squaddie Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Jeg har en hel haug med VHS-kassetter jeg svært gjerne vil digitalisere. Jeg har dog bare en vanlig VHS-DVD-spiller (Philips DVP3350). Må/bør jeg ha en S-VHS-spiller for å omgjøre de til digi format? Jeg har dog en billig VHS-Digital dings kjøpt på Kjell for mange år siden. Noen tips/råd/anbefalinger hvordan jeg kan få kassettene digitalisert uten å ty til S-VHS-spillere? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden S-VHS er et eget format. Du trenger det kun dersom kassettene du skal digitalisere er av typen S-VHS. Er det vanlige VHS-kassetter holder det lenge med en vanlig VHS-spiller. Jeg har akkurat holdt på med tilsvarende prosjekt. Mange av disse billige USB capture card-greiene er ganske dårlig. Jeg forsøkte først med en EasyCAP jeg hadde liggende, men bildet fikk fullt av fargede striper over hele seg. Så jeg kjøpte en brukt Dazzle DVC-100 på Finn. Den funket mye bedre, men fungerer kun på Windows. Brukte denne videoen for å få best mulig oppsett. 1 1 Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden 4 minutes ago, Kajac said: S-VHS er et eget format. Du trenger det kun dersom kassettene du skal digitalisere er av typen S-VHS. Er det vanlige VHS-kassetter holder det lenge med en vanlig VHS-spiller. Jeg har akkurat holdt på med tilsvarende prosjekt. Mange av disse billige USB capture card-greiene er ganske dårlig. Jeg forsøkte først med en EasyCAP jeg hadde liggende, men bildet fikk fullt av fargede striper over hele seg. Så jeg kjøpte en brukt Dazzle DVC-100 på Finn. Den funket mye bedre, men fungerer kun på Windows. Brukte denne videoen for å få best mulig oppsett. Haha, moro at du linket til den der. Jeg fulgte hans video fra 2016 da jeg drev på med det her først. Men så bra. Da kan jeg bare skaffe meg en DVC100 også sette i gang! Ja, bruker Windows 11. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå