Crooked Cracker Skrevet onsdag kl 09:24 Del Skrevet onsdag kl 09:24 obygda skrev (2 minutter siden): Glem dette tullet om gjerningsperson,innvandring. EU vil stramme inn uansett slik de allerede har begynt med - det er en "ikke diskusjon" i praksis. Ikke la deg lure av dette Nazi pratet til Vance og Musk Denne type argumentasjon beviser jo Vance sitt poeng 100%. Ha noen innvendinger mot innvandringspolitikken skal avfeies som 'ikke-diskusjon' og naziprat? Det er en høyst udemokratisk holdning. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet onsdag kl 09:24 Del Skrevet onsdag kl 09:24 Delvis skrev (2 minutter siden): "Carl I. Hagen med klar beskjed: – Vance har helt rett". Hagens sympatier går selvsagt til AfD, helt uavhengig av at Vances påstander om å ignorere hver fjerde tyske stemme var en ren løgn. Hagen har alltid vært en av Norges mest innvandringsfiendtlige og han spiller bare videre på det. Det må sees i kontekst av hvem Hagen er og hans sympatier til Vances synspunkter på nettopp innvandring. At Hagen sier Vance har rett har selvsagt ingenting med sannhet eller fasit å gjøre. Det er politisk taktikk og spill for å snakke fram sin egen / felles sak. Sannhetsgehalt spiller ingen rolle i de miljøene der. 3 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet onsdag kl 09:27 Del Skrevet onsdag kl 09:27 Crooked Cracker skrev (1 minutt siden): Ha noen innvendinger mot innvandringspolitikken skal avfeies som 'ikke-diskusjon' og naziprat? Det er en høyst udemokratisk holdning. Du misforstår. ALLE er ENIGE i en strammere innvandringspolitikk og flyktningepolitikk, særlig personer som er lite kompatible med Europeiske verdier. Det er ENIGHET som gjør det til en ikke-diskusjon, ikke ignorans for det ståstedet. 5 2 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 09:28 Del Skrevet onsdag kl 09:28 Crooked Cracker skrev (3 minutter siden): Denne type argumentasjon beviser jo Vance sitt poeng 100%. Ha noen innvendinger mot innvandringspolitikken skal avfeies som 'ikke-diskusjon' og naziprat? Det er en høyst udemokratisk holdning. Det er viktigere å sikre Europa fra et aggresivt Russland enn å virre rundt med innvandringsdebatt - de som følger med har jo sett at det er gjort store grep allerede for å stoppe masseinnvandring. Vance var defintivt ikke helt oppdatert. 4 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet onsdag kl 09:30 Del Skrevet onsdag kl 09:30 AlpakkaMafakka skrev (3 minutter siden): Det har jeg ikke sagt noe mot, jeg sa jo spesifikt at de som finner relevans i dette er folk som er enten i eller lener godt mot ytre-høyre. Det har lenge vært praksis til etablert presse å utelate landsopprinnelse fordi de følger etiske regler: https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ Fakta er at disse mennene er nordmenn, og så kan man fint ha en debatt ved det om vi vil ha innvandring eller ikke, men å nekte å kalle de nordmenn fordi man selv ikke synes de er det, i en nyhetsartikkel er desinformasjon. En forskrift er ikke nødvendigvis et ubestridelig fakta fra oven, ettersom de endrer seg over tid. Vi forholder oss dog til dem, som for eks NRK som sier nordmenn med innvandrerbakgrunn, det ville jo vært langt mer korrekt og sannferdig enn nordfjording. Ellers er det at du forsøker diskreditere mine poeng med å assosiere de til ytre-høyre også noe som illustrerer Vance sine poeng, samt at det er heller billig. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet onsdag kl 09:33 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 09:33 Når Vance snakker om innvandring, angivelig mangel på ytringsfrihet og demokrati i den konteksten og det forumet han gjør handler det om å bruke disse polariserende sakene til å legitimere å kaste Ukraina under bussen, bryte med Europa og normalisere forholdet til Russland. Det er ikke til å begripe at ikke flere ser gjennom dette, selv tre år etter den fulle invasjonen av Ukraina hvor vi har blitt bombardert med russisk propaganda som gjør akkurat det samme. 12 2 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet onsdag kl 09:34 Del Skrevet onsdag kl 09:34 Simen1 skrev (4 minutter siden): Du misforstår. ALLE er ENIGE i en strammere innvandringspolitikk og flyktningepolitikk, særlig personer som er lite kompatible med Europeiske verdier. Det er ENIGHET som gjør det til en ikke-diskusjon, ikke ignorans for det ståstedet. Det gjenstår å se hva som blir gjort i praksis. obygda skrev (3 minutter siden): Det er viktigere å sikre Europa fra et aggresivt Russland enn å virre rundt med innvandringsdebatt - de som følger med har jo sett at det er gjort store grep allerede for å stoppe masseinnvandring. Vance var defintivt ikke helt oppdatert. Det ene utelukker jo ikke det andre, du skriver som vi allerede er invadert. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet onsdag kl 09:42 Del Skrevet onsdag kl 09:42 Hva er historisk normalt i frasen normalisering av forholdet til Russland? - Varm krig, kald krig, varierende armlengdes avstand til et regime man ikke stoler helt på. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet onsdag kl 09:43 Del Skrevet onsdag kl 09:43 Delvis skrev (22 minutter siden): "Carl I. Hagen med klar beskjed: – Vance har helt rett". Nettavisen: https://www.nettavisen.no/nyheter/carl-i-hagen-med-klar-beskjed-vance-har-helt-rett/s/5-95-2294404 Tenker at når Hagen sier dette, så er det muligens ikke så helt på jordet som noen vil ha det til? Vet ikke hva jeg skal helt tro. Er ganske forvirret av det som foregår nå, der er så mange meninger og tolkninger rundtom. Noe av det Vance sier er jo kjent Frp og Hagen synspunkter, f.eks det om innvandring. Hvorfor talen til Vance ble så dårlig likt er omtalt her: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/j-d-vances-m-nchen-tale-en-blanding-av-sannhet-og-hykleri/o/5-95-2290815 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg obygda Skrevet onsdag kl 09:44 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 09:44 Crooked Cracker skrev (6 minutter siden): Det gjenstår å se hva som blir gjort i praksis. Det ene utelukker jo ikke det andre, du skriver som vi allerede er invadert. Europa er innvadert - Europa er satt på sidelinjen sammen med Ukraina i "fredsforhandlinger". Det som faktisk skjer er jo at USA med Trump i spissen prøver å dele Ukrainia med Russland. USA vil jo ha livsvarig enerett på mineralforekomster fra Ukraina - akkurat som Ukraina skal straffes fordi de ble angrepet av Russland. Dette er jo så hinsindes moralsk galt at ingen i Europa kan se på dette uten å føle den ekstreme urettferdigheten i hjerterota over det som Ukraina utsettes for. Trump er verdens ondeste menneske for tiden - verre enn Putin og Xi i Kina til sammen.....Helt uvirkelig er det som skjer. 8 3 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 09:46 Del Skrevet onsdag kl 09:46 jjkoggan skrev (9 timer siden): Det er du imot antar jeg Nei, så lenge man bruker alle embryo er det greit Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet onsdag kl 09:47 Del Skrevet onsdag kl 09:47 obygda skrev (1 minutt siden): Europa er innvadert - Europa er satt på sidelinjen sammen med Ukraina i "fredsforhandlinger". Det som faktisk skjer er jo at USA med Trump i spissen prøver å dele Ukrainia med Russland. USA vil jo ha livsvarig enerett på mineralforekomster fra Ukraina - akkurat som Ukraina skal straffes fordi de ble angrepet av Russland. Dette er jo så hinsindes moralsk galt at ingen i Europa kan se på dette uten å føle den ekstreme urettferdigheten i hjerterota over det som Ukraina utsettes for. Trump er verdens ondeste menneske for tiden - verre enn Putin og Xi i Kina til sammen.....Helt uvirkelig er det som skjer. Nå snakket jeg om Norge, og selvsagt skal vi ikke legge alle andre saker til side pga Russland. 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet onsdag kl 09:57 Del Skrevet onsdag kl 09:57 (endret) 26 minutes ago, Snikpellik said: Når Vance snakker om innvandring, angivelig mangel på ytringsfrihet og demokrati i den konteksten og det forumet han gjør handler det om å bruke disse polariserende sakene til å legitimere å kaste Ukraina under bussen, bryte med Europa og normalisere forholdet til Russland. Det er ikke til å begripe at ikke flere ser gjennom dette, selv tre år etter den fulle invasjonen av Ukraina hvor vi har blitt bombardert med russisk propaganda som gjør akkurat det samme. Kall folk hva de er, idioter. Og før idiotene blir krenka; idiot / idioter har sitt opphav fra mennesker som ikke er interessert / oppdatert i politikk - det er ikke relatert til IQ. For disse personene holder det i massevis å sluke løgnene til maga-klanen, Putin, Space Karen og andre tvilsomme aktører. Fakta og virkelighet er irrelevant, og hvis noe er ubehagelig og kompliserte utover god / dårlig må det åpenbart være løgn og bedrag. Fatter ikke hvorfor vi skal forstå oss ihjel eller på disse menneskene eller vie de uendelige mengder respekt når de har valgt å hjernevaske seg selv. Det er alles forsømte plikt å tilstrebe et minimumsnivå forståelse av verden vi lever i, gitt at man tar del i og utformer et felles grunnlag for eksistens. Endret onsdag kl 10:00 av The Very End 4 2 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 09:58 Del Skrevet onsdag kl 09:58 Vi har ikke en god utenriksminister - han fremstår som en fjott som står å klager over innbruddstyvene gjør noe ulovlig mens de virrer rundt beina hans....... Da er det i alle fall bedre det Erna sier : Jeg blir så flau av Barth Eide sin oppførsel og måte å kommentere dette på - han er så lite handlingens mann og så byråkratisk anlagt at ingenting blir gjort eller sagt på en direkte måte. Håper man i EU er mer direkte i sin talemåte og svar enn denne Barth Eide som ikke helt har forstått at det er nye regler som gjelder nå 4 1 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet onsdag kl 09:58 Del Skrevet onsdag kl 09:58 Det er så hinnsides frekt å kalle Trumps allianse med Russland for "fredavtale". Det er en ren forakt for demokrati, lov og rett, og respekt for menneskerettigheter og den internasjonale domstolen. Den nye alliansen mellom Trump og verdens verste krigsforbryter, mafialeder og tyrann er som gribber som utpresser et stakkars angrepet land for å slakte og dele dets natutressurser og menneskelige skjebner seg i mellom som to slavehandlere. Trump må i likhet med sin nye kompanjong bli etterforsket for forbrytelser mot menneskeheten. 5 2 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet onsdag kl 10:06 Del Skrevet onsdag kl 10:06 obygda skrev (1 minutt siden): Jeg blir så flau av Barth Eide sin oppførsel og måte å kommentere dette på - han er så lite handlingens mann og så byråkratisk anlagt at ingenting blir gjort eller sagt på en direkte måte. Dagens norske politikere er ikke oppdratt til å håndtere situasjonen vi står oppe i nå. Til og med Erna er for diplomatisk og svakt anlagt. Stoltenberg er ok, men kunne vært ennå tydeligere og sterkere. Vi trenger mye sterkere ledere i tida framover, som Radoslav Sikorski, Petterio Orpo, Mark Rutte, Emmanuel Macron, Demytro Kuleba og selvsagt Zelensky. 1 2 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet onsdag kl 10:08 Del Skrevet onsdag kl 10:08 Crooked Cracker skrev (32 minutter siden): En forskrift er ikke nødvendigvis et ubestridelig fakta fra oven, ettersom de endrer seg over tid. Vi forholder oss dog til dem, som for eks NRK som sier nordmenn med innvandrerbakgrunn, det ville jo vært langt mer korrekt og sannferdig enn nordfjording. Etablert presse har så lenge vi har levd fulgt "vær varsom". Jeg har ikke sagt at det er fakta, faktaen jeg la frem kom fra UNE om at alle med norsk statsborgerskap er nordmenn. Da er det ikke lenger saklig å legge frem annen nasjonalitet. Det er ikke vanskelig å se hvordan NRK forholder seg til det. At du er uenig er din subjektive mening. Crooked Cracker skrev (34 minutter siden): Ellers er det at du forsøker diskreditere mine poeng med å assosiere de til ytre-høyre også noe som illustrerer Vance sine poeng, samt at det er heller billig. Jeg prøver ikke å diskreditere dine poeng. Det er vel ikke sånn at de som kommer fra ytre-høyre skammer seg over det og man må da kunne fortelle hvor disse meningene kommer fra? Det er heller ikke billig, da vi er i en bølge av ytre-høyre meninger i verden, samt floreringen av desinformasjon har aldri vært større. Det er heller ikke å skjule på at det kommer mest fra ytre-høyre akkurat nå. Om du ikke vil assosieres med ytre-høyre kan jeg ikke noe for, du gjentok jo deres poeng ganske tydelig, og denne spesifikke saken la du frem selv. -- Jeg føler jeg har skrevet nok om hva jeg definerer som desinformasjon til at vi ikke trenger dra akkurat denne diskusjonen videre. Du kan fint svare meg på hva jeg har skrevet nå, men jeg setter en strek for meg selv der. 7 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet onsdag kl 10:09 Del Skrevet onsdag kl 10:09 Det er ekstremt viktig å huske på at det ikke kan bli et fritt valg i 2028, og sannsynligvis ikke mellomvalg; Ved mellomvalget kan Trump bli fjernet gjennom at rasjonelle folk blir valgt inn i stedet for folk med mark i hjernen, eller hva enn som feiler republikanere som støtter Trump. Og ved presidentvalget følger konsekvensene av lovbruddene han begikk i 2020-2021, og eventuelle nye, om han taper. Folk tar ikke dette alvorlig nok. 4 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet onsdag kl 10:09 Del Skrevet onsdag kl 10:09 (endret) obygda skrev (11 minutter siden): Vi har ikke en god utenriksminister - han fremstår som en fjott som står å klager over innbruddstyvene gjør noe ulovlig mens de virrer rundt beina hans....... Synes Barth Eide har vært usedvanlig skarp, tydelig og god i det siste jeg. Denne kronikken hans fra tirsdag var knallbra: En avgjørende fase https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/W0ya8L/en-avgjoerende-fase Endret onsdag kl 10:10 av Snikpellik 5 1 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå