Populært innlegg AtterEnBruker Skrevet onsdag kl 17:58 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 17:58 obygda skrev (20 timer siden): Videre er det like greit å være ærlige overfor amerikanere at den personen dere nå har valgt som president har valgt bort Europa. Er de ikke enige i politikken til Trump så får de rydde opp i eget hus,for Europa har fått nok av denne mannen. Jeg vil i alle fall ikke ønske amerikanere velkommen til Norge når de dytter frem en slik president til leder. Det er helt ok å ha ulike meninger,men Trump går for langt. Kreve beskyttelse penger fra Ukraina,drive sensur av barnebøker,slikke etter Putin,gjøre Gaza om til en Riviera for verdens rike..Jeg blir bare kvalm av alt sammen..Og da har jeg ikke begynt å snakke om brannen muskegutten skaper i det offentlige USA. Jeg hører (leser) deg, og deler 100% din frustrasjon. Men vi må likevel ikke glemme at en stor andel amerikanere er rett og slett fanget i dette media-økosystemet som republikanere og ytre høyre har konstruert og suksessfullt spredt over hele nasjonen. De har rett og slett ikke fått noe annet opplæring av verden og virkeligheten utenom det Fox News har gitt dem. Og resultatet av det er at de rett og slett blir groomet (igjen: every accusation is a confession) til å bli nyttige idioter for den reaksjonære bevegelsen som nå totalt rævkjører USA og truer store deler av verden utenfor. Og den groomingen kunne skjedd med hvem som helst som er fanget i det propagandiske økosystemet. Det kunne ha skjedd med meg, jeg hadde en aldri så liten antiwoke-fase forrige tiår. Da het det ikke antiwoke, men anti-SJW (Social Justice Warrior). Jeg skal ikke bli for personlig å si hvordan jeg snappet ut av det, men jeg skal innrømme at det satt ganske langt inne. Som det gjør med mange andre. Men jeg kan si at bytte av arbeidsmiljø og eksponering av andre folkeslag og møte med flere forskjellige mennesker, hadde noe å si. Og for å komme inn på temaet innvandring som stadig dukker opp; jeg hadde også mer reaksjonær og høyrevridd syn på innvandringspolitikk. Men her er en ting som mange flere burde huske; Det å ønske en streng, men rettferdig innvandringspolitik i seg selv, er isolert sett ikke en "dårlig" ting. igjen, hvis man isolerer det temaet fra verdenssituasjonen. Problemet er hvis man ønsker det MER ENN NOE ANNET!!! Det blir et problem når... Man ønsker det MER enn helsehjelp og offentlig helsevesen. Man ønsker det MER enn personvern og retten til privatliv Man ønsker det MER enn fagforeninger Man ønsker det MER enn trygg og sikker velferd Man ønsker det MER enn rettigheter for arbeiderklassen Man ønsker det MER enn et velfungerende skolevesen og utdanningssystem Man ønsker det MER enn støtte til medisinsk forsking Man ønsker det MER enn psykiatrisk/psykologisk hjelpeapparat Man ønsker det MER enn sine egne sivile rettigheter Man ønsker det MER enn sine egne døtres rettigheter til sine egne kropper (som langt ifra trues kun av innvandrere) ...og så videre. Når det ene temaet tar opp så mye plass i hjernen, og en politiker kan få din stemme, basert ene og alene på det ene temaet der, så trenger ikke den politikeren å følge opp de andre samfunnsstrukturelle behovene jeg nevnte. Fordi det var jo ikke det man stemte for? Men ja, jeg er likevel frustret som faen over denne hjerneråten som har infisert store deler av verden. Dette er den virkelige pandemien, og jeg stanger stadig huet i veggen over hvor langt ned i gjørma verdenssamfunnet har sunket. Men jeg vet iallefall at jeg ikke er alene om å dele den frustrasjonen. Ikke deg heller. Og jeg ser mange her inne også deler den frustrasjonen. Flere enn på lenge faktisk. Som er med på å gi meg littegrann håp. 7 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet onsdag kl 18:02 Del Skrevet onsdag kl 18:02 (endret) Tyske Bild melder at et av hovedmålene med samtalene mellom USA og Russland er å oppnå enighet om å trekke alle amerikanske styrker fra NATO-landene som ble med i alliansen etter 1990. https://www.bild.de/politik/ausland-und-internationales/ukraine-krieg-europa-in-angst-geheimdienste-fuerchten-schon-us-abzug-67b479a5a918eb195a71efba Dette var et av Putins krav i 2021. Nå kan det altså bli en realitet. Endret onsdag kl 18:03 av Snikpellik 5 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 18:04 Del Skrevet onsdag kl 18:04 Her sitter man faktisk og ønsker at en president ble drept fordi man er uenig med politikken hans. Fy flate for en gjeng patetiske mennesker. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 18:07 Del Skrevet onsdag kl 18:07 (endret) Snikpellik skrev (15 minutter siden): Daily Mail (av alle) har nettopp publisert et eksklusivt intervju med JD Vance, der han kommer med trusler mot Zelensky for å «snakke stygt om Trump», og sier han «kommer til å angre». JD Vance warns Zelensky he will regret 'badmouthing' Trump and condemns his 'atrocious' response to peace talks https://www.dailymail.co.uk/news/article-14413657/Vice-President-Vance-warns-Zelensky-badmouthing-Trump-public-backfire-Ukrainian-presidents-broadside.html Trodde vance var for ytringsfrihet.... forøvrig har jeg flere eksempler på Englands (og europas) elendige ytringsfrihet, men vi er kanskje fordi det punktet Endret onsdag kl 18:11 av Tussi 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet onsdag kl 18:08 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:08 (endret) Tåkefyrste skrev (4 minutter siden): Her sitter man faktisk og ønsker at en president ble drept fordi man er uenig med politikken hans. Fy flate for en gjeng patetiske mennesker. Han kan ta livet av millioner og ødelegge krigen for Ukraina + la Russland vinne frem i Europa. Det er viktigere enn livet til Trump Endret onsdag kl 18:09 av DukeNukem3d 17 1 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 18:08 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:08 Tåkefyrste skrev (3 minutter siden): Her sitter man faktisk og ønsker at en president ble drept fordi man er uenig med politikken hans. Fy flate for en gjeng patetiske mennesker. Jeg ønsker ingen drept, men fy flate så patetisk du er som klarer å oppsummere det som nå skjer som "politikken hans". 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet onsdag kl 18:09 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:09 (endret) 5 minutes ago, Tåkefyrste said: Fy flate for en gjeng patetiske mennesker. Jeg kommer over og voldtar kona / mannen din og banker ungene. Etterpå så sier jeg at det er du som startet det, for så å få støtte fra en fyr på andre side av byen som sier at det er rett og rimelig basert på mine utalelser alene. Om du klarer å koble sammen sammenlikningen så ser du fort hvorfor det som nå skjer er problematisk og faktisk kan medføre mye død og fordervelse. Av to onder ville en død trump vært å foretrekke enn millioner av uskyldige mennesker. Endret onsdag kl 18:10 av The Very End 11 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet onsdag kl 18:09 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:09 Tåkefyrste skrev (4 minutter siden): Støtter du fremdeles Trump? 11 1 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 18:10 Del Skrevet onsdag kl 18:10 1 minute ago, DukeNukem3d said: Han kan ta livet av millioner. Og de millionene er viktigere enn Trump Han tar ikke livet av en eneste person. Ro deg ned. Just now, sjamanen said: Jeg ønsker ingen drept, men fy flate så patetisk du er som klarer å oppsummere det som nå skjer som "politikken hans". Hva har han gjort annet enn politikk? Sagt meningene sine? Fysj for en skam, enn å si hva man mener. 3 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet onsdag kl 18:11 Del Skrevet onsdag kl 18:11 Tåkefyrste skrev (Akkurat nå): Han tar ikke livet av en eneste person. Ro deg ned. Hva har han gjort annet enn politikk? Sagt meningene sine? Fysj for en skam, enn å si hva man mener. Er det politikk å spre hat og løgn? 9 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 18:11 Del Skrevet onsdag kl 18:11 (endret) 3 minutes ago, Snikpellik said: Støtter du fremdeles Trump? Ja 100%. Jeg mener han tar feil om at Ukraina startet krigen og at Presidenten er en diktator. Men det endrer ingenting. Han er fortsatt den presidenten USA og verden trenger. Det som er viktig er å få slutt på krigen. Hva har europeiske leder gjort for å få slutt på den? Absolutt ingenting. Just now, sjamanen said: Er det politikk å spre hat og løgn? Det får du spørre venstresiden om, det er de som har drevet med dette de siste 20 årene. Det han sier om Ukraina blekner i forhold til den hatkampanjen mediene har hatt mot han bare den siste uken, for ikke å snakke om 8 år. Endret onsdag kl 18:13 av Tåkefyrste 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 18:14 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:14 Tåkefyrste skrev (1 minutt siden): Ja 100%. Jeg mener han tar feil om at Ukraina startet krigen og at Presidenten er en diktator. Men det endrer ingenting. Han er fortsatt den presidenten USA og verden trenger. Det som er viktig er å få slutt på krigen. Hva har europeiske leder gjort for å få slutt på den? Absolutt ingenting. Unnskyld meg, men hvis du ikke forstår at bare slike uttalelser alene er livsfarlig og fullstendig uakseptabelt så er du kvalifisert til å vaske en dass, ikke mer. For ikke å snakke om resten av komplekset. 13 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tussi Skrevet onsdag kl 18:14 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:14 Tåkefyrste skrev (4 minutter siden): Han tar ikke livet av en eneste person. Ro deg ned Bokstavelig talt feil, han han er for økt bruk av føderal dødsstraff 8 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 18:16 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:16 Tåkefyrste skrev (3 minutter siden): Det får du spørre venstresiden om, det er de som har drevet med dette de siste 20 årene. Det han sier om Ukraina blekner i forhold til den hatkampanjen mediene har hatt mot han bare den siste uken, for ikke å snakke om 8 år. Å herregud her har vi en sånn "venstresiden"-kriger ja. Grunn nummer to til på kort tid å foreslå at det er du som er patetisk. Kom deg ut av gutterommet så det vår an å diskutere ordentlig med deg. 11 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 18:17 Del Skrevet onsdag kl 18:17 1 minute ago, Tussi said: Bokstavelig talt feil, han han er for økt bruk av føderal dødsstraff Det betyr ikke at han dreper noen fordi. Hva slags klovnelogikk er dette? 1 minute ago, sjamanen said: Unnskyld meg, men hvis du ikke forstår at bare slike uttalelser alene er livsfarlig og fullstendig uakseptabelt så er du kvalifisert til å vaske en dass, ikke mer. For ikke å snakke om resten av komplekset. Unnskyld deg. Hva som er farlig er folk som ønsker andre folk død på internett. Ekstremister kaller vi slike. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet onsdag kl 18:20 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:20 Tåkefyrste skrev (Akkurat nå): Unnskyld deg. Hva som er farlig er folk som ønsker andre folk død på internett. Ekstremister kaller vi slike. Du tror norske anonyme frustrerte brukere på et ubetydelig nettforum er farligere enn verdens mektigste mann? Og dette er whataboutism - det vet du. Fei for egen dør. Det er deg og dine sinnsyke utsagn vi diskuterer. 10 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg iblazeqt Skrevet onsdag kl 18:20 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:20 Tåkefyrste skrev (15 minutter siden): Her sitter man faktisk og ønsker at en president ble drept fordi man er uenig med politikken hans. Fy flate for en gjeng patetiske mennesker. Skulle ønske jeg kunne downvote deg. 13 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg RRhoads Skrevet onsdag kl 18:21 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:21 Tåkefyrste skrev (3 minutter siden): Unnskyld deg. Hva som er farlig er folk som ønsker andre folk død på internett. Ekstremister kaller vi slike. Det er du som er ekstremisten her. 13 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet onsdag kl 18:21 Del Skrevet onsdag kl 18:21 (endret) 5 minutes ago, sjamanen said: Å herregud her har vi en sånn "venstresiden"-kriger ja. Grunn nummer to til på kort tid å foreslå at det er du som er patetisk. Kom deg ut av gutterommet så det vår an å diskutere ordentlig med deg. Haha, og der kommer de stereotypiske hersketeknikkene ja. Venter bare på å bli kalt rasist og nazist også nå. 1 minute ago, sjamanen said: Du tror norske anonyme frustrerte brukere på et ubetydelig nettforum er farligere enn verdens mektigste mann? Og dette er whataboutism - det vet du. Fei for egen dør. Det er deg og dine sinnsyke utsagn vi diskuterer. 1 minute ago, iblazeqt said: Skulle ønske jeg kunne downvote deg. Just now, RRhoads said: Det er du som er ekstremisten her. Gjesp. Har dere ikke bedre argumenter? Dere tåler virkelig ikke at folk har andre meninger enn dere. Livet dreier seg om å repetere det man ser i dagbladet. Endret onsdag kl 18:24 av Tåkefyrste 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zork Skrevet onsdag kl 18:25 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 18:25 4 minutes ago, Tåkefyrste said: Ekstremister kaller vi slike. Vi har et ord for de som blindt heier på fiender av vårt land også. Det er mulig du netttopp våknet opp men trump har nå altså stilt seg på putins side og står mot Ukraina, og dermed også oss og resten av Europa. Begrenset hvor vondt det gjør å bli kalt "ekstremist" av noen som støtter putins (og nå trumps) kamp mot oss. 19 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå