Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært en del spekulasjon om hvem om dumpet så mye US bonds og fremtvang tRumps retrett mht. toll. Det viser seg at det var Japan. Landet som i tiår har støttet USAs økonomi på måter som har skadet deres egen. Nå slo de til med et nedsalg av 1.7 milliarder $ i US bonds (tydeligvis har Kina ikke begynt å dumpe sine i større mengder selv om de nå har gått så langt å stanse alle innkjøp av Boeing-fly). Slik fikk USA igjen for at tollen har rammet Japan hardt. USA har ikke råd til at prisen på deres gjeld går opp nå fordi 7-9 trilliarder må refinansieres på dårligere betingelser til sommeren. USA er i en ganske prekær situasjon og det på kort sikt. Det kan kaste hele verden inkludert oss ut i en helt uforutsigbar situasjon, en kolossal global omveltning.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Imaginacíon said:

Trump vil sende amerikanere til dødsfengslene i El Salvador. Dette eskalerer fortere enn jeg trodde det ville gjøre.

https://nypost.com/2025/04/14/us-news/trump-says-home-grown-americans-are-next-to-go-to-el-salvador-tells-bukele-gotta-build-about-five-more-places/

Jeg så dette dessverre komme fra dag en eller to om jeg ikke husker feil. Noe av det første Trump gjorde var å signere en ordre som skulle brukes for "å sende ut kriminelle gjenger" elns. (husker ikke akkurat ordlyden) og for meg var det helt åpenbart ut fra ordlyden at dette var tenkt brukt på en mer generell måte.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, coyotl said:

Har vært en del spekulasjon om hvem om dumpet så mye US bonds og fremtvang tRumps retrett mht. toll. Det viser seg at det var Japan. Landet som i tiår har støttet USAs økonomi på måter som har skadet deres egen. Nå slo de til med et nedsalg av 1.7 milliarder $ i US bonds (tydeligvis har Kina ikke begynt å dumpe sine i større mengder selv om de nå har gått så langt å stanse alle innkjøp av Boeing-fly). Slik fikk USA igjen for at tollen har rammet Japan hardt. USA har ikke råd til at prisen på deres gjeld går opp nå fordi 7-9 trilliarder må refinansieres på dårligere betingelser til sommeren. USA er i en ganske prekær situasjon og det på kort sikt. Det kan kaste hele verden inkludert oss ut i en helt uforutsigbar situasjon, en kolossal global omveltning.

Jeg tror ikke Kina kommer til å dumpe amerikanske statsobligasjoner. Hvertfall ikke så lenge Japan gjør det. Kina er best tjent med å være den rasjonelle overbærende staten som klapper lille Trump på hodet og spør om han er ferdig med raseriutbruddet sitt snart.

Jo mer rasjonell og rolig Kina er jo verre vil Trump fremstå.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, rabler said:

Jeg så dette dessverre komme fra dag en eller to om jeg ikke husker feil. Noe av det første Trump gjorde var å signere en ordre som skulle brukes for "å sende ut kriminelle gjenger" elns. (husker ikke akkurat ordlyden) og for meg var det helt åpenbart ut fra ordlyden at dette var tenkt brukt på en mer generell måte.

Det er menneskerettslig sett ikke noe verre å sende immigranter til dødsleire enn borgere, men dette vil føre diktaturet nærmere. En bølge av frykt vil spre seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Imaginacíon skrev (25 minutter siden):

De kaller seg kristne og vil favorisere en spesifikk form for kristendom.

Søk på "Praying for Armageddon", se filmen. Så ser du hva slags folk Trump har bundet seg til. De har bidratt masse til hans valgkamp og seier, og han må jo gi dem noe til gjengjeld...

• Liker 6
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Imaginacíon said:

Det er menneskerettslig sett ikke noe verre å sende immigranter til dødsleire enn borgere, men dette vil føre diktaturet nærmere. En bølge av frykt vil spre seg.

Helt enig. Og jeg så ikke leirene komme. Det må jeg innrømme. Det er faktisk verre en jeg hadde evne til å forestille meg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, SilverShaded said:

Søk på "Praying for Armageddon", se filmen. Så ser du hva slags folk Trump har bundet seg til. De har bidratt masse til hans valgkamp og seier, og han må jo gi dem noe til gjengjeld...

Når man er så fjern at man helt på ekte tror at Jesu oppstandelse skal komme i egen levetid vet vi at det er helt koko crazy lunatics vi har med å gjøre. Livsfarlige fanatikere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (1 minutt siden):

Jeg vil påstå at mennesker som ønsker en apokalyptisk krig for egen fordel (slippe å dø fordi da kommer Jesus igjen), mens milliarder av mennesker dør og går fortapt, ikke har det jeg vil kalle kristent sinnelag. Som jeg har skrevet tidligere, jeg tror en slik krig vil komme, men jeg håper inderlig det er lenge til

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Jeg vil påstå at mennesker som ønsker en apokalyptisk krig for egen fordel (slippe å dø fordi da kommer Jesus igjen), mens milliarder av mennesker dør og går fortapt, ikke har det jeg vil kalle kristent sinnelag. Som jeg har skrevet tidligere, jeg tror en slik krig vil komme, men jeg håper inderlig det er lenge til

Nei, dette er ikke noe jeg forbinder med kristendom heller ! Men de gærningene passer flott inn med Trump's politikk og verdensbilde, og hans syn på andre mennesker. Den dokumentaren er mildest talt sjokkerende.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Tussi said:

Jeg vil påstå at mennesker som ønsker en apokalyptisk krig for egen fordel (slippe å dø fordi da kommer Jesus igjen), mens milliarder av mennesker dør og går fortapt, ikke har det jeg vil kalle kristent sinnelag.

De har forsåvidt sin tro godt forankret i det gamle testamentet hvor gud var en hevngjerrig, ond jævel hvis handlinger var både selvmotsigende og ofte ga liten mening. Så for de som forholder seg til det, og velger å se helt bort fra Jesus som prediket kjærlighet, tilgivelse og godhet, så er det helt naturlig at de støtter trump.

Endret av Zork
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (1 minutt siden):

De har forsåvidt sin tro godt forankret i det gamle testamentet hvor gud var en hevngjerrig, ond jævel hvis handlinger var både selvmotsigende og ofte ga liten mening. Så for de som forholder seg til det, og velger å se helt bort fra Jesus som prediket kjærlighet, tilgivelse og godhet, så er det helt naturlig at de støtter trump.

Helt enig...som du sier, Gud i GT er noe helt annet enn Gud i NT. Og det er bestemt ikke kristendom og har null med kristus å gjøre. Det beste man kanskje kan kalle det er vel jødedom.

• Liker 6
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (4 minutter siden):

Helt enig...som du sier, Gud i GT er noe helt annet enn Gud i NT. Og det er bestemt ikke kristendom og har null med kristus å gjøre. Det beste man kanskje kan kalle det er vel jødedom.

Jøder tror ikke på armageddon i det hele tatt, og denne ideologien er vel også villig til å bruke jøder og Israel j et spill for å fremme denne krigen

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
obygda skrev (1 time siden):

Likheten med Hitler er skremmende..bytt ut jøder med Trump leiren sine påståtte kriminelle..

Bytt ut jøder med "woke", "DEI", transpersoner (som også Hitler i sin tid angrep), "globalister", same shit, new wrapping.

Men fremdeles plass til noe jødehat, som f.eks George Soros-konspirasjoner og jødiske romlasere. De har bare plausibel benektelse p.g.a. pysjamasfesten med Netanyahu.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, SilverShaded said:

Jeg så den første episoden. Hvis jeg skulle kalle noen antikrist, ville denne John Hagee være mannen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...