NorsknRev Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Jeg bare sluttet. Det har vært to tre slitsomme dager, men nå er jeg ferdig med dritten. Men hva gjør jeg med snusboksene som kona kjøper til meg? Endret 14 timer siden av NorsknRev 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Så snusen er ikke din kjælige venn i medgang og motgang altså? Det er den for meg Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden NorsknRev skrev (7 minutter siden): Jeg bare sluttet. Det har vært to slitsomme dager, men nå er jeg ferdig med dritten. Men hva gjør jeg med snusboksene som kona kjøper til meg? Ber hun slutte å kjøpe snus til deg? 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 17 timer siden Forfatter Del Skrevet 17 timer siden flamethower1234 skrev (4 minutter siden): Ber hun slutte å kjøpe snus til deg? Nope. Hun vil at jeg skal snuse, fordi hun tror at det roer meg ned. Jeg er naturlig apatisk, med tilløp til autisme, så jeg trenger ikke noe beroligende. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Kan jeg komme med et lite tips for å fortsette å være snusfri? Ta den summen du vanligvis ville ha brukt på snus og sett inn på en egen konto. Litt viktig å sette et fasttrekk av summen av en boks flere ganger i uka, enn en kjempesum på lønningsdato - da virker det ikke så voldsomt, i tillegg til at saldoen øker jevnlig. Det fungerte ihvertfall veldig godt for meg da jeg slutta å røyke. Alt som står på den kontoen er øremerka hobby eller noe annet jeg ønsker meg av luksus-ting. Føles utrolig digg å kjøpe dyre hobby-ting for "ikke-brukt-på-røyk-penger" Endret 17 timer siden av Wheeljack 2 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden NorsknRev skrev (12 minutter siden): Nope. Hun vil at jeg skal snuse, fordi hun tror at det roer meg ned. Jeg er naturlig apatisk, med tilløp til autisme, så jeg trenger ikke noe beroligende. Det er ikke noe «hun vil» Skal du la hun styre deg? 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden tsetsefluen skrev (1 time siden): Så snusen er ikke din kjælige venn i medgang og motgang altså? Det er den for meg Det er farlig å kjøpe seg venner. Dyrt er det også. 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden NorsknRev skrev (5 timer siden): Jeg bare sluttet. Det har vært to tre slitsomme dager, men nå er jeg ferdig med dritten. Men hva gjør jeg med snusboksene som kona kjøper til meg? To, tre dager? Det er naa det gjelder, for naa begynner de virkelige abstinensene aa komme. Naa maa du vaere sterk og kona di, maa se paa det, som en overgang. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 11 timer siden Forfatter Del Skrevet 11 timer siden (endret) Tror det skal gå, kommer med oppdatering i kveld eller morgen tidlig. Det jeg merker mest er at jeg er så inn i granskauen trøtt. Endret 11 timer siden av NorsknRev 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden NorsknRev skrev (59 minutter siden): Tror det skal gå, kommer med oppdatering i kveld eller morgen tidlig. Det jeg merker mest er at jeg er så inn i granskauen trøtt. Få i deg masse koffein, ta kreatin, vitaminer, dusj i kaldt vann. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Hva koster det for en boks nå? Jeg regna bare på hvor mye penger jeg brukte på snus iløpet av ett år og summen fikk meg til å slutte på dagen. Men det er mange år siden nå. Tror snusen lå på 40-50kr boksen da. Lenke til kommentar
opensky Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 1 hour ago, Karltorbj said: To, tre dager? Det er naa det gjelder, for naa begynner de virkelige abstinensene aa komme. Naa maa du vaere sterk og kona di, maa se paa det, som en overgang. Feil. Fysisk avvenning (endringene i hjernen) er over på 72-96 timer, bevist. Psykiske suget kan vare opp til 3 uker, da den minste ting (som f.eks rett etter en dusj) kan kan trigge en responds, bevist. Det kalles å gjøre research, det gjorde jeg som gjorde det enkelt å slutte. Tenk på de 3-4 dagene som en lei forkjølelse , som en måtte akseptere at en har mens en er syk så er det over. Ligger mange artikler på nett om den fysiske avvenningen av nikotin. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Den fysiske er lett, den andre mer vrien 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) opensky skrev (12 minutter siden): Feil. Fysisk avvenning (endringene i hjernen) er over på 72-96 timer, bevist. Psykiske suget kan vare opp til 3 uker, da den minste ting (som f.eks rett etter en dusj) kan kan trigge en responds, bevist. Det kalles å gjøre research, det gjorde jeg som gjorde det enkelt å slutte. Tenk på de 3-4 dagene som en lei forkjølelse , som en måtte akseptere at en har mens en er syk så er det over. Ligger mange artikler på nett om den fysiske avvenningen av nikotin. Om det er fysiske, eller psykiske abstinenser, saa er de veldig heftige. Den som kommer etter de tre foerste dagene, er mye verre. Hvert et sekund av den tiden du er vaaken, er tankene dine relatert til snus slutt. Endret 9 timer siden av Karltorbj Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) opensky skrev (35 minutter siden): Psykiske suget kan vare opp til 3 uker, da den minste ting (som f.eks rett etter en dusj) kan kan trigge en responds, bevist. Det suget, "naa hadde det vaert godt, med en pris med snus" etter en dusj eller et maaltid, kommer sjeldnere, hvis man gir det tid. Men kan godt dukke opp, som en overraskelse, tre aar etterpaa, utforbi teltet ved leirbaalet, nykokt kaffe, ......... freks. opensky skrev (35 minutter siden): Endret 9 timer siden av Karltorbj 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Har slutta å røyke 3 ganger og har slutta snuse 2 ganger. Eneste grunnen til at man tar den neste snusen er fordi man tok den forrige. Det er bare å slutte. Men som flere var inne på; den psykiske sitter i årevis. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Som tidligere kjederøyker har jeg gått innom røyerommet på båten til Color Line for å bare nyte lukten Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden bzzlink skrev (19 minutter siden): Har slutta å røyke 3 ganger og har slutta snuse 2 ganger. Eneste grunnen til at man tar den neste snusen er fordi man tok den forrige. Det er bare å slutte. Men som flere var inne på; den psykiske sitter i årevis. Jeg har bare erfaring med aa slutte aa roeyke, noen ganger. Men det er akkurat det samme, er det ikke? Den der forbaska nikotinen. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden Jeg fikk en snusboks i går, som jeg ikke har rørt. Viljestyrke ok. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Sitat frå mang ein snusbrukar: Sitat Det er lett å slutte med snus! Jeg har gjort det mange ganger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå