Populært innlegg leticia Skrevet 3 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 3 timer siden Såååå bra at den avtalen ikke ble underskrevet. Skjønner ikke hvorfor Zelenskyj gadd å reise til bajasen i utgangspunktet 😵 9 1 Lenke til kommentar
ticx Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden USA har nettop stoppet sin støtte til rekonstruksjonen av Ukraina's strømnettverk. Lille trumpegutt er surt og sint idag. 5 1 Lenke til kommentar
ambientos Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Joeal88 skrev (2 minutter siden): Haha. Blant det dummeste som jeg noensinne har hørt/lest i hele mitt liv. Ukraina hadde vært som en ødelagt parketingsplass hvis det ikke var for støtten fra USA. Det er nok ikke usannsynlig, men det hindrer ikke at innlegget du kommenterer er korrekt. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zork Skrevet 3 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 3 timer siden Frenetiske forsøk på brannslukking fra de mest høylydte trump-supporterene nå ser jeg - man skjønner desperasjonen når lindsey graham trekkes frem som om hans mening betyr noe for oppegående mennesker... 10 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Femtekolonne Skrevet 3 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 3 timer siden På tide å glemme USA. De har mer enn nok med seg selv. Dette er tiden for å bygge opp europa, inkludert Ukraina. 9 1 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden ChopperRead skrev (1 time siden): Tenk at noen som er så kokt styrer verdens mest mektige land? Det sier for det første veldig mye om en stor del av amerikanere. At han sier han ikke velge side mellom Putin, Hitler 2.0, Russland mot Ukraina er bare sykt, det er grunn alene til å ikke få lede noe annet enn en juicebar, i beste fall. Noe så flaut og patetisk har jeg ikke sett, nesten verre enn Putin. Han vil at Ukraina bare skal gi opp og gi Russland det de vil ha fordi han har pikken til Putin så langt nedi halsen at han må opereres snart. At en president for USA kan være så dypt og overveldende manipulert og kuet av en tyrann som Putin er flaut for hele den vestlige verden. Hvis jeg en gang hadde måtte støttet statskupp så er det i det søppellandet den oransje psykopaten styrer. Er det mulig å være så inni faen idiot, spyr. Jeg er langt fra noe venstreorientert i politikk generelt, men det her tar faen meg kaka. Flaut for hele USA. Til info. Hehe, du får virkelig satt ord på det. Men jeg er helt enig. Har ikke sett maken. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 3 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 3 timer siden Man burde jo ikke lenger bli overrasket over hva som ramler ut av Trump, men jaggu klarte han å overgå seg selv igjen. Godt hjulpet av visepresident Vance. Herre Jesus på hoppestokk. Verden blir et stadig mørkere sted. 14 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden WiiBoy skrev (1 time siden): DT virker også desperat/livredd for at avtalen ikke går Putin sin vei. Ikke overraskende at agent Krasnov reagerer sånn.... 4 2 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden La meg si det slik. I den virkelige verden ville det vært på sin plass at Trump og USA takket Ukraina. Takket dem for at de har på tross av brutte løfter, forsøk på personlige gevinster på andres blodige bekostning mm. LISTEN FOR HVA USA SKYLDER UKRAINA ER LANG. På tross av mannen den eneste lederen i det møtet nå sitter overfor. En mann som har vært Putin`s papegøye i en årrekke nå. Som helt siden han ble valgt ut av det hvite hus sist gang har gjort ALT HAN KAN FOR Å HJELPE PUTIN. Ingen av problemene USA står i nå er Biden sin feil. Jeg minner om "DO NOTHING CONGRESS" som har gjort alt de kunne ila Bidens periode for å jobbe mot at problemer skulle løses. Inkludert å kaste vekk Bidens tid på å gi ett inntrykk av at de var villig til å komme ham i møte. Og når de fikk ALT DE BA OM i en grensedeal, så klarte de å kaste den vekk også da ypperstepresten ba dem om deg, da det ville blitt vanskelig for han å komme tilbake til det white hus om de folkevalgte faktisk gjorde jobben sin. Men, GOP er på rett vei mtp å vise at systemet ikke fungerer, og så lenge amerikanere ikke evner å se at det er pga deres konstante jobbe imot ALT når "motpart" har kontrollen. Drittunger med atomvåpen... Hvordan ville det hele sett ut om GOP ikke boikottet ALLE våpenleveranser, tillatelse av bruk av våpen. etc. GOP er Russia INC. Og ja, i den virkelige verden så er det faktisk slik at dersom du fremmer Russisk propaganda og du går god for den så blir du faktisk ansett i historiebøkene som Russia INC. Har Trump signert papirene som ville gitt oversikt over hans donasjoner? Inkluderer det Crypto? Ett lite hendelsesforløp: Russland blir stengt ute av internasjonal handel. Russland begynner å handle i crypto, og noen dager etter at Putin snakker pent om crypto så starter Trump ett crypto selskap.... Follow the money. Its not rocket science (Nei, Musk er ingen rocket scientist. Han er en oligark. Har "alltid" vært det.). Og videre så er det rimelig åpenbart at det Trump og Putin driver med nå er å forsøke å kollapse så mye som mulig da de i samarbeid har samlet store verdier bak seg, som de vil forsøke å kjøpe verden med. Så lenge verden fortsetter å spille sjakk så vil de spille checkers. Og med mindre verden innfører sjakkregler (stenger markedene sine eller gjør det umulig for oligarkene å kjøpe opp "konkursboet" som gjenstår som følge av at verden har lånt seg til opp-etter øra (inkludert befolkning i en-del land). Flere ting bør skje nå. 1. Gjeld (spesielt statsobligasjoner) må ikke bli inngått av små land (som Norge). Trump har allerede snakket om at han vil nekte å betale statsgjelden. 2. Investeringer i USA må stoppe heeeelt opp. Og aller helst bør vesten ellers selge seg helt ut av markedet (og satse i egne markeder med tilhørende langsiktig vekst grunnet oppbygging av eget marked hvor de (som representanter av befolkningen) også kan styre lovverk og regler). 3. Regler for fond, investeringsløsninger ol. Både hvordan landene investerer i utlandet og hva de tillater av kjøp fra individer, firma og statlig (i andre land) bør gås gjennom. 4. Pengene som hentes ut av markeder som har vist seg å være en trussel mot menneskeheten (USA og Russland) bør stå klart til at en overbyr oligarkene. Gjennom tidene har de rikeste alltid klart seg bra. De kjøper opp ting på billigsalg når det er ett "hakk i platen" i den globale økonomien. En liten prediction : Trump konfiskerer oljefondet ila 2025. Han blir avsatt men lever resten av sitt liv i luksus. De som har enablet han i dette pengekuppet (verdensøkonomien skal kollapses slik at oligarker kan kjøpe opp alt) vil ikke holdes ansvarlige. 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dellers Skrevet 3 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 3 timer siden Dette er det mest skammelige jeg noen gang har sett og hørt. Jeg har blitt trua på livet av min eks og frykta for min egen sikkerhet, men dette opprører meg faktisk langt mer. Trump og Vance er så personlighetsforstyrra at de ikke klarer å kontrollere seg med hele verden som tilskuere en gang. At mennesker uten moral og empati kan ende opp i slike roller er ubeskrivelig urettferdig. 17 3 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Zelenskij gjorde sitt beste for å forklare Trump at diplomati og avtaler med Putin ikke fungerer, for Putin bare bryter dem når det passer ham. Og dette har pågått siden 2014...der var Trump helt blank. Han har ingen forståelse for at Ukraina må ha sikkerhetsgarantier før de inngår nye avtaler, han har null forståelse for hvordan russisk imperialisme og politikk fungerer i forholdet mellom Europa og Putin. I stedet vil han at Zelenskij skal legge seg flat, ydmyk og takknemlig for at USA kjører over Ukraina og bestemmer landets fremtid over hodet på dem. Trump skriker om manglende respekt og utviser en total mangel på sådan...han forstår ikke at respekt må gå begge veier. 4 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kveitebollen får skryt av Rånny Bruvik https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2025/02/28/196070262/russisk-talsperson-trump-var-behersket-overfor-drittsekken-zelenskyj 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet 3 timer siden Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 3 timer siden Zork skrev (4 minutter siden): Frenetiske forsøk på brannslukking fra de mest høylydte trump-supporterene nå ser jeg - man skjønner desperasjonen når lindsey graham trekkes frem som om hans mening betyr noe for oppegående mennesker... Det er intet mindre enn en katastrofe hvor USAs anseelse har blitt krenket på det groveste rett for øyne på hele verden av en mann som kaller seg president, som har avslørt hans sanne ansikt for alle og vist hvordan Zelenskyj hadde et poeng med at det er svært vanskelig å snakke fornuft med ham, som Mjelde sier; glem det om man skulle snakke med Trump. Nærmest alle vestlige statsoverhoder hadde snakket med ham, mange senatorer og prestisjetunge politikerne i kongressen hadde lagt ham under press - og her så man hvordan Trump F**** DET TIL! Zelenskyj hadde kommet som USAs allierte, for å bli stygt behandlet, fornærmet på det grovest og forklart at hans tilstedeværelse er ubetydelig, at det er de som bestemte - der skulle han bare spille med for deres skyld. Dette har alle statsoverhodene over hele verden fått med seg, og for meget mange som trenger USAs støtte er dette horribelt; jeg vil ikke være overrasket om taiwanerne nå tenker om å overgi seg til Kina, om samtidige NATO-medlemmer tenker; "alt er over", og at alle allierte over hele verden nå forstår de har ikke lenge en alliansepartner i USA. Trump har på egenhånd påført USA den største strategiske misere i historien helt siden kongressen stemt nei til Folkeforbundet i 1920! Alle ser Trump oppført seg som et barn, som har valgt å holde med Putin - en fiende av det amerikanske folket - de ser ikke en leder. De ser en gal mann helt beruset av makt og ærgjerrighet med et barnslig perspektiv på verden! Nå trenger alle USAs allierte å foreta en realitetssjekk. Hvis amerikanerne selv ikke vil fjerne Trump og hans klikk, må de ta følgene. For han har mer eller mindre sendt verden ut i avgrunnen. 9 4 1 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden iMarius skrev (1 time siden): Trump ER tilbakestående! En større søppelskalle har ikke verden sett på lang tid. Det er et poeng. Er mannen ved sine fulle fem? Han fremstår mer og mer gal rett og slett. Man tror jo ikke det man ser.... Men her var jo Vance med på det også. Så dette er politikken til den nye amerikanske administrasjonen.....Gud hjelpe oss alle. Får besøk av en president i et krigsherjet land. Som har blitt overfalt av Russland og Putin. Og Trump mobber han for åpent kamera..... Må beundre Zelenskyj sin selvbeherskelse. At han ikke slo han midt i det oransje trynet. 8 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 16 minutes ago, Zork said: Frenetiske forsøk på brannslukking fra de mest høylydte trump-supporterene nå ser jeg - man skjønner desperasjonen når lindsey graham trekkes frem som om hans mening betyr noe for oppegående mennesker... I den grad det er behov for noen flere bills eller støttepakker i senatet til hjelp for Ukraina, så er han ikke akkuratt helt uten betydning.. Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Apathy skrev (10 minutter siden): En liten prediction : Trump konfiskerer oljefondet ila 2025. Han blir avsatt men lever resten av sitt liv i luksus. De som har enablet han i dette pengekuppet (verdensøkonomien skal kollapses slik at oligarker kan kjøpe opp alt) vil ikke holdes ansvarlige. Jeg vil tilføyde litt; massevis av giljotiner vil dukke opp som paddesopp i USA om ikke så lenge. 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg rabler Skrevet 3 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 3 timer siden (endret) 20 minutes ago, :utakt said: Man burde jo ikke lenger bli overrasket over hva som ramler ut av Trump, men jaggu klarte han å overgå seg selv igjen. Godt hjulpet av visepresident Vance. Herre Jesus på hoppestokk. Verden blir et stadig mørkere sted. Dette virker som et planlagt bakholdsangrep. En russisk "journalist" fra TASS var til stede. EDIT: Vi skal liksom tro han har klart å snike seg umerket inn i det hvite hus… 🙄 Endret 3 timer siden av rabler 6 5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden JK22 skrev (3 minutter siden): Jeg vil tilføyde litt; massevis av giljotiner vil dukke opp som paddesopp i USA om ikke så lenge. Tips: prat om at delstater California og New York vil løsrive seg fra USA kommer om ikke lenge. 4 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Tips: prat om at delstater California og New York vil løsrive seg fra USA kommer om ikke lenge. Og det vet liksom du???? Har selv familie i California, og det har vært den mest vanskjøtte delstaten i Amerika i nærmere 30 år nå. 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Det har strømmet på med støtte-erklæringer fra europeiske ledere. Ingen har nevnt støtte fra Norge...wazzup with that ? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå