Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, :utakt said:

Jeg leser til øyet blir stort og vått, men jeg skjønner ikke hva Ukraina får ut av denne avtalen som blir diskutert? USA får tilgang på masse mineraler, og Ukraina får .... hva?

DT og Musk kan slå av internett i Ukraina. Ingen droner, ingen kommunikasjon,++ 
Ukraina stolte på USA, men USA er nå en egoistisk bølle som driver mafia forhandlinger.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, :utakt said:

Jeg leser til øyet blir stort og vått, men jeg skjønner ikke hva Ukraina får ut av denne avtalen som blir diskutert? USA får tilgang på masse mineraler, og Ukraina får .... hva?

Ingenting? Virker som ren utpressing og intet mer. Trump og vennene hans er bare å regne som cluster B-gjengen. Djevelskap fra A til Å.

• Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (3 minutter siden):

DT og Musk kan slå av internett i Ukraina. Ingen droner, ingen kommunikasjon,++ 
Ukraina stolte på USA, men USA er nå en egoistisk bølle som driver mafia forhandlinger.. 

Dellers skrev (1 minutt siden):

Ingenting? Virker som ren utpressing og intet mer. Trump og vennene hans er bare å regne som cluster B-gjengen. Djevelskap fra A til Å.

NRK melder "Ifølge ukrainske kilder er det håp om at avtalen vil bedre landets forhold til Trump-administrasjonen og bane vei for at USA forplikter seg til å gi Ukraina sikkerhetsgarantier på lang sikt."

Altså ... det er vel mer sannsynlig at påskeharen og julenissen slår seg sammen og kommer på uventet besøk midt i sommerferien, enn at team Trump skal gi noen sikkerhetsgarantier fremover dersom det ikke er eksplisitt avtalt. Og selv da hadde jeg ikke stolt helt på dem.

Fatter ikke hva som foregår bak i kulissene her. Denne "avtalen" virker jo helt sjukt enveiskjørt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
:utakt skrev (11 minutter siden):

NRK melder "Ifølge ukrainske kilder er det håp om at avtalen vil bedre landets forhold til Trump-administrasjonen og bane vei for at USA forplikter seg til å gi Ukraina sikkerhetsgarantier på lang sikt."

Altså ... det er vel mer sannsynlig at påskeharen og julenissen slår seg sammen og kommer på uventet besøk midt i sommerferien, enn at team Trump skal gi noen sikkerhetsgarantier fremover dersom det ikke er eksplisitt avtalt. Og selv da hadde jeg ikke stolt helt på dem.

Fatter ikke hva som foregår bak i kulissene her. Denne "avtalen" virker jo helt sjukt enveiskjørt.

Vel, økonomiske interesser er kanskje det beste man kan gi USA under denne ledelsen.... 

Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 timer siden):

Ser noen delte en yt-video og kommenterte at Trump truer med å trekke USA helt ut av Europa om det ikke er en avtale innen 3 uker. Noen som har en leselink til dette?

Og til @frohmage, USA idag er noe heeelt annet enn forrige Trump-periode

Lederne som kommer etter Trump (enten Demokrat eller Republikansk) kommer til å få en stor jobb med å rette på forholdet til Europa som Trump nå ødelegger.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (Akkurat nå):

Lederne som kommer etter Trump (enten Demokrat eller Republikansk) kommer til å få en stor jobb med å rette på forholdet til Europa som Trump nå ødelegger.

Ja jeg tror ikkendetner mulig å overvurdere hvor mye Trump har ødelagt

• Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, DJViking said:

Det kommer til å ta mange år før europa stoler på USA igjen.

Lenke til kommentar
On 2/24/2025 at 1:04 PM, Simen1 said:

Du må huske på at den største aktive brukergruppa av facebook er kvinner på 50-60+. Det er en bestemorside og deres barn føler seg av og til forpliktet til å gi bestemødrene sin ukentlige heroindose i form av babybilder. Veldig få i denne store brukergruppa har hørt om VPN. Det vil si at den kritiske massen går ned og antagelig passerer en kritisk grense, der frafallet bare aksellererer. Det finnes Europeiske alternativer som f.eks norske Hudd. Der slipper man algoritmer som fremmer høyreekstrem propaganda og en vegg av reklame blant annet. Det er enklere å bare laste ned den appen og fortsette der man slapp fra FB, enn å sette seg inn i hva VPN er for noe, betale for en ok VPN-tjeneste eller få en dårlig gratis en osv.

Eg veit ikkje kva andre har observert, men mitt intrykk er at sosiale medier, type Facebook, no blir mindre brukt på nokte områder og mange går tilbake til fag/interesseforum. Til dømes "Ford Granada" forum istadenfor "Ford Granada" gruppe på Facebook. Og misser samtidig det Facebook ellers legger fram. Det minskar sosiale media sin påverkningskraft.

Lenke til kommentar
21 hours ago, Apathy said:

Det er bare å se frem til At MAGA oligarkene følger etter russisk stil og begynner å ramle ut av vinduene

Maktbalansen i USA er heller den at politikere som oponerer plutselig dør av dårlig helse eller selvmord. (Fall frå høge bygninger er ei russisk greie, sjølvmord med fem skudd frå revolver er meir amerikansk...)

Lenke til kommentar
12 hours ago, SilverShaded said:

Når Kina tar Taiwan, får vi et enda større problem, for da blir TSMC kinesisk. Både Nvidia og AMD er helt avhengige av chips fra TSMC. Og Qualcomm er det veldig vanskelig å komme utenom i telefoner og datamaskiner.

Kina tar Taiwan?

Over tid kan det å være USA sin "allierte" bli eit problem for Taiwan. Det kan være dei då kjem fram til at dei bytter side og alliansepartner..

Lenke til kommentar

Trumps hint om å ikke gjøre opp gjeld kan få katastrofale konsekvenser – Ytring

Å hinte om at USA ikkje betaler gjeld kan trigge kollaps av tillit til US dollar. Då er fort løpet køyrt, uansett om nokon klarer å avstte presidentadministrasjonen og ta over. Dei må frå dag ein balansere budsjettet, det betyr store kutt i offentlege utgifter og auka skatt. Det meste av sosiale ytelser blir historie, det same med militæret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...