Populært innlegg Runar Skrevet 13. februar Populært innlegg Del Skrevet 13. februar BadCat skrev (50 minutter siden): Slik folk har holdt på med hatkampanjer år inn og ut er det vanskelig ikke å humre litt over hvor mye vind i seilet Donald Trump har greid å få. Du snakker om republikanernes hatkampanjer nå, ikke sant? Fra de mange valgkampene hvor hat overfor motpartene (alle som ikke stemmer på Trump) har vært det helt sentrale? 7 3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Nei, nordmenn som synes at Trump er fæl og direkte farlig. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Trump er så fæl at han bør avsettes som president. 5 2 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar BadCat skrev (1 time siden): Jeg snakket om det som skjer nå. Donald Trump som forhandler og fremdriver av endring. Det var ikke jeg som tok opp 2022. 2022 er før er forbi. De valgene som tas is 2025 er fremdeles åpne. Forhandleren har klart det kunststykket å vise kortene sine før de i det hele tatt har satt seg til forhandlingsbordet. Ikke rart det feires i Moskva... Og det som problematiseres her, er at du snakker om forsoning og dialog som et grunnlag for normalisering av forholdet mellom Russland og Vesten, samt fred i Ukraina, når bakteppet er et tiår med gjentatte russiske brudd på alt av tidligere avtaler. Igjen er ditt eget sitat ganske treffende. BadCat skrev (55 minutter siden): Et tips til folk som misliker Trump og Putin. Det er et ordtak som heter. "Hvis du misliker motparten, snakk heller positivt om egen kandidat." Vel, i Russland er det ingen motpart da landet er et de facto diktatur. Og det er vel ca. like relevant å fremsnakke Harris nå etter valget som det var å fremsnakke de tyske sosialdemokratene i april 1933. BadCat skrev (5 minutter siden): Hvis de uansett må gå med på kompromiss, kunne de ha valgt det så tidlig som mulig. Jeg har på følelsen at Zelenskyy så for seg at vesten kom til å gripe inn eller gi mer støtte og ut fra det valgte å spille høyere enn han kunne tåle å bli synet for. Var ikke du ferdig med denne diskusjonen? Hvilket kompromiss sikter du til? Hvordan mener du Ukraina kunne imøtekommet krav som omhandlet begrensninger av NATOs styrker i andre land? 9 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Folk kunne heller skru av TV-en og bli med på en runde WoW Classic Anniversary Realms. Nei, de vil kun prate om Trump. Nå tok folkene feil om at han ikke kunne vinne og fremdeles vil folk kun prate om Trump. 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar BadCat skrev (8 minutter siden): Folk kunne heller skru av TV-en og bli med på en runde WoW Classic Anniversary Realms. Nei, de vil kun prate om Trump. Nå tok folkene feil om at han ikke kunne vinne og fremdeles vil folk kun prate om Trump. Og problemet er...? Du kan jo også bare logge av forumet og heller gå deg en tur, men vil heller klage over at andre klager over Trump. 8 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar 1 minute ago, Hugo_Hardnuts said: Og problemet er...? Du kan jo også bare logge av forumet og heller gå deg en tur, men vil heller klage over at andre klager over Trump. Jeg gjorde det. Jeg skrev faktisk ikke på over to måneder. Fristelsen ble nok for stor under valginnspurten. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Jeg har lenge hatt en uggen følelse for at vi (Europa spesielt) sitter og stemmer mot USA og mot USA sine allierte i FN systemet - sammen med masse araberland og diktaturer som stemmer utelukkende etter kameraderi selv. Våre medier (norske er kanskje ekstra ille) skriver stort sett veldig stygt om USA og deres allierte. Et overfokus på de. Jeg har tenkt at vi skyver USA mer og mer vekk fra oss... og nå får vi det kanskje tilbake. De diktatur og araber-stater det var så viktig for oss og Barth Eide å holde oss inne med, får vi noe igjen for samarbeidet med dem? Eller støtter de egentlig bare Russland direkte/indirekte likevel? Tror vi har valgt dårlig der gitt. Endret 13. februar av DukeNukem3d 2 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Jeg ble ekstremt bekymret over i innlegget @JK22 postet igår der Hegseth skal ha sagt afroamerikanske ingeniører i forsvaret ikke trenger å søke på jobb. Så jeg lurer på, hvor mange og evt hvem, i Trumps admin er ikke såkalt "hvit" bortsett fra Rubio? 1 Lenke til kommentar
ticx Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) USA er blitt et søppelland. Det vil bare bli verre, Trump er ikke en årsak men et symptom. Dette sier jeg som gift med en amerikaner og har bodd der noen år. Det er en komplisert og gammel prosess, men svæææært forenklet kan man si at dette er det man får når man har høyere utdanning bak en betalingsmur og lar penger få inntog i politikk. Det har vært klart siden Trumps første omgang at fremover med sikkert nokså jevnt mellomrom kan man forvente tullinger, til og med dømte kriminelle i det hvite hus. Amerikanerne er "fed up" med deres dysfunksjonelle politiske korrupsjonssystem og stemmer på hvem som helst i desperasjon/sinne. Dette vil fortsette. Europa kan og bør sørge for egen sikkerthet. Folk ser seg blinde på Russlands geografiske størrelse og at de har mye atomvåpen. Ingen vinner en atomkrig, det vet russerne veldig godt. Kan jo nevne at Russlands økonomi er på størrelse med Nederlands. Og enda mindre innen utgangen av året om sanksjonene fortsetter. Alt for mange lever i den kalde krigen enda, Russland er en papirtiger. Endret 13. februar av ticx 8 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Robert F. Kennedy jr. USAs nye helseminister. Katastrofe! 3 2 Lenke til kommentar
ticx Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Synd på barn som kan gå glipp av kritiske vaksiner. 4 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar La oss oppsummere de siste ukene, og forhandlingsstrategien til Mr.Business. Han sjokkerer hele verden ved å gå hardt ut mot allierte for å ha en best mulig forhandlingsposisjon hva gjelder handelsbalansen, og svekker samtidig troverdigheten til Nato. Når det derimot gjelder Kina og Russland,så har pipen en helt annen lyd. Kun 10% toll for Kina, og kaster fra seg alle forhandlingskort, bøyer seg i doggy, og ber Putin gyve løs hva gjelder Ukraina. MAGA4LYFE!!! 3 2 Lenke til kommentar
engavif Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Det jeg er redd for er at Trump begynner å lette litt på sanksjonene. Da er veien kort for at andre følger etter. Lenke til kommentar
ticx Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar 4 minutes ago, iblazeqt said: La oss oppsummere de siste ukene, og forhandlingsstrategien til Mr.Business. Han sjokkerer hele verden ved å gå hardt ut mot allierte for å ha en best mulig forhandlingsposisjon hva gjelder handelsbalansen, og svekker samtidig troverdigheten til Nato. Når det derimot gjelder Kina og Russland,så har pipen en helt annen lyd. Kun 10% toll for Kina, og kaster fra seg alle forhandlingskort, bøyer seg i doggy, og ber Putin gyve løs hva gjelder Ukraina. MAGA4LYFE!!! Riktig. Se hva folk gjør, ikke hva de sier. Trumperump i kjent stil dette, og sånn vil det fortsette. 1 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 13. februar Forfatter Del Skrevet 13. februar Svein M skrev (16 minutter siden): Robert F. Kennedy jr. USAs nye helseminister. Katastrofe! Nå er skrekkabinettet komplett. De republikanske senatorer har bevist for alle at de er mer opptatt av makt, privilegier og egeninteresse fremfor å tjene folket og staten, og dette vil få meget alvorlige konsekvenser for dem alle i dette året når Trump hadde klart å krasje USA som han hadde gjentatte ganger gjort med hans "forretningsaffærer" hvor hans udugelighet. Som jeg nå antar skyldes en stivsinnethet i hans kognitive oppbygging ved å ha konsistente tanker og forutinntattheter i hele hans liv, noe som er svært uvanlig. Hans personlighet og sjarm samt hans provoserende svindelatferd hadde fungert meget godt med å skjule disse sjelesvekkende egenskapene - det er mulig hvorfor han forbli umodent og svak utviklet som voksenperson. Det som var bevitnet med Musk i presidentrommet virker svært bisarre på alle, og mange antar derfor at det bare var et tidsspørsmål før de to ego brakt sammen, men jeg ser det annerledes. Jeg så hvorfor Trump hadde fått mange rike venner som støtter ham; hvorfor han hadde kunne fortsette og fortsette - en bevisst underdanighet hvor man lot seg utnyttes for egen formål, gir gjengjeldelse nærmest ubegrenset uten videre og om. Det blir helt annerledes med disse underordnet Trump, som ofte meget dårlig behandlet disse som oppfattes å være autoritetskrenkende og oppviglende - ikke rart at Trump-administrasjonen i 2017-21 tok sterk avstand fra ham. Trump vant fram fordi han er en marionettfigur som lot seg utnyttes, mens han selv fikk bestemt som et barn som vet hvordan å manipulere og forlede andre, og samtidig støtte seg på potensielle farsfigurer som støttepartnere som ikke er forlangende utover det han kan gi dem. Dette er den verste tenkelige mennesketypen man kan ha på en maktstilling, en mann som ikke er annet enn et forfengelig, selvopptatt og manipulerende barn som gladelig lar seg utnyttes mens man beholdt sin stivsinnethet som knapt endret seg i evigheter. Han forbli den samme russiske agenten som han hadde vært for trettifem år siden. Katastrofe er nå helt uunngåelig. Et parti vil dø i evig vanære, et folk vil miste sin ære og selvtillit, og mye må gjenreises - fordi en partiledelse hadde helt mistet hodet og latt meget farlige destruktive krefter overtar. Republikanerne er 100 % ansvarlig for enhver Trump gjør og står for. 6 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Det er forskjell på å barbere seg, og å skjære av seg hue'. Vaksiner er like polariserende som resten av politikken. Det føles som om man enten er for alle de dyptgripende overtrampene under kårånaen, etter så er man anti-vaxxer. Jeg har selv tatt mange vaksiner, inkludert sånne som ikke var obligatoriske, fordi jeg mente at det var riktig for meg. Jeg respekterer at andre ikke vil, og forstår at de blir mistenksomme når myndighetene tvinger dem. Og de fikk rett. Folk døde av bivirkninger. Vaksinene har reddet flere enn de drepe, men det hjelper ikke de som døde av AstraZeneca. Endret 13. februar av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
valen Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar JK22 skrev (19 minutter siden): Nå er skrekkabinettet komplett. De republikanske senatorer har bevist for alle at de er mer opptatt av makt, privilegier og egeninteresse fremfor å tjene folket og staten, og dette vil få meget alvorlige konsekvenser for dem alle i dette året når Trump hadde klart å krasje USA som han hadde gjentatte ganger gjort med hans "forretningsaffærer" hvor hans udugelighet. Som jeg nå antar skyldes en stivsinnethet i hans kognitive oppbygging ved å ha konsistente tanker og forutinntattheter i hele hans liv, noe som er svært uvanlig. Hans personlighet og sjarm samt hans provoserende svindelatferd hadde fungert meget godt med å skjule disse sjelesvekkende egenskapene - det er mulig hvorfor han forbli umodent og svak utviklet som voksenperson. Det som var bevitnet med Musk i presidentrommet virker svært bisarre på alle, og mange antar derfor at det bare var et tidsspørsmål før de to ego brakt sammen, men jeg ser det annerledes. Jeg så hvorfor Trump hadde fått mange rike venner som støtter ham; hvorfor han hadde kunne fortsette og fortsette - en bevisst underdanighet hvor man lot seg utnyttes for egen formål, gir gjengjeldelse nærmest ubegrenset uten videre og om. Det blir helt annerledes med disse underordnet Trump, som ofte meget dårlig behandlet disse som oppfattes å være autoritetskrenkende og oppviglende - ikke rart at Trump-administrasjonen i 2017-21 tok sterk avstand fra ham. Trump vant fram fordi han er en marionettfigur som lot seg utnyttes, mens han selv fikk bestemt som et barn som vet hvordan å manipulere og forlede andre, og samtidig støtte seg på potensielle farsfigurer som støttepartnere som ikke er forlangende utover det han kan gi dem. Dette er den verste tenkelige mennesketypen man kan ha på en maktstilling, en mann som ikke er annet enn et forfengelig, selvopptatt og manipulerende barn som gladelig lar seg utnyttes mens man beholdt sin stivsinnethet som knapt endret seg i evigheter. Han forbli den samme russiske agenten som han hadde vært for trettifem år siden. Katastrofe er nå helt uunngåelig. Et parti vil dø i evig vanære, et folk vil miste sin ære og selvtillit, og mye må gjenreises - fordi en partiledelse hadde helt mistet hodet og latt meget farlige destruktive krefter overtar. Republikanerne er 100 % ansvarlig for enhver Trump gjør og står for. Hysterisk. Doge er jo en gave til de som betaler skatt i usa. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar 1 hour ago, Tussi said: Jeg ble ekstremt bekymret over i innlegget @JK22 postet igår der Hegseth skal ha sagt afroamerikanske ingeniører i forsvaret ikke trenger å søke på jobb. Så jeg lurer på, hvor mange og evt hvem, i Trumps admin er ikke såkalt "hvit" bortsett fra Rubio? Nå tror jeg ikke akkuratt Hegseth har sagt noe slik, det handler om at militæret ikke skal delta på ulike Black/Asian/Hipsanic/White/Male/Female eventer og messer for å drive rekruttering.. Tulsi Gabbard, Kash Patel, Harmeet Dhillon, Jay Bhattacherya, Scott Turner, Lori Chavez DeRemer, Alex Wong, og jeg synes ikke Steven Cheung ser så hvit ut heller. 2 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Får se hvem som tar oppfordringen hans. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå