Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Nja, en streng innvandringspolikk vil være fordelaktig for de i lavtlønnede yrker, og for å få ned forskjellene.
Men vi får se hvordan dette utspiller seg. Nå var jo i utgangspunktet innvandringspolitikken i USA allerede innrettet slik at de kun godtok høyt kvalifisert arbeidskraft, men færre ulovlige vil jo han positiv effekt.

Mye av det Trump krever av Ukraina er spinnvilt, jeg skal ikke si meg uenig i dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, freedomseeker said:

Nja, en streng innvandringspolikk vil være fordelaktig for de i lavtlønnede yrker, og for å få ned forskjellene.
Men vi får se hvordan dette utspiller seg. Nå var jo i utgangspunktet innvandringspolitikken i USA allerede innrettet slik at de kun godtok høyt kvalifisert arbeidskraft, men færre ulovlige vil jo han positiv effekt.

Mye av det Trump krever av Ukraina er spinnvilt, jeg skal ikke si meg uenig i dette.

Tvert om. USAs liberale innvandringspolitikk er hovedgrunnen til at de ikke sliter med eldrebølgen på samme måten som de fleste andre vestlige land. Vi vil også komme til å trenge veldig mange flere innvandrere i årene som kommer siden vi "ikke gidder" å produsere ungene selv.

Innvandring er ikke og har aldri vært problemet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (18 minutter siden):

Tvert om. USAs liberale innvandringspolitikk er hovedgrunnen til at de ikke sliter med eldrebølgen på samme måten som de fleste andre vestlige land. Vi vil også komme til å trenge veldig mange flere innvandrere i årene som kommer siden vi "ikke gidder" å produsere ungene selv.

Problemet med innvandring er et spørsmål om kultur; disse fra fremmedartede monokulturer uten kosmopolitiske tradisjoner er helt fullstendig uakseptert under alle omstendigheter. Dette er hovedsaks om arabisk-muslimske folk fra rurale miljø, religiøs miljø og innadvendte miljø hvor intoleranse for forskjelligfolk er nærmest total. 

USA har aldri noensinne hatt en liberal politikk omkring migrasjon fordi det settes langt mye strengere regler og flere titalls millioner var utvist i løpet av de siste tjuefem år fra USA. De fleste migrantene som kom til USA som regel er fra nærkulturelle land som latinspråklige, vestkulturelle og kristentroe befolkning som kan naturaliseres uten svære besværligheter i et land hvor det er mange av samme sort fra før. 

Vi trenger ikke innvandrering fordi befolkningsøkningen i de siste 80 år gjør at det er et meget stort befolkningsoverskudd som gjør eldrebølgen mindre dramatisk enn ventet, da det egentlig er snakk om økonomiske virkninger. Mange får ikke barn fordi det enten er for dyrt eller for stressende, likedan over hele verden, i Kina går folk og kjøpe seg hund fremfor å lage barn. Den hvite andelen av befolkningen går sterkt tilbake for tiden, og den kan akselereres som et resultat av Trumps politikk om sosialytelsene kuttes. Det er nå bare 60 %. 

Innvandring ER et meget stort problem om feil folk ikke utelukkes, noe som amerikanerne og mesteparten av verden med unntak av EU/EØS var ganske flink med å gjøre. De fleste tyskerne bryr seg ikke om innvandrere, men de forlanger at de følge samme lov og skikk som dem selv etter den romerske regelen, "gjør som romerne gjør". De som nektet å gjøre det, høre ikke hjemme her. Da kom det til voldsomme reaksjoner som nylig sett under valget hvor AfD ble det neste største partiet. 

Endret av JK22
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

Der er nesten ufattelig, for første gang siden jeg kom til denne verden kan man ikke lenger si USA er leder for den frie verden...

Og dette er majoriteten av det amerikanske folket ikke villig til å akseptere. På bare få dager har Trump ødela disses internasjonale selvbildet med å skylle alt man hadde verdsatt siden seieren over nazistene rett ned i toa. Det som er svært ille, er at både republikanerne og demokratene gjør alt galt, den ene vil forkaste systemet mens det andre vil bevare systemet uten å fatte at folket vil ha reform av systemet. Så når folket reagere - vil begge partier bli kraftig angrepet, kanskje få dem til å slutte med å eksistere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, rabler said:

Hmm, jeg tror at det er et poeng å være nyansert her og ikke gunne på ensidig. Skulle vi immitere USA så kan en begynne med å legge ned NAV og se hvordan dette påvirker sammensetningen av  innvandringen 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (8 timer siden):

Bl.a. Storbritannia foreslo å utsette valget til i morgen tidlig, fordi alle tilleggene kom på bordet så sent. Dette ble nedstemt. USA serverte en tåreperse av en hyllest til sitt eget forslag. Fra mitt ståsted har de nå gitt Trump fritt leide til å forlange nærmest hva han vil av Ukraina. Glem en rettferdig fred, her er det ikke bare Russland som vil tjene på invasjonen av Ukraina, men nå også USA.

FN har gitt hva?

Det er da ett helt maktesløst supperåd som Europa bør ignorere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Satt og leste litt på kommentarfeltet på Fox News, det var ikke så mange som syntes Trump var mye og skryte av når han nærmest fremstår som en alliert av Russland.

De aller fleste normale republikanerne anser Russland som en fiende av vesten og usa, og se en president bøye hodet for en diktator er ille. Endel lurte på hva Ronald Reagan ville ha gjort i en slik situasjon. Antagelig ville han faktisk ha vist handlekraft i motsetning til dagens politikere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg husker alle årene jeg tenkte at FN og spesielt sikkerhetsrådet, var rådet der man fikk konkludert med det alle er enige om, det mest riktige for mennesker, det mest viktige for mennesker og det som alle vil tjene på. Fremfor et enkelt lands fortjeneste, eller den enkelte diktators fortjeneste for den saks skyld.

Dette er en av de få gangene jeg egentlig hater å ... få åpnet øynene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Pop skrev (8 minutter siden):

Jeg husker alle årene jeg tenkte at FN og spesielt sikkerhetsrådet, var rådet der man fikk konkludert med det alle er enige om, det mest riktige for mennesker, det mest viktige for mennesker og det som alle vil tjene på. Fremfor et enkelt lands fortjeneste, eller den enkelte diktators fortjeneste for den saks skyld.

Dette er en av de få gangene jeg egentlig hater å ... få åpnet øynene.

Sikkerhetsrådet har da alltid vært et totalt supperåd, at mange har trodd det har noen funksjon er en gåte.

Lenke til kommentar
rabler skrev (5 timer siden):

HAHAHAHA
Hvordan er det mulig å dytte hodet så langt ned i sanden?
Innvandring er kilden til mer eller mindre alt ondt i hele den vestlige verden.

Lenke til kommentar

Berre ein av ti vil heim Stadig fleire ukrainarar i Norge vil bli i landet permanent, viser ei fersk undersøking. Null tillit til Putin er blant årsakene.

I Danmark så opparbeider de seg ikke botid og styresmaktene har hele tiden vært meget tydelige på at de må hjem når de blir fred.

I Norge så er det nå mye tyder på at veldig mange, om ikke alle får bli.

Det som er midlertidig er ikke oppholdet, men at de får flyktningstatus uten individuell behandling.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er en så stor forskjell i praksisen.

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (12 timer siden):

Ja, det er ufattelig, og du er ikke alene om den tanken ! Men, når vi nå har lært Trump nærmere å kjenne og har sett hans ganske råtne metoder, er det ikke forunderlig at han gjør hva som helst for å karre til seg makt og mineralressurser i Ukraina (eller hvor som helst ellers).

Nå får vi se på den kommende avstemningen i Sikkerhetsrådet senere i kveld. Det trengs 9 av 15 stemmer for å få gjennom en resolusjon. Heldigvis har hver nasjon bare 1 stemme. Av de 15 var det to stemte blankt tidligere i dag, og vi vet hva USA og Russland vil stemme.

Edit : Usikker på hvilken resolusjon de skal stemme over, eller om det er begge.

Her burde Storbritannia og/eller Frankrike brukt Veto, i stedet for å ikke avgi stemme.

Bra EU og Ukraina fikk gjennom sitt forslag i FN storforsamling, men syntes 93 av 193 stemmer var veldig lite.

• Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (4 minutter siden):

Her burde Storbritannia og/eller Frankrike brukt Veto, i stedet for å ikke avgi stemme.

Bra EU og Ukraina fikk gjennom sitt forslag i FN storforsamling, men syntes 93 av 193 stemmer var veldig lite.

Men betyr det noe som helst? FN er jo en helt impotent organisasjon når makta rår, og det gjør den alltid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (7 timer siden):

Macron får litt cred for å ta en "fact check" på Trump's skryt om hvor mye penger USA har brukt på Ukraina da Macron sier at faktisk har Europa gitt 60%... men Trump virker mildt sagt ikke blid for det...

Ellers noen som angrer på å ha stemt Trump... #MAGAregrets

Veldig bra av Macron å stå opp mot Trumps løgner og disinformasjon

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
DJViking skrev (2 minutter siden):

Veldig bra av Macron å stå opp mot Trumps løgner og disinformasjon

Men dette inntrykket av at USA betaler alt sitter dypt i folkesjela i USA.

Mange greier jo ikke og begripe forskjellen på ett nasjonalt forsvar vs ett millitære som kan dominere i prinsippet over alt på hele kloden.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, freedomseeker said:

Berre ein av ti vil heim Stadig fleire ukrainarar i Norge vil bli i landet permanent, viser ei fersk undersøking. Null tillit til Putin er blant årsakene.

I Danmark så opparbeider de seg ikke botid og styresmaktene har hele tiden vært meget tydelige på at de må hjem når de blir fred.

I Norge så er det nå mye tyder på at veldig mange, om ikke alle får bli.

Det som er midlertidig er ikke oppholdet, men at de får flyktningstatus uten individuell behandling.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er en så stor forskjell i praksisen.

Dersom Ukraina blir med i EU så kan vi vel glemme slik problemstillinger.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (6 minutter siden):

Tror Apple i likhet med flere andre amerikanske selskap vil oppleve en del utfordringer utenfor landets grenser. Hvem vil kjøpe made in us produkter om man får assosiasjoner med Trump? Tror spesielt europeiske kunder vil kikke på alternative løsninger. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...