Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mars2029 skrev (2 minutter siden):

Skjerma. Altså de er ikke 16 på hele tia.

Vi er 4 sykepleiere på 15 pasienter, pluss helsefagarbeidere og assistenter, men kun 4 totalt på jobb samtidig. Men vi avsporer vel her...

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 minutter siden):

Vi er 4 sykepleiere på 15 pasienter, pluss helsefagarbeidere og assistenter, men kun 4 totalt på jobb samtidig. Men vi avsporer vel her...

De er 3-4 på jobb på 8. Forenkla det vel litt når jeg skrev 16 sykepleiere. God blanding av vernepleiere, sykepleiere og hjelpepleiere. Men ja, vi kan stoppe avsporinger her ;)

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Likefremt, Norge er ett av verdens aller beste land å bo i, og vi kan dermed kan slå fast at din påstand om at Norge styres hinsides dårlig er feil.

Og hva dette har i en tråd om Trump 2025 å gjøre, er jo også litt snodig. 

Norge har den høyeste skattesatsen i Europa, og Oslo er verdens dyreste by å bo i.

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (19 minutter siden):

Det var da enda godt ! Det amerikanske forslaget hadde ingen antydning om en løsning, den bare uttrykte at USA ønaket å få slutt på krigen. Det Ukrainske/Eurpeiske forslaget derimot hadde løsningen innebygget, nemlig at Russland må stoppe kamphandlingene of trekke alle sine styrker ut av Ukraina.

Hadde Trump fått igjennom sin versjon, kunne han etterpå gått tilbake til sit forlangende om at Ukraina må gi opp mesteparten av sine mineral-ressurser (til evig tid), betale en uhyrlig sum penger for den hjelpen USA har gitt, samt nærmest la landet styres av USA (og Russland,da). Det er vel det mest skammelige "fredsforslaget" noe land har fått...ever.

I seg selv er det helt ufattelig at USA stemmer imot et forslag om russisk tilbaketrekking, det er vanvittig, og jeg hadde aldri trodd jeg skulle se noe slikt!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (21 minutter siden):

I seg selv er det helt ufattelig at USA stemmer imot et forslag om russisk tilbaketrekking, det er vanvittig, og jeg hadde aldri trodd jeg skulle se noe slikt!

Ja, det er ufattelig, og du er ikke alene om den tanken ! Men, når vi nå har lært Trump nærmere å kjenne og har sett hans ganske råtne metoder, er det ikke forunderlig at han gjør hva som helst for å karre til seg makt og mineralressurser i Ukraina (eller hvor som helst ellers).

Nå får vi se på den kommende avstemningen i Sikkerhetsrådet senere i kveld. Det trengs 9 av 15 stemmer for å få gjennom en resolusjon. Heldigvis har hver nasjon bare 1 stemme. Av de 15 var det to stemte blankt tidligere i dag, og vi vet hva USA og Russland vil stemme.

Edit : Usikker på hvilken resolusjon de skal stemme over, eller om det er begge.

Endret av SilverShaded
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (12 minutter siden):

Om det gjør landet til et av de beste å bo i, så er det vel hinsides GOD politikk, eller?

Så du tror det at et hinsides høyt skattenivå i Norge, og at Oslo er verdens dyreste by er det som gjør Norge til et av verdens beste land å bo i?

F.eks var California i flere tiår den staten i Amerika med flest tilflyttere, men i dag så har Cali flest utflyttere av samtlige delstater. Og siden 2011 så har Texas vært den delstaten med flest tilfyttere, kan du tenke deg hvorfor?

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (1 minutt siden):

Så du tror det at et hinsides høyt skattenivå i Norge, og at Oslo er verdens dyreste by er det som gjør Norge til et av verdens beste land å bo i?

Nei, men de fleste vil vel heller bo i det landet det er "best å bo i" enn landet med lavest skatt.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (23 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan dette overrasker noen?

Det er som om at folk er overrasket over at fascister er fascister.

Ville folk blitt like overrasket om norge stemte imot med FRP som regjeringsparti? 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (3 minutter siden):

Nei, men de fleste vil vel heller bo i det landet det er "best å bo i" enn landet med lavest skatt.

Tja, de norske rikingene har tydeligvis et helt annet syn på saken, også hørte man senest i går at nordmenn med fast jobb og inntekt må i stadig større grad søke om økonomisk støtte fra NAV.

Høres ikke særlig demokratisk ut, spørr du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...