Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pop skrev (26 minutter siden):

Effekten av tollvrøvlet til trumpis er allerede begynt, selv før de er iverksatt. Vi får se om dette er skremmeskudd eller om det faktisk gjennomføres, jeg frykter det siste.

https://e24.no/boers-og-finans/i/pPxGlG/tolluro-rammer-oslo-boers

Når varsel om tollsatser medfører såpass raske fall på børsene, er det bare å holde seg fast på hvor fortsettelsen går. Noen som tror at møtet med Trudeau kan føre til at satsene ikke går gjennom?

Jeg har en liten (naiv?) knapp på det. Jeg husker fremdeles når Rocketman og Trumpsta holdt på å starte WW3 på Twitter, helt fram til de møttes, og plutselig var best buds. Det jeg liker mindre er at det virker som Trump isolerer seg på samme måte som Putler gjorde/gjør, og har ikke vært interessert i kontakt med Trudeau før nå (Trudeau har flere ganger forsøkt å komme i kontakt med Trump etter han begynte som pres). Kan jo selvfølgelig være en av Trumps utspekulerte taktikker. Ikke godt å si syns jeg. 

Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 31.1.2025 den 14.44):

Her har vi Ronald Reagans tale etter Challenger-ulykken i 1986. Sammenlign det med den obskøne og kvalmende seansen i går hvor en fullstendig ignorant sosiopat med vokabularet til en tiåring og som klarer å rote å tulle i annenhver setning og som oser ren og skjær narsissisme og ondskap. Man kan si mye om Reagan, men i motsetning til Trump så innehadde han hvertfall noen positive egenskaper som for eksempel å oppføre seg som et sivilisert menneske.

Misforstå ikke, jeg elsker Reagan. Best president ever.

Men så er det også en vesentlig forskjell på om en sivil flykatastrofe inntreffer, og/eller om en romferge fra NASA med 7 astronauter ombord eksploderer.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Mens USA angripes innenfra og i jungelen av alt vanviddet er dette noe som er verdt å trekke frem.

Trumps utenriksminister Rubio har ansatt Darren Beattie til en nøkkelrolle i utenriksdepartementet. Beattie er en konservativ journalist og konspirasjonsteoretiker.

Beattie mener veldig mange rare ting. Som for eksempel at NATO er en større trussel mot amerikansk frihet enn det kinesiske kommunistpartiet.

Gi1LBFqWoAAmfm5?format=jpg&name=large

"Unpopular claim". Pffff....

De gjør alltid det trikset der. Pakker inn møkka i adjektivet "upopulær" for å tillegge en slags kulhetsfaktor over det. Slik har mye av den republikanske politikken blitt; narsissistisk selvbildebygging.

"Se på meg, er ikke jeg punk rock, eller hva?"

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Merker at jeg blir skikkelig mismodig av å følge med på det som skjer på andre siden av atlanteren nå. Samtidig er det ikke en dritt jeg får gjort med det, så jeg kobler bare ut til slutt. 

Får heller bli mer engasjert hvis de samme skrullete ideene ser ut til å få feste her opp mot stortingsvalget. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at Trump bare setter 10% på Kina og 25% allierte. Var det ikke han som skulle gå etter Kina. Eller er han også blitt nikkedukken til xi, på lik linje med putin.Noen steder man kan lese begrunnelsen hvorfor den er så lav?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Her er DOGE-teamet som ulovlig laster ned hemmelige data om offentlige ansatte og bestemmer om din jobb i det føderale USA er verdt noe eller ikke. I følge Elon Musk så skulle dette teamet være "creme del la creme" av de mest kompetente menneskene i verden.

Han typen nederst til høyre for eksempel, han er nitten år gammal og bruker nicket "BigBalls" på sosiale medier. 

image.png.71878a1e7a821227d4fc63a2950f38f1.png

Ser ut som en gjeng med hackers. Og det er vel i praksis det de fungerer som..

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (49 minutter siden):

Denne kvisetryne tenåringsgjengen tvang til seg klassifisert materiale uten å ha sikkerhetsklarering. I en rettsstat så ville disse folkene blitt arrestert(og helst banka opp). Men det som skjedde var at de som gjorde jobben sin og prøvde å stoppe dette fikk sparken. Slik er det blitt.

USAID security chiefs put on leave after trying to stop Musk’s team from accessing classified info, officials say

Det eneste svaret jeg har til hva som skjer der borte nå er "jaja, stem på en kriminell, ikke bli overrasket at de gjør noe kriminelt".

Blir mildt sagt spennende å se hva denne føderale kollapsen vil føre til videre.

Elon Musk, Judge, Jury and Executioner: 
image.thumb.png.1e2253dbe5a50fef8a116550d2fa4a2d.png

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
REALITET skrev (1 time siden):

Synes det er merkelig at Trump bare setter 10% på Kina og 25% allierte. Var det ikke han som skulle gå etter Kina.

kan kanskje være fordi Joe Biden i mai måned ifjor kraftig økte tollen på Kina

USA innfører 100 prosent toll på kinesiske elbiler

Tollsatsene skal økes gradvis i løpet av en treårsperiode, men allerede i år blir de oppjustert på blant annet elbiler, solcellepanel, databrikker, stål, aluminium og medisinsk utstyr.

https://www.nettavisen.no/nyheter/usa-innforer-100-prosent-toll-pa-kinesiske-elbiler/s/5-95-1818173

btw, Biden reverserte heller aldri den økte tollen på Kina som Trump innførte i 2017

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...