obygda Skrevet onsdag kl 19:19 Del Skrevet onsdag kl 19:19 freedomseeker skrev (2 minutter siden): Rart hvordan norske medier renvasket azov og tilsvarende bataljoner/grupperinger på dagen etter den russiske invasjonen. Og det er heller ingen som setter spørsmålstegn ved at Ukraina på lik linje med Russland, om ikke mer bruker nazistiske og norrønske(på lik linje med tyskland) symboler i sin patriotisme og propaganda. Og alle ser for seg at man kan seire over Russland, og det uten å sende egne borgere i krigen. Men bare fortsett å lev i drømmeverden. Det som kommer til å skje er at 1. Det blir en fredsavtale der ukraina mister donbas med tilhørende regioner til russland 2. Krigen fortsetter slik som nå, en evigvarende krig uten reelle vinnere. Bare mange døde. 3. Man eskalerer krigen med et usikkert utfall, hvor man sender egne soldater. Vel,iblant er det nå en gang slik at man må kjempe for sine verdier. Trump kjemper for mer penger og rosende omtale. Pengene vil han hente i Ukraina ved å stjele verdier der,og rosende omtale er det Putin og Russland som skal stå for. En kan saktens lure på om Trump er ansatt hos Putin. Hvordan kan det ha seg at Trump er så pro Putin? Det fremstår jo som det totale vanvidd å heie på en diktator som Putin. Og så kommer det fra USA av alle steder. Har Putin noe på Trump? 4 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 19:22 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 19:22 (endret) freedomseeker skrev (11 minutter siden): Rart hvordan norske medier renvasket azov og tilsvarende bataljoner/grupperinger på dagen etter den russiske invasjonen. Og det er heller ingen som setter spørsmålstegn ved at Ukraina på lik linje med Russland, om ikke mer bruker nazistiske og norrønske(på lik linje med tyskland) symboler i sin patriotisme og propaganda. Og alle ser for seg at man kan seire over Russland, og det uten å sende egne borgere i krigen. Men bare fortsett å lev i drømmeverden. Det som kommer til å skje er at 1. Det blir en fredsavtale der ukraina mister donbas med tilhørende regioner til russland 2. Krigen fortsetter slik som nå, en evigvarende krig uten reelle vinnere. Bare mange døde. 3. Man eskalerer krigen med et usikkert utfall, hvor man sender egne soldater. Jeg er så lei av det pisset her. Hvis landet mitt ble invadert av Russland så hadde jeg brydd meg fint lite om en høyreradikal bataljon hadde kjempet i mot. Hvorfor i all verden skal man bruke tid på noe sånt i en sånn situasjon? Dette er, nok en gang, bare russisk propaganda for å forsøke å "stemple" Ukraina som et slags jødenazistisk høl som må renskes for ondskap. Har det aldri slått deg hvor arburd retorikken rundt hele jødenazismen er? Endret onsdag kl 19:23 av sjamanen 12 1 1 Lenke til kommentar
REALITET Skrevet onsdag kl 19:22 Del Skrevet onsdag kl 19:22 (endret) freedomseeker skrev (11 minutter siden): Rart hvordan norske medier renvasket azov og tilsvarende bataljoner/grupperinger på dagen etter den russiske invasjonen. Og det er heller ingen som setter spørsmålstegn ved at Ukraina på lik linje med Russland, om ikke mer bruker nazistiske og norrønske(på lik linje med tyskland) symboler i sin patriotisme og propaganda. Og alle ser for seg at man kan seire over Russland, og det uten å sende egne borgere i krigen. Men bare fortsett å lev i drømmeverden. Det som kommer til å skje er at 1. Det blir en fredsavtale der ukraina mister donbas med tilhørende regioner til russland 2. Krigen fortsetter slik som nå, en evigvarende krig uten reelle vinnere. Bare mange døde. 3. Man eskalerer krigen med et usikkert utfall, hvor man sender egne soldater. Mao, ønsker du Kina,NK og IRAN til makten. Hva så om azov er nazi? Man finner mange av de i RuSsland. Mange av de samarbeider med kinesere og Nk. Så hva vil du frem til? Endret onsdag kl 19:23 av REALITET 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 19:23 Del Skrevet onsdag kl 19:23 (endret) Neptun1 skrev (På 7.2.2025 den 20.20): Da skal jeg forsøke å hjelpe deg (og andre) tilbake på sporet igjen. Jeg har ikke påstått annet enn at vestlige media (og tilhengerne deres bl. a i denne tråden) utviser stor dobbelmoral når de angriper Trump - men ikke andre som bygger tollmurer. Din påstand er tilbakevist ved å vise til at om tollmurer er bra eller ikke avhenger av hva det er snakk om. Bare fordi Trump får kritikk av en konkret implementasjon av noe, betyr ikke at alle implementasjoner er kritikkverdige. Endret onsdag kl 19:24 av Markiii 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 19:25 Del Skrevet onsdag kl 19:25 (endret) sjamanen skrev (På 7.2.2025 den 21.50): Jeg mener at det er de etablerte politikereliter og etablerte medier som må ta skylden for at dette her fader ikke ser ut til å stanse. Jeg er helt enig, dette er farlig og kan komme til Norge. Så lenge vi har medier som kjører "double down" på den gamle linja si så kommer vi ingen vei. Det amerikanske medier stort sett har gjort er å "sanewashe" Trumps latterlige uttalelser, og ikke gjengitt nøyaktig for syke og idiotiske de er. De har vært på hans side. Trump kunne sagt noe slikt som "jeg liker å begå overgrep mot barn", og mediene kunne da ha kjørt overskrifter som "Trump viser stor kjærlighet til barn". Et tenkt eksempel som er satt litt på spissen for å illustrere hvordan de har holdt på. Endret onsdag kl 19:26 av Markiii 4 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 19:26 Del Skrevet onsdag kl 19:26 42 minutes ago, Simen1 said: Det du lirer av deg her er totalt nedsnødd. Jeg fatter ikke at det er mulig. Nei det er vel uvant å tenke selv. 42 minutes ago, VifteKopp said: Og når du da stiller deg på Trumps side, stiller du deg også på Putins side. Guilt by association er ikke et godt argument. 42 minutes ago, sjamanen said: Hvor god er du på mønstergjenkjenning? Hvor mange tåpelige utsagn, som tilfeldigvis er nøyaktig det samme som russerne har sagt i årevis, skal til, for at det ikke er tåpelige utsagn lengre? Prøv å svar konstruktivt på dette og ikke ta det som en fornærmelse. Han har hatt noen tåpelige utsagn gjennom årene, men politikken er solid, og det er det som betyr noe. I motsetning til demokratene som har tåpelig politikk men sier de "rette tingene". Som sagt, talk is cheap. Det at det skjer store endringer i USA nå er det ikke alle som liker. Spesielt ikke de som har levdt fett på korrupsjon. 42 minutes ago, leticia said: Man burde forstå at disse "tåpelige utsagnene" faktisk er å stille seg bak Putin. Nei. Handlinger betyr mer. Skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå. 33 minutes ago, DukeRichelieu said: Hvorfor er du så kritisk til mainstream media og alle andre politikere i Vesten, men totalt ukritisk til Trump uansett hva han gjør? Fred i Ukraina ville vært fantastisk, men på hvilke premisser? Det Trump ønsker å gjøre er jo å gi bort Ukraina til Russland. Husk. Du kan fortsatt snu og endre mening. Vi har sett andre som gjør det samme. Det står respekt av å si at man har tatt feil. Jeg er ikke ukritisk til Trump. Han tar feil om Ukraina. Jeg synes ikke noe om snakk om Grønland og ta over Gaza. Det betyr ikke at han fortjener å bli drept. Fred må komme på Ukraina og Russlands premisser. For min del så driter jeg i om Ukraina mister land eller ikke, det viktigste er at folk på millionvis slutter å dø. Men hva jeg mener betyr ingenting, Ukraina må bestemme selv om de aksepterer tap av land eller ikke. Det beste hadde selvfølgelig vært null tap av land, men hvis man tror det er en mulighet etter 3 år med krig lever man i regnbueverden. Ja jeg kan snu om Trump viser seg å være Hitler slik dere har sagt lenge nå. Men jeg ser null indikasjoner på at det er sant. Han har gjort mye bra for USA, og har fått fortgang i fredssnakk både på Gaza og i Ukraina. Hva har europeiske politikere å vise til annet enn å gråte foran hverandre fordi JD Vance er så slem? Udugelige hele gjengen. 4 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 19:28 Del Skrevet onsdag kl 19:28 Tussi skrev (På 8.2.2025 den 2.18): Her er Trump inne på noe... https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-angriper-papirsugeror-kommer-med-presidentordre/s/5-95-2277348 Jada, Trump har virkelig prioriteringene sine på plass og begynner med det viktigste først! 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet onsdag kl 19:31 Del Skrevet onsdag kl 19:31 Tåkefyrste skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke ukritisk til Trump. Han tar feil om Ukraina. Jeg synes ikke noe om snakk om Grønland og ta over Gaza. Det betyr ikke at han fortjener å bli drept. Ok. Bra. Sitat Fred må komme på Ukraina og Russlands premisser. For min del så driter jeg i om Ukraina mister land eller ikke, det viktigste er at folk på millionvis slutter å dø. Men hva jeg mener betyr ingenting, Ukraina må bestemme selv om de aksepterer tap av land eller ikke. Min mening er at dette er Ukrainas valg. De kunne lagt ned våpnene for 3 år siden, men valgte å kjempe. Det er ikke opp til Trump å bestemme dette, men han kan trekke støtte fra USA. Sitat Ja jeg kan snu om Trump viser seg å være Hitler slik dere har sagt lenge nå. Men jeg ser null indikasjoner på at det er sant. Ingen? Sitat Han har gjort mye bra for USA, og har fått fortgang i fredssnakk både på Gaza og i Ukraina. Spesifikt hva har han gjort som er så bra for USA? Disse fredssamtalene er ikke mye å skryte av. En samtale mellom Russland og USA uten å inkludere Ukraina eller andre europeiske land? Sitat Hva har europeiske politikere å vise til annet enn å gråte foran hverandre fordi JD Vance er så slem? Udugelige hele gjengen. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i dette. Men, det er en lang vei fra det og å omfavne Trump. 5 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 19:32 Del Skrevet onsdag kl 19:32 (endret) freedomseeker skrev (20 minutter siden): Rart hvordan norske medier renvasket azov og tilsvarende bataljoner/grupperinger på dagen etter den russiske invasjonen. Det er ikke noe å renvaske. Azov har ikke vært nazistisk på lenge. Nazisme i Ukraina har vært et resultat av påvirkning fra Russland. Mange nazigrupper i Ukraina ble grunnlagt nettopp av russere. Da Ukraina begynte å bevege seg mot Europa fremfor Russland så ble nazistene marginalisert. Derimot har nazistene makten i Russland. Sitat Og det er heller ingen som setter spørsmålstegn ved at Ukraina på lik linje med Russland, om ikke mer bruker nazistiske og norrønske(på lik linje med tyskland) symboler i sin patriotisme og propaganda. Det gjør de ikke. Sitat Og alle ser for seg at man kan seire over Russland, og det uten å sende egne borgere i krigen. Hæ? Hva er det du snakker om? Sitat Men bare fortsett å lev i drømmeverden. Det som kommer til å skje er at 1. Det blir en fredsavtale der ukraina mister donbas med tilhørende regioner til russland 2. Krigen fortsetter slik som nå, en evigvarende krig uten reelle vinnere. Bare mange døde. 3. Man eskalerer krigen med et usikkert utfall, hvor man sender egne soldater. Eller vi gir Ukraina alt de trenger for å bekjempe Russland. Men kan du ikke ta russerpropagandaen din i tråden om Russlands naziinvasjon av Ukraina? Endret onsdag kl 19:32 av Markiii 5 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 19:33 Del Skrevet onsdag kl 19:33 (endret) Tåkefyrste skrev (8 minutter siden): Fred må komme på Ukraina og Russlands premisser. For min del så driter jeg i om Ukraina mister land eller ikke, det viktigste er at folk på millionvis slutter å dø. Du bryr deg jo ikke om de som dør i Ukraina. Hadde du gjort det så hadde du sagt at fred må komme på Ukrainas premisser. Russland er den som startet krigen og som invaderte Ukraina. Sitat Han har gjort mye bra for USA, og har fått fortgang i fredssnakk både på Gaza og i Ukraina. "Freden" han ønsker i Ukraina er total overgivelse for Ukraina og total seier for Russland, og at ukrainere skal leve under russisk brutalitet og undertrykkelse. Det er ingen fred. "Fredssnakk" i Gaza er også snakk om å overkjøre palestinerne. Endret onsdag kl 19:35 av Markiii 6 2 Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet onsdag kl 19:37 Del Skrevet onsdag kl 19:37 🤔konge også nå 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 19:40 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 19:40 (endret) Tåkefyrste skrev (15 minutter siden): Han har hatt noen tåpelige utsagn gjennom årene, men politikken er solid, og det er det som betyr noe. I motsetning til demokratene som har tåpelig politikk men sier de "rette tingene". Som sagt, talk is cheap. Det at det skjer store endringer i USA nå er det ikke alle som liker. Spesielt ikke de som har levdt fett på korrupsjon. Jeg vil påstå at du er meget svak på mønstergjenkjenning, eventuelt at du rett og slett er hjernevasket. For det er ikke mulig å oppsummere disse "tåpelige utsagnene" som "tåpelige utsagn". Det er heller ikke snakk om de siste årene, hva om du forholder deg til de siste 24 timers utsagn? Slik du formulerer deg er jeg ikke i tvil om at du lever i en eller annen form for psykose slik nevnt innledningsvis. Utspill på dette nivået er politikk. Også der utviser du betydelige mangler i grunnleggende forståelse. Når Trump sier disse tingene, så setter han hjul i bevegelse. Og hva er vel politikk, om ikke nettopp det å sette hjul i bevegelse? Begynner du snart å forstå hvor latterlig det du skriver er? Du frastår fra å kommentere det idiotiske du skriver om at folk på dette forumet er farligere enn verdens mektigste mann - jeg kan bare håpe at du innså selv hvor idiotisk en slik påstand er. Antakeligvis har du vært Trumpfan ganske lenge og antakeligvis er du en av disse sjelene der ute som er villig til å stå på baugen helt til skipet synker. Det er bare trist. Politikken er heller ikke solid. Politikken er idiotisk. Fordi hvis Trump sitt mål er å riste fra seg dette problemet og la Europa overta problemet, og samtidig oppnå både et samarbeid med Russland og tilgang på Ukrainas ressurser, så hadde han faktisk kunne fått til dette uten å legge seg ut med alle, slik han gjør nå. Så det fremstår faktisk ikke rasjonelt. Han kunne oppnådd disse tingene på en langt roligere måte. Han spiller et spill med ekstremt høy risiko, en unødvendig høy risiko for både eget land og egne ambisjoner. Dette er ikke god politikk. Hvordan både Mexico og Canada på et blunk fikk avfeid truslene hans om toll, viser også at politikken ikke er god. Forøvrig er heller ikke toll "god" politikk, når du ikke har en industri å beskytte. Hvor mye kan du om dette? Freden hans, som du anser som "solid", har også en risikoprofil som tilsier at de livene han eventuelt sparer kan gå tapt med ti-gangeren innen få år. Det er en av grunnene til at den fredsmeglingen han driver med nå ikke er "solid". Det er ikke "solid politikk" å sette millioner av liv i fare for å levere et valgløfte. Jeg ser også at du tilsynelatende ikke tror Trump selv er korrupt. Da var det de titusen tegnene og kognitiv prosesseringsevne da. I det hele tatt, du driter deg ut. Endret onsdag kl 19:43 av sjamanen 13 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet onsdag kl 19:43 Del Skrevet onsdag kl 19:43 sjamanen skrev (1 time siden): Jeg ønsker ingen drept, men fy flate så patetisk du er som klarer å oppsummere det som nå skjer som "politikken hans". knipsolini skrev (38 minutter siden): Vurderer du politikere på at de "sier sine meninger"? Du forstår at deres handlinger har langt større betydning? Hitler tok vel heller ikke livet av et eneste menneske, og han delte vel strengt tatt bare sine meninger? Det kalles eufemismer. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 19:44 Del Skrevet onsdag kl 19:44 DukeRichelieu skrev (12 minutter siden): Min mening er at dette er Ukrainas valg. De kunne lagt ned våpnene for 3 år siden, men valgte å kjempe. Det er ikke opp til Trump å bestemme dette, men han kan trekke støtte fra USA. Du vet inderlig godt at hadde Ukraina lagt ned våpnene så var det ikke noe mer Ukraina 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 19:44 Del Skrevet onsdag kl 19:44 (endret) Dr.Johnsen skrev (7 minutter siden): 🤔konge også nå Han er veldig høy på seg selv...bilde av seg på mobilen og i det hvite hus osv..Blir vel bygget en statue av ham snart..slike som Stalin lagde..eller Saddam Hussein osv Endret onsdag kl 19:45 av obygda 2 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet onsdag kl 19:45 Del Skrevet onsdag kl 19:45 DukeRichelieu skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke nødvendigvis uenig i dette. Men, det er en lang vei fra det og å omfavne Trump. Jeg skrev dette for mange sider tilbake, men det er verdt å repetere. Jeg har mange bekymringer rundt Vesten og EU og er også kritisk til mye, men hvorfor i all verden betyr det at jeg skal like Trump? Dette er det store mysteriet jeg etterlyser svar på. Om du/dere skal være kritiske til mainstream media og vestlige politikere - hvorfor skal Trump være fritatt? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 19:46 Del Skrevet onsdag kl 19:46 5 minutes ago, sjamanen said: I det hele tatt, du driter deg ut. Nei jeg har bare en annen mening enn deg. Alt det du skriver om dårlig politikk er jeg uenig i. Men vi får se om 4 år hvem som hadde rett. Synsing etter 3 uker sier lite om politikken hans. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet onsdag kl 19:46 Del Skrevet onsdag kl 19:46 Tussi skrev (1 minutt siden): Du vet inderlig godt at hadde Ukraina lagt ned våpnene så var det ikke noe mer Ukraina Hvorfor siterer du meg på dette i en belærende tone? Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 19:52 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 19:52 Tåkefyrste skrev (3 minutter siden): Nei jeg har bare en annen mening enn deg. Alt det du skriver om dårlig politikk er jeg uenig i. Men vi får se om 4 år hvem som hadde rett. Synsing etter 3 uker sier lite om politikken hans. Du klarer ikke å gi et vettugt svar på noe som helst og du bruker hersketeknikker for å fortelle andre at de bruker hersketeknikker og du kaller andre patetiske, du beskylder andre for personangrep når du selv går til personangrep og sist men ikke minst, du tar aldri feil. Aldri. Du sprer eder og galle og gidder ikke å bruke tid på å begrunne noe som helst av det du sier. Og så må jeg faktisk kunne slå fast at du rett og slett ikke forstår rekkevidden av hva det vil si at verdens mektigste person sier tingene som han sier. Det er ikke måte på hvor mye man skal forsvare helten sin. 14 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 19:52 Del Skrevet onsdag kl 19:52 (endret) DukeRichelieu skrev (6 minutter siden): Hvorfor siterer du meg på dette i en belærende tone? Fordi det er helt åpenbart at å legge ned våpnene ikke er et valg, kun Russland har det valget og kan overleve som stat Endret onsdag kl 19:53 av Tussi 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå