Simen1 Skrevet i går, 15:24 Del Skrevet i går, 15:24 DukeNukem3d skrev (23 minutter siden): Når Trump nå velger å skyve vesten vekk fra seg, hvem er det han innbiller seg er hans venner? Han tror nok at Putin er hans venn og bare har gode intensjoner. Sånn apropos middelmålige komikere så har vel aldri det russiske folk ledd mer av noen president i historien. Det Trump holder på med er så uendelig mye flauere for han enn å bæsje i shortsen på live tv. Han skulle bare visst. Han blir stående som et skammens kapittel i den amerikanske historien til evig tid. 1 4 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet i går, 15:25 Del Skrevet i går, 15:25 jallajall skrev (9 minutter siden): Nei dessverre. American Thinker er en blogg hvor tusenvis av personer har publisert sine tanker opp gjennom tiden. Vel, jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke lese for mye av det som er der: Sitat Overall, we rate the American Thinker as Questionable based on extreme right-wing bias, promotion of conspiracy theories/pseudoscience, use of poor sources, and several failed fact checks. Konspi-land uten substans. 8 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet i går, 15:30 Del Skrevet i går, 15:30 (endret) 30 minutes ago, jallajall said: Kash Patel: Poised to Lead the FBI Into a New Era Kash is not just another name on this list -- he is a departure from the deep state’s status quo. He is committed to restoring the FBI’s original purpose: enforcing the law without political bias. Kash has been on the frontlines of exposing corruption within the intelligence community, serving as Chief of Staff to the Acting Secretary of Defense, a senior investigator for the House Intelligence Committee, and a key figure in uncovering the Russia collusion hoax. Kash Patel’s appointment has sent shockwaves through the establishment. Unlike his predecessors, he is not a figure the Left can control. He does not owe his position to the Washington elite, nor does he abide by their unwritten rules. This makes him dangerous in their eyes -- because he is willing to expose the corruption they have spent years covering up. For years, Kash has been relentlessly smeared by the media and political operatives. They have labeled him a "conspiracy theorist," "Trump loyalist," and "right-wing extremist" -- not because he has broken any laws, but because he dared to challenge the status quo. Den endelige voteringen er planlagt i kveld. Dette er bare enda en lydig Trump loyalist som allerede jobber for Trump utenom Politikken. Dette er ikke en person som vil fortelle sannheten uavhengig av Trump men vil si og gjøre alt Trump befaler. Trump gjør USA til sitt eget firma. Kash Patel is widely characterized as and has acknowledged being a Trump loyalist. Since 2020, Patel has invoked his association with Donald Trump into "enterprises he promotes under the logotype 'K$H.' In April 2022, Patel became a member of the board of directors for the Trump Media & Technology Group, owner of the Truth Social media platform. Patel promoted several pro-Trump conspiracy theories. Patel also sold branded merchandise such as supplements that he says detoxifies the body of the negative effects COVID-19 vaccines. Endret i går, 15:33 av LuxFerre 3 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet i går, 15:39 Del Skrevet i går, 15:39 Just now, AlpakkaMafakka said: Vel, jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke lese for mye av det som er der: Forslaget er avvist. Slike sider er en utmerket ressurs å høre fra folk i alle samfunnslag, fra øst til vest - fra forskalingssnekkere til takettere og journalister. Hvis du vil vite hva folk i USA mener om noe, hva leser du? Leser man WaPo, CNN og NYT som forteller deg hva de mener, eller vil vil du høre det fra folk selv? At en kar i helseindustrien, uten noen journalistisk bakgrunn, rater siten som et-eller-annet bryr jeg meg ikke spesielt om, jeg bryr meg mer om innholdet. 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet i går, 15:39 Del Skrevet i går, 15:39 (endret) Hele verden er opptatt av Trump mens han ødelegger og lager kaos i verden. Kvalmt at han får all denne oppmerksomheten. Fjerndiagnosert i første presidentperiode, 2021 og nærdiagnosert av niesen Mary Trump. Kan Trump være en ondartet narsissist? https://psykologisk.no/2021/01/kan-trump-vaere-en-ondartet-narsissist/ Sitat Donald Trump virker besatt av behovet for anerkjennelse og beundring. Han dehumaniserer sine motstandere. Rettspsykolog Pål Grøndahl går nå ut offentlig med en diagnose på den avtroppende presidenten. --- Og Trumps niese, som kjenner og er i slekt med han, har kommet med en lignende diagnose, sier Grøndahl. Niesen, Mary Trump, er utdannet psykolog og har en doktorgrad i klinisk psykologi. I sommer ga hun ut boka For mye, men aldri nok, med undertittelen: «Hvordan min familie skapte verdens farligste mann». Mary Trump: “Cruelty Was a Currency” in Trump Family Nyere intervju med Mary Trump om boka: Who Could Ever Love You: A Family Memoir. Som også handler om egne traumer av å ha vokst opp i denne familien. FULL INTERVIEW: Donald Trump's nephew tells all ahead of White House return | 60 Minutes Australia Interview med broren til Mary Trump som har en funksjonshemmet sønn. Enda mer sjokkerende. I og med at Trump har vokst opp i et demokrati, kommer ikke slike holdninger fra statlig propaganda som feks. i det som tidligere het østblokkland og Kina etc. men fra ham selv. Faren var heller ikke en empatisk person. Endret i går, 15:41 av Subara 2 4 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet i går, 15:41 Del Skrevet i går, 15:41 (endret) jallajall skrev (2 minutter siden): Forslaget er avvist. Slike sider er en utmerket ressurs å høre fra folk i alle samfunnslag, fra øst til vest - fra forskalingssnekkere til takettere og journalister. Hvis du vil vite hva folk i USA mener om noe, hva leser du? Leser man WaPo, CNN og NYT som forteller deg hva de mener, eller vil vil du høre det fra folk selv? At en kar i helseindustrien, uten noen journalistisk bakgrunn, rater siten som et-eller-annet bryr jeg meg ikke spesielt om, jeg bryr meg mer om innholdet. Jeg leser ikke ting som fyller hodet mitt med konspirasjonsteorier og meninger som har absolutt null rot i virkeligheten. Det er ikke særlig verdifullt å høre fra "vanlige folk" om de bare spytter ut løgner og desinformasjon. Jeg har venner i Amerika som jeg ofte snakker med på videochat. Jeg har bodd i USA i flere år før jeg flyttet tilbake til Norge så jeg har et nettverk der. Hvis du bryr deg om innholdet så bryr du deg ikke om at det er løgner så lenge du er enig da? Endret i går, 15:42 av AlpakkaMafakka 4 3 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet i går, 15:53 Del Skrevet i går, 15:53 Ikke mye positivt nytt fra hverken USA eller andre steder i verden idag 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet i går, 15:56 Del Skrevet i går, 15:56 12 minutes ago, AlpakkaMafakka said: Jeg leser ikke ting som fyller hodet mitt med konspirasjonsteorier og meninger som har absolutt null rot i virkeligheten. Det er ikke særlig verdifullt å høre fra "vanlige folk" om de bare spytter ut løgner og desinformasjon. Jeg har venner i Amerika som jeg ofte snakker med på videochat. Jeg har bodd i USA i flere år før jeg flyttet tilbake til Norge så jeg har et nettverk der. Hvis du bryr deg om innholdet så bryr du deg ikke om at det er løgner så lenge du er enig da? Om man ikke har nettverk i USA, hvor bør se for å få litt input fra folk? Hva er det som er løgn av det jeg siterte? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet i går, 16:02 Del Skrevet i går, 16:02 (endret) @jallajall «deep state» er nevnt i videoen under som en gruppe offentlig ansatte som etterhvert ble så irritert over at Stephen Miller blandet seg i alt de gjorde at de holdt møte i et sikret rom… bare for å unngå ham… På tide å bli kjent med dette brune bremsesporet på samfunnets rumpe… vi snakker nazi-brunskjorte nivå på denne toalett-rotten… du ser ham titt og ofte i det ovale kontor, litt på siden og anonym… Endret i går, 16:07 av Rune_says 2 3 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet i går, 16:11 Del Skrevet i går, 16:11 2 minutes ago, Rune_says said: @jallajall «deep state» er nevnt i videoen under om en gruppe offentlig ansatte som etterhvert ble så irritert over at Stephen Miller blandet seg i alt de gjorde at de holdt møte i et sikret rom… På tide å bli kjent med dette brune bremsesporet på samfunnets rumpe… vi snakker nazi-brunskjorte nivå på denne toalett-rotten… Har ikke akkuratt tid til å høre på den nå, hører på en annen pod. Miller står jo bak mye bl.a. Trumps grensepolitikk, som f.eks. remain in mexico. Han er hvertfall veldig tilgjengelig, stopper hver morgen og snakker med journalister, er ofte på CNN, og slik. Er det han som er "deep state"? 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet i går, 16:12 Del Skrevet i går, 16:12 Rune_says skrev (8 minutter siden): @jallajall «deep state» er nevnt i videoen under om en gruppe offentlig ansatte som etterhvert ble så irritert over at Stephen Miller blandet seg i alt de gjorde at de holdt møte i et sikret rom… På tide å bli kjent med dette brune bremsesporet på samfunnets rumpe… vi snakker nazi-brunskjorte nivå på denne toalett-rotten… Noen ganger savner jeg en latter-knapp her i forumet ! Rent bortsett fra en downvote-knapp, da... 😁 2 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 16:16 Del Skrevet i går, 16:16 jallajall skrev (6 minutter siden): Om man ikke har nettverk i USA, hvor bør se for å få litt input fra folk? Hva er det som er løgn av det jeg siterte? Er ikke noe galt å lese mye forskjellig. Men du må alltid bruke sunn fornuft og kildekritikk. Folk blir så fort hjernevasket i dag fordi de lokkes inn i ekkokammere. Er det ikke rasjonelt og logisk det som fremstilles,så er det som regel feil. F.eks påstanden om at Zelenskyj startet krigen,at han er en diktator osv..Man må være mentalt syk for å mene og tro på dette. Videre må man ikke ensidig være opptatt av en sak. F.eks innvandringen til EU. Da blir man helt blind og tror at fordi det er galt det som der har foregått så er alt annet galt. Trump er dessverre gal. Han virrer rundt og klarer ikke forholde seg til fakta og sannhet. Det vil aldri ende bra om slike mennesker får utøve sin makt fritt. Historien er full av ledere,konger,keisere osv som var helt koko. Det går aldri bra i lengden for dem. Dette vil skje med Trump også. Når og hvordan vet jeg ikke,men om verden overlever 100 år til så vil ettermæle etter en gal mann aldri bli positivt. Tro meg,mannen er helt gal og det vil ikke bli gull og glitter i lengden når en gal mann styrer. 5 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet i går, 16:16 Del Skrevet i går, 16:16 (endret) 1 hour ago, Svein M said: Trump, Vance og Musk og sikkert andre i ledelsen der bør arresteres og sperres inne trolig på livstid. Menge er enig i dette men det vil dessverre ikke hende. USA høyesterett nå styrt av Republikanerne og Trump kom med en ny lov i fjor som gjør at Trump er absolutt immune mot tiltale for alle lovbrudd. Selv om han stjeler statkassen, dreper sine motstandere eller prøver å gjøre USA til et diktatur kan han ikke tiltales. Trump Is Immune Trump gjør nå det han vill uten hemninger da han ikke lenger kan bli tiltalt for lovbrudd som i 2016. Trump kan også gi Vance, Musk og andre benådelse for alle kriminelle handlinger slik at disse også kan unngå tiltale. Dette gjør nå Trump ekstra farlig. Endret i går, 16:18 av LuxFerre 1 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet i går, 16:20 Del Skrevet i går, 16:20 jallajall skrev (15 minutter siden): Om man ikke har nettverk i USA, hvor bør se for å få litt input fra folk? Hva er det som er løgn av det jeg siterte? Spørsmålet dreier seg rundt hva du vil lære når du vil få litt input fra folk. Snakker du til 10 amerikanere så hva lærer du annet enn hva disse 10 amerikanere mener om bare det dere diskuterte? Jeg blir ofte overrasket hva mine naboer mener selv om jeg har bodd i nabolaget mitt i mer enn 20 år og tror jeg vet hva de mener. Det er lett å lure seg selv til å tro hva amerikanere mener selv oss som er amerikanere. 4 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet i går, 16:31 Del Skrevet i går, 16:31 (endret) Tåkefyrste skrev (20 timer siden): Tåpelig spørsmål. Hitler var en ond person. Hva har Trump gjort som kan sammenlignes med å være ansvarlig for drap på 6 millioner jøder. Å i det hele tatt leke med tanken på likheter mellom disse to er å spytte på graven til alle som døde i andre verdenskrig. Slettes ikke noe tåpelig spørsmål. Det er høyst relevant og sammenlignbart. Du innser at et trump driver med nå er over streken, men du henviser til at "bare vent, det kommer til å gjøre verden til et bedre sted om fire år". Og det er direkte sammenlignbart med Hitler. Det er akkurat det samme. Hitler hadde forøvrig heller ikke drept 6 millioner mennesker i 1939. Sammenligningen din er så dum at man ikke skulle tro det er mulig. Og Trump trenger overhodet ikke å ta livet av 6 millioner mennesker for at sammenligningen min skal være gyldig. Og så må du for alles skyld slutte å spytte når du snakker, det er svært lite tilforlatelig. Endret i går, 16:34 av sjamanen 6 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet i går, 16:33 Del Skrevet i går, 16:33 (endret) Tåkefyrste skrev (20 timer siden): Ingen her som støtter å drepe en sittende president kan bruke argument om statskupp lengre i god tro. Punktum. Om du ikke er en av dem så var ikke posten rettet mot deg. Jeg spurte deg: Blir du ikke engang litt mistenkelig når en president ringer en valgfunksjonær om å "finne" 10000 stemmer etter han har tapt og erklært at valget er stjålet? Hvorpå du begynner å raljere om hva noe andre folk på forumet her har skrevet. Hvordan går det inne i psykosen der egentlig? Endret i går, 16:33 av sjamanen 6 Lenke til kommentar
OMyre Skrevet i går, 16:38 Del Skrevet i går, 16:38 VifteKopp skrev (3 timer siden): I løpet av skarve fire uker har Trump ødelagt 80 år med transatlantisk alliansebygging og samarbeid. Gratulerer til alle Trump-tilhengere her inne! Viss det ikke skulle mere enn 4 uker for å ødelegge 80år så kan en saktens spørre seg om forholdet i utgangspunktet var så solid. Nei, kanskje Vi / Europa må se oss selv i speilet? Ødelagt av WOKE osv.. Kanskje er det vi som er hjernevasket men skjønner det ikke helt selv? En skal ikke undervurdere USA, de ser det fra en helt annen vinkel. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:40 Del Skrevet i går, 16:40 Tåkefyrste skrev (20 timer siden): Men vi får se om 4 år hvem som hadde rett. Synsing etter 3 uker sier lite om politikken hans. Vi ser jo i dag hvordan politikken hans er. Han angriper og lyver om allierte, og legger seg på rygg for fienden Russland. 6 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:41 Del Skrevet i går, 16:41 DukeRichelieu skrev (20 timer siden): Tåkefyrsten og andre MAGA-folk ønsker slutt på krigen, men jeg sier at det er ikke vårt valg uansett hva man måtte mene om all lidelsen. Det ene øyeblikket påstår de at de vil ha slutt på krigen, og det neste øyeblikket sier de at krigen ikke angår dem. De klarer ikke å bestemme seg for hva de egentlig skal mene. Litt som Putin og spyttslikkerne has på ulike fora. Historiene forandrer seg hele tiden. 7 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet i går, 16:42 Del Skrevet i går, 16:42 (endret) Hvis ikke dette blir stoppet før det er for sent, så er alt over. Da er det tre supermakt-diktaturer som omringer oss. Europa kan ikke stille opp mot det uten å ende i ruiner. De kommer til å annektere det ene landet etter det andre, med mindre man har en regjering som spiller med noen av dem. Og da tror jeg det beste er, at vi holder oss inne med Usa hvis det blir sånn. Ikke fordi vi helst vil, men for å unngå å havne i Russernes grep. Det blir mye verre. Amerikanerne vil respektere oss som noenlunde likeverdige om vi holder oss inne med dem, det vil ikke Russerne gjøre. Så for land og folks skyld, bør vi holde oss inne med Usa. Det er altså hvis det ender opp på verste måte, for da er det ingen andre å støtte oss til, for da vil alt som heter demokrati og fri verden være historie. Og det kan ta 100 år eller mer før vi kommer tilbake til det, om noengang i det hele tatt. Så vi bør da velge det minste ondet, som er Usa. Endret i går, 16:44 av Delvis 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå