Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, KANE2009 said:

Korrekt, invasjonen av Ukraina var noe av det dummeste de kunne finne på å gjøre. Eneste de har klart å vise er hvor langt den tidligere militære stormakten har falt. Eldgammelt og råttent utstyr, soldater som hverken er godt trent opp eller har motivasjon/disiplin, militære ledere som ikke har peiling på hverken logistikk eller moderne krigføring etc.

Samtidig er dette kun til vestens fordel dersom vesten står samlet fast for sine felles grunnverdier. Og ikke minst evner å velge ledere med godt innstilt bs filter.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
Tussi skrev (2 minutter siden):

Jeg ser innlegget mitt ble slettet trolig fordi jeg siterte noe som ble slettet 

Må si at det angrepet på Zelenskyj som skjedde i kveld i det Hvite Hus var nedrig og simpelt, og Trump og Vance burde skamme seg

Håper EU lederene stepper opp og støtter han. Dette er ikke greit.

• Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Tussi said:

Jeg ser innlegget mitt ble slettet trolig fordi jeg siterte noe som ble slettet 

Må si at det angrepet på Zelenskyj som skjedde i kveld i det Hvite Hus var nedrig og simpelt, og Trump og Vance burde skamme seg

Trump og Vance har ikke evne til å skamme seg med basis i egne handlinger. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
TheKims skrev (46 minutter siden):

Hadde vi vært under angrep så vil jeg tro moralen er noe det samme.

Er det noen som har snakket om halve EU? Nå er de fleste om ikke alle medlem i Nato, så et angrep på en nasjon er et angrep på alle.

EU og Nato vil klare seg helt fint uten USA. Vi er 450 millioner innbyggere mot Russlands 144 millioner. Ja Russland er et stort land, men vi er flere.

Vel, NATO er nok ikke så uavhengig av USA så Europa må bygge sin egen allianse hvor USA ikke har noen plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Tussi said:

Ja, Europa må stille opp mye mer, veldig mye mer.

Norge har tjent hundrevis av milliarder ekstra på krigen i form av økt salg av olje og gass. Noen nevnte i overkant av 2000 milliarder over disse tre årene. Det bør legges press på våre politikere at dette overskuddet kommer Ukraina til gode, og nå er det på tide at de vel 3000 milliarder i konfiskerte verdier fra den russiske sentralbanken rundt om i Europa blir beslaglagt og sendt samme vei.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, ticx said:

Norge har tjent hundrevis av milliarder ekstra på krigen i form av økt salg av olje og gass. Noen nevnte i overkant av 2000 milliarder over disse tre årene. Det bør legges press på våre politikere at dette overskuddet kommer Ukraina til gode, og nå er det på tide at de vel 3000 milliarder i konfiskerte verdier fra den russiske sentralbanken rundt om i Europa blir beslaglagt og sendt samme vei.

Det er desverre slik at så lenge vesten fortsetter å spille spillet til Trump og Putin som inkluderer dette BS`et til Trump som han gjør på samme måte som han "testet vannet" med sine egne utvalgte for forskjellige roller i USA (ser hvilke KAMELER hans "allierte" er villig til å svelge på tvers) for så å fremstille dem som uvillig til å finne løsninger.

Hans løsninger er aldri reelle løsninger på reelle problemer det er kun en test av hva han kan slippe unna med. Konsekvent.

Og akkurat som med sabelen til Putin, så vil han fortsette helt til han blir stoppet. Lengre og lengre. For å provosere frem reaksjoner som han da vil fremstille som at motpart ikke vil løse noe som helst.

Klassis Malignant Narsissist. Med makt og atomvåpen. Og løpetid som referert til før.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (2 minutter siden):

Vel, NATO er nok ikke så uavhengig av USA så Europa må bygge sin egen allianse hvor USA ikke har noen plass.

NATO kunne kanskje ha trengt en liten overhaling. Begynner å bli en del land som ikke er enig med resten som Ungarn, Tyrkia og nå USA.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Apathy skrev (1 minutt siden):

Trump og Vance har ikke evne til å skamme seg med basis i egne handlinger. 

Nei, i deres alternative virkelighet er det alle som ikke er enige med dem som må skamme seg.

Det som slår meg her, er at dette har Trump oppnådd på kun en drøy måned. Han har faktisk snudd 80 år med allianse og samarbeid mellom Europa og USA til noe som begynner å se ut som fiendskap. Ved å gå Putin's ærend har han fjernet det vi har sett på som vår "verdensordning". Det han holder på med nå destabiliserer Europa og stiller spørsmålstegn ved vår tillit til NATO. Hvis han lurer på hvem eller hva som antenne en krig i Europa (eller en verdenskrig, for den del), kan han bare gå og se seg selv i speilet. Og alt dette bare siden slutten av januar...hvor skal det ende ?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde faktisk ikke at noe trump kunne gjøre kunne provosere meg mer enn det han tidligere har gjort, men at den patetiske deigklumpen, som jukset seg unna militærtjeneste ved å skylde på "bone spurs" (hva i alle dager det nå måtte være), skal sitte der og late som om han er en tøffing ovenfor mannen som har vært på toppen av putins hitlist i årevis og som nektet å bli flydd ut av Ukraina i krigens tidlige fase med sitatet "I need ammunition, not a ride" er altså så ufattelig provoserende at jeg ikke har ord for det.

At det finnes mennesker som synker så lavt at de fremdeles støtter denne oransje slimballen er noe jeg bare ikke orker forholde meg til.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, TheKims said:

NATO kunne kanskje ha trengt en liten overhaling. Begynner å bli en del land som ikke er enig med resten som Ungarn, Tyrkia og nå USA.

Noe nytt kommer nok. Får vi håpe i det minste (og kreve....).

Lenke til kommentar
1 minute ago, SilverShaded said:

Nei, i deres alternative virkelighet er det alle som ikke er enige med dem som må skamme seg.

Det som slår meg her, er at dette har Trump oppnådd på kun en drøy måned. Han har faktisk snudd 80 år med allianse og samarbeid mellom Europa og USA til noe som begynner å se ut som fiendskap. Ved å gå Putin's ærend har han fjernet det vi har sett på som vår "verdensordning". Det han holder på med nå destabiliserer Europa og stiller spørsmålstegn ved vår tillit til NATO. Hvis han lurer på hvem eller hva som antenne en krig i Europa (eller en verdenskrig, for den del), kan han bare gå og se seg selv i speilet. Og alt dette bare siden slutten av januar...hvor skal det ende ?

Det er enkelt å rive ned. Verre å bygge noe. Og mannen er ikke i stand til å bygge noe som helst. Alt i hans liv så langt har dreid seg om å vri på sannhet. Full stopp.

Skulle ønske han hadde rett i ny og ne. Det hadde gjort det vesentlig enklere for oss alle sammen.

Dessverre er det vanskelig å se at han har gjort noe til alle sitt beste. Ever. Eller sine egne velgere for den saks skyld. Alt er gjort for en skjult agenda med manipulering av fakta og virkeligheten for å fremstå som noe annet enn en pill råtten forvokst drittunge som har sluppet unna med så og si alle dødssyndene. Og jo mer han slipper unna med desto lengre åt helvete går han.

Jaja. Jeg er sikker på at den dagen jeg møter min maker så møter jeg ikke den mannen.

Om det er en himmel så inkluderer nok min himmel helt andre mennesker enn hans for å si det slik.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
ticx skrev (15 minutter siden):

Ja, nå skal jeg ikke yttre meg for kraftig akkurat nå. Sjeldent lurt og yttre seg når man er forbannet.  Men...

Den manipulative kødden med eyeliner var tydeligvis plantet der i kveld for og provosere. Aldri om JD Vance hadde snakket med sjefen ved siden av om han ikke hadde blitt bedt om dette i forkant.

Som du sier, norge har tjent et lass med penger på krigen. Vi burde stille med dette til å kjøpe militært utstyr i Europa, prøve å unngå Amerikanske våpenleverandører om mulig. Ukraina kjemper ikke bare sin egen krig, de kjemper en krig for hele europa. Hvis det er kun overskuddet på gassleveranse norge "taper" på dette, så er jo det ingen ting. penger vi uansett ikke hadde hatt uten en krig. Vi stiller med penger, Ukraina stiller med menneskeliv. Vi slipper billig unna.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, ticx said:

Personlig hadde jeg nok håpt at disse verdiene kunne bli brukt på forsvar av Ukraina NÅ (russiske beslaglagte midler).

Jeg har liten tro på at USA kommer til å fortsette å støtte at disse verdiene er låst.

Det går neppe lenge før Chump låser opp disse midlene (for sine eiere).

Edit: Eventuelt putter de i egen lomme.

Endret av Apathy
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...