Snikpellik Skrevet i går, 16:46 Del Skrevet i går, 16:46 (endret) Vil gjøre Trumps bursdag til offentlig høytidsdag https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/vil-gjore-trumps-bursdag-til-offentlig-hoytidsdag/17469259/ – Ingen moderne president har vært viktigere for landet vårt enn Donald Trump, sier republikaneren Claudia Tenney (64) ifølge The Hill. Tenney sitter i Representantenes hus, folkevalgt fra New Yorks 24. distrikt. Hun har nå fremmet et forslag om å markere president Donald Trumps bursdag med en egen høytidsdag, fordi dette vil «sikre at Trumps bidrag til USAs storhet for alltid gjenspeiles i loven». – Dette fremstår som et relativt ekstremt utslag av persondyrkelsen av Trump på republikansk side, sier historiker og forfatter Hans Olav Lahlum til TV 2. — Endret i går, 16:47 av Snikpellik 1 8 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet i går, 16:48 Del Skrevet i går, 16:48 (endret) Vance stiller krav til Europa for å fortsette å være alliert USAs visepresident JD Vance sier alliansen med Europa er betinget på delte verdier, blant annet på innvandringsfeltet. – Åpenbart kommer vi til å fortsette å ha viktige allianser med Europa, men styrken til de alliansene avhenger av at vi tar samfunnene våre i riktig retning, sa Vance. Visepresidenten uttalte at den største trusselen mot Europa i dag er «at Vesten bestemte at de skulle sende millioner på millioner av ukjente migranter inn i landene deres». Han henviste også til at «tyskere blir fengslet hvis de legger ut en sint tweet», og at Romania «avlyste et valg fordi de ikke likte resultatet». – Så poenget jeg prøver å fortelle våre europeiske venner, og jeg tror de er våre venner, er at vennskap er basert på delte verdier. Og vi har ikke delte verdier hvis du fengsler folk for å si at vi må stenge grensen.– Så la oss ha delte verdier, sa Vance. Visepresidenten ble mottatt med trampeklapp på den konservative amerikanske konferansen CPAC, og fikk ros for sin tordentale mot Europa på sikkerhetskonferansen i München i helgen. Takk for følget, sier jeg. Men, nei takk. Endret i går, 16:48 av Rhabagatz 6 1 Lenke til kommentar
iMarius Skrevet i går, 16:49 Del Skrevet i går, 16:49 (endret) Ukrainas mineralreserver: – Fantasilliardbeløp – E24 Dette kommer til å skje: Putin gjør avtale med Trump om å få mineraler verdt 500 milliarder dollar fra Ukraina Trump lar Putin få beholde områdene de har erobret Endret i går, 16:50 av iMarius 2 Lenke til kommentar
lømmel Skrevet i går, 16:52 Del Skrevet i går, 16:52 jallajall skrev (1 time siden): Forslaget er avvist. Jeg bryr meg mer om innholdet. 7 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet i går, 16:53 Del Skrevet i går, 16:53 7 minutes ago, obygda said: Er ikke noe galt å lese mye forskjellig. Men du må alltid bruke sunn fornuft og kildekritikk. Folk blir så fort hjernevasket i dag fordi de lokkes inn i ekkokammere. Er det ikke rasjonelt og logisk det som fremstilles,så er det som regel feil. Mye enig, men det handler ikke bare om feil eller rett, det er ikke derfor jeg leser det. Her er de siste innleggene på American Thinker fra i går og et par dager bakover. - Democrats in the Wilderness - A Missing Person’s Alert So Identity-Specific It Stops Being Useful - Naive Liberals - Guardians of Liberty: Trump and the Constitution - Supersizing the Curriculum: The University of Alabama’s Big, Fat Philosophy Class - Massachusetts vs. the Second Amendment - Florida Voter Fraud Case Could Overturn U.S. House Race - Not Your Grandfather’s Foreign Aid - Christian Morality, Migration, And The Good Samaritan - Shaken, Not Stirred: The James Bond Complex - Trump is Closing the Border. Now What About Legal Immigration? - Government Downsizing and the Left’s Instinctive Outcry - Democrats Prepare for the Big House - Who is the Real Unelected President? - Democrat Hypocrisy on Born-Alive Care - The Myth of Income Inequality - Week Four: No Rest for the Grifters - Color Me Confused By The Left’s Unhinged Reaction To Trump - Trump Must Finish The Job In Iraq - The Eastman Dilemma: John Eastman vs. the Left - No More Mr. Nice Guy - Freedom Is on the March Jeg leser ikke "Massachusetts vs. the Second Amendment" som noen fasit, men det kan likevel tenkes at jeg har et visst utbytte av å lese innlegget. "Trump Must Finish The Job In Iraq" hadde jeg også sikkert kunne hatt et visst utbytte av å lese dersom jeg hadde vært opptatt av akuratt den tematikken om dagen, men ikke fordi han nødvendigvis det han sier er rett eller galt. Jeg gidder la være å lese disse artiklene hvis de interesser meg kun fordi en i retail helseindustrien mener de er "konspiratoriske". Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:56 Del Skrevet i går, 16:56 linux-fan skrev (20 timer siden): https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/bmwjMB/vil-trumps-andre-presidentperiode-ende-som-janukovitsjs-foerste-spoersmaalet-blir-mer-og-mer-fremtredende Vil Trumps andre presidentperiode ende som Janukovitsjs første? Andreas Umland Analytiker ved Stockholm Center for østeuropeiske studier, Utrikespolitiska institutet. USA ser i dag delvis ut som Ukraina for 15 år siden. Publisert: 18.02.2025 20:00 | Oppdatert: 19.02.2025 10:17 En viktig detalj der inne: Russland rykket inn i Krim før revolusjonen startet. Russlands invasjon av Ukraina i 2014 skjedde altså ikke som en reaksjon på avsettelsen av den russiske nikkedukken. 1 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:58 Del Skrevet i går, 16:58 DukeRichelieu skrev (20 timer siden): Selvsagt er det ikke feil all den tid det er et valg. De kunne kapitulert og sagt at dette var en kamp vi ikke kan vinne og/eller at prisen for å kjempe tilbake er for høy. Og det ser vi jo. De har jo betalt en enorm pris. Å si at de ikke hadde et valg er tullete. Mange andre land før de har tatt valget om å kapitulere. Og all ære til Ukraina som kjemper for sitt land. Hvem vet. Kanskje må vi ta samme valg en gang i vår levetid. De hadde ikke et reelt valg fordi Russland er ekstremt brutale, og de ville ha pint, torturert og myrdet ukrainere hvis ukrainerne ikke forsvarte seg. Tror du det nyttet for jødene å overgi seg til Hitler? 2 1 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet i går, 17:05 Del Skrevet i går, 17:05 De skulle ha valgt han til president sist gang, så var han ferdig og hadde ikke hatt 4 år på å forberede seg 😕 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet i går, 17:09 Populært innlegg Del Skrevet i går, 17:09 Herregud så lei jeg er av Trump og USA allerede. Dette blir 4 LANGE år. 10 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet i går, 17:11 Del Skrevet i går, 17:11 jallajall skrev (15 minutter siden): Mye enig, men det handler ikke bare om feil eller rett, det er ikke derfor jeg leser det. Her er de siste innleggene på American Thinker fra i går og et par dager bakover. - Democrats in the Wilderness - A Missing Person’s Alert So Identity-Specific It Stops Being Useful - Naive Liberals - Guardians of Liberty: Trump and the Constitution - Supersizing the Curriculum: The University of Alabama’s Big, Fat Philosophy Class - Massachusetts vs. the Second Amendment - Florida Voter Fraud Case Could Overturn U.S. House Race - Not Your Grandfather’s Foreign Aid - Christian Morality, Migration, And The Good Samaritan - Shaken, Not Stirred: The James Bond Complex - Trump is Closing the Border. Now What About Legal Immigration? - Government Downsizing and the Left’s Instinctive Outcry - Democrats Prepare for the Big House - Who is the Real Unelected President? - Democrat Hypocrisy on Born-Alive Care - The Myth of Income Inequality - Week Four: No Rest for the Grifters - Color Me Confused By The Left’s Unhinged Reaction To Trump - Trump Must Finish The Job In Iraq - The Eastman Dilemma: John Eastman vs. the Left - No More Mr. Nice Guy - Freedom Is on the March Jeg leser ikke "Massachusetts vs. the Second Amendment" som noen fasit, men det kan likevel tenkes at jeg har et visst utbytte av å lese innlegget. "Trump Must Finish The Job In Iraq" hadde jeg også sikkert kunne hatt et visst utbytte av å lese dersom jeg hadde vært opptatt av akuratt den tematikken om dagen, men ikke fordi han nødvendigvis det han sier er rett eller galt. Jeg gidder la være å lese disse artiklene hvis de interesser meg kun fordi en i retail helseindustrien mener de er "konspiratoriske". Hva slags utbytte får man fra upålitelige kilder? 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 23 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 23 timer siden jjkoggan skrev (7 minutter siden): Hva slags utbytte får man fra upålitelige kilder? Kanskje litt det samme som hvis man drikker kloakk. Man får jo vite hvordan det smaker! 14 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Salvesen. skrev (9 minutter siden): Dette blir 4 LANGE år Det er bra å være optimistisk. Får virkelig håpe du får rett, at det ikke blir 40 + lange år. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) CNN, NBC og flere medier melder i kveld: Liste over offiserer som skal sparkes, ifølge to kilder som har sett den, inkluderer general CQ Brown, leder for Joint Chiefs. Senatet bekreftet Brown til en 4-års periode i 2023 med 83-11 i stemmer. Endret 23 timer siden av Snikpellik 2 5 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Tåkefyrste skrev (12 timer siden): Trump støtter på ingen måte Putin fordi han kritiserer Zelensky. Det er åpenbart at Trump støtter Putin, da han gjengir Putins propagandaløgner. Han ramser dem opp en etter en. Han bruker Putins løgner og angriper Zelensky med disse løgnene. Det er ikke kritikk, men løgnpropaganda rett fra Kreml. Hvis ikke Trump hadde støttet Putin, så hadde han ikke ordrett gjengitt Putins propaganda, og han hadde ikke stukket sine allierte i ryggen. 4 4 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Dragavon skrev (4 timer siden): https://newsukraine.rbc.ua/news/pentagon-plans-to-dismiss-generals-who-opposed-1740050068.html Ja dette går bare en vei. Alle kritiske røster skal renskes ut, og lojalister skal installeres. Når Trump sier hopp, så skal militæret hoppe. Så når Trump ønsker å bruke militæret mot politiske motstandere, som han har sagt han ønsker å gjøre, så forventer han at de lystrer uten å nøle. USA er blitt en fasciststat. 4 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden freedomseeker skrev (4 timer siden): Vi tar imot mange ganger flere innvandrere og flyktninger pr innbygger enn det noen andre eu land gjør. Hele 30 ganger flere flyktninger kommer til Norge i året kontra til Danmark. Danskene bare sender dem oppover, og tar ikke imot noen selv. Nå vil disse tyveraddene også ha mer av strømmen, de får eu med seg for presse Norge Mn burde erklære krig, dette er ikke slik man behandler venner. De destabiliserer Norge. Ja, vi skjønner at du ønsker at Europa skal splittes slik at Russland enklere å kan ta for seg ett og ett land. 4 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 8 minutes ago, jjkoggan said: Hva slags utbytte får man fra upålitelige kilder? Les et par artikler selv og se? Massachusetts vs. the Second Amendment Trump Must Finish The Job In Iraq Du behøver ikke være enig eller uenig i det som står der, det behøver ikke være rett eller galt, men får du noe som helst ut av de - eller føler du alt som står det bare en konspiratorisk? Eller hva om du kanskje også skal kaste en dom over en av artiklene - er du for eksempel enig med artikkelforfatteren i Irak artikkelen at Trump bør innføre sanksjoner? Det er ikke det aller første på agendaen jeg bryr meg om for øyeblikket, men jeg synes det likevel er interessant å høre hvorfor han mener det. Jeg er like fullt bevisst på at hans beskrivelser av de ulike nedslaktingene og antall angrep mot USA baserte styrker kan avvike fra virkeligheten. Kanskje det til og med burde stått litt høyere opp på agendaen? Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden En annen ikke helt pålitelig kilde er Stephen Colbert - men da kan man i alle fall forlenge livet med en latter 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden JK22 skrev (17 timer siden): For øyeblikk ser det ikke lovende ut, oljesjeikene holder nå sin hånd over gislene for å kjøpe seg tid og finne en utvei, men "fredskonferansen" i Riyadh hadde blitt en skikkelig nedtur. Bin Salman hadde i rekordtid arrangert møtelokalitet og stått fram som megler, han hadde sendt invitasjon til Zelenskyj og mer eller mindre garantert for resten av verden om at Ukraina vil ha et ord med i laget - bare for å bli bryskt avvist. Amerikanerne forklart ham at ukrainerne ikke var ønsket, til tross for at Zelenskyj var i ferd med å pakke sammen for å dra til Riyadh. Zelenskyj umiddelbart avbrøt reisen og dro istedenfor til Tyrkia hvor Erdogan likedan ham og bin Salman var tatt i overraskelse av Trumps ekstreme uhøflighet. Bin Salman hadde ventet at Trump vil komme til ham, men så langt utebli det, istedenfor signalisere amerikaneren at han vil prioritere Putin. Gulfaraberne forstår nå - i likhet med hele verden - at makten hadde gått til hodet på Trump som bruker helt presist samme strategi som hjemme, en blitzkrig av presidentordrer, trusler, forvirrende representanter som prater i munnen på hverandre og tydelige alenegangsatferd av en enslig mann -Trump. Amerikaneren destabilisere hele det amerikanske alliansesystemet på samme måte som han gjør med statsforvaltningen og kongressen. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan Trump kan alliere seg med Putin samtidig som Russland er bestevenn med Israels fiende Iran. For ikke å snakke om Russlands angivelige tette forhold til Kina. Blir ikke Israel nervøs av at Trump blir venn Irans venn Russland? Eller er alt bare et spill for galleriet? Er Putin, Trump og Netanyahu i realiteten allierte i skjul? Har de snakke sammen og planlagt alt dette? For det er jo blant annet påstander om at Israel visste om at 7. oktober kom til å skje. Ville de at det skulle skje, og har Russland bare spilt med ved å "støtte" Iran og Hamas? I teorien setter jo Trump Israel over sitt eget land, så hva skjer? Veldig forvirrende. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå