er det nye favorittstempelet til gjengen om dagen?

Og... hva har egentlig EU gjort de siste årene rent militært? nada. Her er det andre ting som står på agendaen som; Kjønnsideologi, woke, det grønne skifte, nedlegging av energistruktur som Tyskland sine atomkraftverk osv.

EU er ikke annet enn et byråkratisk helvette hvor det kokes opp det ene meningsløse direktivet etter det andre.

Norge er jo heller ikke stort bedre, vi er noen naive sauer.

Sitat

Tallene, som er produsert av konsulentselskapet Bain & Company, viser at Russland produserer artillerigranater tre ganger raskere enn Ukrainas vestlige allierte, og det til én tredjedel av prisen

Å vi skal klare oss uten USA?

🤣

Endret av Paxville
  • Liker 2
Lenke til kommentar
obygda skrev (3 timer siden):

Håper flest mulig holder seg borte fra USA. Vi i Europa må sende et tydelig signal til USA og boikotte landet på alle mulige måter vi kan. Håper Europa kan bygge nye sterke allianser,både økonomiske og militære verden over.  Vi kan ikke bygge på et samarbeid med ett USA som styres av et facistisk regime. 

Jeg har solgt alle mine aksjer og fond som har tilholdssted i USA og investert det i vårt eget forvar (Konsgsberg gruppen) 

Håper Norge følger etter og at oljefondet selger seg ut av Tesla.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (3 minutter siden):

Vance var der med Starmer, og hadde selvsagt noe å si til han også.

Om kranglinga med Zelensky var planlagt var det nok mer i forhold til å flekse litt maktforhold, men jeg fikk inntrykk av at Trump ville ha denne dealen for både prestisje og gevinst. 

OK - Vance var der også - da antok jeg feil - men uansett så fremstår det hele som en sverte kampanje mot Zelenskyj det vi så i går. Uansett - de som oppførte seg usivilisert var ikke mannen som ikke hadde dress.

• Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 minutt siden):

Jeg har solgt alle mine aksjer og fond som har tilholdssted i USA og investert det i vårt eget forvar (Konsgsberg gruppen) 

Det kan bli en vinn-vinn for deg det........Mulig jeg kunne investert noe selv.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Flere reaksjoner fra ytre høyre/pro-russere i Norge. Her ved Helge Lurås, som videreformidler fra hatkontoen End Wokeness.

Antiwoke venndiagrammer seg mer og mer med putinisme. Hvor lenge til det er en komplett sirkel? Og hvis noen tenker å svare med "jammen det går an å ha to tanker i huet samtidig"; det er i teorien. I praksis har det stort sett bare råtnet hjernene våre inn i denne nåværende situasjonen vi er i.

Vokteren skrev (2 timer siden):

Dette er bare konsekvenser av en ensidig globalistisk tankegang hvor fri flyt av varer, tjenester og mennesker har vært løsningen på alt. Sikkerhet har vært overlatt til andre og kulturkonflikter har vært feiet under teppet. Beredskap har vært for kostbart og markedsliberalismen har vært kanonisert. Klimautfordringer har vært misbrukt for å bygge ned nasjonalstatenes selvstendighet.
En naiv tankegang som globalistene nå må reversere på den harde måten.

Fri flyt av varer og tjenester er en del av det kapitalistiske spillet. Det er først og fremst kapitalisme, ikke "globalisme", hva nå enn globalisme betyr for enkelte. Ifølge logikken til mange som går rundt og er konstant sinte på globalisme, så er Musks rævsleiking av AfD og de britiske Toryene globalisme. Men akkurat de eksemplene vil de ikke kalle globalisme. Jeg lurer på hvorfor (tzar-chasm).

Denne brummingen og brautingen fra altfor mange om "grrr, globalister" og "grrr, klimaaktivisme", er distraksjoner. Distraksjoner som er en stor del av grunnen til at verden har havnet i den situasjonen vi er i nå.

Imens i frihetens land, begynner undertrykkelsen av dissens for alvor...

Hadde dette vært Tommy Robinson i England, hadde dette vært over hele cyberspace. Jeg liker forøvrig at store deler av forsamlingen delte hennes bekymringer...

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Paxville said:

Du kan få hodet ut av ditt eget rasshøl.

Tror du virkelig at den seansen vi var vitne til, egentlig ikke foregår bak lukkede dører? Den eneste forskjellen er at nå gikk det foran åpent kamera.

Uheldig? definitivt, for begge parter vil jeg si.

Sånn, da kan vel ytre venstre-bermen her inne stemple meg som pro-russer... eller er det incel som er det nye favorittstemplet til gjengen om dagen?

Og... hva har egentlig EU gjort de siste årene rent militært? nada. Her er det andre ting som står på agendaen som; Kjønnsideologi, woke, det grønne skifte, nedlegging av energistruktur som Tyskland sine atomkraftverk osv.

EU er ikke annet enn et byråkratisk helvette hvor det kokes opp det ene meningsløse direktivet etter det andre.

Norge er jo heller ikke stort bedre, vi er noen naive sauer.

Å vi skal klare oss uten USA?

🤣

Takk for at du bekrefter for alle hva du er. De voksne får finne noe annet fornuftig å bruke tiden på 👋

https://www.diskusjon.no/ignore/

Endret av The Very End
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 minutt siden):

Det er ikke røde tall vert fall som det hadde blitt om jeg hadde beholdt Tesla.

Tesla kan fort stupe voldsomt videre....Mange som så hva som skjedde i USA i går vil jo også føle en stor usikkerhet mhp hvor USA faktisk står i verden.  Hvorfor noen i Europa velger å sitte på Tesla aksjer er meg en gåte...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Noen reaksjoner jeg har merket meg de siste dagene.

Anthony Scaramucci, Trumps kommunikasjonssjef en kort periode i 2017:

"Here is a recap of the Ukraine situation, for those choosing to reject propaganda and continue seeking truth: December 1994, Ukraine agrees to give up its nuclear arsenal in return for security guarantees from the US, UK, France, China and Russia.

February 2014, Russia invades and subsequently annexes Crimea, President Obama does next to nothing. War through weakness. July 2019, Trump admin withholds $250 million in military aid to Ukraine to apply pressure to investigate alleged corruption by Hunter and Joe Biden. February 2022, Russia invades a weakened Ukraine, world expects Zelenskyy to flee and Kyiv to fall within days. Ukrainians fight bravely for 3+ years, inflict hundreds of thousands of casualties on Russian army, weaken Putin politically.

U.S. has sent ~$70 billion in outdated military equipment to Ukraine since start of war, providing opportunity for U.S. military to modernize its weaponry. We’ve sent an additional $30+ billion in budget support, $75 billion in ancillary appropriations related to war.

~50,000 Ukrainians have died defending their homeland, protecting U.S. and Western interests in the process. Meanwhile, the U.S. President and V.P. are calling democratically-elected Zelenskyy a dictator and berating him in Oval Office in pursuit of a financial payoff. The U.S. should be thanking Ukrainians, who have fought for our common interests with only modest financial support from a country with a ~$30 trillion GDP.

America can and will reclaim its backbone again soon, with better policy and messaging from common sense moderates."

https://x.com/Scaramucci/status/1895548236124872935

Garry Kasparov:

"Zelensky is a wartime leader watching his people suffer and die under Russian attacks every day. To be lectured and lied to by Trump and Vance, as they defend the war criminal dictator committing these atrocities, is unimaginable agony. An everlasting shame for America.

All Ukraine advocates have tried to give the new Trump admin time in good faith despite the clear pro-Kremlin track record of Trump, Musk, and others. But today's performance demolished that hope. It could have been choreographed by Putin himself, and perhaps it was.

This was an ambush, but Trump isn't reliable so Vance got the task of provoking Zelensky. Zelensky could ignore personal attacks, but won't allow the suffering of Ukrainians to be diminished by the likes of Vance, who had no reason to be there other than to perform sabotage.

Zelensky's manner, clothes, language, etc. are just chaff to ignore. Trump is an old reality show host who is mostly concerned about keeping his personal ratings high, and his comment about this making "great TV'" confirm it. Vance was the antagonist, by design.

No US Russia or Ukraine policy was ever going to be made or changed today. That is the only conclusion if a buffoon like Vance is permitted to yap and derail a meeting between the US president and a world leader. The UN vote with Russia was the real signal; this was noise.

It was useful at least in beating that truth into the heads of deluded European leaders who were still hoping Trump hadn't joined forces with Putin's Russia. The excuses are over. NATO is over. Europe's race to unite & arm itself and Ukraine is truly begun."

https://x.com/Kasparov63/status/1895699560363933842

Don McGowan etter Starmers besøk:

"I don't have much to add to the discourse surrounding Starmer's Visit to Washington yesterday.

We're so unused to serious, credible politicians in the UK that his performance looks as though he was wearing a cape and his pants on top of his suit. In reality … he did his job. He did it well, and took the heat out of any potential gotcha moments; when JD Vance tried to corner him on free speech, he countered and, ultimately, made him look a bit silly.

I haven't seen any retraction tweets from Trump this morning, so that's the litmus test. Starmer has passed his vetting.

The letter from the King was a shrewd move. Whilst, to some it seemed sycophantic and, well cringe, in actual fact, it was pure theatre. Designed to pander to the president's need for powerful attention: home run.

When you are a serious political player, you surround yourself with seriously smart people, and you listen to them. Badenoch needs to take a leaf from that pamphlet before her next podcast appearance.

The planning was obvious. Every question or statement answered with a quiet sense of understated authority. Starmer took his time and never appeared rattled.

You can love him or loathe him, but you must start to respect him now as a proper Prime Minister - of the type we've lacked for some time.

Today, there will be the usual suspects talking down his body language or using shortened clips to make him seem weak - you know who they are. The GB News cabal, Talk TV syndicate, the Mike Grahams of this parish. But even they know, really, that their words are hollow this morning. It feels slightly discombobulating to realise that, at last, the grown-ups seem to be back in charge."

https://x.com/donmcgowan/status/1895363504078463204

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (1 time siden):

Hva kan vi som innbyggere i Europa gjøre for å svare dette facist regimet i USA fremover?

Ser mange politikere holder fast ved NATO og at USA er viktig for sikkerheten osv oss...En slags fornektelse av hva som skjer hele tiden. USA er ikke en del av vesten under Trump. Trump ER Putin og dersom USA ikke vil bli Russland så må de selv ta grep der borte er min holdning.

Vi innbyggere har ikke mye makt, men vi har i det minste forbrukermakt. Det vi kan gjøre er å boikotte amerikanske produsenter, så langt det lar seg gjøre. 

TheKims skrev (18 minutter siden):

Dette var nok lurt! Hvilke fond er det snakk om? Jeg har selv kvittet meg med fond som har mye amerikansk grunnlag, men syns ikke jeg fant Kongsberggruppen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (11 minutter siden):

Tesla kan fort stupe voldsomt videre....Mange som så hva som skjedde i USA i går vil jo også føle en stor usikkerhet mhp hvor USA faktisk står i verden.  Hvorfor noen i Europa velger å sitte på Tesla aksjer er meg en gåte...

Oljefondet sitter enda på 1% av aksjene. Synes fondet burde selge seg ut får å gi et signal om at galskapen som skjer over dammen ikke er greit.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (2 timer siden):

Før jeg så forspillet til krangelen kunne det virke som Zelensky var uklok, men tatt i betraktning provokasjonen fra Vance om at invasjonen var Ukrainas skyld, absolutt ikke. Det er ikke mulig å la det passere når de har betalt med blod og kjempet mot Russisk propaganda i 3 år. 

Totalinntrykket mitt var at Vance først mobbet og Trump deretter bøllet med Zelensky.  Jeg tipper at mange amerikanere også vil tenke at det er da ikke slik man behandler en gjest.  

Så det tyder på en planlagt provokasjon og ganske utrolig å høre Vance repetere russisk propaganda…  men litt som forventet etter hans tidligere taler… han er blitt den komplette nazi-boy…

Vance sa først at det var Russland som angrep først,.før han gikk til angrep som en rabiat hund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...