Lyncs Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) En person påstod at han trengte noen koder fra facebookvenner for å få åpnet kontoen igjen og bad meg om mitt mobilnummer. Like etter fikk jeg tilsendt en kode fra WhatsApp som han ba meg om å sende til ham. Kan den brukes av ham til svindel? Endret 3 timer siden av Lyncs Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Lyncs skrev (6 minutter siden): En person påstod at han trengte noen koder fra facebookvenner for å få åpnet kontoen igjen og bad meg om mitt mobilnummer. Like etter fikk jeg tilsendt en kode fra WhatsApp som han ba meg om å sende til ham. Kan den brukes av ham til svindel? Sannsynligvis ja. Tipper hen prøver å bytte passord for noen av dine kontoer eller noe slikt. Vær varsom og ikke del Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Alt på WhatsApp som kommer fra ikke kjente eller kjente med pussig innhold er naturligvis forsøk på svindel. Samme gjelder alle meldingsplatformer. 2 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Hva kan jeg da evt. gjøre for å stanse dette? Har jeg nå etablert et medlemskap på WhatsApp som jeg evt. kan avslutte? Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 17 minutes ago, Lyncs said: Hva kan jeg da evt. gjøre for å stanse dette? Har jeg nå etablert et medlemskap på WhatsApp som jeg evt. kan avslutte? Hold inne på melding og velg "report" og rapporter. Med mindre du faktisk har oppgitt noe skal dette normalt ikke være noe problem. Disse angrepene benytter gjerne mange steg hvor du har gått på første. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden ps5 skrev (36 minutter siden): Hold inne på melding og velg "report" og rapporter. Med mindre du faktisk har oppgitt noe skal dette normalt ikke være noe problem. Disse angrepene benytter gjerne mange steg hvor du har gått på første. Jeg gav ham koden som jeg fikk tilsendt på sms fra WhatsApp. Dersom han har åpnet en konto der i mitt navn, har jeg da mulighet for å kontakte WhatsApp og slette den kontoen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Lyncs skrev (23 minutter siden): Jeg gav ham koden som jeg fikk tilsendt på sms fra WhatsApp. Aldri videresend noen koder du mottar. Endret 1 time siden av mobile999 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden mobile999 skrev (1 minutt siden): Aldri videresend noen koder du mottar. Skjønner det nå. men dersom det er opprettet en WhatsApp konto i mitt navn, hva kan jeg da gjøre for å få slettet en slik konto? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Forsøk å installere Whatsapp appen og ta kontroll over kontoen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Kan koden brukes til svindel? Ja, koden fra WhatsApp kan brukes til å verifisere en konto i ditt navn, som deretter kan misbrukes. Hvordan sletter jeg en konto som er opprettet i mitt navn? Gjenopprett kontoen ved å logge inn på WhatsApp med nummeret ditt og bekreft koden som blir sendt til deg. Dette vil logge ut svindleren. Følg opp med WhatsApp Support for å rapportere hendelsen og be om sletting av kontoen hvis du ikke ønsker den. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Så absolutt. Har hatt noen utenlandske numre som har prøvd nådd meg via whatsapp. Dem blir ignorert og sperret. Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Alle som tar kontakt med deg uoppfordret og ber om noe, slett og blokker. For en uke siden fikk jeg en oppring fra afganistan, de ringte i ca et halvt sekund klokken 8 om morningen før de la på (automatisert ping scam), sannsynligheten for at det koster mye penger å ringe tilbake er stor 1 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden (endret) Thor. skrev (32 minutter siden): Kan koden brukes til svindel? Ja, koden fra WhatsApp kan brukes til å verifisere en konto i ditt navn, som deretter kan misbrukes. Hvordan sletter jeg en konto som er opprettet i mitt navn? Gjenopprett kontoen ved å logge inn på WhatsApp med nummeret ditt og bekreft koden som blir sendt til deg. Dette vil logge ut svindleren. Følg opp med WhatsApp Support for å rapportere hendelsen og be om sletting av kontoen hvis du ikke ønsker den. Jeg fikke beskjed om at kontoen var feil da jeg prøvde å logge meg inn med den første koden jeg fikk tilsendt men etter at jeg fikk tilsendt ny kode har jeg nå kommet inn på appen. Vil da det si at jeg nå har kontroll eller kan det også være andre som har tilgang til å sende og motta meldinger fra min konto? kan de evt. ha mottatt kontaktlister eller annen info fra min telefon ved hjelp av den første koden jeg sendte dem? Endret 1 time siden av Lyncs Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Lyncs skrev (40 minutter siden): Skjønner det nå. men dersom det er opprettet en WhatsApp konto i mitt navn, hva kan jeg da gjøre for å få slettet en slik konto? Etter dette kan de opprette en konto i ditt navn et annet sted, og bruke whatsapp-koden sammen med ditt tlfnr for å verifisere identiteten din. Endret 1 time siden av frohmage Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 54 minutter siden Forfatter Del Skrevet 54 minutter siden frohmage skrev (6 minutter siden): Etter dette kan de opprette en konto i ditt navn et annet sted, og bruke whatsapp-koden sammen med ditt tlfnr for å verifisere identiteten din. Da jeg innstallerte appen og fikk tilsendt ny kode så måtte jeg først få en tilbakemelding og logge meg inn med passordet mitt på samsung-kontoen min og deretter fingeravtrykk, så da er det vel ikke så enkelt som du beskriver. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 50 minutter siden Del Skrevet 50 minutter siden Lyncs skrev (1 minutt siden): da er det vel ikke så enkelt som du beskriver Neida, men det er en metode som brukes 🙂 Det kan hende de har enklere tilgang enn deg om det er de som har opprettet kontoen. Bra du har kontroll over den selv nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå