Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

sedsberg skrev (9 minutter siden):

Jeg nevnte i Russland/Ukraina-tråden at jeg mistenker at Putin sitter på topp hemmelige statshemmeligheter som stammer fra dassen på Mar-a-Lago, og bruker disse for å presse Tяump. Dette er potensiellt hemmeligheter at øverste klasse. Atomhemmeligheter som ikke engang presidenten selv kan frigjøre (de-classify).

Hva ville konsekvensene blitt hvis dette var tilfellet og det ble kjent?

Det ville ihvertfall være slutten for Trump. Han ville få et "gå-rett-i-fengsel-kort, og bør dømmes som landssviker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, sedsberg said:

Jeg nevnte i Russland/Ukraina-tråden at jeg mistenker at Putin sitter på topp hemmelige statshemmeligheter som stammer fra dassen på Mar-a-Lago, og bruker disse for å presse Tяump. Dette er potensiellt hemmeligheter at øverste klasse. Atomhemmeligheter som ikke engang presidenten selv kan frigjøre (de-classify).

Trump solgte nok mer eller mindre alt han kunne i sammenheng med at hans forsøk på å kuppe valget i 2020 ikke førte noen vei.

Mistenker også (konspihjernen leker seg litt i ny og ne) at Trump gav mye informasjon til Russland i sammenheng med invasjonen. At Putin var dum nok til å tro på denne informasjonen underbygger nok hvorfor det gikk så på r"!# som det faktisk gjorde. Trump sine samtaler med Putin har aldri stoppet. Og de har ved flere anledninger ikke engang lagt skjul på at disse samtalene finner sted.

Folk flest ser ut til å tro at så lenge noe gjøres in the open så er det ikke alarmerende når det kommer til disse to nehuene.

For min egen del har jeg blitt veldig oppgitt / lettet over at Russland ikke er så sterke som de har gitt inntrykk av.

Det at USA (Trump) ikke ser at Russland nå er svake forteller oss alt vi trenger å vite om den mannen.

Vi ser nok Trump i Saudi Arabia (2 trillioner dollar "investering til Kuchner...."). Eller i Russland eller Kina for dfen saks skyld. Hvilket land betalte Trump mest skatt i ila de 10+ siste årene?

Edit: Som nevnt tideligere så ser jeg frem til at opptak fra disse samtalene blir løslatt out in the open. Begge sider har tatt opp disse samtalene for å bruke mot motpart. En eller annen gruppe med white hat hackere vil på ett eller annet tidspunkt vise verden hvem disse nehuene er bak lukkede dører. Og antar selv at Trump blir "lekkasjen". Hans passord er vel MAGA2025 elns...

Eller kanskje kopiene ligger på dass i Mar a lago? ...

Endret av Apathy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (2 minutter siden):

Det ville ihvertfall være slutten for Trump. Han ville få et "gå-rett-i-fengsel-kort, og bør dømmes som landssviker.

Hvem skal dømme han om rettsvesenet er under hans kontroll? Dessuten er han immun i rollen som president.

Det er jo den veien han beveger seg om dagen - det er jo dette Kongressen må ta tak i - men så lenge republikanere i flertall beskytter han - vel så er det lite man får gjort. Det ser mer ut som det er money talks og at konspirasjonen om oligarker som tar over det meste i USA stemmer med det som skjer....

I mitt hode ser jeg følgende veier for å redde USA fra å bli det neste russland :

1. Folk går ut i gatene og protesterer så mye at kongressen og republikanere blir redde og faktisk tar grep

2. Kongressen med republikanere i spissen ser at det går feil vei og på eget iniativ tar grep mot Trump

3. Militæret reagerer og går imot Trump og sier de støtter grunnloven og ikke Trump

Det er uansett noen ekstreme scenarioer dette.....

Jeg tror republikanere gjør klokt i å sette foten ned for en del av dette Trump og Muskegutten driver med - de skal gjerne overleve Trump og jeg tviler på at flertallet i kongressen ønsker å bli et diktatur slik Trump staker ut kursen for nå.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, obygda said:

Hvem skal dømme han om rettsvesenet er under hans kontroll? Dessuten er han immun i rollen som president.

Det er jo den veien han beveger seg om dagen - det er jo dette Kongressen må ta tak i - men så lenge republikanere i flertall beskytter han - vel så er det lite man får gjort. Det ser mer ut som det er money talks og at konspirasjonen om oligarker som tar over det meste i USA stemmer med det som skjer....

I mitt hode ser jeg følgende veier for å redde USA fra å bli det neste russland :

1. Folk går ut i gatene og protesterer så mye at kongressen og republikanere blir redde og faktisk tar grep

2. Kongressen med republikanere i spissen ser at det går feil vei og på eget iniativ tar grep mot Trump

3. Militæret reagerer og går imot Trump og sier de støtter grunnloven og ikke Trump

Jeg tror republikanere gjør klokt i å sette foten ned for en del av dette Trump og Muskegutten driver med - de skal gjerne overleve Trump og jeg tviler på at flertallet i kongressen ønsker å bli et diktatur slik Trump staker ut kursen for nå.

Ang militæret. Militæret står i en svært vanskelig situasjon som følge av høyesterett sin immunitetsavgjørelse. Da de som enkelt soldater / ledere ikke er immune om de gjør noe på tross av the constitution mens lederen som gir ordren er immun. MAO damned if you do and damned if you dont. De kan henrettes (iflg Trumo) om de nekter å adlyde en ordre som er i konflikt med ed`en deres til the constitution, og de står ansvarlig for å ha fulgt ordren om de gjennomfører den.

Lenke til kommentar
obygda skrev (4 minutter siden):

Han er ikke immun i et slikt tilfelle. Å gi super-konfidensielle opplysninger til fienden kan IKKE regnes som en del av hans jobb som president.

Kommer dette ut, så tror jeg både høyesterett og militæret vil reagere, uansett hvor Trump-kjøpte de er. Og befolkningen vil sannsynligvis også reagere.

Lenke til kommentar

TrumpkysserMusk.png.6eeda06327366a3e12376b18b0edfaf2.png

En AI-generert video av at Trump kysser tærne til Musk har nå gått viralt. Videoen som setter halen på grisen, ble vist på det amerikanske innenriksdepartementets infoskjermer. Det er uklart hvem som hacket seg inn og gjorde dette.

Nå mangler vi bare at noen hacker utenriksdepartementet og viser en video der av at Trump kysser tærne til Putin.

• Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, SilverShaded said:

Han er ikke immun i et slikt tilfelle. Å gi super-konfidensielle opplysninger til fienden kan IKKE regnes som en del av hans jobb som president.

Kommer dette ut, så tror jeg både høyesterett og militæret vil reagere, uansett hvor Trump-kjøpte de er. Og befolkningen vil sannsynligvis også reagere.

Det vil avhenge av definisjonen på hans roller som president. Avgjørelsen var veldig lite spesifikk og la opp til at rettsinstanser under høyesterett skulle sortere. Noe som igjen vil føre til en anke til høyesterett som igjen de kan vri og vende på (som de har gjort med alt annet de siste årene) for å få det resultatet de vil ha (Trump er konge).

Lenke til kommentar
1 minute ago, Simen1 said:

TrumpkysserMusk.png.6eeda06327366a3e12376b18b0edfaf2.png

En AI-generert video av at Trump kysser tærne til Musk har nå gått viralt. Videoen som setter halen på grisen, ble vist på det amerikanske innenriksdepartementets infoskjermer. Det er uklart hvem som hacket seg inn og gjorde dette.

Nå mangler vi bare at noen hacker utenriksdepartementet og viser en video der av at Trump kysser tærne til Putin.

Hjelper desverre ikke. Mange vil nok bruke denne formen for videoer til å underslå reelle video`er / opptak som oppspinn (AI generert). Også det som er reelt.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (32 minutter siden):

Det har begynt å gå rykter om at Trump ble hanket inn av KGB på 80-tallet og går under kodenavn Krasnov.

Synes det høres veldig aluminumsfoliehatt ut, men det kan være noe i det siden to tidligere KGB-agenter har gått ut med det individuelt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, sedsberg said:

Tror ikke Putin presser Trump for da hadde ikke Trump vært så begeistret for Putin.
Jeg tviler ikke på at Putin sitter på mye rart for sikkerheten under Trump er totalt fraværende.
Trump sin Director of National Intelligence Tulsi Gabbard er en MAGA Communist som hyller Putin.
Som øverste sjef for alle etterretnings byråene i USA så vet man ikke hva slags info som kan lekkes ut.

Som Fascist og Narsissist føler Trump glede å være sammen med likesinnede som Putin og Kim Jong-un.
Russland og Putin er model for hvordan han selv drømmer om at USA skal bli under han.

The longest-serving White House chief of staff during the Trump administration John Kelly Says Donald Trump Would Rule Like a Dictator

• Liker 2
Lenke til kommentar
Apathy skrev (31 minutter siden):

Trump solgte nok mer eller mindre alt han kunne i sammenheng med at hans forsøk på å kuppe valget i 2020 ikke førte noen vei.

Mistenker også (konspihjernen leker seg litt i ny og ne) at Trump gav mye informasjon til Russland i sammenheng med invasjonen. At Putin var dum nok til å tro på denne informasjonen underbygger nok hvorfor det gikk så på r"!# som det faktisk gjorde. Trump sine samtaler med Putin har aldri stoppet. Og de har ved flere anledninger ikke engang lagt skjul på at disse samtalene finner sted.

Folk flest ser ut til å tro at så lenge noe gjøres in the open så er det ikke alarmerende når det kommer til disse to nehuene.

For min egen del har jeg blitt veldig oppgitt / lettet over at Russland ikke er så sterke som de har gitt inntrykk av.

Det at USA (Trump) ikke ser at Russland nå er svake forteller oss alt vi trenger å vite om den mannen.

Vi ser nok Trump i Saudi Arabia (2 trillioner dollar "investering til Kuchner...."). Eller i Russland eller Kina for dfen saks skyld. Hvilket land betalte Trump mest skatt i ila de 10+ siste årene?

Edit: Som nevnt tideligere så ser jeg frem til at opptak fra disse samtalene blir løslatt out in the open. Begge sider har tatt opp disse samtalene for å bruke mot motpart. En eller annen gruppe med white hat hackere vil på ett eller annet tidspunkt vise verden hvem disse nehuene er bak lukkede dører. Og antar selv at Trump blir "lekkasjen". Hans passord er vel MAGA2025 elns...

Eller kanskje kopiene ligger på dass i Mar a lago? ...

Jeg er tilhenger for at alle samtaler mellom statsledere skal gjøres opptak over (Video, Audio). All kommunikasjon mellom statsledere burde gjøres opptak av.
Dette burde vært lovfestet. Slike opptak ville nok da vært hemmeligstemplet for det meste, men underlagt kongressen slik at kongressen kunne utført revisjon og ettersyn. Hvis dette hadde vært lovfestet og en statsleder (Trump) hadde ringt en annen statsleder (Putin) på en telefon som ikke ble gjort opptak over, så ville det vært lovbrudd og han kunne blitt blitt stilt for riksrett og avsatt.

Det er en måte å holde statslederne ærlige på og motvirke korrupsjon, svindel og utpressing.

Husker jeg så en episode av en SciFi-serie der hvor det ble hintet at slå av opptak av statsledernes diskusjon var en forbrytelse mer avskyelig enn mord.

Endret av DJViking
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nå som jeg har sett en god del nyheter både fra offisielle og "independent" youtube kanaler, så virker det mindre og mindre sannsynlig at det kommer til å bli noen borgerkrig eller voldelig opprør.  Demokratene er altfor opptatt av å tilgi MAGA og ønske de velkommen i motstanden mot Trump. 

Problemet er på mange måter at Demokratene er for høflige, som flere i tråden har nevnt her.  Målinger viser også at Fox News (aka Russia Today propaganda) har øket antall seere fra Demokratene på bekostning av mer balanserte MSNBC og CNN.   

En skal også huske på at Trump har flotte diktator-verktøy å spille på.  Ansiktsgjenkjenning kombinert med tracking av digitale spor som enkelt kan følge og identifisere opposisjonelle i sanntid. (Peter Thiel bak bl.a. Palantir lager slik programvare for CIA som også brukes av annen vestlig etterretning.  Peter Thiel støttet JD Vance og arrangerte møte mellom Vance og Trump på Mar-a-lago).

Nå er det innsatt lojale ledere i alle etater i USA og i prinsippet vil en motstander kunne digitalt slettes med alt det innebærer... (ingen betalingsevne, ingen mulighet til å stemme, tap av jobb, hus, bil etc...) ...eller mer subtilt noen linjer i en database som viser om personen har betalt skatt eller ikke...

Så det er lett for oss å si at man må stå opp mot Trump, men han har i prinsippet skaffet seg enorme maktmidler under sin personlige kontroll (politi, militæret, rettsvesenet, høyesterettsdommere, FBI, CIA, NSA, skattevesen, skolevesen, etc etc).  FBI direktør Kash Patel har laget en barnebok som viser Trump som konge.  Den blir nok pensum...

Døren er i ferd med å lukkes og viser nå siste stripe av dagslys før Trump er blitt en de facto diktator, med en ekstra "twist" som ytre høyre politiker og venn av Putin.  Hans stab lefler med nazi-hilsener og han viser diskriminering i praksis.

Endret av Rune_says
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, LuxFerre said:

Tror ikke Putin presser Trump for da hadde ikke Trump vært så begeistret for Putin.

Hvis Putin sitter på informasjon som kan få Tяump rett i fengsel eller henrettet så har Tяump all grunn til å opptre begeistret over Putin.

Lenke til kommentar
Apathy skrev (1 minutt siden):

Trump sin kommunikasjon med Putin (og andre politiske ledere)i tidsrommet Biden var president er ulovlig. Men loven kommer til kort overfor teflon don som vanlig

Hvis det virkelig er ulovlig, og demokratene hadde bevis for dette så er jeg forbauset over at ingen føderal statsadvokat anmeldte han for det.

De hadde jo ingen problem med å anmelde han for ganske mange saker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Indictments_against_Donald_Trump

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
1 minute ago, DJViking said:

Hvis det virkelig er ulovlig, og demokratene hadde bevis for dette så er jeg forbauset over at ingen føderal statsadvokat anmeldte han for det.

De antok nok at den gåsa var stekt gitt alle de andre sakene han var anklaget for. 

Endret av Apathy
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (2 minutter siden):

FBI direktør Kash Patel har laget en barnebok som viser Trump som konge.  Den blir nok pensum...

Barnebok, hva har det av betydning?

Er det noen som er eksperter i å politiserer skoleundervisning så er det norge, det er ikke uten grunn at slike som han her har fått i oppdrag i å skrive norske skolebøker.

fremhevet-35.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...