Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (6 minutter siden):

Men det er er rart ja, at en slik mann omfavnes ukritisk av religiøse.

Jeg tror en lekket utpressingsvideo eller to kan gjøre mye med den saken. Trump har neppe rent rulleblad i underlivsavdelingen for å si det sånn.. og det vet nok Melania.

Jeg tror årsaken til at hun fortsatt ikke har forlatt han er en kombinasjon av luksuslivet og trusler.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (Akkurat nå):

Jeg tror en lekket utpressingsvideo eller to kan gjøre mye med den saken. Trump har neppe rent rulleblad i underlivsavdelingen for å si det sånn..

Jeg er usikker,han har nærmest fått kultstatus hos enkelte. Alt vil bli bortforklart. Ikke av alle, men av mange

Lenke til kommentar

Ja, det vil alltid være superloyale som lever i en total benektelse og gudedyrkelse av han, men mister han f.eks halvparten av støtten fra de sterkt religiøse så mister han nok mer enn halvparten av de som er lite eller ikke religiøse. Da vakler fundamentet som ga han valgseier.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (13 minutter siden):

Nå var det spørsmålet om hva han kunne gjøre for å støte religiøse konservative jeg i utgangspunktet svarte på. Jeg er ikke en av dem som ser på utenomekteskapelig sex som den største synd i verden,.Men det er er rart ja, at en slik mann omfavnes ukritisk av religiøse.

Du kan ikke ha møtt mange slike "kristne", dobbeltmoral er jo nærmest en del av religionen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Jeg fant ikke sitatet fra tråden, så jeg tar det på nytt:

New York Post: NY rep wants Trump’s birthday to be new federal holiday: ‘Founder of America’s Golden Age’

Jeg venter bare på at MAGA-representantene foreslår å bygge om frihetsgudinnen til en Trump-statue, som en slags offergave og gudedyrkelse av Trump.

Trump kan sikkert begynne å selge bort "pardons" til vanligfolk og si at nå kan de komme til himmelen!

Han er jo en grifter, så tenker det kan bli gull, jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
agvg skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke ha møtt mange slike "kristne", dobbeltmoral er jo nærmest en del av religionen.

Jeg ER kristen, konservativ, og våe møter er ikke fylt av seksualskam, det er andre ting vi i hovedsak bruker tiden vår på. 

Men jeg skal være ærlig å si at kirkens fokus på "andres" synd istedefor å fokusere på vår egen er ikke bra

Lenke til kommentar
Just now, AlpakkaMafakka said:

Trump kan sikkert begynne å selge bort "pardons" til vanligfolk og si at nå kan de komme til himmelen!

Han er jo en grifter, så tenker det kan bli gull, jeg.

Han kan jo samarbeide med Kenneth Copeland. Trump får dem ut av fengsel og Copeland får dem inn i himmelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (17 timer siden):

Ble du noe informert og klokere om Irak da? For eller mot sanksjoner?
Når du hører på naboene dine snakke om East Palestine, er du ike interessert i å høre hva de mener og hvorfor de mener det de mener, eller ønsker du ikke å høre om det fordi det er deres meninger og ikke nødvendigvis "pålitelig informasjon"?

Jeg tar ikke alvorlig meninger baserte på løgner og pålitelige informasjon,  ellers er det lett å bli lurt.  Jeg ser ofte på Fox News nyhetsavdelingen nettopp og disse fora nettopp for mine meninger til å bli utfordret.  Jeg har lært mye, selv om jeg ignorerer mye usaklige innlegg her inne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Jeg tar ikke alvorlig meninger baserte på løgner og pålitelige informasjon,  ellers er det lett å bli lurt.  Jeg ser ofte på Fox News nyhetsavdelingen nettopp og disse fora nettopp for mine meninger til å bli utfordret.  Jeg har lært mye, selv om jeg ignorerer mye usaklige innlegg her inne.

Samme her. Det er bra å lese mye forskjellig og å få forskjellige meninger, men når man begynner å dele de utsagnene i tråder som dette (som for det meste prøver å holde seg saklig) så blir det tullete. Da deler man noe som om det skulle vært faktabasert informasjon.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Sitat

Like etter at stormen rundt Elon Musks naziliknende hilsen har lagt seg, gjør en annen Trump-alliert det samme. - Må slutte å bortforklares, sier ekstremismeekspert.

Et klipp av Donald Trumps tidligere sjefsstrateg Steve Bannon vekker sterke reaksjoner i sosiale medier.

I en tale torsdag strekker Bannon ut sin høyre arm ut i en rask, stiv armbevegelse - som minner sterkt om en nazihilsen.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/klin-gaerne/82717936

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om det allerede er nevnt i tråden, men ansiktene til en betydelig andel kvinnelige republikanske velgere kommer til å kjenne leopardenes tanngard. Men dette burde allerede ha vært føkkings åpenbart for dem da GOP oppløste Roe VS Wade (fyll inn obligatorisk opplysning om hvordan "states rights" er en rasistisk hundefløyte, for å holde fascist-troll unna).

https://www.newsweek.com/married-women-stopped-voting-save-act-2029325

Og på bingo-kortet ved navn Tyskland 1930 kan vi krysse av "eliminering av folkegruppe fra offentligheten"

https://www.npr.org/2025/02/14/g-s1-48923/stonewall-monument-transgender-park-service

Og det kan ikke påpekes ofte nok hvor betydningsfulle transpersoner var for Stonewall-bevegelsen. Det hadde nok ikke blitt oppnådd samme resultater uten dem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (18 minutter siden):

Vet ikke om det allerede er nevnt i tråden, men ansiktene til en betydelig andel kvinnelige republikanske velgere kommer til å kjenne leopardenes tanngard. Men dette burde allerede ha vært føkkings åpenbart for dem da GOP oppløste Roe VS Wade (fyll inn obligatorisk opplysning om hvordan "states rights" er en rasistisk hundefløyte, for å holde fascist-troll unna).

https://www.newsweek.com/married-women-stopped-voting-save-act-2029325

Og på bingo-kortet ved navn Tyskland 1930 kan vi krysse av "eliminering av folkegruppe fra offentligheten"

https://www.npr.org/2025/02/14/g-s1-48923/stonewall-monument-transgender-park-service

Og det kan ikke påpekes ofte nok hvor betydningsfulle transpersoner var for Stonewall-bevegelsen. Det hadde nok ikke blitt oppnådd samme resultater uten dem.

Disse kvinnelige republikanerne har fått akkurat det de ville i abortsaken, for mange av disse kvinnene er abortsaken avgjørende og hovedgrunnen til at man stemmer republikansk. Jeg hadde gjort det samme av samme grunn (men ikke på trump, ved dette valget ville jeg ikke stemt)

Flere kvinner enn menn er imot abort, det var ikke noe sjokk, men en glede for mange kvinner 

Edit: gi kvinner litt kred, man er ikke så dumt at man stemmer Trump pg får sjokk når han setter igang tiltak mot abort, give me a break... flere kvinner enn menn er imot abort, flere kvinner enn menn blant de som ble benådet etter anti-abortaksjoner. Flere kvinner enn menn i ledelsen av antiabortgrupper. Og ikke bare hvite 

Kvinner er ikke.em ensartet gruppe som MÅ støtte demokratene i alt, heller ikke i abortsaken 

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 19.2.2025 den 10.24):

At Hagen sier Vance har rett har selvsagt ingenting med sannhet eller fasit å gjøre. Det er politisk taktikk og spill for å snakke fram sin egen / felles sak. Sannhetsgehalt spiller ingen rolle i de miljøene der.

Men akkurat kan jeg si om deg ! Når du sier at Hagen har tatt feil og er det mest innvandrerfiendtlige partiet som har vært i Norge ! Dette er sosialistisk propaganda og ikke noe annet. Innvandrings kritisk ja og med 1 millioner gode grunner. Hvem sin sak snakker du frem, og har det noe mer sannhetsgehalt en Vance sitt ? Selvfølgelig ikke. Det må du nesten la andre bedømme. Det kan være en god del mennesker som er uenig med deg. Du er ikke noe orakel eller god som besitter med sannheten.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 timer siden):

Jeg ER kristen, konservativ, og våe møter er ikke fylt av seksualskam, det er andre ting vi i hovedsak bruker tiden vår på. 

Men jeg skal være ærlig å si at kirkens fokus på "andres" synd istedefor å fokusere på vår egen er ikke bra

Nåja, har møtt endel kristne, de er rike, de er fordømmende og oppfører seg ikke helt slik Jesus sin lære anbefaler.

Har sett ganske mange konservative kristne i USA fornekter solidaritets læren i bibelen, ikke spesielt uventet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
agvg skrev (2 minutter siden):

Nåja, har møtt endel kristne, de er rike, de er fordømmende og oppfører seg ikke helt slik Jesus sin lære anbefaler.

Har sett ganske mange konservative kristne i USA fornekter solidaritets læren i bibelen, ikke spesielt uventet.

Eller det kan være din forståelse av den som ikke er helt etter boken ? Har det slått deg at det kan være en mulighet ? Mange kristne og andre rike kan være veldig rundhåndet med veldedighet og som du og jeg betaler masse skatt som staten vi er en del av er rundhåndet med ovenfor de som ikke har så mye.  Så er det andre som er gniere, og det er helt sikkert noen "kristne" som også er slik.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Tussi said:

Jeg ble oppdratt kristent men gikk bort fra det etterhvert - men jeg har fremdeles ingen problemer med å stille meg bak de verdiene Jesus sto for og talte om fordi de i stor grad overlapper med hvordan et godt moralsk menneske bør oppføre seg. Historien har nok forvridd mye rundt hvem og hva Jesus var, men det meste tyder på at han var et godt menneske som forsøkte å formidle et fint budskap.

Problemet med kristenkonservative (ikke rettet mot deg, men hvordan de fremstår i USA og en del andre steder) er at de gir fulstendig blanke i alt det gode Jesus sto for - de dyrker den hevngjerrige, onde guden en finner i det gamle testamentet. Dermed er de for dødsstraff, vold og drap så lenge det går utover noen de ikke liker - det er en fryktelig mørk og ond kultur som har ingenting til felles med det jeg i min, heldigvis lykkelige, barndom ble opplært til at kristendommen betydde.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...