xRun Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) iblazeqt skrev (11 minutter siden): Har falt litt av. Hva er det nissen ønsker å oppnå med handelskrigen? Mindre fetanyl som slipper over grensa fra Canada og over til USA? Whatever it takes? Fentanyl er et av påskuddene han har brukt, men han er også forbanna for hva de har tjent på hans egen handelsavtale med dem fra forrige periode; USMCA. Sitat The president claimed during a White House press conference Monday that the impacts of the USMCA will be alleviated with a 25% tariff on all Canadian and Mexican goods starting next week, and unwittingly criticized himself after rebuking America’s neighbors. “I mean, who can blame them if they made these great deals with the United States, took advantage of the United States on manufacturing?” Trump said Monday. “On just about anything, every aspect you can imagine, they took advantage.” He continued, “I look at some of these agreements, I’d read them at night, and I’d say, ‘Who would ever sign a thing like this?’ https://www.yahoo.com/news/donald-trump-accidentally-insults-himself-142955248.html Endret 16 timer siden av xRun 2 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Fentanyl er alibiet til Trump for handelskrigen med Canada selv om fentanyl fra Canada står for 1% eller mindre av det som finner veien til USA. Canada har også sagt at de gjerne jobber sammen med USA for å begrense og har investert mye i bedret grenseovervåkning. Men Trump vender det døve øret til det. Mexico og Kina står for de største mengdene fentanyl. Samtidig gjør ikke Trump administrasjonen noe med narkotika-smuglingen som går fra Mexico via USA og til Canada ! 835 kg kokain, største beslaget av Toronto Police Service noensinne kom fra Mexico via USA den 21 Januar. https://www.tps.ca/media-centre/stories/largest-cocaine-seizure-in-tps-history/ Apropos toll på stål: Premier i Ontario nevnte også at mye kinesisk stål kommer inn i USA via Mexico etter å ha fått "videreforedling" der for å unngå toll. Endret 16 timer siden av Rune_says 3 2 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) 2 hours ago, Tussi said: Det er ikke vanlige demonstrasjoner vi snakket om,.Men aksjoner hvor jøder og israelere ikke var trygge på campus Finnes det noen eksempler på vold? Ved UCLA ble de propalestinske demostrantene angrepet om natten, men er det andre eksempler? Er noen propalestinere tiltalt? Jeg spør fordi jeg ikke kjenner noen tilfeller. Opplys meg gjerne. Endret 16 timer siden av Rhabagatz 3 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Rhabagatz skrev (6 minutter siden): Finnes det noen eksempler på vold? Ved UCLA ble de propalestinske demostrantene angrepet om natten, men er det andre eksempler? Er noen propalestinere tiltalt? Jeg spør fordi jeg ikke kjenner noen tilfeller. Opplys meg gjerne. https://www.cnn.com/2024/02/29/business/antisemitism-college-harvard-upenn/index.html Sitat Eden Yadegar, a junior at Columbia University, described how Jewish students were attacked by people wielding sticks outside of the university library, and how she has been mocked on campus as well as on social media. “We have been attacked by sticks outside our library. We have been attacked by angry mobs and we have been threatened to ‘Keep f—ing running,’” said Yadegar, president of Students Supporting Israel at Columbia University https://www.nbcnews.com/news/investigations/five-jewish-college-students-report-assaulted-last-month-rcna171727 Sitat University of Pittsburgh students Asher Goodwin and Ilan Gordon were walking to the first Shabbat service of the school year on Aug. 30 wearing yarmulkes. As they made their way to the campus Hillel building, they said, an older man wearing a keffiyeh approached them from behind and started to beat them with a large glass bottle. “He grabbed my Star of David necklace that I was wearing and ripped it off,” Goodwin told NBC News. “I am struck on the back of my neck and the bottle shatters. Glass shards cut across my neck.” Vil også bare minne om rektoren som måtte gå over uttalelser om folkemord på jøder avhenger av konteksten.... Endret 16 timer siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 3 minutes ago, Tussi said: https://www.cnn.com/2024/02/29/business/antisemitism-college-harvard-upenn/index.html https://www.nbcnews.com/news/investigations/five-jewish-college-students-report-assaulted-last-month-rcna171727 1. Er påstander fra pro-israelere. Jeg spurte spesifitk etter tiltaler 2. Tiltalte er en 52 år gammel mann, og neppe en student. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) Rhabagatz skrev (16 minutter siden): 1. Er påstander fra pro-israelere. Jeg spurte spesifitk etter tiltaler 2. Tiltalte er en 52 år gammel mann, og neppe en student. Ja, ofrenes egne uttalelser betyr ikke noe. Men ser jeg leste første innlegget feil, og svarte deretter, beklager der Her er trusler som er etterforsket https://abcnews.go.com/Politics/fbi-investigating-antisemitic-threats-targeting-cornell-universitys-jewish/story?id=104480004 https://13wham.com/news/local/four-u-of-r-students-charged-in-antisemitic-poster-case-fifth-suspect-being-investigated-university-of-rochester-antisemitism-jewish-community Og jeg for en, tror på de jødiske studentene som hevder seg utsatt for vold Endret 15 timer siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden lals skrev (På 10.3.2025 den 12.29): Er det realistisk at Trump blir ersattet? hva skal egentlig til for at noe slikt skal skje? Nei, det klarer jeg ikke engang å håpe på. Trump jobber iherdig for å bli enehersker/diktator i USA. Hans mål er å rive ned alt av motstand og konstitusjoner. Selv en høyesterett vil snart måtte sitte som pappnisser uansett hva slags faenskap denne gærningen foretar seg. Vi bør i høyeste grad hjelpe Trump når han signaliserer å isolere seg fra omverdenen. En 100% boikott av hele landet er å vurdere allerede. 1 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 47 minutes ago, obygda said: Trump er en dust..det som skjer nå vil jo bare dra ned markedene ennå mer..alle taper..og amerikanske innbyggere får regningen Og dette kommer til å bli fremstilt som Bidens feil. Noe kult medlemmene vil tro på. Tro håp og våpen. Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 1 hour ago, Rune_says said: Fentanyl er alibiet til Trump for handelskrigen med Canada selv om fentanyl fra Canada står for 1% eller mindre av det som finner veien til USA. Canada har også sagt at de gjerne jobber sammen med USA for å begrense og har investert mye i bedret grenseovervåkning. Men Trump vender det døve øret til det. Mexico og Kina står for de største mengdene fentanyl. Samtidig gjør ikke Trump administrasjonen noe med narkotika-smuglingen som går fra Mexico via USA og til Canada ! 835 kg kokain, største beslaget av Toronto Police Service noensinne kom fra Mexico via USA den 21 Januar. https://www.tps.ca/media-centre/stories/largest-cocaine-seizure-in-tps-history/ Apropos toll på stål: Premier i Ontario nevnte også at mye kinesisk stål kommer inn i USA via Mexico etter å ha fått "videreforedling" der for å unngå toll. Det som skjer med Canada har samme bakgrunn som det som skjer med Grønland. Trump drømmer om amerikansk herredømme over vestlige Arktis. 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden https://www.nettavisen.no/okonomi/oljefondet-har-tapt-nar-1300-milliarder-kroner-pa-fa-uker/s/5-95-2329637 – Jeg må bare meddele at når det gjelder Trump, har jeg tatt jævlig feil. Jeg trodde at fyren var intelligent, men det er han åpenbart ikke. Han er bare en big bully. En mobber, sier Sissener. ------------ Nok en person innser det åpenbare. 2 4 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Apathy skrev (1 time siden): Og dette kommer til å bli fremstilt som Bidens feil. Noe kult medlemmene vil tro på. Tro håp og våpen. Vel - tiden går og før eller siden kan man vel ikke skylde på Biden? 2 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 1 hour ago, iblazeqt said: Har falt litt av. Hva er det nissen ønsker å oppnå med handelskrigen? Mindre fetanyl som slipper over grensa fra Canada og over til USA? Whatever it takes? Han tror nok at han kan skremme Canada til å betale ham, eller akseptere å bli en del av USA. Fyren forstår hverken økonomi eller diplomati. 2 2 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Apathy skrev (2 timer siden): Well, if it isn't the consequences of my own actions! 🤡 Men dette er vel også Bidens skyld, på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Populært innlegg Smule8o Skrevet 14 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 14 timer siden 27 minutes ago, VifteKopp said: https://www.nettavisen.no/okonomi/oljefondet-har-tapt-nar-1300-milliarder-kroner-pa-fa-uker/s/5-95-2329637 – Jeg må bare meddele at når det gjelder Trump, har jeg tatt jævlig feil. Jeg trodde at fyren var intelligent, men det er han åpenbart ikke. Han er bare en big bully. En mobber, sier Sissener. ------------ Nok en person innser det åpenbare. Jeg bare fatter ikke hvordan noen som helst oppegående mennesker har trodd at Trump er intelligent. Har de ikke hørt han snakke? 8 2 2 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden N-4K0 skrev (5 minutter siden): Well, if it isn't the consequences of my own actions! 🤡 Vi får nå se hvordan Canada klarer seg når salgsvarene blir 50% dyrere. Er jo ikke sånn at det kun er usa som er enige av handelen her. Selvsagt, tror ikke dette er fett for den jevne amerikaner, men er nok ikke bare usa som taper på denne gitt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden VifteKopp skrev (34 minutter siden): https://www.nettavisen.no/okonomi/oljefondet-har-tapt-nar-1300-milliarder-kroner-pa-fa-uker/s/5-95-2329637 – Jeg må bare meddele at når det gjelder Trump, har jeg tatt jævlig feil. Jeg trodde at fyren var intelligent, men det er han åpenbart ikke. Han er bare en big bully. En mobber, sier Sissener. ------------ Nok en person innser det åpenbare. Sissener forstod ikke at mannen er mentalt handicapet? Altså. Jeg blir stadig skuffet over hvor mange i høye stillinger som totalt mangler kontakt med virkeligheten. Det holder å se mannen snakke fritt i fem minutter uten øreplugg som forteller ham hva han skal si for å innse at han ville hatt jobb med å male ensfargede keramiske krus for en vernet bedrift om han ikke var født med sølvskje både i munn og bak. 4 2 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Cyrio skrev (11 minutter siden): Vi får nå se hvordan Canada klarer seg når salgsvarene blir 50% dyrere. Er jo ikke sånn at det kun er usa som er enige av handelen her. Selvsagt, tror ikke dette er fett for den jevne amerikaner, men er nok ikke bare usa som taper på denne gitt. Alle taper på dette. Canada får solgt mindre varer - kunden i USA må betale høyere pris..... Måten Trump går frem på påvirker også aksjemarkedet - mange blir usikre og hopper ut av markedet 1 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden obygda skrev (Akkurat nå): Alle taper på dette. Canada får solgt mindre varer - kunden i USA må betale høyere pris..... Måten Trump går frem på påvirker også aksjemarkedet - mange blir usikre og hopper ut av markedet Er det jeg tror også. Og trump får anledning til å bygge opp mer innenriks. Jeg forsvarer det ikke, men dette er nok litt mer nyansert enn "hurrdurr, clownface" Lenke til kommentar
obygda Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Cyrio skrev (1 minutt siden): Er det jeg tror også. Og trump får anledning til å bygge opp mer innenriks. Jeg forsvarer det ikke, men dette er nok litt mer nyansert enn "hurrdurr, clownface" Ifølge økonomisk teori vil alle tape på dette. Jeg kan ikke se hvordan USA vil tjene på dette over tid. De prøver å få selskaper til å etablere seg i USA, men det er jo veldig ineffektivt å drive forretning dersom kostnadene er større i USA enn i "hjemlandet". Og man må være temmelig naiv å tro at USA alene kan benytte toll. I praksis så bremser man verdens økonomier og får lokale markeder. Kina er allerede i gang med grep for å øke innenlands handel som følge av Trump sine tollgrep. Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 13 timer siden Forfatter Del Skrevet 13 timer siden Reg2000 skrev (26 minutter siden): Han tror nok at han kan skremme Canada til å betale ham, eller akseptere å bli en del av USA. Fyren forstår hverken økonomi eller diplomati. Enig, denne dumrianen er uten av stand til å fatte hva det er som foregår; det røde tall på børsene for amerikanske selskaper samtidig som store deler av forretningsstanden har begynte å innse at de får ikke noe av det de ville ha; Trump har nemlig ikke fjernet reguleringer, bare åpnet opp muligheter basert på sinnssvake ideer som å erstatte kanadisk tømmer med amerikansk tømmer fra nasjonalparker, og skattekuttene synes å være i det blått fordi demokratene vil heller stenge ned landet enn å tillate en uttømning av statsfinansene. De hadde helt feilvurdert effekten av tollsatsene og Trumps utenrikspolitikk slik at de endt opp med å miste 4,5 billion dollar siden 20. februar - og det var for 24 timer siden. Dessuten hadde Trump mer eller mindre gått berserk med tollmakten - som i utgangspunktet ikke er hans enerett ifølge amerikansk praksis. Ingen annet statsoverhode, ikke engangs Xi, på sekundet senke eller reise toll på innfall. Og for sakens skyld finner man ikke liknende eksempler i verdenshistorien. 50 % toll på stål og aluminium kommer til å svi meget sterkt for amerikanerne - spesielt fordi vareindustrien ment for det amerikanske markedet kommer til å bli hardt rammet, i tillegg forbrøt Trump seg mot lovnader ved å ville utestenge biler fra Canada, uten å fatte at det vil få katastrofale følger. Han fulgt ikke regler for handelskrig - han har i praksis startet en aggressiv krig med økonomiske pressmidler fremfor en handelskrig. Nå er nordøststatene ut i seriøs trøbbel fordi de trenger elektrisitet fra en kanadisk provins som er overbevist om at Trump aktet å invadere dem. Ontario gjør det klart at de kan i verste fall stenge av. Og i selve USA ser vi fremdeles at amerikanerne flest forstår ikke hva er det som skje, det virker som at de fornekte Trumps ambisjoner om å undertvinge seg et fredelig naboland. De kan få et meget skikkelig stort sjokk hvis Trump bryte demilitariseringstraktaten fra 1817 og skulle invadere Canada. For det vil de ALDRI se kommende. For de vil ikke. Altfor mange hadde for lengst fornektet den sanne naturen bak Trump. Altfor mange hadde valgt å ignorere sannheten omkring ham. 5 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå