Spillredaksjonen Skrevet i går, 05:41 Del Skrevet i går, 05:41 Dragon Age: The Veilguard og EA Sports FC 25 gjorde det dårligere enn forventet Les hele saken på Gamer.no» 1 Lenke til kommentar
Karl_N Skrevet i går, 06:15 Del Skrevet i går, 06:15 Mulig det har blitt nevnt her før, men Corinne Busch game director for Dragon Age The Veilguard har forlatt BioWare. https://www.eurogamer.net/dragon-age-the-veilguard-game-director-leaving-bioware At dette spillet ikke gjorde det godt nok for EA er vel like overraskende som at sola står opp. 5 Lenke til kommentar
Runis Skrevet i går, 07:29 Del Skrevet i går, 07:29 Kunne ikke gidd mer F i de woke greien enkelte går i fistel over, men personlig har jeg ikke rørt spillet fordi jeg ville ha et nytt Dragon Age og ikke en Pixar film. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet i går, 07:34 Del Skrevet i går, 07:34 (endret) Legg merke til ordbruken i EA sin rapport. Dragon Age engaged approximately 1.5 million players. Det betyr altså ikke at de har solgt 1,5 mill enheter av spillet. Spillet er på EA Play, en abonnementstjeneste a la Game Pass. Så spillet har garantert solgt færre enn 1,5 mill. Noen skriver også at EA forventet å selge 10 millioner enheter av spillet, og bommet altså med 85%. Endret i går, 07:38 av Gargantua 2 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet i går, 07:37 Del Skrevet i går, 07:37 Nok politikk nå. Tror mange er lei. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet i går, 07:54 Del Skrevet i går, 07:54 (endret) Har alltid vært Dragon Age fan, men det siste spillet fristet rett og slett ikke. Det fikk svært gode anmeldelser, og jeg tittet på mer enn én video før jeg skulle kjøpe, men det klikket liksom ikke helt. Tydeligvis mange flere som følte det samme. Angående det fotballspillet så må de innovere det, og ikke bare oppdatere lagene og finne nye måter å selge fotballkort på og så til sist lage fire opphypa fynd-ord som ikke betyr en dritt for spillet. Er jo det samme som har blitt servert i over ti år - ikke rart folk begynner å bli lei.. de bruker visst mer på markedsføring enn på utvikling av Fifa/FC-serien. Kanskje på tide å snu, EA? If its in the game osv... Endret i går, 07:54 av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet i går, 08:05 Del Skrevet i går, 08:05 23 minutes ago, bubba477 said: Nok politikk nå. Tror mange er lei. Helt enig. Vil ikke se Veilguard sin politikk i spill, punktum. Kan vi ikke heller få mer 2001-2012 type spill. 4 Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet i går, 08:10 Del Skrevet i går, 08:10 Boss-Znakemaster skrev: 23 minutes ago, bubba477 said: Nok politikk nå. Tror mange er lei. Helt enig. Vil ikke se Veilguard sin politikk i spill, punktum. Kan vi ikke heller få mer 2001-2012 type spill. Dragon age origins, hadde jo masse politikk med rasisme og klasse basert politikk slik det er i dag. Du kan enkelt vise en paralell til homofile og mages i dragon age, der mages ble satt inn i et eget tårn vekk fra massene av kirken og mange av magene ble lobotomerte. Alvene som ble puttet i slummer og levde som slaver etc. 5 1 Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 08:33 Del Skrevet i går, 08:33 Zimmerh skrev: Boss-Znakemaster skrev: 23 minutes ago, bubba477 said: Nok politikk nå. Tror mange er lei. Helt enig. Vil ikke se Veilguard sin politikk i spill, punktum. Kan vi ikke heller få mer 2001-2012 type spill. Dragon age origins, hadde jo masse politikk med rasisme og klasse basert politikk slik det er i dag. Du kan enkelt vise en paralell til homofile og mages i dragon age, der mages ble satt inn i et eget tårn vekk fra massene av kirken og mange av magene ble lobotomerte. Alvene som ble puttet i slummer og levde som slaver etc. Av det jeg har hørt ble mye av det du nevnte tatt vekk i Vguard...? Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet i går, 09:19 Del Skrevet i går, 09:19 Det blir vel oppkjøp av Microsoft snart, da? Riktignok er EA publisher for en del gode spill, men de utvikler ikke så mye selv lenger. Lenke til kommentar
P7SA Skrevet i går, 09:56 Del Skrevet i går, 09:56 (endret) I går. "Legger ned Unknown 9-satsingen I dag. "Dragon age: The Veilguard gjorde det dårligere enn forventet." Politikk i spill er greit det. Men da må det være en type politikk som gamere ønsker seg. Eventuelt må det implementeres på en god og naturlig måte. Skal man lage store dyre spill, så er det viktig å appellere til en kundegruppe som er stor nok til å hente inn utviklingskostnadene. Ingen burde være overrasket over at disse to spillene jeg nevner underpresterte eller floppet. Jeg og MANGE andre var kritiske til begge disse spillene på et tidlig stadie. Av gode og opplagte grunner. Hadde spillselskapene lyttet til kundegruppen sin og laget spill basert på hva folk faktisk liker og tiltrekkes av, så hadde ikke disse tingene skjedd. Situasjonen er selvforskyldt og kunne lett vært unngått. Får håpe spillbransjen begynner å lære av sine feil. Endret i går, 10:02 av P7SA 1 1 Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Chaos_Niddhogg skrev: Zimmerh skrev: Boss-Znakemaster skrev: 23 minutes ago, bubba477 said: Nok politikk nå. Tror mange er lei. Helt enig. Vil ikke se Veilguard sin politikk i spill, punktum. Kan vi ikke heller få mer 2001-2012 type spill. Dragon age origins, hadde jo masse politikk med rasisme og klasse basert politikk slik det er i dag. Du kan enkelt vise en paralell til homofile og mages i dragon age, der mages ble satt inn i et eget tårn vekk fra massene av kirken og mange av magene ble lobotomerte. Alvene som ble puttet i slummer og levde som slaver etc. Av det jeg har hørt ble mye av det du nevnte tatt vekk i Vguard...? For all del, jeg fulgte egentlig ikke så mye med Dragon Age Vanguard, fra de som ikke er helt anti woke, så var bare ikke spillet veldig bra uavnhengig av politikk. Men poenget var mer at også spill i den såkalte "no politics in my game" æraen ikke stemmer med virkeligheten. Bare fordi man var for ung eller dum til å se det var det åpenbare politiske elementer i spill også på den tiden som man åpenbart kan trekke paralleller til dagens politikk. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Merkelig at ikke flere utviklere hører på fanbasen sin. Akkurat det samme kommer til å skje med neste assassins creed. Du kan ikke både fornærme eksisterende kunder og appellere til en mikroskopisk kundebase. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå