TheKims Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Apathy skrev (2 minutter siden): Det er enkelt å rive ned. Verre å bygge noe. Og mannen er ikke i stand til å bygge noe som helst. Alt i hans liv så langt har dreid seg om å vri på sannhet. Full stopp. Skulle ønske han hadde rett i ny og ne. Det hadde gjort det vesentlig enklere for oss alle sammen. Dessverre er det vanskelig å se at han har gjort noe til alle sitt beste. Ever. Eller sine egne velgere for den saks skyld. Alt er gjort for en skjult agenda med manipulering av fakta og virkeligheten for å fremstå som noe annet enn en pill råtten forvokst drittunge som har sluppet unna med så og si alle dødssyndene. Og jo mer han slipper unna med desto lengre åt helvete går han. Jaja. Jeg er sikker på at den dagen jeg møter min maker så møter jeg ikke den mannen. Om det er en himmel så inkluderer nok min himmel helt andre mennesker enn hans for å si det slik. Jeg er absolutt ikke noe fan av den oransje mannen, men han har kanskje fått EU til å våkne litt opp. Vi har levd under atomparaplyen til USA i 70 år. Det er kanskje på tide at vi klarer oss selv? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, pants said: Ja, nå skal jeg ikke yttre meg for kraftig akkurat nå. Sjeldent lurt og yttre seg når man er forbannet. Men... Den manipulative kødden med eyeliner var tydeligvis plantet der i kveld for og provosere. Aldri om JD Vance hadde snakket med sjefen ved siden av om han ikke hadde blitt bedt om dette i forkant. Som du sier, norge har tjent et lass med penger på krigen. Vi burde stille med dette til å kjøpe militært utstyr i Europa, prøve å unngå Amerikanske våpenleverandører om mulig. Ukraina kjemper ikke bare sin egen krig, de kjemper en krig for hele europa. Hvis det er kun overskuddet på gassleveranse norge "taper" på dette, så er jo det ingen ting. penger vi uansett ikke hadde hatt uten en krig. Vi stiller med penger, Ukraina stiller med menneskeliv. Vi slipper billig unna. Hele vesten har fått en gavepakke av Ukraina. En gavepakke Ukraina har betalt med blod. Gavepakken består av at Ukraina har vist oss hvor svake Russland faktisk er (og ikke minst var da de gikk mildt sagt på trynet tidlig). Det at Vesten ikke har klart å utnytte dette bedre til fordel for Ukraina og oss selv er SKAMMELIG. Og nei, Trump er ikke noen redningsmann eller mannen med løsning. Han har boikottet alt. Han var på bakrommet og boikottet Biden så mye som overhode mulig (og amerikanerene gav han langt mer mulighet enn han fortjente (2022 mellomvalget). Når historiebøkene skrives vil USA slite. 2 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Norske pro-russere feirer kvelden med å la masken falle. Nå forsøker de ikke lengre å legge skjul på hvor de står. Her illustrert ved Espen Teigen, Listhaugs tidligere rådgiver som nå jobber i document.no. 4 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 4 minutes ago, TheKims said: Jeg er absolutt ikke noe fan av den oransje mannen, men han har kanskje fått EU til å våkne litt opp. Vi har levd under atomparaplyen til USA i 70 år. Det er kanskje på tide at vi klarer oss selv? Ja. Om vi klarer å lære de riktige tingene denne gangen. Med tanke på at mannen forsøkte statskupp og klarte å bli valgt på nytt til tross for dette (og at han tross alt hadde feilet stort sett hele sin 1 periode, noe at 40 av hans 44 tideligere administrasjon ikke ville støtte han igjen burde vært spikeren). Men nei. Divided states of guppies slår til igjen. Til tross for at de hadde tapt flest mennesker til Covid (på grunn av hans "ledelse"). Det jeg håper. Er at Biden sine 4 år og ikke minst hva som har skjedd gjennom de 4 årene har ført til at våre ledere er våkne og spiller ett "overrasket spill" nå. Jeg tar det som selvsagt at vi ikke deler statshemmeligheter med dassen på mar a lago lengre for å si det slik (og at der har vært samtaler og avtaler på bakrommene i europa en god stund nå). Som sagt før; hope for the best - prepare for the worst. Samtidig er det sikkert ikke dumt å gi ett inntrykk av at de ikke så dette komme og avsløre hva de har forberedt (hverken i media eller annert atm. da Putin og trump ser ut til å basere alt de gjør på våre altså nærsagt svakheter. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 48 minutter siden Del Skrevet 48 minutter siden Snikpellik skrev (14 minutter siden): Norske pro-russere feirer kvelden med å la masken falle. Nå forsøker de ikke lengre å legge skjul på hvor de står. Her illustrert ved Espen Teigen, Listhaugs tidligere rådgiver som nå jobber i document.no. Tror der er noen litt misforståelser rundt dette. Det var ikke helt lett å merke seg det ved de første klippene. Men hvis man ser hele møtet, blir bildet noget annerledes. Det er desverre - gjentar dessverre- et faktum at Zelensky dummet seg unøvendig ut. Det var noe for uverdig for han som en President, å sitte og gnåle om putin på den måten han gjorde der. Det er forståelig, og putin kan ikke klandres nok for all del, men det endrer ikke at der er noe som heter alt til sin tid/alt med måte, avhengig av situasjon, setting osv. Og det taklet ikke Zelesky særlig bra der og da. Igjen dessverre. Kan nesten se at det er selve dette amabassadøren reagerer på. Man må også forstå, at noen som skal forhandle mellom de to partene, ikke kan godt sitt der og kjæle så voldsomt med Zelensky og ta hans parti så inderlig for åpen scene, slik det så ut til at Zelensky forsøkte å oppnå. Da ville aldri putin stilt opp og akseptert noen våpenhvile, og ingenting ville vært noen vits med hele møtet. Så hvis Zelensky ønsket å komme fram til noe som helst i en sånn forhandling, måtte han opptrådd smartere der og tatt det mer med ro. Ikke som en unnskyldning for trump, det er bare min oppfatning av de faktiske forhold som skjedde der. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden (endret) Nå er det jaggu på tide at Jens og Jonas finner frem en stor sjekk, pålydende en betydelig del av oljefondet, og gir Europeisk våpenindustri en utfordring: Hvor kjapt et dere i stand til å produsere det Ukraina trenger for å knekke Putins Russland for godt Endret 42 minutter siden av Smule8o 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden 5 minutes ago, Delvis said: Tror der er noen litt misforståelser rundt dette. Det var ikke helt lett å merke seg det ved de første klippene. Men hvis man ser hele møtet, blir bildet noget annerledes. Det er desverre - gjentar dessverre- et faktum at Zelensky dummet seg unøvendig ut. Det var noe for uverdig for han som en President, å sitte og gnåle om putin på den måten han gjorde der. Det er forståelig, og putin kan ikke klandres nok for all del, men det endrer ikke at der er noe som heter alt til sin tid/alt med måte, avhengig av situasjon, setting osv. Og det taklet ikke Zelesky særlig bra der og da. Igjen dessverre. Kan nesten se at det er selve dette amabassadøren reagerer på. Man må også forstå, at noen som skal forhandle mellom de to partene, ikke kan godt sitt der og kjæle så voldsomt med Zelensky og ta hans parti så inderlig for åpen scene, slik det så ut til at Zelensky forsøkte å oppnå. Da ville aldri putin stilt opp og akseptert noen våpenhvile, og ingenting ville vært noen vits med hele møtet. Så hvis Zelensky ønsket å komme fram til noe som helst i en sånn forhandling, måtte han opptrådd smartere der og tatt det mer med ro. Ikke som en unnskyldning for trump, det er bare min oppfatning av de faktiske forhold som skjedde der. Hva i alle dager snakker du om? Ikke bare forsøkte trump å gjøre Ukraina til en slavestat som skulle utvinne mineraler og betale endeløst til USA for en "gjeld" som kun finnes i trumps hode, men så planla, og utførte, han altså en seanse hvor han og vance gikk løs på Zelenskyj og skulle ydmyke ham og få ham til å falle på kne for å tilbe og takke den store oransje guden. Hvordan i h****** kan du forsøke å forsvare noe sånt? 4 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 38 minutter siden Del Skrevet 38 minutter siden Zork skrev (2 minutter siden): Ikke bare forsøkte trump å gjøre Ukraina til en slavestat som skulle utvinne mineraler og betale endeløst til USA for en "gjeld" som kun finnes i trumps hode, men så planla, og utførte, han altså en seanse hvor han og vance gikk løs på Zelenskyj og skulle ydmyke ham og få ham til å falle på kne for å tilbe og takke den store oransje guden. Hvordan i h****** kan du forsøke å forsvare noe sånt? Får bare si, at vi snakker nok litt forbi hverandre her. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 32 minutter siden Del Skrevet 32 minutter siden 3 minutes ago, Delvis said: Får bare si, at vi snakker nok litt forbi hverandre her. Det er mulig. Men med formuleringer som at "Zelensky dummet seg unøvendig ut" og "å sitte og gnåle om putin på den måten han gjorde der" så er det vanskelig å forstå det annerledes enn at du forsøker å legge skylden for det som skjedde på Zelenskyj fremfor der skylden for all jævelskapen som har skjedd siden 20. januar åpenbart ligger. 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden Nå er vel ikke Reddit den beste kilden men ser veldig mange poster om hvordan Tяump og Vance dreit seg ut for hele verden. Lenke til kommentar
Minkowski Skrevet 29 minutter siden Del Skrevet 29 minutter siden Hva hadde folk egentlig forestilt seg at Zelenskyj skulle oppnå da han møtte Trump? Visste vi ikke fra før at Trump er ganske lunken til Zelenskyj? Eller for den saks skyld at Trump ikke anser det som sin oppgave å løse Ukrainas problemer? Det er mye man kan kritisere Trump for, men her virker det som om han handler i sin nasjons beste interesse. Det kan se ut til at Trump har et greit forhold til Putin og det virker som om han er interessert i å ta vare på dette og kanskje han kan oppnå noe med det også. Det er åpenbart ikke slik europeiske og spesielt norske politikere tenker, for de står i kø for å fordømme Putin. Jeg skal ikke påstå at det er feil, men hva oppnår man det? De som bare fordømmer Putin har veldig lite å vise til av positive resultater etter tre år med krig. Hvis Trump greier å få Putin med på å avslutte krigen ved å stryke ham med hårene, er vel ikke det ubetinget negativt? Men det virker som at Zelenskyj ville at Trump og USA skulle true Putin til å legge seg på ryggen og gi tilbake alle de ukrainske landområdene og effektivt sett vinne krigen for Ukraina. Jeg forstår godt at dette står øverst på ønskelisten til Zelenskyj og de fleste andre europeere, men det virker ikke realistsik. Trump har faktisk et poeng når han sier at Zelenskyj ikke har noen forhandlingskort på hånden. Ukraina står overfor en fiende som er mye sterkere enn dem selv og de er ikke medlem av NATO. Dette virker det også som om mange ikke tar ordentlig inn over seg. Ukraina er ikke medlem av NATO. De ønsket lenge å være nøytrale, men har ombestemt seg etter at de ble angrepet av Russland i 2014. Men de kan ikke bli medlem i NATO mens krigen pågår. Det later til å være vanlig å fokusere på at Ukraina har all rett til å fortsette å forsvare seg mot Russland så lenge Putin ikke gir seg og det er en helt legitim holdning, selvsagt har de rett til å forsvare seg. Men det er også ganske åpenbart at Rusland er sterkere og at Putin ikke ser ut til å ville gi seg med det første og da burde man kanskje tenke litt lenger enn bare til at man har retten på sin side. Man skulle tro at det fortsatt var mulig å tenke over at handlinger har konsekvenser. Det er fremdeles krig og det drepes mennesker på begge sider hele tiden. Er det verdt det? Man kan tolke Trump dithen at han mener det ikke er verdt det og at han prøvde å forklare dette til Zelenskyj. Men Zelenskyj vil heller at krigen skal fortsette enn å erkjenne nederlaget og avstå landområder til Russland. Jeg tør ikke si hva Zelenskyj burde valgt, og det kan godt tenkes at det er riktig at Putin ikke ville gitt seg selv om Ukraina kapitulerte og at Putin ville kjørt over hele Ukraina. Men hele denne konflikten skjer jo fordi det ikke er noen andre enn Ukraina som ønsker å stå imot Putin militært. Vesten har bidratt med våpen og penger, og sanksjoner mot Russland, men Ukraina må utkjempe krigen selv og de er underlegne. Jeg ser ingen annen realistisk ende på denne krigen enn at Putin, i hvert fall i første omgang, kan erklære en form for seier i Ukraina. Spørsmålet er bare hvor mange som skal dø først og Zelenskyj burde snart begynne å tenke litt nøyere over dette spørsmålet. Zelenskyj omtales av mange som en modig mann og en sterk leder, men en sak har flere sider. Det begynner å bli ganske mange mennesker han har sendt i døden nå. Igjen, han er i sin fulle rett til å forsvare seg, men handlinger har fortsatt konsekvenser. En stor leder må være klar over dette. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25 minutter siden Del Skrevet 25 minutter siden Snikpellik skrev (57 minutter siden): Norske pro-russere feirer kvelden med å la masken falle. Nå forsøker de ikke lengre å legge skjul på hvor de står. Her illustrert ved Espen Teigen, Listhaugs tidligere rådgiver som nå jobber i document.no. Flere reaksjoner fra ytre høyre/pro-russere i Norge. Her ved Helge Lurås, som videreformidler fra hatkontoen End Wokeness. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21 minutter siden Del Skrevet 21 minutter siden Zork skrev (3 minutter siden): Det er mulig. Men med formuleringer som at "Zelensky dummet seg unøvendig ut" og "å sitte og gnåle om putin på den måten han gjorde der" så er det vanskelig å forstå det annerledes enn at du forsøker å legge skylden for det som skjedde på Zelenskyj fremfor der skylden for all xxxskapen som har skjedd siden 20. januar åpenbart ligger. Neipå ingen måte. Mener bare han kunne tjent mer på å opptre på en bedre, mindre masete måte akkurat der. Men hvis hans misjon var å gjøre det klart med en gang, at det uansett ikke var noenting å gå videre på, så var det veldig bra gjort, han må jo ha visst godt hva han gikk til. Men tror ikke det var tanken hans. Tror ikke han ville ha troppet opp der bare for å gjøre det. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18 minutter siden Del Skrevet 18 minutter siden Ukraina står overfor en fiende som er mye sterkere enn dem selv. Ukraina har holdt ut i 3 år på en krig som skulle ta 3 dager. Tror Russland undervurderte Ukraina og derfor feilet de fullstendig. Droner til $100 tok ut tanks som koster milioner. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 14 minutter siden Del Skrevet 14 minutter siden (endret) 7 minutes ago, Delvis said: Neipå ingen måte. Mener bare han kunne tjent mer på å opptre på en bedre, mindre masete måte akkurat der. Men hvis hans misjon var å gjøre det klart med en gang, at det uansett ikke var noenting å gå videre på, så var det veldig bra gjort, han må jo ha visst godt hva han gikk til. Men tror ikke det var tanken hans. Tror ikke han ville ha troppet opp der bare for å gjøre det. Jeg tror heller ikke det var det han håpet på, men når trump og vance gikk løs på ham, så betyr det lite hva han måtte ha håpet på da han fløy hele veien over til USA. Skylden for det som skjedde ligger utelukkende hos trump og vance - de oppførte seg som de bortskjemte, ignorante drittungene de er og det er fullstendig håpløst å skulle mene at problemet er at Zelenskyj ikke la seg flat og lot som om han var enig i løgnene og jævelskapen de står for. Endret 13 minutter siden av Zork 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12 minutter siden Del Skrevet 12 minutter siden (endret) Zork skrev (3 minutter siden): Jeg tror heller ikke det var det han håpet på, men når trump og vance gikk løs på ham, så betyr det lite hva han måtte ha håpet på da han fløy hele veien over til USA. Skylden for det som skjedde ligger utelukkende hos trump og vance - de oppførte seg om de bortskjemte, ignorante drittungene de er og det er fullstendig håpløst å skulle mene at problemet er at Zelenskyj ikke la seg flat og lot som om han var enig i løgnene og jævelskapen de står for. Han fikk heldigvis støtte fra EU, så får nu orangutangen over dammen bare styre. Ja USA er en stor del av verdensøkonomien, men velger han å kjøre det i dass så kan vi ikke gjøre så mye med det. Norge kunne ha sendt en protest med at oljefondet selger Tesla aksjer, men det vil de ikke gjøre. Folk i EU har heldigvis reagert og Tesla aksjen stuper. Endret 2 minutter siden av TheKims Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3 minutter siden Del Skrevet 3 minutter siden 16 minutes ago, Delvis said: Neipå ingen måte. Mener bare han kunne tjent mer på å opptre på en bedre, mindre masete måte akkurat der. Men hvis hans misjon var å gjøre det klart med en gang, at det uansett ikke var noenting å gå videre på, så var det veldig bra gjort, han må jo ha visst godt hva han gikk til. Men tror ikke det var tanken hans. Tror ikke han ville ha troppet opp der bare for å gjøre det. Så vi det samme klippet? Jeg ble sterkt imponert hvor mye press og tull han klarte å sitte rolig igjennom. Og attpåtil svare saklig og raskt. Jeg hadde aldri klart å holde meg rolig i sånn ekstrem situasjon. 1 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1 minutt siden Del Skrevet 1 minutt siden Abigor skrev (Akkurat nå): Så vi det samme klippet? Jeg ble sterkt imponert hvor mye press og tull han klarte å sitte rolig igjennom. Og attpåtil svare saklig og raskt. Jeg hadde aldri klart å holde meg rolig i sånn ekstrem situasjon. Svelge kameler fikk en ny betydning. Han hadde nok lyst å si noen ting han ikke bør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå