Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, sedsberg said:

Uansett så kan normalt sett ikke presidenter ture frem som om de var en diktator eller enehersker. Trump er unntaket, men hadde f.eks. Biden prøvd på noe slikt så kunne det blitt riksrett.

Biden gjorde det flere ganger selv. Og skrøt av det i media at selv Høyesterett ikke kunne stoppe han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (9 minutter siden):

Biden gjorde det flere ganger selv. Og skrøt av det i media at selv Høyesterett ikke kunne stoppe han.

Biden ba Harris å ignorere valgresultatene og delstater å finne på ekstra stemmer?  Kom Biden noe i nærheten av dette?

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Pro-Lifers Should Vote No on RFK

RFK er av de liberale som har uttalt at det ikke bør være noen restriksjoner på abort og at det kan utføres helt frem til fødselen. Selv om han sikkert har lovet å respektere republikanernes synspunkter her og ikke gjøre noe som strider mot det, har han likevel i den siste tiden møtt veldig mye motstand fra bl.a. NationalReview (forøvrig den blekka på høyresiden som er mest anti-Trump), Pence & co.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forventer ikke at noen med Immigration Derangement Syndrome har noe empati, men uansett...

https://www.cbsnews.com/miami/news/south-florida-ice-hsi-migrant-raids-trump/

Snakker om empati, dette er en av grunner til at det er så viktig å trene opp den evnen. Man tror alltid det ikke kan skje med "meg, meg, meg", helt til det en dag gjør faktisk det.

Sorry for at youtube er primærkilden til denne saken, men jeg bruker ikke tiktok eller de andre sosiale mediene dette hentes fra.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (3 minutter siden):

Forventer ikke at noen med Immigration Derangement Syndrome har noe empati, men uansett...

https://www.cbsnews.com/miami/news/south-florida-ice-hsi-migrant-raids-trump/

Snakker om empati, dette er en av grunner til at det er så viktig å trene opp den evnen. Man tror alltid det ikke kan skje med "meg, meg, meg", helt til det en dag gjør faktisk det.

Sorry for at youtube er primærkilden til denne saken, men jeg bruker ikke tiktok eller de andre sosiale mediene dette hentes fra.

Jeg forstår ikke det hun sier med at "vi stolte på ordet hans". Trump gjør akkurat det han sier og er i de første fasene av et enormt deportasjonsprogram som vil kaste ut millioner av mennesker.

Man skal ha empati for de dumme og naive, men innimellom er det vanskelig. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke det hun sier med at "vi stolte på ordet hans". Trump gjør akkurat det han sier og er i de første fasene av et enormt deportasjonsprogram som vil kaste ut millioner av mennesker.

Man skal ha empati for de dumme og naive, men innimellom er det vanskelig. 

Enig i det...men dette er akkurat som jeg sa i en tidligere post : folk bryr seg ikke før det treffer dem personlig, som det også sies i videoen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke det hun sier med at "vi stolte på ordet hans". Trump gjør akkurat det han sier...

Igjen, underutviklet empati. "Kommer ikke til å skje med meg, jeg er en av de utvalgte", osv...

Men når en trump-velger først går ut og innrømmer at de tok feil, er det iallefall viktig å høyne disse utsagnene. Jeg har nemlig på følelsen at vi ikke kan stole på at enkelte mediekanaler kommer til å gjøre nettopp det...

Vi har også denne koselige bieffekten som en del av gavepakken som tilsvarer republikansk herredømme:

https://www.psypost.org/study-links-barriers-to-divorce-and-reproductive-healthcare-to-higher-pregnancy-associated-homicide-rates/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det verre at Trump sender ut folk enn når Biden gjorde det? Ble visstnok uttransportert 80.000 forrige år med Bidens signatur.

Det er i utgangspunktet ingenting feil med å sende ut illegale migranter, de har tross alt ikke lov til å være i landet.

Det er skalaen og metodikken som Trump planlegger som er problemet. Han vil kaste ut over 10 millioner, det vil få katastrofale følger både for økonomien og enkeltindivider. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (4 minutter siden):

RIktig, og det Trump foreslår for de kommende fire årene vil få Biden sine numre til å virke mikroskopiske. 

hva Trump foreslår vs hva som er praktisk mulig, er to forskjellige ting.

vi vet at mannen overdriver ikke sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 minutter siden):

Trump trekker tilbake presidentordren om å fryse føderale midler.

So much winning.

GieqDK6XsAAEdyS?format=jpg&name=large

I all verden...ble det for mye bråk selv for DT ? Hadde ikke trodd han kom til å trekke seg på dette. Mulig noen rådgivere med fungerende hjerne har forklart for ham at det han gjorde var ulovlig ? Fått kjeft av partiet ? Han skjønte vel at denne saken kunne/ville gå helt til høyesterett og at han faktisk risikerte å tape. Men dette er et stort tap av ansikt for ham, tenker jeg.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (6 minutter siden):

hva Trump foreslår vs hva som er praktisk mulig, er to forskjellige ting.

vi vet at mannen overdriver ikke sant?

I så fall har han svindlet basen sin. Massedeportasjoner av illegale er en av MAGAs viktigste saker og Trump har sagt han skal kaste ut alle sammen. Samtidig er det mange rikinger på høyresiden som er avhengig av billig migrantarbeidskraft.

Vil Bannon eller Musk-fløyen av Trump 2.0-adminen vinne frem i denne saken? Det blir en av de mer interessante sakene å følge fremover. Men foreløpig virker det som om han er tro til sitt ord.

Endret av VifteKopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...