Spillredaksjonen Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Komplett kutter 65 ansatte Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Husker ikke sist jeg handlet på Komplett. De er nå dyrere enn omtrent alle andre nettbutikker jeg handler hos, tilbudet / vareutvalget er mye dårligere enn nærmeste konkurrent (som for meg er Proshop), og jeg mistet mye av lysten til å kjøpe hos dem av prinsipp når de gjorde "Prismatch" omtrent helt meningsløst (de pleide å matche mot ALLE nettbutikker). Så hvis de nå klager på dårlige tider så vil jeg si de kun har seg selv å takke.. Endret 1 time siden av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kjipt å høre at folk mister jobben, men Komplett virker å være i en nedadgående spiral med en ledelse som ikke er i stand til å snu skipet. Utvalget har blitt dårligere. Prisene høyere. Tilbudene dårligere. Sist jeg bestilte fra komplett.no brukte varen som var på laget 6 dager fra Sandefjord til Tønsberg. De gangene jeg har hatt retursaker har servicen vært elendig og løsningene de har tvunget gjennom har vært dyrere for dem og mer besværlig for meg. Samtidig har konkurrentene blitt bedre og varsler de skal satse inn mot komponentmarkedet. 2 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Trist å lese. Bruker Komplett til mine pc behov og håper virkelig de består! Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Komplett har virkelig blitt dårlig angående tilbud. Proshop har for min del erstattet Komplett når det gjelder PC-komponenter. Lenke til kommentar
cosmic1981 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Har også hørt fra flere hold at de som jobber der via bemanningsbyrået Manpower, aldri får sjansen til å få fast stilling på Komplett. 3 år og rett ut, inn med erstatter. Sånn har de visstnok holdt på i årevis.. Så de mister kunnskap og sannsynligvis potensielt gode ansatte som har vært ansatt via byåret. 3 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fwj__ skrev (17 minutter siden): Komplett har virkelig blitt dårlig angående tilbud. Proshop har for min del erstattet Komplett når det gjelder PC-komponenter. Her også! Komplett brukte å være bra shit, men er lenge siden de konkurerte på noe som helst. De hviler bare på gamle laubær. Kjøpe ny PC for 1,5 år siden, og da var Proshop flere tusen kroner billigere, med enormt mye bedre utvalg. Lenke til kommentar
Bonedaddy Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Brukte selv lenge kun komplett til all elektronikk. Fikk stort sett da alltid god pakkerabatt på det jeg kjøpte når jeg spurte. Fikk også rabatt på enkel varer ved forespørsel. Dette er det så og si slutt på, og visst du først får er det ikke akkurat til å hoppe hurra for. Nå bruker jeg alle leverandører, og pris er viktigst. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Pris er en ting. Men komplett's styrke var kundeservice'en. Den ser ut til å ha blitt kraftig redusert, basert på nylige erfaringer. Så da står man igjen med en butikk som er dyrere, uten noen klare fordeler... Porterbuddy er kjekt for oss som bor sentralt da. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Det er over 5 år siden jeg kjøpte noe hos komplett (måtte sjekke ordrehistorikken). Siste strået på nedturen for komplett for min del var kaoset med Playstation 5 forhåndsbestillingen, der de VISSTE beholdrningen de hadde var allerede tomt før de startet kø-ordningen. Først etter alle de andre konkurrentene (Elkjøp, Power, osv) hadde solgt sin beholdning gikk dem ut med den informasjonen. Blir ikke noe mer kjøp derfra, mest av prinsipp. Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Snodig historie med Komplett, de eide jo dette markedet nesten. Med lynrask levering, og konkurransedyktige priser. Så husker jeg på et tidspunkt de begynte å snakke om at de skulle prøve seg å bli "Amazon", i form av at andre leverandører skulle få lov å selge via deres plattform. Da tror jeg nedturen begynte. De hadde jo dette robot-lageret som automatisk hentet produkter ut, kuttet de ut det også eller? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Hm jeg har handlet flere ganger på komplett siste året og det er til tross for at jeg altid sjekker pris andre steder også. Jeg fikk kjøpt en LG C3 48" Oled til omkring 8500 da vanlig pris var 16000 og tilbud var kanskje 12000 andre steder. Kjøpte en 32" Philips Evnia Oled nylig og den var også billigst på komplett. Når en kontorstol jeg kjøpte på tilbud hadde en skramme sendte jeg mail om reklamasjon på det og fikk raskt tilbud om retur eller 1/3 av prisen i avslag. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden De bruker Helthjem for gratis frakt. Skal jeg betale for frakten, så finner jeg varene billigere andre plasser. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31 minutter siden Del Skrevet 31 minutter siden Det er synd at det går denne vegen for komplett.no. Det er ikkje så mange år sidan komplett var klart beste nettbutikken å bruke, der det var kundeservicen som verkeleg utmerka seg i positiv forstand. Det var ikkje alltid komplett var billegast, men komplett var ofte best på både rask levering og oppfølging. Om ikkje eg huskar heilt feil så var det vel også i pakkane frå komplett at det brukte å følge med litt snop som bonus? Det å kutte 18% av dei tilsette vil nok ikkje gjere underverk for leveringstid og respons på kundeservicen for å seie det slik. Det er nok eit viktig grep for at ikkje aksjeeigarane i Komplett Group skal trekke seg ut, men dette blir nok å spare seg til fant som det heiter. Eg har full forståing for at det er viktig å kutte kostnadar når det går dårleg økonomisk, det store spørsmålet er om ein no tisser i buksa for å holde varmen og på den måten utsette konkursspøkelset. Med mindre komplett med dette grepet enten klarer å tilby langt lavare prisar eller klarer å få opp kundetilfredsheita så vil nok problemet med færre og færre kundar berre forsterke seg. Sjølv små grep som å ikkje anbefale PostNord som leveringsalternativ kan utgjere forskjellen på om ein kunde brukar same nettbutikken også neste gong. Sjølv om det ikkje er Komplett.no sin feil at PostNord ikkje evner å levere pakkane på avtalt stad til avtalt tid, så er inntrykket kunden sitter igjen med at det er nettbutikken som er dårleg. Lenke til kommentar
disk Skrevet 16 minutter siden Del Skrevet 16 minutter siden 7 minutes ago, The Avatar said: Sjølv små grep som å ikkje anbefale PostNord som leveringsalternativ kan utgjere forskjellen på om ein kunde brukar same nettbutikken også neste gong. Sjølv om det ikkje er Komplett.no sin feil at PostNord ikkje evner å levere pakkane på avtalt stad til avtalt tid, Faktisk det motsatte her. Eg handler ikke om det ikke er postnord. De leverer så sykt raskt til meg i forhold til Bring. Eg bor i distriktet, og tror ruten Bring gjør at de alltid er 1 dag bak Postnord. Sist eg handlet hos komplett, så var det en ferdigbygget pc til salgs med god pris. Eg ville derimot ha et bedre skjermkort og ville oppgradere det. 2000kr i oppgradering. Eg bestilte og følte meg fornøyd. Plutselig fant eg ut eg ville sammenligne hva det som stod i fra før, kostet i forhold til det eg oppgraderte. Det var nemlig langt mindre prisforskjell, så eg måtte ringe og avbestille ordren, for så å kjøpe komponenter i stedet. Sånne ting gir riper i lakken for min del, og fra nå av har eg null tillit til ferdigbygde pcer. Å handle pc i dag, er faktisk vanskelig. Eg må bruke så ufattelig mye tankearbeid for å finne en som passer mitt behov. 1000kr mer på cpu eller gpu, hva får eg for pengene, hvor mye fps får eg egentlig for å spytte i en tusenlapp eller to? Så vil eg også ha bred støtte så ikke f.eks AMD har ræva drivere for det spillet eg spiller mest osv. Det er også dette med hvor ofte du får minimal fps i spill, sånt ødelegger for meg om bunnfpsen føler at det til tider hakker. Derfor valgte eg nvidia, selv om gjennomsnitt var bedre på amd i mitt prissegment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå