Gå til innhold

Noen med erfaring med Fujifilm kamera? (Fujifilm X-S20)

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Fujifilm X-S20 med Sigma 18-50mm 2.8. Synes det var en grei pris (kan bruke maks 22 000 kr), at objektivet passer bra til mitt bruk også synes jeg de filmsimulasjonene virker spennende (greit å slippe å redigere). Skal bruke det til å fotografere og filme fjellturer og familieliv. Noen som har peiling/erfaring? Tror dere jeg kommer til å bli fornøyd? (Har fra før ett gammelt Olympus omd 10).

Endret av Aimabelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri vært noe annet enn fornøyd med Fuji-kameraene jeg har eid, men det er snakk om litt eldre modeller da. Ser forresten at X-S20 og X-T50 ligger noenlunde likt i pris, og hvis foto hadde vært prioritert, hadde jeg sannsynlig gått for den siste. 40 MP fremfor 26, dedikert film sim-hjul og lukkertidshjul, og personlig liker jeg tilt-skjermen mye bedre enn flip til foto. 

Lenke til kommentar
Okapi skrev (2 timer siden):

Aldri vært noe annet enn fornøyd med Fuji-kameraene jeg har eid, men det er snakk om litt eldre modeller da. Ser forresten at X-S20 og X-T50 ligger noenlunde likt i pris, og hvis foto hadde vært prioritert, hadde jeg sannsynlig gått for den siste. 40 MP fremfor 26, dedikert film sim-hjul og lukkertidshjul, og personlig liker jeg tilt-skjermen mye bedre enn flip til foto. 

Så kjekt å høre. Jeg kommer til å bruke kameraet til både foto og video. Ser for meg kanskje sånn 60% foto og 40% video. Jeg har aldri prøvd kamera med flip skjerm før, men jeg tenker at det er jo praktisk å ha skal man ta bilder av seg selv. Hva er grunnen til at du foretrekker tilt skjerm?

Lenke til kommentar

Bedre kjøpe et billigere kamera og heller oppgradere. og bruke noe mer på objektiv.

farger kan man justere på a6700 og s9.

olympus eller om system ligger bak om de så snart lanserer sin x100vi konkurrent.

(her har de  ikke lært å lage kameraet smått nok som feks pen modellen)

https://www.43rumors.com/om-digital-launches-the-official-om-3-teaser/

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...