Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Camlon skrev (20 timer siden):

Men det er viktig å huske på at Trump fikk et demokratisk mandat til å stoppe krigen og la Europa håndtere sin egen sikkerhet. Da er det ikke en god løsning å be Trump gå imot sine egne valgløfter

Dummeste jeg har hørt. Trump har allerede brutt med haugevis av valgløfter.

Krigen i Ukraina skulle være slutt innen 24 timer. Den pågår fortsatt.

Og det var ikke måte på hvor viktig det var å få ned statsunderskuddet. Nå planlegger Trump å øke det med billioner de neste årene.

Og så skulle det bli slutt på å finansiere kriger i utlandet, men Trump sender vel mer penger enn noen gang til støtte for Israels krigføring.

Og først ble alle statlige ansatte beordret på kontoret og hjemmekontor var forbudt. Så fikk FBI-direktøren permanent hjemmekontor.

Og så videre.

Fanatikerne støtter ham fortsatt. De følger ham i alt, da han er Der Führer. Han kunne innført kommunisme og følgerne ville fortsatt ha slikket sålene hans.

Ikke en god løsning å gå imot egne valgløfter 🤣

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 time siden):

Dette er noe av det Trump-administratoren har gjort ovenfor sin tidligere allierte Ukraina den siste uka:

1. Kalt Zelensky en diktator

2. Løyet om hvem som startet krigen; både Ukraina, NATO og Biden, som alle er russiske propagandanarrativer

3. Forsøkt å ydmyke Zelensky i Det hvite hus

4. Stoppet all militærhjelp til Ukraina

6. Stoppet amerikansk mål- og etterretningsdeling med Ukraina

6. Forsøkt å forby Storbritannia å dele etterretning med Ukraina

7. Stoppet alle defensive og offensive cyberoperasjoner ovenfor Russland, uten at Russland har gjort det samme mot hverken USA eller andre

8. Oppfordret til å oppheve alle russiske sanksjoner, fremmet å løfte sanksjoner mot russiske oligarker

9. Engasjert seg i hemmelige samtaler med opposisjonspolitikere i Ukraina for å erstatte Zelensky

10. Antydet tilbakekalling av juridisk status for ukrainske flyktninger

... dette er ikke en gang på langt nær alt. Kan dette sammenlignes med hva Trump og hans administrasjon har gjort ovenfor den andre, og faktiske aggressive parten Russland?

Ja nå er det jo deres tur da :) Og når det gjelder Russland så er det ikke noe USA betaler for faktisk. Trump vil tvinge begge parter til forhandlingsbordet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 minutter siden):

Fanatikerne støtter ham fortsatt.

De som vil ha fred støtter Puting og Trump og er fanatikere :) Venstresiden har forfalt totalt. Mye ved Trump jeg overhodet ikke liker og ikke kan fordra, stoppe Krigen i Ukraina er ikke en av de delene, heller ikke knerte Hamas.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (11 timer siden):

Ganske råttent politisk spill.

Trump sperrer støtte til forskning på barnekreft, men lager et show der en 13-årig kreftpasient får en medalje. Men det er demokratene som skal tas.

Dette synes bruker jallajall bare er stor stas. Alt Trump gjør er bra.

Endret av Markiii
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (Akkurat nå):

De som vil ha fred støtter Puting og Trump og er fanatikere :) Venstresiden har forfalt totalt. Mye ved Trump jeg overhodet ikke liker og ikke kan fordra, stoppe Krigen i Ukraina er ikke en av de delene, heller ikke knerte Hamas.

Hva har fred med innlegget mitt å gjøre? Bortsett fra at jeg nevnte at Trump påstod at han ikke ville bruke penger på utenlandske kriger, og så oversvømmer han Israel med penger.

Men siden du nevner Ukraina så er det jo interessant at han påstår at han ønsker å få slutt på drepingen, men så kutter han informasjonsdeling med Ukraina som muliggjør beskyttelse av ukrainske sivile mot russiske angrep.

Si meg, eier du ikke skam?

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (9 timer siden):

Nei, men jeg er obs på propaganda og det burde flere være. Irak-krigen vet vi så altfor mye om. Bare løgner som ble brukt som casus belli.

Du faller selv konstant for propaganda, noe innleggene dine vitner om. Fei for din egen dør.

Endret av Markiii
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trontron skrev (9 timer siden):

Og ja, det er snakk om milliardunderskuddet.

Jeg kan satse penger på at samtlige her de siste tiårene har ment at USA bruker mer penger på forsvaret enn de burde. At dere plutselig har sett gevinsten i det for Ukraina sin del er irrelevant.

Jeg kommer til å spørre om tre og et halvt år: Var det egentlig så ille?

Hva er det du snakker om? Jeg påpeker at Trump planlegger å øke statsunderskuddet med milliarder samtidig som dere driver og maser om hvor stor krise det er.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (7 timer siden):

Men nå driver du jo med fake news ! Du sier ikke noe om at de tiltakene som Trump foreslår, henger sammen med at man inngår fredsavtaler som forhindrer det du skriver i siste avsnittet. Både for Gaza og for Ukraina.  Det er jo helt åpenbart og noe alle bør få med seg. Uten fredsavtaler sier Trump omtrent følgende, klar dere selv om dere mener at krigens bare skal føres videre uten noen intensjoner om noe fredsavtale uten at Russland er helt ute av Ukraina. Noe som ikke er et fnugg av realisme i.

Gaza ? Hamas er ikke en del av fremtiden punktum. Araberne sier bygg opp igjen alt og la det fortsette som før. Det kommer aldri til å skje.

Så hva skjer om USA bakker helt ut ? Europa skal drive krigen videre ? Da kommer Putin garantert til å begynne å teste ut Europa med en gang. Ved å angripe viktige installasjoner som setter Europa ut av stand til å føre krig mot Russland. Dette er realitetene. Fredsforhandlinger med kompromisser gitt på begge sider må i gang snarest !

Da hjelper det ikke at du sitter å raljerer om hvor feil USA sin politikk er, man må forhandle og inngå kompromisser. 

Dette var mye rør. Jeg påpekte Trumps løgner og valgkampbrudd, og deres ivrige forsvar av dette.

Trump gikk til valg på å få ned statsgjelden og balansere budsjettet. I stedet planlegger han nå å øke statsgjelden rekordartet, med et underskudd på flere billioner de neste få årene.

Trump gikk også til valg på å slutte å finansiere kriger i utlandet. Likevel øker han støtten til Israel kraftig.

Så påstår Trump at han vil få slutt på dødsfallene i Ukraina, og like etter stenger han for informasjonsdeling med ukrainerne slik at det blir mye vanskeligere for dem å stoppe luftangrep mot byene sine. Denne stansen i informasjonsdeling har som direkte konsekvens at flere ukrainere, særlig sivile, dør.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (10 minutter siden):

Mye ved Trump jeg overhodet ikke liker og ikke kan fordra, stoppe Krigen i Ukraina er ikke en av de delene, heller ikke knerte Hamas.

Bør vi støtte okkupantene eller de som blir utsatt for overgrep? Nei fanken, det svarte du jo på der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Paxville skrev (7 timer siden):

Det har blitt et ekkokammer av episke dimensjoner her nå.

Det er panikk i venstre leiren.

Panikk? Det er da ikke "venstre leiren" som driter seg loddrett ut fordi de støttet en løgnaktig psykopat.

Igjen, hvorfor gikk Trump til valg på å få ned statsgjelden, for så å planlegge å øke gjelden med billioner de neste årene?

Hvorfor sa han at han ville slutte å finansiere kriger for så  å øke støtten til Israel kraftig?

Krigen i Ukraina skulle være slutt innen 24 timer. Den pågår fortsatt.

Og det skulle bli helt slutt på hjemmekontor for statsansatte, men nå får FBI-direktøren permanent hjemmekontor.

Men eier man ikke skamvett så skammer man seg ikke over å være en hykler og dobbeltmoralist, naturligvis.

Endret av Markiii
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Bør vi støtte okkupantene eller de som blir utsatt for overgrep? Nei fanken, det svarte du jo på der.

Stoppe krigen ! Det stopper overgrepene også, nå er Ukraina i ferd med å tape slaget om Kursk. Enda et forhandlingskort mindre om det skjer. Så de bør sette seg ved bordet nå. Nei faken jeg svarte deg ikke, det var du som svarte deg selv med stemmene inne i ditt eget hode.

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 timer siden):

Jeg er orientert godt mot høyre politisk. Og det er mange av Trumps motstandere også. Du vet det finnes republikanere som er imot Trump?

De fleste repugnikanere som nå slikker Trumps støvler var hardbarkede Trump-motstandere tidligere. Visepresident og sofaknuller JD Vance kalte jo Trump Hitler for ikke så lenge siden!

Men de er svake og patetiske og cucked beta-tapere.

Endret av Markiii
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 minutt siden):

De fleste repugnikanere som nå slikker Trumps støvler var hardbarkede Trump-motstandere tidligere. Visepresident og sofaknuller JD Vance kalte jo Trump Hitler for ikke så lenge siden!

Men de er svake og patetiske og cucked beta-tapere.

Huffa meg da for et ordbruk ? Er det direkte fra blitz huset ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (57 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i beskrivelsen.
Men det er ikke hva jeg spør om.
Trenger du at jeg forklarer hvorfor det er overflødig å legge til et selv, før hykler, eller hvorfor denne kombinasjonen er uvanlig?

Det jeg prøver å få deg til å forklare er hvorfor inleggene dine bærer en slik preg av kunstighet og fremmedhet fra det norske språket.
Det er flott at du bidrar til siden og lager informative innlegg, men jeg synes det er litt ekkelt at du tidvis oppfører deg som en bot, illustrert slik du svarer meg på dette spørsmålet med å forklare hvorfor du (med rette) beskriver Roy Cohn med negative karakteristikker, det er ikke hva jeg reagerte på, eller spør om; Kan du forklare hvorfor innleggene dine er så underlige?

Folk har spurt om det før, og aldri fått noe skikkelig svar.

Det er underlig, for innleggene er interessante (dog noe bombastiske i sine konklusjoner). 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (12 minutter siden):

Hva er det du snakker om? Jeg påpeker at Trump planlegger å øke statsunderskuddet med milliarder samtidig som dere driver og maser om hvor stor krise det er.

Det må du nesten sammen med resten av kommunist pressen vente litt med å fastslå. Inntekter inn og utgifter ut avgjør de tallene der, og du er så nedsnødd at å høre på dine raljeringer etter drøye 2 mnd med Trump i stolen ? Nei takk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (2 minutter siden):

Huffa meg da for et ordbruk ? Er det direkte fra blitz huset ?

Ingen kommentarer på alle brutte valgkampløfter og selvmotsigelser fra Trump? Bare persondiskusjon?

En Gedi skrev (Akkurat nå):

Det må du nesten sammen med resten av kommunist pressen vente litt med å fastslå. Inntekter inn og utgifter ut avgjør de tallene der, og du er så nedsnødd at å høre på dine raljeringer etter drøye 2 mnd med Trump i stolen ? Nei takk.

Nei, jeg trenger ikke å vente. Det er allerede fastslått. Det har du fått dokumentasjon på også. Men som vanlig ignorerer du bare fakta.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (6 minutter siden):

Stoppe krigen ! Det stopper overgrepene også, nå er Ukraina i ferd med å tape slaget om Kursk. Enda et forhandlingskort mindre om det skjer. Så de bør sette seg ved bordet nå. Nei faken jeg svarte deg ikke, det var du som svarte deg selv med stemmene inne i ditt eget hode.

Nei vel. Da svarte du ikke noe mere nå. Hvilken side bør man støtte i en konflikt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Paxville skrev (2 timer siden):

Den må irritere dere noe voldsomt. 🤣

Hele venstresiden har lidd av et massivt psykisk sammenbrudd etter at Trump vant valget. Det går ikke over de neste 4 årene ser det ut som, og krisetelefonene renner inn i Norge også, det sier alt om masse hysteriet som rir hele Norge som en mare. Dagbladet som det verste, ser ut som en intern avis på et galehus. Godt gjort å overgå NRK.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...