Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpt og betalt av putin, og lojal mot sin herre i Kreml.

Sitat

Aage Borchgrevink, avdelingsleder i Den norske Helsingforskomité med menneskerettighetsbrudd i Russland som spesialfelt, tror det er to årsaker til at Trump fører en svært Russland-vennlig politikk:

For det første handler det om penger. Kontakten med Russland har gitt situasjoner med en enorm økonomisk oppside for Trump.
For det andre en felles ideologi, orientert rundt en sterk leder - drevet av Trumps rike backere i Silicon Valley, som Elon Musk, Peter Thiel og David Sacks.
- Når Trump får en økonomisk oppside, skal russerne ha noe tilbake etterpå, sier Borchgrevink til Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trump-tjente-fett-pa-oligark/82771604

• Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (15 timer siden):

Kan nok tenke meg at FBI etterforsket dette, men at dem kanskje ikke fant noe bevis.

SilverShaded skrev (18 timer siden):

Det nevnes rett som det er at mange av GOP's kongressrepresentanter sier noe helt annet bak lukkede dører enn i åpne fora, fordi de ikke tør å si hva de mener. Vet ikke om dette stemmer...men hvis det skulle være sant, er Trump's administrasjon et terror-regime ?

Alt som gjøres offisielt innenfor USAs kongress (begge kamre) burde vært gjort opptak på (video, audio) slik at alt er i det åpne for gjennomgang (audit). Men hvis slikt hadde vært brukt så ville nok disse korrupte politikerne møttes uttenfor kongressen for å slike møter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (58 minutter siden):

Kan nok tenke meg at FBI etterforsket dette, men at dem kanskje ikke fant noe bevis.

Ein ting er å kunne seie med sikkerhet at det har skjedd noe.
Det å finne bevis som holder i ein rettsak er noko heilt anna.
Trump sjølv seier han er uskuldig, etterforskninga seier dei veit det har skjedd ulovligheter, men dei har ikkje klart å finne gode nok beviser til å dømme Trump.
Eg trur ikkje på noko Trump seier i frå tolv til middag.

Endret av Dragavon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

RFK jr synes visst at måten å bli immune mot meslinger på er ved å få meslinger (!) 😲   

...ehm... det er liksom derfor vaksine ble utviklet, for å slippe å få sykdomen.  

Ellers er han travel med å promotere french fries som smaker ekstra godt når de er fritert i "beef tallow" (litt usikker men storfe-talg ?)   Kan sikkert stemme, men er veldig gode fries det amerikanere trenger for å bli tynnere og sunnere ???

...og ja han protesterte ikke da $1 Billion ble fjernet fra budsjettet for sunnere skoleluncher.

Endret av Rune_says
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

McDonald´s pleide å bruke beef tallow (usikker på oversettelse), men så ble folk skeptisk til fett, og matolje ble sett på som sunnere enn animalsk fett.
Og dette er fremdeles kontroversielt. Mettet, flerumettet, enumettet osv. Youtube har tusen videoer, og mange er helt sikkert feil. Mettet fett forbindes med kolesterol og hjerte/karsykdom, så folk byttet til margarin med transfett og karbohydrater. Næringspyramiden var et bestillingsverk fra kornindustrien, derfor skal man spise kornprodukter mange ganger til dagen. Folk ble bare sykere av det.

Ernæring er fremdeles veldig kontroversielt. Er matolje sunnere fordi det ikke er mettet fett, eller gir det kreft, diabetes og overvekt? Kan det være andre årsaker ved dagens livsstil som gjør at folk er feite, slik som stillesittende arbeid og karrierekvinner som ikke lager middag til familien slik som før, men kjøper ultraprosessert dritt til barna? Er løsningen å få tilbake husmødrene?

Dette er et politisk spørsmål, ikke bare ernæring.
Store lobbyer på begge sider mener at deres syn er riktig. Smør og kjøtt har fått en renessanse hos folk som tror "seed oils" er problemet. Matolje raffineres før det selges, og skumle kjemikalier og høyt trykk brukes for å få mest mulig ut av plantematerien i masseprodusert matolje.

Er matolje problemet, eller mengdene vi tømmer i oss når vi spiser dritt hele tiden uten å ha fysisk arbeid eller trene? Eller en kombinasjon?

Søk på Youtube, du finner masse videoer om matolje og politikk.

Jeg tror Youtube-kokken Adam Ragusea har et nyansert syn. Han er ikke en ekspert, men setter seg inn i sakene han kommenterer.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (1 time siden):

Ellers er han travel med å promotere french fries som smaker ekstra godt når de er fritert i "beef tallow" (litt usikker men storfe-talg ?)   Kan sikkert stemme, men er veldig gode fries det amerikanere trenger for å bli tynnere og sunnere ???

...og ja han protesterte ikke da $1 Billion ble fjernet fra budsjettet for sunnere skoleluncher.

Jeg har lest flere som anbefaler å bruke oksefett til steking, at det er mye sunnere enn å bruke de der frø-oljene.
https://www.godt.no/aktuelt/i/25jlgG/beef-tallow-dette-kan-det-brukes-til

Jeg har sett noen grafer på at helseproblemene til amerikanerne og verden forøvrig gikk oppover når man begynte å gå over til frø-oljer til steking og frityrsteking. De brukte Oksefett (beef tallow) før i tiden.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
DJViking skrev (4 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/Gyg05Q/usas-statsapparat-trues-paa-nytt-av-full-nedstengning

Spent å se hva som skjer. Godt å se at Demokratene står hard i mot.

Men gjør de faktisk det?

Tross alt snakket om at demokratene tapte valget fordi de var for fiendtlig instilt mot republikanerne, så virker det som om de alltid er det partiet som prøver å møte det andre partiet på midten og å ta "the high road", noe som republikanerne alltid klarer å utnytte...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Som ventet er det blankt avslag på våpenhvile-avtalen fra Russland's side. De påstår at det er bare for at Ukraina skal få rustet opp. Og noen fredsbevarende styrker vil de absolutt ikke høre snakk om...alle internasjonale soldater på ukrainsk jord vil bli sett på som i væpnet konflikt med Russland. Så påstår de at de vil ha en total og langsiktig avtale, da med "hensyntagen" til Russland's ønsker.

Så får vi se hva Trump syns om dette, han som påsto at det var ukrainerne som ikke ønsket fred...

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Men gjør de faktisk det?

Tross alt snakket om at demokratene tapte valget fordi de var for fiendtlig instilt mot republikanerne, så virker det som om de alltid er det partiet som prøver å møte det andre partiet på midten og å ta "the high road", noe som republikanerne alltid klarer å utnytte...

Vel, når man ikke tar folket sine utfordringer på alvor så skjer ting, Trump hadde aldri blitt president hvis begge partiene i USA faktisk hadde brydd seg om de problemene som folk opplevde. Du har samme tendens i Europa, og i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, SilverShaded said:

Som ventet er det blankt avslag på våpenhvile-avtalen fra Russland's side. De påstår at det er bare for at Ukraina skal få rustet opp. Og noen fredsbevarende styrker vil de absolutt ikke høre snakk om...alle internasjonale soldater på ukrainsk jord vil bli sett på som i væpnet konflikt med Russland. Så påstår de at de vil ha en total og langsiktig avtale, da med "hensyntagen" til Russland's ønsker.

Så får vi se hva Trump syns om dette, han som påsto at det var ukrainerne som ikke ønsket fred...

Tipper Trump kommer med et "forbedret" motforslag til våpenhvile, uten å ta med Ukraina i videre forhandlinger. Absolutt INGENTING overrasker meg lengre når det gjelder den idioten.

Endret av iMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
iMarius skrev (21 minutter siden):

Tipper Trump kommer med et "forbedret" motforslag til våpenhvile, uten å ta med Ukraina i videre forhandlinger. Absolutt INGENTING overrasker meg lengre når det gjelder den idioten.

Tror neppe det vil ha noen virkning slik det  ser ut nå. De kvinnelige russiske forhandleren sa ihvertfall at en slik kortsiktig avtale ikke er i Russland's interesse. Og selv om DT har ymtet om press på russerne i form av sanksjoner, vil jeg ikke tro på det før jeg ser det. Ikke tror jeg det vil ha noen virkning på russerne heller. Det Putin risikerer her er i verste fall sitt "vennskap" med Trump, og det tror jeg heller ikke betyr noe for Putin..

Endret av SilverShaded
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Trump bruker «palestiner» som skjellsord.
President Donald Trump fordømmes av både jøder og muslimer etter at han brukte «palestiner» som skjellsord mot landets høyest rangerte jødiske politiker.

In the Oval Office today, Donald Trump used “Palestinian” as a slur and said the highest-ranking Jewish elected official, Chuck Schumer, is “not Jewish.” Those comments went unchallenged by the reporters in the room. MSNBC’s Lawrence O’Donnell explains the problem with reporters learning not to be outraged by anything Trump says.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...