Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (1 time siden):

Bare til opplysning, er ikke NDTV noen god kilde, det var tidligere en Rupert Murdoch-eid kanal, og eies nå av en milliardærvenn av Narendra Modi, og representerer vel at det ikke lenger er særlig stor pressefrihet i India.

Screenshot2025-02-26at11-14-21NDTV-BiasandCredibility-MediaBias_FactCheck.png.d028e9c31baebeb7d912564688a104d3.png

Trump har lagt ut den videoen på sin egen IG konto 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apathy skrev (2 minutter siden):

Hvordan nikkedukkene til Trump klarer å nikke med hodet så langt opp i ræ!a til Trump er vel en av vår tids største mysterier...

Vel...de dro ut avstemningen så lenge de kunne i HoR i går kveld, og det foregikk intens aktivitet. Jeg mistenker at det kan ha vært noen trusler med i bildet her for å få "avvikerne" til å stemme FOR, fordi GOP visste at enkelte av deres egne var imot. En GOP-representant endret sin stemme fra Nay til Aye mot slutten av avstemningen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (8 minutter siden):

Vel...de dro ut avstemningen så lenge de kunne i HoR i går kveld, og det foregikk intens aktivitet. Jeg mistenker at det kan ha vært noen trusler med i bildet her for å få "avvikerne" til å stemme FOR, fordi GOP visste at enkelte av deres egne var imot. En GOP-representant endret sin stemme fra Nay til Aye mot slutten av avstemningen.

Det er to svært moderate republikanere, tviler på de ville stemt for uten forsikringer om helse og sosial ihvertfall 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Rune_says said:

Lette litt for å finne antall døde (Fatal accidents) og det fant jeg på linken under.  Ser ut som en generelt nedadående trend  år for år, så fasiten får vi først etter 2025 (hvis ikke Trump kutter i finansieringen til NSC)

Antall ulykker er nedadgående.
Flygeledere og stillinger som har med sikkerthet å gjøre rammes hellere ikke av kutt.

image.png.2d1ff43fefde1348b3127186e7d0c220.png

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tussi said:

Det er to svært moderate republikanere, tviler på de ville stemt for uten forsikringer om helse og sosial ihvertfall 

Det finnes ikke snev av rester av ryggrad i GOP. Forsikringer fra Trump er skrevet på hans brukte dasspapir og har omtrent like mye verdi og levetid som en av hans fjerter

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, jallajall said:

Flygeledere og stillinger som har med sikkerthet å gjøre rammes hellere ikke av kutt.

Så fremt de svarer på en masseutsendt e-post i tide da selvfølgelig.
DT sa jo at om du ikke svarer så har du sparken.. kan ikke husket at han sa "..unntatt for flygeledere og stillinger som har med sikkerhet å gjøre." på slutten, men mulig jeg ikke hørte godt nok etter..

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Apathy said:

Hvordan nikkedukkene til Trump klarer å nikke med hodet så langt opp i ræ!a til Trump er vel en av vår tids største mysterier...

Hahaa!
Dette har alle presidenter gjort siste 20 årene, men da Biden gjorde det jublet du sikkert 🤣
Kun Trumpern prøver faktisk å gjøre noe med underskuddet. Tragikomisk at det måtte noen som Trump og Musk til for å fikse noe så mange før de kunne gjort...

• Liker 4
Lenke til kommentar
4 hours ago, SilverShaded said:

Hvis jeg har forstått det rett, øker Trump statens lånegrense i utkastet til statsbudsjett som gikk gjennim i HoR i går. Foeslaget må gjennom også i Senatet, men det er ingen grunn til å tro at det ikke skal gå.

Å auke grensa for lån skubber berre problemet i tid. Problemet er ikkje taket for statsgjeld i USA, problemet er at brått ein dag kan det være vanskeleg å få solgt denne statsgjelda. Då blir renta svært høg og det igjen gjev andre problem. 

Lenke til kommentar
Samms skrev (1 time siden):

Å auke grensa for lån skubber berre problemet i tid. Problemet er ikkje taket for statsgjeld i USA, problemet er at brått ein dag kan det være vanskeleg å få solgt denne statsgjelda. Då blir renta svært høg og det igjen gjev andre problem. 

Nei, problemet er vel ikke direkte størrelsen på statsgjelda, så lenge den blir betjent som den skal. Men om andre land mister tilliten til dette og begynner å selge seg ut av amerikanske statsobligasjoner, går dollaren og hele verdens økonomi ad undas. Og det kan fort skje hvis Musk/Trump bestemmer at deler av gjelda er ikke-eksisterende eller "svindel". 

Endret av SilverShaded
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, SilverShaded said:

Nei, problemet er vel ikke direkte størrelsen på statsgjelda, så lenge den blir betjent som den skal. Men om andre land mister tilliten til dette og begynner å selge seg ut av amerikanske statsobligasjoner, går dollaren og hele verdens økonomi ad undas. Og det kan fort skje hvis Musk/Trump bestemmer at deler av gjelda er ikke-eksisterende eller "svindel". 

Det har han vel allerede nevnt at er planen.

Mitt råd selg dere helt ut av usa. Gjør som meg og sitt klar med midler til å kjøpe ut konkursene som kommer. At Oljefondet fremdeles er investert i USA kan bli vår bane. Slik Trump holder på så blir det vel konfiskert.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 20.2.2025 den 18.55):

Jada, "fredspresidenten" Trump skal lage mer krig ser jeg.

Og nå skal "fiscally responsible conservative" Trump øke statsgjelden noe esktremt. Alt snakket om hvor farlig statsgjelden er og hvor viktig det er å få den ned forsvant plutselig.

Pussig.

Hvis man støtter Trump nå, så må man enten være... nei, jeg vil ikke bli utestengt fra forumet for å si hva man er hvis man støtter Trump etter alle løgnene og selvmotsigelsene.

Men denne er som alltid høyst relevant:

TrumpSupporter.jpeg.592911283d84da1e8c66519c15661dfd.jpeg

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 20.2.2025 den 19.33):

De blir det fort igjen, når Trump støtter de og de får bygget seg opp igjen. Hvorfor tror du det vil hjelpe å få oss atomvåben?
Det vil ikke hjelpe om vi ikke bruker dem, og definitivt ikke om vi bruker dem.

Det vil hjelpe å ha atomvåpen fordi andre land ikke vil tørre å invadere oss, og imperialistiske diktaturer som selv har atomvåpen vil tenke seg om flere ganger.

Hvis vi ikke har atomvåpen så er vi i praksis forsvarsløse fordi et imperialistisk diktatur med atomvåpen bare kan rulle over oss og true alle som prøver å blande seg med atomvåpen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Apathy skrev (6 minutter siden):

Det har han vel allerede nevnt at er planen.

Mitt råd selg dere helt ut av usa. Gjør som meg og sitt klar med midler til å kjøpe ut konkursene som kommer. At Oljefondet fremdeles er investert i USA kan bli vår bane. Slik Trump holder på så blir det vel konfiskert.

Ja, uff...Oljefondet har mye investert i Amazon, f.eks. Akkurat nå rt det nesten synd at våpenproduksjon er off limits.. 😉

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...