.berZerk Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 28 minutes ago, Crooked Cracker said: Pinlig seanse. Jeg har støttet de før men Trump og Vance var unødvendig konfronterende her, de kunne heller tatt disse punktene på bakrommet. Det virker som at det forverret seg over en slags språkmisforståelse der Zelensky prøvde å formidle noe om å føle for landet sitt når det røyner på, som amerikanere også kunne gjøre, noe som da Trump tolket som en slags trussel. Om det ikke rammen rundt dette var blodig alvor hadde det jo vært heller komisk. Om det var en planlagt strategi er jeg usikker på, de ville jo ha avtalen såvist jeg kan skjønne. At USA engasjerer seg i andre land etter egne interesser er intet nytt, dog Trump har jo vært ærlig om det i det minste. Virker veldig planlagt, spesielt fra Vance. Ganske utrolig at det starter med spørsmål/klaging på hva Zelenskyj går med. Endret 2 timer siden av .berZerk Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden SilverShaded skrev (2 timer siden): Nei, i deres alternative virkelighet er det alle som ikke er enige med dem som må skamme seg. Det som slår meg her, er at dette har Trump oppnådd på kun en drøy måned. Han har faktisk snudd 80 år med allianse og samarbeid mellom Europa og USA til noe som begynner å se ut som fiendskap. Ved å gå Putin's ærend har han fjernet det vi har sett på som vår "verdensordning". Det han holder på med nå destabiliserer Europa og stiller spørsmålstegn ved vår tillit til NATO. Hvis han lurer på hvem eller hva som antenne en krig i Europa (eller en verdenskrig, for den del), kan han bare gå og se seg selv i speilet. Og alt dette bare siden slutten av januar...hvor skal det ende ? Jeg tror ikke USA innser hvor mye de faktisk har ødelagt her. Vi snakker om allianser som aldri vil bli det samme noengang, fordi ingen vil tørre å stole på USA noengang igjen. Dette minner om Irak-krigen der USA ba kurderne I nord og Shia i sør om å gjøre opprør .før de etterlot dem i stikken med grusomme massakre i etterkant, bare at nå gir USA etter for Russland. mange advarte før Trump tok makten, men dette er det nok få som hadde trodd pants skrev (2 timer siden): Ja, nå skal jeg ikke yttre meg for kraftig akkurat nå. Sjeldent lurt og yttre seg når man er forbannet. Men... Den manipulative kødden med eyeliner var tydeligvis plantet der i kveld for og provosere. Aldri om JD Vance hadde snakket med sjefen ved siden av om han ikke hadde blitt bedt om dette i forkant. Som du sier, norge har tjent et lass med penger på krigen. Vi burde stille med dette til å kjøpe militært utstyr i Europa, prøve å unngå Amerikanske våpenleverandører om mulig. Ukraina kjemper ikke bare sin egen krig, de kjemper en krig for hele europa. Hvis det er kun overskuddet på gassleveranse norge "taper" på dette, så er jo det ingen ting. penger vi uansett ikke hadde hatt uten en krig. Vi stiller med penger, Ukraina stiller med menneskeliv. Vi slipper billig unna. Jeg tror dette var planlagt. Jeg tror dette var nøye planlagt for å ydmyke Zelenskyj. At det var unødvendig for ham å kalle vance en hore (som noen refererte til) er greit nok, men under omstendighetene er dette forståelig. Dette var et bakholdsangrep. En annen ting er at det virker som om noen forventer Zelenskyj skulle be om unnskyldning. Men for hva? Forøvrig, dette er på mange måter Anerica first, det forteller Europa at ikke på noe tidspunkt må man forvente amerikansk støtte. Men det forteller også USA noe, at ikke på noe tidspunkt kan de forvente noe tilbake, ikke på noe tidspunkt vil noen stole på dem igjen. Og det kan være fint på kort sikt .Men på lang sikt kan det bære en katastrofe. USA er ikke lenger en verdensmakt, det har de frivillig sagt fra seg Lenke til kommentar
Zork Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Tussi said: At det var unødvendig for ham å kalle vance en hore Ja, det kan jeg være enig i. Unødvendig å fornærme horer på den måten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå