SilverShaded Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Tåkefyrste skrev (13 minutter siden): Bryr meg lite om populært. Skjønner jo hvor du får meningene dine fra hvis å være populær på et forum er viktig for deg. Da er det greit å være enige med alle andre for å sanke billige likes og moralpoeng. Hva jeg bryr meg om er slutt på korrupsjon og vanstyring av vestlige land. USA er i ferd med å ta tilbake landet sitt etter at demokratene har gjort alt de kan for å ødelegge det. Verste diktatorene my ass. Vet du egentlig hvor mye elendighet diktatorer har stått for, eller bryr du deg like lite om fakta som alle andre her inne? Ord og retorikk er tydeligvis farligere enn handlinger i bakvendtland. Vel, det var du som klagde over å bli kallt både det ene og det andre...derav "ikke rart du ikke er populær". Popularitet bryr forøvrig meg midt i ryggen. Greit å få bort korrupsjon og effektivisere hvordan et land styres, det jeg tar til orde for er at det gjøres på en lovlig måte, ikke ved å valse over lov og konstitusjon/grunnlov, slik det nå skjer i USA. Ellers : Ja, jeg vet mer enn nok om hva diktatorer har stått for. Og det er ikke til å komme forbi at DT har hyllet flere av de værste. "Værst" behøver ikke bety å skyte folk, man kommer langt med å slutte å støtte de som trenger det mest (f.eks med husrom, mat, medisiner). 4 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Tåkefyrste skrev (23 minutter siden): Bryr meg lite om populært. Skjønner jo hvor du får meningene dine fra hvis å være populær på et forum er viktig for deg. Da er det greit å være enige med alle andre for å sanke billige likes og moralpoeng. Hva jeg bryr meg om er slutt på korrupsjon og vanstyring av vestlige land. USA er i ferd med å ta tilbake landet sitt etter at demokratene har gjort alt de kan for å ødelegge det. Verste diktatorene my ass. Vet du egentlig hvor mye elendighet diktatorer har stått for, eller bryr du deg like lite om fakta som alle andre her inne? Ord og retorikk er tydeligvis farligere enn handlinger i bakvendtland. Korrupsjon er vel noe mange overdriver? Jeg tror ikke dette har vært så utbredt. Men Trump har jo akkurat fjernet regler som gjør at amerikanere i utlandet KAN betale penger under bordet. Husker ikke akkurat hva loven het nå,men det var slik at amerikanske tjenestemenn IKKE fikk lov å betale bestikkelser.. Men den loven opphevet Trump. Mao Trump ønsker Korrupsjon velkommen. 5 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Mannen med ljåen skrev (2 timer siden): Hvis organisasjonen må ansette et visst antall afro-amerikanske transpersoner med nevrologiske lidelser for å fylle en kvote, og de fleste kvalifiserte søkere er friske, heterofile, hvite menn, er det færre å velge mellom som oppfyller DEI-kravene, og dermed stor matematisk sannsynlighet for at man forbigår de tjue beste kandidatene for å få en med riktig farge og kjønn. Man får ikke den beste kandidaten. Det betyr ikke nødvendigvis at alle svarte med høy stilling er DEI-ansatt og dermed inkompetente, men det er matematisk sannsynlig at dette forekommer. Organisasjonen blir mindre effektiv og produktiv, Vanlige folk får ikke jobb, og velgerne er så lei av woke og DEI at de genuint trodde Trump var det mentalt friske alternativet. Under valget visste man ikke alt man vet nå. Feilen i logikken din er at du mener kulturelle kunnskaper har ingenting å gjøre med kompetanse når det gjelder lederskap. Minoritetsgrupper generelt sett vet mer om den majoritetens kultur enn omvendt. Sjansen at en norsk leder er mer kompetent å lede nordmenn enn en amerikansk leder med identiske CVer ellers, selv om amerikaneren snakker perfekt norsk. 3 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden obygda skrev (3 minutter siden): Korrupsjon er vel noe mange overdriver? Jeg tror ikke dette har vært så utbredt. Men Trump har jo akkurat fjernet regler som gjør at amerikanere i utlandet KAN betale penger under bordet. Husker ikke akkurat hva loven het nå,men det var slik at amerikanske tjenestemenn IKKE fikk lov å betale bestikkelser.. Men den loven opphevet Trump. Mao Trump ønsker Korrupsjon velkommen. Det er nok Foreign Corrupt Practices Act du sikter til. Trump pauset i begynnelsen av februar denne anti-korrupsjonsloven. Loven hindrer amerikanske selskaper å bestikke utenlandske tjenestemenn. Trump to Loosen Enforcement of US Law Banning Overseas Bribes US President Donald Trump is set to sign an executive order rolling back enforcement of a law that makes it illegal for US companies to bribe foreign officials, arguing that the restriction puts American firms at a disadvantage. https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-02-10/trump-to-loosen-enforcement-of-us-law-banning-overseas-bribes 4 4 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Tåkefyrste skrev (43 minutter siden): Det har jeg svart på tidligere. Hvorfor skal jeg gidde å argumentere med dere når dere ikke engang leser hva jeg skriver og bare kaller meg ord fra manuset deres? Du har ikke svart på det. Men siden du støtter Trump 100% så antar jeg at du er enig med ham i at Zelensky er en diktator og at Ukraina startet krigen? Endret 8 timer siden av VifteKopp 6 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Snikpellik skrev (3 minutter siden): Det er nok Foreign Corrupt Practices Act du sikter til. Trump pauset i begynnelsen av februar denne anti-korrupsjonsloven. Loven hindrer amerikanske selskaper å bestikke utenlandske tjenestemenn. Trump to Loosen Enforcement of US Law Banning Overseas Bribes US President Donald Trump is set to sign an executive order rolling back enforcement of a law that makes it illegal for US companies to bribe foreign officials, arguing that the restriction puts American firms at a disadvantage. https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-02-10/trump-to-loosen-enforcement-of-us-law-banning-overseas-bribes Stemmer..takk for at du kom med info 3 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 11 minutes ago, VifteKopp said: Du har ikke svart på det. Men siden du støtter Trump 100% så antar jeg at du er enig med ham i at Zelensky er en diktator og at Ukraina startet krigen? Trump har feil i to ting, og faktisk bare to ting: 1. Zelensky er en diktator 2. Støtte til Israel og generell støtte til jøder i USA. Han har vært forbausende mer handelkraftig på alt annet denne gangen i forhold til forrige. Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 2 hours ago, Simen1 said: Er det sannsynlig at han skal klare å gjøre det 3 ganger verre enn det allerede er? Uten at han kastes på hodet ut av det hvite hus og stilles for riksrett? Det er jo en del republikanere inkludert Trump-vennlige mediehus som har sagt nok er nok allerede og satt han på plass. Samt gateprotestene som har tatt seg opp. Trump gjør nå alt dette derfor han ikke frykter loven derfor høyesterett har gjort han immune mot alle lovbrudd. Det kan bli mye verre enn det er til nå. Trump Is Immune 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Trontron skrev (1 minutt siden): Trump har feil i to ting, og faktisk bare to ting: 1. Zelensky er en diktator 2. Støtte til Israel og generell støtte til jøder i USA. Han har vært forbausende mer handelkraftig på alt annet denne gangen i forhold til forrige. Donald er definitivt handlekraftig. Problemet er at handlingene hans er destruktive for den liberale verdensorden. 5 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Just now, VifteKopp said: Donald er definitivt handlekraftig. Problemet er at handlingene hans er destruktive for den liberale verdensorden. Den liberale verdensordnen kan dra til helvete der den hører hjemme. Faenskapen har ødelagt og vil fortsette å ødelegge alle vestlige land i flere tiår fremover. 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Trontron skrev (2 minutter siden): Den liberale verdensordnen kan dra til helvete der den hører hjemme. Faenskapen har ødelagt og vil fortsette å ødelegge alle vestlige land i flere tiår fremover. Nei, den har gitt oss fred, frihet og materiell velstand. Krypto-oligarkismen til Trump vil ikke føre til noe godt for vanlige mennesker. 8 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) 12 minutes ago, Trontron said: Den liberale verdensordnen kan dra til helvete der den hører hjemme. Faenskapen har ødelagt og vil fortsette å ødelegge alle vestlige land i flere tiår fremover. Mener du at et diktaturstyre under Putin eller Kim Jong-un i Nord Korea ville vært bedre? Hovedgrunnen til at de fleste mennesker i vestlige land blir fattigere er Pengetrykking og Kvantitative lettelser fra sentralbankene. Nesten alle disse pengene havner hos den lille delen av befolkningen som er rikest fra før. Det hadde kanskje vært bedre å bruke Helikopterpenger slik at ikke bare de rike hadde tjent på dette. Endret 7 timer siden av LuxFerre 3 2 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) 29 minutes ago, VifteKopp said: Nei, den har gitt oss fred, frihet og materiell velstand. Krypto-oligarkismen til Trump vil ikke føre til noe godt for vanlige mennesker. Den har gitt oss uro og et nedbrutt samfunn som ikke er i stand til å stå sammen. Den har gitt inflasjon, innvandring, kulturdød, mentale sykdommer og økt kriminalitet. Hadde vi skrudd klokken tilbake til 80-90 tallet sin mentalitet ville vi hatt et langt bedre samfunn den dag i dag, men problemet er at vi alltid dytter mer og mer og mer ressurser inn i de svakeste (som heller ikke bidrar), og tar fra de som FAKTISK bidrar. Douglas Murray klarer å foklare det langt bedre enn meg LuxFerre: Klovner som spør "Hurr durr, mener du Hitler ville vært bedre" gidder jeg ikke svare Men Ulandshjelp har f.eks alltid vært å ta fra de fattigste i rike land og gi til de rikeste i fattige land. Endret 7 timer siden av Trontron 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Trontron skrev (18 minutter siden): Den har gitt oss uro og et nedbrutt samfunn som ikke er i stand til å stå sammen. Den har gitt inflasjon, innvandring, kulturdød, og økt kriminalitet. Hadde vi skrudd klokken tilbake til 80-90 tallet sin mentalitet ville vi hatt et langt bedre samfunn den dag i dag, men problemet er at vi alltid dytter mer og mer og mer ressurser inn i de svakeste (og ikke bidrar), og tar fra de som FAKTISK bidrar. Den liberale verdensordenen eksisterte også på 80 og 90-tallet. Man trenger heller ikke innføre et autoritært oligarki for å redusere innvandringen, det kan enkelt gjøres innad i liberale samfunn, slik vi ser i Japan, Danmark, og flere øst-europeiske land. (og hvis du tror Trumps proteksjonistiske politikk med tollmurer og lave skatter for de aller rikeste vil føre til bedre kjøpekraft for arbeiderklassen, har jeg dårlige nyheter til deg). Endret 7 timer siden av VifteKopp 6 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden LuxFerre skrev (37 minutter siden): Trump gjør nå alt dette derfor han ikke frykter loven derfor høyesterett har gjort han immune mot alle lovbrudd. Det kan bli mye verre enn det er til nå. Trump Is Immune Trump står ikke over grunnloven, selv om endel folk tror det, han er veldig langt fra eneveldig, de som grunnla usa hadde faktisk tenkt såpass langt. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 43 minutes ago, Trontron said: Trump har feil i to ting, og faktisk bare to ting: 1. Zelensky er en diktator 2. Støtte til Israel og generell støtte til jøder i USA. Han har vært forbausende mer handelkraftig på alt annet denne gangen i forhold til forrige. Ref. Andre del av punkt 2; Hvorfor bør ikke jøder i USA generelt støttes? 2 Lenke til kommentar
Samms Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) 15 hours ago, JK22 said: Med tanke på det jeg hadde lagt fram i forrige innlegg er dette et tydelig tegn på landssvik ikke bare mot Ukraina, men også Vesten og spesielt USA. Vi kan ikke stole på USA inntil landssvikeren og hans kult er fjernet. Det er gjærende tegn på et kommende opprør, for etablissementet innser etter hvert at MAGA ikke er interessant i et oligarkstyre eller ettpartidiktatur - Musk har mistet vettet, Trump går berserk, folkevalgte har blitt utsatt for åpenlyse trusler og konstitusjonen undermineres med voksende hastighet. Hva jeg ikke fattet er hvor langt ned republikanerne i deres besettelse om å reversere den progressive utviklingen i USA hadde gått, de hadde valgt å ignorere alle advarslene gjentatte ganger og kan ha gitt makten - og sitt land - til en mulig KGB-agent som kan ha ønsket å støtte USAs fiender siden 1985 eller så tidlig som i 1977! "Unfriendly takeover", på norsk "fiendlig oppkjøp". USA ser ut til å bli utsatt for ei vidareføring av et som råka Russland og andre deler av Sovjetunionen etter oppløysinga. Piratisering, ikkje privatisering av allt offentleg. Føderalstaten i USA skal slaktas. Det blir ikkje noko ny "golden age", men ei ny "gilded age" i USA. Røverbarone tar kaka og det blir smuler til "porch pirates". Utgiftene til føderalstaten skal kuttast, Social Security og andre sosiale program er vanskeleg å kutte utan stor motstand så det blir seinare. Det som då er mogeleg å kutte i raskt er militærutgiftene. Difor "fred" i Ukraina og ingen nye kostbare militære operasjoner. Om det er noko besettelse blant republikanerne og andre på toppen i USA så er det å kome tilbake til "the gilded age" der røverbaroner hadde stor friheit og stor makt. Penger er makt og oligarker i USA ynsker oligarkstyre. Endret 6 timer siden av Samms korrektur 2 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 1 hour ago, agvg said: Trump står ikke over grunnloven, selv om endel folk tror det, han er veldig langt fra eneveldig, de som grunnla usa hadde faktisk tenkt såpass langt. Det er forsatt mulig å avsette Trump men de kan ikke dømme han for det han har gjort derfor han er immune. Jeg er redd for at det fort kan bli for sent å avsette han når han har fått alle sine lojallister i viktige stillinger. 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden LuxFerre skrev (3 minutter siden): Det er forsatt mulig å avsette Trump men de kan ikke dømme han for det han har gjort derfor han er immune. Jeg er redd for at det fort kan bli for sent å avsette han når han har fått alle sine lojallister i viktige stillinger. Men det vil han ikke få til, velger han og ignorer grunnloven så kan han ende opp avsatt og tiltalt. Han er ikke imun hvis hans handlinger kan anses som alvorlige nok til at f.eks millitæret må beskytte grunnloven. Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden Nordvarg skrev (6 timer siden): Ifølge Washington-advokater, vil Trump gå etter amerikanske innholdsskapere på venstresiden. Dette er taktikken: Omfattende bokettersyn Krav om de-plattforming fra sosiale medier Søksmål og juridisk trakassering Doxxing og trakasseringskampanjer Etterforsking av finansiering Mener å ha hørt at dette er virkemidler som brukes av stater vi ikke liker… [Kilde: David Pakman] Dette er ikke bare ulovlig, det som stemples som "venstre" er galt - fordi både Høyre, Venstre og dels Frp her i Norge etter "republikansk" standard er "venstrevridd", og meget mange moderate på høyresiden som liberalister har blitt helt uformelt anklaget for å være "venstre" i USA. Det er pisket opp et irrasjonelt hat paret med akutt fordumming mot det som defineres som "sosialistisk" og "venstre" uten å realisere at tre fjerdedeler av spektrumet vil være utenfor det høyreekstremister mener er "akseptert". Dette er fascistisk tyranni. 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå