Mbappe09 Skrevet tirsdag kl 13:47 Del Skrevet tirsdag kl 13:47 Dette blir bare verre og verre. "I saw the work by Olga Lautman and he findings were disturbing: Steven Witkoff was in Russia when he was added to the signal chat. Russia has infiltrated Signal and used against Ukrainians. Very possible they have the classified signal info:" https://bsky.app/profile/adamkinzinger.bsky.social/post/3ll7dwvtims2n 4 1 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet tirsdag kl 13:55 Del Skrevet tirsdag kl 13:55 (endret) obygda skrev (2 timer siden): USA fremstår som idioter i utenrikspolitikken om dagen. De ruller på massivt med VIP personer tli Grønland der demonstranter har bedt dem dra hjem - og de dytter angripsplaner ut på Signal uten å ha kontroll på hvem som lytter. Og denne kommentarer fra Vance vedr. å redde Europa og at han misliker det sterkt..Vel - da vet man i alle fall hvor man har Vance..og det at han tror han redder Europa....for en dust! Jeg tror ikke vi har sett en mindre begavet President noen gang i historien..og adminstrasjonen hans fremstår jo også helt blåst dessverre....... Vance er en dritt- liten tvil om det, men bør ikke europeiske makter bombe Huthiene som forstyrrer skipstrafikken? Det er tross alt vi som rammes hardest av at skipstrafikken forstyrres. Endret tirsdag kl 13:58 av Mbappe09 1 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 13:58 Del Skrevet tirsdag kl 13:58 Tussi skrev (På 21.3.2025 den 16.37): Det er faktisk ikke to sider av om Hamas er en terrorgruppe Helt uenig. Den enes frihetskjemper er som kjent den andres terrorist, og Milorg ble konsekvent omtalt som terrorister av nazistene. 5 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:00 Del Skrevet tirsdag kl 14:00 Steve Cook skrev (1 minutt siden): Helt uenig. Den enes frihetskjemper er som kjent den andres terrorist, og Milorg ble konsekvent omtalt som terrorister av nazistene. Milorg drepte ikke tyske barn og kvinner og tok tyske barn som gisler. Ikke piss på våre motstandsfolk 4 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 14:02 Del Skrevet tirsdag kl 14:02 Tussi skrev (1 minutt siden): Milorg drepte ikke tyske barn og kvinner og tok tyske barn som gisler. Ikke piss på våre motstandsfolk Er det DET som er kriteriet for hva som definerer en terrorist? 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:03 Del Skrevet tirsdag kl 14:03 (endret) Steve Cook skrev (1 minutt siden): Er det DET som er kriteriet for hva som definerer en terrorist? Angrep bevisst på sivile for å fremme frykt eller oppnå noe, ja. Det er også årsaken til at jeg mener bosetterne også bedriver terror. Og Hamas er 100% terrorister etter definisjonen ja. Endret tirsdag kl 14:04 av Tussi 3 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 14:11 Del Skrevet tirsdag kl 14:11 Tussi skrev (4 minutter siden): Angrep bevisst på sivile for å fremme frykt eller oppnå noe, ja. Det er også årsaken til at jeg mener bosetterne også bedriver terror. Og Hamas er 100% terrorister etter definisjonen ja. Men er tyske barn og kvinner en del av den offisielle definisjonen på terrorisme, som var det du skrev? Jeg er forøvrig ganske sikker på at hvis tyskerne hadde fortrengt nordmenn fra det aller meste av norsk territorium, og erstattet oss med tyske "nybyggere", så hadde milorg angrepet "sivile" tyskere også. 2 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:12 Del Skrevet tirsdag kl 14:12 Steve Cook skrev (Akkurat nå): Men er tyske barn og kvinner en del av den offisielle definisjonen på terrorisme, som var det du skrev? Jeg er forøvrig ganske sikker på at hvis tyskerne hadde fortrengt nordmenn fra det aller meste av norsk territorium, og erstattet oss med tyske "nybyggere", så hadde milorg angrepet "sivile" tyskere også. Så dum som det der er du ikke, det er helt meningsløst å diskutere med noen som tror at definisjonen av terror endrer seg med hvilken gruppe som utsettes for det. Sivile er sivile. Punktum 3 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 14:14 Del Skrevet tirsdag kl 14:14 Tussi skrev (Akkurat nå): Så dum som det der er du ikke, det er helt meningsløst å diskutere med noen som tror at definisjonen av terror endrer seg med hvilken gruppe som utsettes for det. Sivile er sivile. Punktum Hvor sivil er man når man er en del av en utskifting av befolkningen, og tyveri av land? 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:15 Del Skrevet tirsdag kl 14:15 (endret) Steve Cook skrev (2 minutter siden): Hvor sivil er man når man er en del av en utskifting av befolkningen, og tyveri av land? Jeg diskuterer ikke dette med folk spm forsvarer drap og kidnapping av sivile, deriblant å kvele en 9 mnd gammel baby til døde. Du får tro han var et legitimt mål, men jeg sier takk her Endret tirsdag kl 14:17 av Tussi 1 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 14:17 Del Skrevet tirsdag kl 14:17 Tussi skrev (1 minutt siden): folk spm forsvarer drap og kidnapping av sivile Hvor finner du disse? 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:18 Del Skrevet tirsdag kl 14:18 Steve Cook skrev (Akkurat nå): Hvor finner du disse? Det er du som ikke mener det er terror, så da må jeg anta du mener det er legitim motstandskamp å drepe uskyldige barn som ikke er i nærheten av noe militært mål 1 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 14:23 Del Skrevet tirsdag kl 14:23 Tussi skrev (1 minutt siden): Det er du som ikke mener det er terror Jeg har ikke tatt stilling til hvorvidt det er terror eller ei. Det jeg hadde innvending mot var din påstand om at Hamas udiskutabelt er en terrorgruppe. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:26 Del Skrevet tirsdag kl 14:26 (endret) Steve Cook skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke tatt stilling til hvorvidt det er terror eller ei. Det jeg hadde innvending mot var din påstand om at Hamas udiskutabelt er en terrorgruppe. Når man angriper sivile for å oppnå et politisk mål er man en terrorgruppe fordi man bruker terror som strategi. Så enkelt er det faktisk. Jeg registrerer dog at du er uenig. Det fungerer ikke slik at man ikke er terrorister hvis man støtter vedkommendes mål. Ord har betydning objektivt sett Endret tirsdag kl 14:27 av Tussi 2 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 14:28 Del Skrevet tirsdag kl 14:28 Tussi skrev (1 minutt siden): Når man angriper sivile for å oppnå et politisk mål er man en terrorgruppe fordi man bruker terror som strategi. Så enkelt er det faktisk. Jeg registrerer dog at du er uenig. Etter den definisjonen er vel Israel også å anse som en terrorstat? 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:30 Del Skrevet tirsdag kl 14:30 Steve Cook skrev (1 minutt siden): Etter den definisjonen er vel Israel også å anse som en terrorstat? Det vil jeg ikke si, men bosettergruppene som angriper er terrorister. Idf har ikke sivile som mål, men de viser lite hensyn. Det er ikke terror, det er krigsforbrytelser. 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 14:38 Del Skrevet tirsdag kl 14:38 (endret) Radiosilence skrev (3 timer siden): Håper det er forståelig/lesbart at det røde er mine kommentarer. Her kan bli sitatpyramide, så jeg må gjøre manuell formatering. Massemedia har i en årrekke dyttet på oss den samme propagandaen om at vi må bruke mindre. Roten til alt ondt er at arbeiderklassen har livskvalitet. Vi skal ikke ha bil, varme i stua, hytte, dra på ferie, spise kjøtt osv. Denne gruppen vet at massemedia er full av tull, så de søker informasjon andre steder. At Extinction Rebellion består av mangfold påstod ikke jeg. Du blander to setninger. Mangfold er bare en eufemisme, som vanligvis betyr unge menn fra midtøsten og nord-afrika. For USA sin del betyr det en del narkogjenger fra Venezuela, Columbia osv. De har en kultur som ikke er forenelig med vårt tillitssamfunn, og koster oss milliarder og selve kulturen vår. Vi kan ikke ha et tillitssamfun hvis vi har et mangfold av kulturer, der noen ikke er tillitvekkende. Det koster en formue i sikringstiltak, lovhåndheving, rettsaker, tolker, spesiallærere osv. Og økende folketall betyr at de bruker av kvoten vår. Vi har forpliktet oss til reduksjon i utslipp, energiforbruk og trafikk. Det finnes mange som ikke får hva de vil ha av legen, og må kjøpe det av en langere på gatehjørnet og på svartebørsen. Om du ikke har tiltro til fastlegen, bytt fastlege. Bare de er offentlig godkjent, bør det være legitimt. De fleste artikler om voldskriminalitet i norske aviser handler om at gjerningsmannen/mistenkte/tiltalte er norsk statsborger. Du har rett i at det også har vært svenske statsborgere som kommer for torpedooppdrag i norge. Og så går vi ikke dypere inn på bakgrunnen deres. Jeg leser mainstream media hver dag. Slik en borger av Sovjetunionen leste Pravda. Med en klype salt. Holder meg stort sett unna Document, Resett osv. Men når en terrorhandling skjer kan det være interessant å lese rykter og spekulasjoner som må faktasjekkes før de havner i NRK. Det er også nyttig med deres perspektiv i andre saker. Jeg er ikke spesiellt opptatt av Snøhvit, men den er nettopp kommet ut, og er prikken over i-en om noen vil anklage Hollywood for å ha et woke budskap i alle filmene de lager. De lager stort sett bare møl, men det blir ikke bedre med race swapping av hovedpersoner, dårlig oppdiktede, usympatiske kvinnelige hovedpersoner som skal redde verden uten hjelp av menn, endeløse prequels og sequels og spin-offs. Kreativiteten er borte. Om de gjør det for penger får vi håpe at Snøhvit blir en kjempesuksess. Endret tirsdag kl 15:42 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Steve Cook Skrevet tirsdag kl 14:42 Del Skrevet tirsdag kl 14:42 Tussi skrev (1 minutt siden): Det vil jeg ikke si, men bosettergruppene som angriper er terrorister. Idf har ikke sivile som mål, men de viser lite hensyn. Det er ikke terror, det er krigsforbrytelser. IDF og bosetterne samarbeider om å terrorisere den palestinske befolkningen. Bosetterne terroriserer, mens IDF skyter og dreper, eller fengsler, alle som gjør motstand mot terroren. I tillegg teppebomber IDF den palestinske sivilbefolkningen, som er innesperret og ikke har noen steder å gjøre av seg. Det at den undertrykte og forsvarsløse palestinske befolkningen, etter å ha blitt terrorisert og traumatisert av en fullstendig overlegen millitær okkupant gjennom nærmere 80 år, besvarer terror med samme mynt, det er fullt ut forståelig. Som sagt, hvis tyskerne hadde annektert størstedelen av norge og i strid med folkeretten bosatt sivile tyskere på annektert land, som israel har gjort i Palestina, så hadde nok tyske sivile vært ansett av milorg som gyldige mål. 1 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 14:45 Del Skrevet tirsdag kl 14:45 Steve Cook skrev (3 minutter siden): IDF og bosetterne samarbeider om å terrorisere den palestinske befolkningen. Bosetterne terroriserer, mens IDF skyter og dreper, eller fengsler, alle som gjør motstand mot terroren. I tillegg teppebomber IDF den palestinske sivilbefolkningen, som er innesperret og ikke har noen steder å gjøre av seg. Det at den undertrykte og forsvarsløse palestinske befolkningen, etter å ha blitt terrorisert og traumatisert av en fullstendig overlegen millitær okkupant gjennom nærmere 80 år, besvarer terror med samme mynt, det er fullt ut forståelig. Som sagt, hvis tyskerne hadde annektert størstedelen av norge og i strid med folkeretten bosatt sivile tyskere på annektert land, som israel har gjort i Palestina, så hadde nok tyske sivile vært ansett av milorg som gyldige mål. Du får mene hva du vil 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet tirsdag kl 14:48 Del Skrevet tirsdag kl 14:48 Mbappe09 skrev (51 minutter siden): Vance er en dritt- liten tvil om det, men bør ikke europeiske makter bombe Huthiene som forstyrrer skipstrafikken? Det er tross alt vi som rammes hardest av at skipstrafikken forstyrres. Hvorfor skal noen bombe huthiene overhodet? Det finnes andre måter å løse problemer på enn den USA valgte. Det er jo det som ofte er problemet her - USA gjør ting på sin måte - og det er ikke gitt at Europa ville ønsket å gjøre det på samme måte. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå