REALITET Skrevet torsdag kl 19:58 Del Skrevet torsdag kl 19:58 (endret) Tåkefyrste skrev (5 minutter siden): Jeg har stått for det jeg mener siden dag 1. Men det er ikke bra nok for dere, for da tilegner dere meg meninger jeg ikke har sånn at dere kan avfeie meg som nazist, rasist og putin-supporter. Akkurat samme taktikk dere bruker på både Trump og Musk, og alle som ikke er enige med dere. Hvordan er dette en positiv diskusjonsteknikk? Er det noen som har ryggrad her så er det de som står på meningene sine selv om mobben spyr på med skjellsord og falske narrativer om at man enten må hate Trump ellers støtter man Putin. Er det ingen er som faktisk ser hvor dumt dette blir? Hehe.. her ser vi en som venter før han svarer andre. Du har ennå ikke besvart han som ga deg tilbakemelding, sjamannen. Så hvorfor skal noen gi deg svar? Typisk kommunist! Får du litt motstand, så trekker du deg, tåkefyrste. Endret torsdag kl 20:00 av REALITET 7 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet torsdag kl 20:05 Del Skrevet torsdag kl 20:05 4 minutes ago, REALITET said: Hehe.. her ser vi en som venter før han svarer andre. Du har ennå ikke besvart han som ga deg tilbakemelding, sjamannen. Så hvorfor skal noen gi deg svar? Typisk kommunist! Får du litt motstand, så trekker du deg, tåkefyrste. Jeg viste ikke at du var forumpoliti og bestemmer hva jeg skal svare på eller ikke. 4 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet torsdag kl 20:11 Del Skrevet torsdag kl 20:11 REALITET skrev (13 minutter siden): Hehe.. her ser vi en som venter før han svarer andre. Du har ennå ikke besvart han som ga deg tilbakemelding, sjamannen. Så hvorfor skal noen gi deg svar? Typisk kommunist! Får du litt motstand, så trekker du deg, tåkefyrste. Kommunist? 🤔🤔 Lenke til kommentar
REALITET Skrevet torsdag kl 20:13 Del Skrevet torsdag kl 20:13 Tåkefyrste skrev (7 minutter siden): Jeg viste ikke at du var forumpoliti og bestemmer hva jeg skal svare på eller ikke. Nei.. jeg bare ser hvordan du prioriter og hvordan du besvarer folk. Jeg forstår at motstand gjør deg ukomfortabel. Det er helt normalt at man trekker seg når man ikke kan svare sine motstandere. 4 1 Lenke til kommentar
REALITET Skrevet torsdag kl 20:14 Del Skrevet torsdag kl 20:14 Duriello skrev (1 minutt siden): Kommunist? 🤔🤔 Okei da. Liberal. Eller som vi trumptilhengere sier libtard! 2 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet torsdag kl 20:15 Del Skrevet torsdag kl 20:15 Samms skrev (28 minutter siden): Kvifor borgerkrig? Grunnlaget for borgerkrig er at det er to organiserte grupper som fortsetter politisk kamp med våpenkamp om makta. Eg ser ikkje at det er eit uungåeleg resultat i USA. Grunnlaget manglar. Ein kommentator i Dagbladet sa at det var usikkert på om det som no skjer i USA var eit statskupp. Hvis mål og resultat av politikken er at staten mister si makt og mogelegheit til å utøve makt så liknar det lite på statskupp. Kanskje er det som no skjer i USA meir likt "unfriendly" takeover" i næringslivet. Der firma blir kjøpt opp, tømt for verdiar og lagt ned for å få vekk ein konkurent. Kanskje blir resultater at UCA, United Corporations og America, trer fram eller at USA som til dømes Romerriket blir splitta. Eller kanskje største faren er at etter FEMA er lagt ned så rammer eit par eller fleire naturkatastrofer USA og etter det svinner føderasjonen hen. Edit. Det er umulig å spå, men det DOGE no driv på med kan resultere i at USA ikkje lenger har ein fungerande statsadministrasjon nokre år fram i tid. Jeg tenker også i de baner at det kan ende med borgerkrig. Før eller siden må det komme en form for reaksjon dersom Trump forsøker å gå mot grunnloven. Jeg ser det gjøres grep for å kaste en del generaler - men jeg kan liksom ikke se for meg at dette kan skje fredelig over tid. Mao forventer jeg en reaksjon - og den reaksjonen kan bli voldsom. F.eks tviler jeg på at mange amerikanere vil ta lett på en situasjon dersom man gradvis går over til diktatur. Rebellene er mange i USA og følelsene er sterke - mange har våpen - og folk vil ikke bli underlagt alle mulige samfunnsendringer som gir begrensninger. Og selv om Musk hyler om ytringsfrihet og slikt - så ser vi jo at Trump adminstrasjonen begrenser ytringsfriheten, begrenser friheten osv...det vil jo før eller siden smelle - jeg kan liksom ikke se for meg at man i USA skal føye seg etter en gal mann. For Trump er gal - det er ikke tvil i min sjel om at mannen ikke er ved sine fulle fem. 5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet torsdag kl 20:16 Del Skrevet torsdag kl 20:16 (endret) REALITET skrev (5 minutter siden): Okei da. Liberal. Eller som vi trumptilhengere sier libtard! Nå har jeg falt av lasset litt. Tåke er da Donald supporter han. 🤔 Det sagt, "Åja, du er det ja..." Endret torsdag kl 20:20 av Duriello 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg rabler Skrevet torsdag kl 20:20 Populært innlegg Del Skrevet torsdag kl 20:20 3 hours ago, OMyre said: Viss det ikke skulle mere enn 4 uker for å ødelegge 80år så kan en saktens spørre seg om forholdet i utgangspunktet var så solid. Nei, kanskje Vi / Europa må se oss selv i speilet? Ødelagt av WOKE osv.. Kanskje er det vi som er hjernevasket men skjønner det ikke helt selv? En skal ikke undervurdere USA, de ser det fra en helt annen vinkel. Det er alltid lettere å ødelegge enn å bygge opp. Forøvrig. Ødelagt av woke? 10 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet torsdag kl 20:27 Del Skrevet torsdag kl 20:27 Se her! Kjøp skjortene deres mens de er på lager, og så lenge det er "inn".. https://dressmann.com/no/p/skjorter-fritidsskjorter-herre-cord-skjorte-bomull-mork-brun/7363817_F871?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DRM_NO_GOOG_PMX_UNI_Always_on&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwtu9BhC8ARIsAI9JHanSnS_RNAAFyTB7SSYMfKZQ-PG-uXHnXj_nLDui_CKyiTvs9F4pecIaAkO_EALw_wcB 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet torsdag kl 20:27 Del Skrevet torsdag kl 20:27 (endret) 51 minutes ago, Samms said: Kvifor borgerkrig? Grunnlaget for borgerkrig er at det er to organiserte grupper som fortsetter politisk kamp med våpenkamp om makta. Eg ser ikkje at det er eit uungåeleg resultat i USA. Grunnlaget manglar. Ein kommentator i Dagbladet sa at det var usikkert på om det som no skjer i USA var eit statskupp. Hvis mål og resultat av politikken er at staten mister si makt og mogelegheit til å utøve makt så liknar det lite på statskupp. Det er nå en enorm splittelse i USA som har bygget seg opp i mange år. Det var ikke så stor forskjell mellom de politiske partiene før i tiden men den har nå blitt enorm. Familie medlemmer og tidligere venner på hver side av partiene nekter å snakke med hverandre. Borgekrig i månedene eller årene som kommer er en mulighet man ikke må se bort ifra. Trump vil trolig prøve å erstatte viktige høytstående generaler med sine egne lojalister. En borgekrig vil trolig starte med en splittelse i militæret. 1 in 5 Americans May Be Estranged From Family Over Political Disagreement Nå setter jeg meg ned og ser på filmen Civil War fra 2024 og håper på at den er bra. Endret torsdag kl 20:41 av LuxFerre 2 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet torsdag kl 20:56 Del Skrevet torsdag kl 20:56 jallajall skrev (3 timer siden): Les et par artikler selv og se? Massachusetts vs. the Second Amendment Trump Must Finish The Job In Iraq Du behøver ikke være enig eller uenig i det som står der, det behøver ikke være rett eller galt, men får du noe som helst ut av de - eller føler du alt som står det bare en konspiratorisk? Eller hva om du kanskje også skal kaste en dom over en av artiklene - er du for eksempel enig med artikkelforfatteren i Irak artikkelen at Trump bør innføre sanksjoner? Det er ikke det aller første på agendaen jeg bryr meg om for øyeblikket, men jeg synes det likevel er interessant å høre hvorfor han mener det. Jeg er like fullt bevisst på at hans beskrivelser av de ulike nedslaktingene og antall angrep mot USA baserte styrker kan avvike fra virkeligheten. Kanskje det til og med burde stått litt høyere opp på agendaen? En får lite utbytte ut av upålitelig og usaklig informasjon, annet enn å lære hva noen folk mener baserte på upålitelige informasjon. Det har ingenting å gjøre med pålitelig og saklig informasjon som du er uenig i. Jeg mener det er meget viktig at vi hører på andre meninger og konklusjoner som er baserte på pålitelige informasjon. Da blir vi mye bedre informert og klokere! 5 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet torsdag kl 20:58 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 20:58 Samms skrev (1 time siden): Det er umulig å spå, men det DOGE no driv på med kan resultere i at USA ikkje lenger har ein fungerande statsadministrasjon nokre år fram i tid. Det er hvorfor det vil bli en borgerkrig, verdi for flere hundre milliarder dollar settes på spill samtidig som store deler av befolkningen vil bli skadelidende. Disse som ønsker å ødelegge statsadministrasjonen, fattet ikke at disse risikere å få hele befolkningen ut etter blod i den nære fremtiden. 1 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet torsdag kl 21:43 Del Skrevet torsdag kl 21:43 (endret) "Crash my party".. oppsummerer panikken blant den sosialistiske EU-eliten 😁 Endret torsdag kl 21:46 av Joeal88 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet torsdag kl 21:49 Del Skrevet torsdag kl 21:49 48 minutes ago, jjkoggan said: En får lite utbytte ut av upålitelig og usaklig informasjon, annet enn å lære hva noen folk mener baserte på upålitelige informasjon. Det har ingenting å gjøre med pålitelig og saklig informasjon som du er uenig i. Jeg mener det er meget viktig at vi hører på andre meninger og konklusjoner som er baserte på pålitelige informasjon. Da blir vi mye bedre informert og klokere! Ble du noe informert og klokere om Irak da? For eller mot sanksjoner? Når du hører på naboene dine snakke om East Palestine, er du ike interessert i å høre hva de mener og hvorfor de mener det de mener, eller ønsker du ikke å høre om det fordi det er deres meninger og ikke nødvendigvis "pålitelig informasjon"? Lenke til kommentar
Populært innlegg SilverShaded Skrevet torsdag kl 22:00 Populært innlegg Del Skrevet torsdag kl 22:00 Tåkefyrste skrev (1 time siden): Er det ingen er som faktisk ser hvor dumt dette blir? Det vi ser, eller rettere sagt det jeg ser, er en fyr (?) som ikke ser. Som lukker øynene for ulovlighetene Trump bedriver, alle løgnene, og hans åpenbare og godt dokumenterte vei mot diktatorisk makt. Og da har jeg ikke engang tatt med hans utrolig uappetittlige personlighet, med total mangel på empati og interesse for annet enn å gjøre seg selv rikere og mektigere. En president som omtaler seg selv som konge sier vel det meste om kjernen i gulrot-mannen. Ikke så rart du ikke er populær, når du ukritisk støtter en leder som hyller og etterligner de verste diktatorene verden har sett. 13 2 Lenke til kommentar
Samms Skrevet torsdag kl 22:14 Del Skrevet torsdag kl 22:14 1 hour ago, JK22 said: Det er hvorfor det vil bli en borgerkrig, verdi for flere hundre milliarder dollar settes på spill samtidig som store deler av befolkningen vil bli skadelidende. Disse som ønsker å ødelegge statsadministrasjonen, fattet ikke at disse risikere å få hele befolkningen ut etter blod i den nære fremtiden. Resultatet blir da like gjerne anarki med mange grupper mot kvarandre. Borgerkrig, ikkje som nordstatene mot sørstatene, men klaner, sekter, gjenger, kartell, "corporations" og andre i skiftande allianser i kamp om "sine" små områder. Lenke til kommentar
Populært innlegg rabler Skrevet torsdag kl 22:15 Populært innlegg Del Skrevet torsdag kl 22:15 nutter is as nutter does 9 1 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet torsdag kl 22:17 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 22:17 https://www.msn.com/en-us/news/politics/trump-plans-to-abolish-the-irs-commerce-secretary-reveals/ar-AA1zquly?ocid=BingNewsSerp&cvid=eeb31fd3cb8a47808842081db84ae731&ei=38 On Wednesday, Lutnick vowed to tax foreign cruise ships, supertankers and alcohol producers, none of which pay taxes in the U.S., he said. Hva i helvete? Har han tenkt å ødelegge cruisemarkedet som er svært populært i USA og hindre oljeimport fra andre land som må utenom Suez og Panama? Det er simpelt ikke mulig for amerikanerne å bygge et eneste cruiseskip fordi de er hele femti år bak resten av verden, og kan ikke sjøsette tankskip - fordi de mistet byggekapasiteten for lenge siden. Dette er komplett sinnssykt! Og Trump fremdeles vil ødelegge det amerikanske skattesystemet under ideen om å presse resten av verden til å betale, så han vil oppløse IRS. Dette kan lamme hele det amerikanske samfunnet. 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet torsdag kl 22:24 Del Skrevet torsdag kl 22:24 Arbeidet med å renske ut generaler som kan tenkes å være trofaste mot konstitusjonen og ikke Trump har startet. Kontroll over militæret er viktig når man planlegger å styrte demokratiet. 3 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå