Gå til innhold

Komplett kutter 65 ansatte


Anbefalte innlegg

Dette har de valgt selv. Velger de å ligge høyere på pris uten noen annen form for "gulerot" så handler selvsagt kunder andre plasser. Handlet fast hos komplett før men handler ingenting der lenger. Er innom å titter og ser jeg noe som jeg vil ha så er det ett kjapt google søk så finner jeg det billigere en annen plass som f.eks proshop.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev:

Husker ikke sist jeg handlet på Komplett. De er nå dyrere enn omtrent alle andre nettbutikker jeg handler hos, tilbudet / vareutvalget er mye dårligere enn nærmeste konkurrent (som for meg er Proshop), og jeg mistet mye av lysten til å kjøpe hos dem av prinsipp når de gjorde "Prismatch" omtrent helt meningsløst (de pleide å matche mot ALLE nettbutikker).

Så hvis de nå klager på dårlige tider så vil jeg si de kun har seg selv å takke.

EDIT:
Skrivefeil.

Har brukt Proshop kun 1 gang og aldri mer, helt elendige når det kommer til retur hvor man må betale for returseddel uansett om produktet er defekt ved ankomst. Bruker derimot Maxgaming en del til mindre saker som Mus o.l
Lenke til kommentar
Smouchie skrev (5 timer siden):
PaladinNO skrev (17 timer siden):

Husker ikke sist jeg handlet på Komplett. De er nå dyrere enn omtrent alle andre nettbutikker jeg handler hos, tilbudet / vareutvalget er mye dårligere enn nærmeste konkurrent (som for meg er Proshop), og jeg mistet mye av lysten til å kjøpe hos dem av prinsipp når de gjorde "Prismatch" omtrent helt meningsløst (de pleide å matche mot ALLE nettbutikker).

Så hvis de nå klager på dårlige tider så vil jeg si de kun har seg selv å takke.

EDIT:
Skrivefeil.

Ekspander  

Har brukt Proshop kun 1 gang og aldri mer, helt elendige når det kommer til retur hvor man må betale for returseddel uansett om produktet er defekt ved ankomst. Bruker derimot Maxgaming en del til mindre saker som Mus o.l

Når var dette? Har heldigvis ikke vært nødt til å sende mye i retur til Proshop, men sist jeg gjorde det måtte jeg bare spørre om å få en returetikett etter at jeg hadde opprettet sak.

Der har jo sånn sett Komplett vært greie og bare sender ut automatisk etter godkjenning.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Smouchie said:
17 hours ago, PaladinNO said:

Husker ikke sist jeg handlet på Komplett. De er nå dyrere enn omtrent alle andre nettbutikker jeg handler hos, tilbudet / vareutvalget er mye dårligere enn nærmeste konkurrent (som for meg er Proshop), og jeg mistet mye av lysten til å kjøpe hos dem av prinsipp når de gjorde "Prismatch" omtrent helt meningsløst (de pleide å matche mot ALLE nettbutikker).

Så hvis de nå klager på dårlige tider så vil jeg si de kun har seg selv å takke.

EDIT:
Skrivefeil.

Expand  

Har brukt Proshop kun 1 gang og aldri mer, helt elendige når det kommer til retur hvor man må betale for returseddel uansett om produktet er defekt ved ankomst. Bruker derimot Maxgaming en del til mindre saker som Mus o.l

Snålt. Jeg fikk to defekte HK på rad fra Proshop men måtte ikke betale et øre. Behandlinga gikk også veldig raskt.

Ene HK var defekt fra fabrikk. Andre var et returnert HK med bøyde pinner.

Lenke til kommentar

Har kun sendt tilbake produkt 1 gang, og det var hos Proshop fordi jeg hadde bestilt feil vare.
Siden det var en retur og min feil, så betalte jeg frakt.

Mener å huske at det var flere valg, så om en velger retur, så blir det du som må betale, men er det reklamasjon så skal du ikke betale frakten.

Lenke til kommentar
Dassen skrev:

Kjipt å høre at folk mister jobben, men Komplett virker å være i en nedadgående spiral med en ledelse som ikke er i stand til å snu skipet. Utvalget har blitt dårligere. Prisene høyere. Tilbudene dårligere. Sist jeg bestilte fra komplett.no brukte varen som var på laget 6 dager fra Sandefjord til Tønsberg. De gangene jeg har hatt retursaker har servicen vært elendig og løsningene de har tvunget gjennom har vært dyrere for dem og mer besværlig for meg. Samtidig har konkurrentene blitt bedre og varsler de skal satse inn mot komponentmarkedet

Skjermbilde2025-01-23kl_06_46_03.thumb.jpg.4575d69c23aadbdd2176e474bbb59160.jpg

Korona-bobla. Mange som har fått whiplash..!
Lenke til kommentar

Benyttet tidligere alltid Komplett, men den tiden er forbi. Men merker at jeg savner effektiviteten på utsendelse når jeg sitter her å venter på en forsendelse fra Power bestilt onsdag med en enkelt vare som er på lager og jeg fremdeles ser "ordren klargjøres". Makan til somling..

Lenke til kommentar
ps5 skrev:

Benyttet tidligere alltid Komplett, men den tiden er forbi. Men merker at jeg savner effektiviteten på utsendelse når jeg sitter her å venter på en forsendelse fra Power bestilt onsdag med en enkelt vare som er på lager og jeg fremdeles ser "ordren klargjøres". Makan til somling..

ingen slår de på kundeservice!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
K2D skrev:
Dassen skrev:

Kjipt å høre at folk mister jobben, men Komplett virker å være i en nedadgående spiral med en ledelse som ikke er i stand til å snu skipet. Utvalget har blitt dårligere. Prisene høyere. Tilbudene dårligere. Sist jeg bestilte fra komplett.no brukte varen som var på laget 6 dager fra Sandefjord til Tønsberg. De gangene jeg har hatt retursaker har servicen vært elendig og løsningene de har tvunget gjennom har vært dyrere for dem og mer besværlig for meg. Samtidig har konkurrentene blitt bedre og varsler de skal satse inn mot komponentmarkedet

Skjermbilde2025-01-23kl_06_46_03.thumb.jpg.4575d69c23aadbdd2176e474bbb59160.jpg

Korona-bobla. Mange som har fått whiplash..!
jepp uvettig oppskalering som nå treffer hardt og brutalt
Lenke til kommentar

Jeg har for det meste brukt Komplett til mine innkjøp både når det gjelder datakomponenter, mobil mm. Jeg oppfatter ikke prisene som noe spesielt dårligere enn andre steder, men jeg legger jo merke til at det er enkelte prisforskjeller også mellom Netonnet og Komplett, selv om de har de samme eierne. Det har jo vært en del snakk om konkurranseforhold i tidligere år rundt kostnadsnivået på lagerstyring og logistikk og det har jo vært slik at lagerhold i Sverige er rimeligere enn lagerhold i Norge. Dette kan fort utgjøre en tydelig prisforskjell på produkter. Vi har jo også hatt utfordringer med svak kronekurs og høye strømkostnader og det er ikke til å stikke under en stol at en aktør som har lager i utlandet eller er både en landsomfattende kjede i tillegg til nettbutikk vil ha langt større kjøpekraft (rabatter) hos distributør/leverandør. Proshop er vel danskeid og har sitt lager der, så det kommer helt an på konkurransevilkår. I disse dyrtider er selvfølgelig pris en viktig faktor, men jeg er bekymret hvis det er tungen på vektskålen i mange tilfeller. Selvfølgelig er det viktig at servicenivå og kundetilfredshet er høy, men hvis lønnsomheten er et problem som følge av at mange kjøper andre steder som har et lavere kostnadsnivå, så vil jo dette påvirke tilbudet.

PS! Jeg har personlig aldri hatt noen problemer med leveransene fra PostNord, men det er jo trist å lese at det er flere som har hatt dårlige opplevelser. Jeg ville prøve PorterBuddy (bor i Oslo) for første gang før jul og personlig levering på døra har aldri vært enklere. Mottok et par nye pakker i går kveld fra Komplett og en annen nettbutikk som også tilbyr PorterBuddy. Jeg har kun kjøpt småting foreløpig, dog, så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer med litt større ting som f eks. stasjonære PC'er. Det er mulig disse leveres kun med PostNord på grunn av logistikken. Men jeg har kun hatt positive opplevelser med PorterBuddy så langt. Når en leveranse er ferdig pakket for utsending og man kan få denne på døra på kvelden samme dag, så er det jo skummelt enkelt 🙂.

Lenke til kommentar
Dassen skrev (På 23.1.2025 den 6.54):

Kjipt å høre at folk mister jobben, men Komplett virker å være i en nedadgående spiral med en ledelse som ikke er i stand til å snu skipet. Utvalget har blitt dårligere. Prisene høyere. Tilbudene dårligere. Sist jeg bestilte fra komplett.no brukte varen som var på laget 6 dager fra Sandefjord til Tønsberg. De gangene jeg har hatt retursaker har servicen vært elendig og løsningene de har tvunget gjennom har vært dyrere for dem og mer besværlig for meg. Samtidig har konkurrentene blitt bedre og varsler de skal satse inn mot komponentmarkedet

Skjermbilde2025-01-23kl_06_46_03.thumb.jpg.4575d69c23aadbdd2176e474bbb59160.jpg

Komplett lever av å selge importerte varer..og med en kronekurs som går i dass så vil folk etterhvert være veldig forsiktig med sine penger. Og det første stedet man ser effekten av dette er jo nettopp på varer som importeres og som man kan klare seg uten i hverdagen. Jeg gidder ikke kjøpe nytt lenger..tråler heller finn.no og finner noe brukt til en mer overkommelig pris. At det ikke er det nyeste får så være. Mine kolleger i andre land har ikke opplevd like stor prisvekst på denne type varer og sett opp mot dem som føler jeg at jeg må betale overpris. Og jeg vet ikke helt hva det er - men jeg liker ikke følelsen av å betale overpris så da blir det brukt på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...