rabler Skrevet onsdag kl 19:53 Del Skrevet onsdag kl 19:53 11 hours ago, Crooked Cracker said: Om jeg får et kinesisk statsborgeskap er jeg da kineser? Det vil mange kinesere si nei til av ymse grunner og det er jo en intrikat debatt som kan tas, men du vil simpelthen avfeie andre oppfatninger som desinformasjon. Selvsagt er du kineser da om det er det du vil. Hva tror du det betyr egentlig? Tror du folk i Kina identifiserer seg som kinesere? Du vet ikke så mye om Kina gjør du vel? 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 19:54 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 19:54 Tåkefyrste skrev (2 minutter siden): Han ønsker nå iallefall ikke meningsmotstandere død. Sier litt om dere. Argumentet om statskupp 6. januar er iallefall dødt. For hyklere som ønsker andre sidens kandidater drept har null å komme med der. "Stop the steal" 🤣. Hva med de 10 000 stemmene han bare ville "finne" ? Er det ingenting som går inn hos deg? 13 1 Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet onsdag kl 19:56 Del Skrevet onsdag kl 19:56 obygda skrev (10 minutter siden): Han er veldig høy på seg selv...bilde av seg på mobilen og i det hvite hus osv..Blir vel bygget en statue av ham snart..slike som Stalin lagde..eller Saddam Hussein osv https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-bill/792 Er nevnt for en stund siden men blir nok ikke en liten statue 😉 1 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet onsdag kl 19:56 Del Skrevet onsdag kl 19:56 (endret) Tåkefyrste skrev (11 minutter siden): Nei jeg har bare en annen mening enn deg. Alt det du skriver om dårlig politikk er jeg uenig i. Men vi får se om 4 år hvem som hadde rett. Synsing etter 3 uker sier lite om politikken hans. Hvis du mener at verden ble et bedre sted etter andre verdenskrig enn før, så kan jeg være tilbøyelig til å være enig. Betyr det at Hitlers politikk var god? Endret onsdag kl 19:57 av sjamanen 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet onsdag kl 19:57 Del Skrevet onsdag kl 19:57 Tussi skrev (2 minutter siden): Fordi det er helt åpenbart at å legge ned våpnene ikke er et valg, kun Russland har det valget og kan overleve som stat Selvsagt kunne Ukraina valgt å ikke kjempe. Zelenskyj ble jo tilbudt en rask evakuering, men valgte å bli for å kjempe. Som er hele poenget. Tåkefyrsten og andre MAGA-folk ønsker slutt på krigen, men jeg sier at det er ikke vårt valg uansett hva man måtte mene om all lidelsen. 2 Lenke til kommentar
REALITET Skrevet onsdag kl 19:58 Del Skrevet onsdag kl 19:58 rabler skrev (3 minutter siden): Selvsagt er du kineser da om det er det du vil. Hva tror du det betyr egentlig? Tror du folk i Kina identifiserer seg som kinesere? Du vet ikke så mye om Kina gjør du vel? Hadde jeg sett ut som asiater så kunne jeg identifisert meg som kineser.. men siden jeg har hvit hud, så kan jeg identifisere meg som nordmann uten at en venstre eller høyreradikal kan se noe forskjell. Alt handler om hudfarge. 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 20:00 Del Skrevet onsdag kl 20:00 Dr.Johnsen skrev (2 minutter siden): https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-bill/792 Er nevnt for en stund siden men blir nok ikke en liten statue 😉 Den blir ødelagt. Alle statuer av galninger vil til slutt ødelegges. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet onsdag kl 20:05 Del Skrevet onsdag kl 20:05 Snikpellik skrev (1 time siden): Trumps forrige visepresident: Bravo Pence. Fikk respekt for han nå. Tror det kan bli viktig at sånne folk nå står fram og tar til motmæle. Håper flere følger Pence 👍 4 1 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 20:06 Del Skrevet onsdag kl 20:06 6 minutes ago, sjamanen said: "Stop the steal" 🤣. Hva med de 10 000 stemmene han bare ville "finne" ? Er det ingenting som går inn hos deg? Ingen her som støtter å drepe en sittende president kan bruke argument om statskupp lengre i god tro. Punktum. Om du ikke er en av dem så var ikke posten rettet mot deg. 4 minutes ago, sjamanen said: Betyr det at Hitlers politikk var god? Tåpelig spørsmål. Hitler var en ond person. Hva har Trump gjort som kan sammenlignes med å være ansvarlig for drap på 6 millioner jøder. Å i det hele tatt leke med tanken på likheter mellom disse to er å spytte på graven til alle som døde i andre verdenskrig. 3 Lenke til kommentar
REALITET Skrevet onsdag kl 20:13 Del Skrevet onsdag kl 20:13 Tåkefyrste skrev (4 minutter siden): Ingen her som støtter å drepe en sittende president kan bruke argument om statskupp lengre i god tro. Punktum. Om du ikke er en av dem så var ikke posten rettet mot deg. Tåpelig spørsmål. Hitler var en ond person. Hva har Trump gjort som kan sammenlignes med å være ansvarlig for drap på 6 millioner jøder. Å i det hele tatt leke med tanken på likheter mellom disse to er å spytte på graven til alle som døde i andre verdenskrig. Enig. Med andre ord, putin, rocketman og xi, samt iranske ledere burde bli fredet! Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet onsdag kl 20:13 Del Skrevet onsdag kl 20:13 https://www.vg.no/nyheter/i/Eykga5/washington-post-trumps-regjering-ber-pentagon-forberede-store-budsjettkutt Ifølte et internt memo storavisen har fått tilgang til har forsvarsminister Pete Hegseth beordret ledere i Pentagon og det amerikanske forsvaret til å utarbeide planer for å kutte 8 prosent av forsvarsbudsjettet hvert år de neste fem årene. 1 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet onsdag kl 20:21 Del Skrevet onsdag kl 20:21 Trontron skrev (3 timer siden): Jeg tror det er større sannsynlighet for at det Amerikanske folket våkner opp og ser hvilken ufattelig korrupsjon som har foregått rett foran nesa på de. Det er noe tragikomisk at Trump og Musk måtte til for å få til en real oppvask. For jeg ser for meg at det er millioner andre bedre for denne jobben. Men bedre med Trump og Musk enn ingen. Forbes, Fox News etc sprer russisk propaganda - det framstilles et falsk bilde av historien og av sløseri. Ingen tidligere president har prøvd å sentralisere all makt slik Trump nå gjør hvor han de facto blir en diktator. Det det sløses mest med er $4,5 Trillion (4 500 000 000 000) i skattelette til de 1% rikeste i USA og skattelettelser for de største firmaene. Hør fra 4:20 for å se strategien - Hit hit hit - flood the zone and we will get all our stuff done.... but it has to muscle-blast them, really hammer... Og 72 millioner amerikanere kan miste helsehjelp og støtte til medisiner. Vet ikke om du kjenner USA men de har ikke noe statsfinansiert helsevesen, så alt er basert på forsikringer og støtte til medisiner. (Democracy Now! pleide jeg å se på for balansert nytt ang Ukraina... nå er det USA selv som har kommet i uløkka...) Noen har skjønt at Trump er blitt et ekko av russisk propaganda 5 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 20:22 Del Skrevet onsdag kl 20:22 DukeRichelieu skrev (23 minutter siden): Selvsagt kunne Ukraina valgt å ikke kjempe. Zelenskyj ble jo tilbudt en rask evakuering, men valgte å bli for å kjempe. Som er hele poenget. Tåkefyrsten og andre MAGA-folk ønsker slutt på krigen, men jeg sier at det er ikke vårt valg uansett hva man måtte mene om all lidelsen. Ukraina hadde ikke noe annet valg enn å kjempe, da hadde de vært en del av Russland nå. Jeg ser ikke på.det som et valg 3 Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet onsdag kl 20:23 Del Skrevet onsdag kl 20:23 https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/bmwjMB/vil-trumps-andre-presidentperiode-ende-som-janukovitsjs-foerste-spoersmaalet-blir-mer-og-mer-fremtredende Vil Trumps andre presidentperiode ende som Janukovitsjs første? Andreas Umland Analytiker ved Stockholm Center for østeuropeiske studier, Utrikespolitiska institutet. USA ser i dag delvis ut som Ukraina for 15 år siden. Publisert: 18.02.2025 20:00 | Oppdatert: 19.02.2025 10:17 Lenke til kommentar
Populært innlegg HåkonN Skrevet onsdag kl 20:24 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 20:24 Hvis man har en eldre person i familien som har utfordringer med å skille sannhet fra fiksjon lyver om åpenbar fakta oppfører seg ugrunnet aggressiv er unormalt maktsyk og har grandiose ideer uten forankring i realiteter Viser tegn på paranoia lener seg fremover når de står tidvis sliter med å finne ordene Og demonstrer tegn på gradvis forverring av symptomene… …så kan bare 2-3 av disse tegnene alene være tilstrekkelig tegn på demens. Mennesker med disse symptomene må holdes unna viktige stillinger, og da spesielt ledende stillinger der de kan påvirke andres liv. Og nei, Trump er ikke frisk bare fordi han betalte en lege for en forfalsket rapport om sin helse og kaller seg selv et "stabilt geni". Det er bare nok et tegn på at noe er galt, ikke en friskmelding. Vinneren i denne diskusjonen er en ettersøkt krigsforbryter og terrorist. Muligens har det vært planlagt i lang tid. Det eneste Europa kan gjøre nå er å vise god og sterk ledelse. Vi går inn i en krevende tid, og en ny kald krig. De som syntes det som skjer nå er morsomt, eller tenker det er litt fint at Trump skaper støy i de "etablerte rekkene og sannhetene", burde tenke litt på konsekvensene. Man gir med dette mer makt til diktatorer som har helt andre livsverdier og mål enn oss, øker polariseringen i samfunnet, normaliserer ekstreme meninger og hat, river ned viktige transatlantiske broer og svekker vår viktigste forsvarsallianse siden WW2. 12 1 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet onsdag kl 20:35 Del Skrevet onsdag kl 20:35 Tussi skrev (12 minutter siden): Ukraina hadde ikke noe annet valg enn å kjempe, da hadde de vært en del av Russland nå. Jeg ser ikke på.det som et valg Det sier seg vel nesten selv, så jeg ser fortsatt ikke poenget ditt eller hvorfor du skal gjøre et poeng ut av at jeg sier dette er en kamp Ukraina har valgt å ta. 3 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet onsdag kl 20:38 Del Skrevet onsdag kl 20:38 (endret) Kan noen forklare meg hvorfor executive order som ble sendt igår kombinert med unitary executive theory, som høyesterett har beveget seg kraftig mot i de siste med dommene sine, ikke har veldig store likheter med the enabling act som hitler fikk igjennom i 1933? Slik jeg ser det så er de altfor like. For slik jeg har forstått denne executive order så kan Trump i praksis lage egne lover uten kongressen og kreve dem gjennomført i alle føderale byråer. I tillegg har du nå det at ikke et eneste føderalt byrå som står for sikkerheten og reguleringer har noen som helst uavhengighet fra presidenten når det kommer til bestemmelser lengre (ikke en del av det jeg har klippet ut). Eneste check mot denne executive order er rettsvesenet, men med tanke på hvor kraftig alito et al. i høysterett har gått full unitary executive theory, så er det veldig god sjangse for at de ikke kommer til å hindre den. Spesielt med tanke på political question doctrine. The President and the Attorney General, subject to the President’s supervision and control, shall provide authoritative interpretations of law for the executive branch. The President and the Attorney General’s opinions on questions of law are controlling on all employees in the conduct of their official duties. No employee of the executive branch acting in their official capacity may advance an interpretation of the law as the position of the United States that contravenes the President or the Attorney General’s opinion on a matter of law, including but not limited to the issuance of regulations, guidance, and positions advanced in litigation, unless authorized to do so by the President or in writing by the Attorney General. Endret i går, 00:07 av shockorshot 3 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 20:38 Del Skrevet onsdag kl 20:38 (endret) DukeRichelieu skrev (7 minutter siden): Det sier seg vel nesten selv, så jeg ser fortsatt ikke poenget ditt eller hvorfor du skal gjøre et poeng ut av at jeg sier dette er en kamp Ukraina har valgt å ta. Fordi det å fremstille det som et valg er feil. På samme måte som Israel måtte slåss for å ikke bli utslettet i 1973 med folkemord som resultat, måttenukrqina slåss mot Russland. Alternativet er utslettelse, og det er ikke et valg, ihvertfall ikke noe å fremstille som et valg. Og det har ikke noe å si hvem som skrev det, jeg ville skrevet det samme til hvem son helst. Trump fremstilte det som et valg, jeg er like uenig med han Endret onsdag kl 20:43 av Tussi Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 20:40 Del Skrevet onsdag kl 20:40 shockorshot skrev (2 minutter siden): Kan noen forklare meg hvorfor executive order som ble sendt igår kombinert med unitary executive theory, som høyesterett har beveget seg kraftig mot i de siste med dommene sine, ikke har veldig store likheter med the enabling act som hitler fikk igjennom i 1933? For slik jeg har forstått denne executive order så kan Trump i praksis lage midlertidige egne lover uten kongressen og utføre dem i alle føderale byråer. I tillegg har du det at ikke et eneste føderalt byrå som står for sikkerheten og reguleringer har noen som helst uavhengighet fra presidenten når det kommer til bestemmelser lengre (ikke en del av det jeg har klippet ut). The President and the Attorney General, subject to the President’s supervision and control, shall provide authoritative interpretations of law for the executive branch. The President and the Attorney General’s opinions on questions of law are controlling on all employees in the conduct of their official duties. No employee of the executive branch acting in their official capacity may advance an interpretation of the law as the position of the United States that contravenes the President or the Attorney General’s opinion on a matter of law, including but not limited to the issuance of regulations, guidance, and positions advanced in litigation, unless authorized to do so by the President or in writing by the Attorney General. Slik jeg tolker høyesterett er Trump immun ift ting han gjør som president ( som er idiotisk), ikke at alt han gjør vil bli akseptert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå