Gå til innhold

Volvo XC40 problemer?

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Nok en Volvo XC40 som dundrer inn i en vegg. Er det ikke,litt rart at dettte skjer kun med XC40? Eller er det flere biler det har skjedd med som ikke har noen forklarlig årsak? 

Jeg skal ikke påstå at tillfellet i klippet over viser at det er feil med denne bilen, men jeg synes nå uansett at dette er veldig merkelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (1 minutt siden):

Kan godt være det finnes forklaringer, men hvorfor er så mange uheldige tilfeldigvis eier av en Volvo XC40? Har det vært episoder i media med andre merker som ikke har noen forklaring? 

Var det ikkje en Tesla som suste avgårde i Bergen med bremselysa lysande

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror nok det kan vøre greit å forholde seg til publiserte saker som er under etterforskning eller som er fersig etterforsket og som evt. beviser feil med bilen i lignende tillfeller. 

Hvis det er menskelig feil så er jo dette uansett et uhell å det er ingen grunn til at dem som kjørte bilen skal stå frem i media. 

Jeg påstår som nevnt ikke at det er bilen sin feil, men jeg må inrømme at jeg jeg synes det er litt rart...

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (12 minutter siden):

Dette beviser vertfall så langt at man ikke nødvendigvis kan skylde på føreren. Er det flere enn Tesla og XC30 som evt. kan ha dette potensielle problemet?

Om du leser hele saken er det fører feil. Da fører trykket inn gass og ikke brems. Politiet er helt åpne om disse funnene, men det er ikke nok til å "ta" fører. Merkelig nok.

Det er ingenting galt med Tesla i denne saken.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Bjerknez said:

Dette beviser vertfall så langt at man ikke nødvendigvis kan skylde på føreren. Er det flere enn Tesla og XC30 som evt. kan ha dette potensielle problemet?

Alle biler har et problem med at førerne kan tråkke på feil pedal.

Teslaen i Bergen så viste dataene at gasspedalen var pressa i bunn. 

Bremselysene er på fordi Teslaens «emergency braking» og «multi collision» systemer forsøker å bremse. 

Begge to overstyres når man holder gassen i bånn

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-8EA7EF10-7D27-42AC-A31A-96BCE5BC0A85.html

Har selv blitt reddet av Tesla sin «obstacle aware acceleration» hodet var ikke helt med og jeg trodde jeg sto i D, men sto i R gitt.

Programvaren redda garasje veggen min :)

Endret av bzzlink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Om du leser hele saken er det fører feil. Da fører trykket inn gass og ikke brems. Politiet er helt åpne om disse funnene, men det er ikke nok til å "ta" fører. Merkelig nok.

Det er ingenting galt med Tesla i denne saken.

Okay, da gjenstår vi så,langt kun med Volvo XC40....

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (Akkurat nå):

Alle biler har et problem med at førerne kan tråkke på feil pedal.

Teslaen i Bergen så viste dataene at gasspedalen var pressa i bunn. 

Bremselysene er på fordi Teslaens «emergency braking» og «multi collision» systemer forsøker å bremse. 

Begge to overstyres når man holder gassen i bånn

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-8EA7EF10-7D27-42AC-A31A-96BCE5BC0A85.html

Joda, jeg skal ikke mene så mye frem og tilbake jeg... 

Men selv om kjøredata sier at gassbedalen var presset ned, så betyr jo ikke det nødvendigvis at den var det. Det kan jo være elektronikken som har feilet... 

Lenke til kommentar

Okay, da gjenstår vi så,langt kun med Volvo XC40....

Volvo hadde vell en recal ang dette tidligere, og "alle" skal være fikset.

Jeg vill si det med all sannsynlighet er brukerfeil men det er også mulig at noe er galt teknisk. Time will tell, men disse tidene pleier å ta unødvendig lang tid dessverre. Selv om en teknisk anlagt person hos Volvo kan konkludere etter få timer(mest sannsynlig)

Lenke til kommentar

Joda, jeg skal ikke mene så mye frem og tilbake jeg... 

Men selv om kjøredata sier at gassbedalen var presset ned, så betyr jo ikke det nødvendigvis at den var det. Det kan jo være elektronikken som har feilet... 

Svært usannsynlig da det er to inputs, og de viser forskjellige verdier slik at det er kun en delta som er "lovlig". Politiet har også konkludert med at det ikke var noe galt med pedalen.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg skal ikke påstå at tillfellet i klippet over viser at det er feil med denne bilen

Den bilen skal ifølge de involverte først ha kollidert bakover i revers av seg selv (du kan se skader bak på bilen i videoen) og deretter giret og skutt fart framover av seg selv. Det frister ikke akkurat å kjøpe varianter av denne Volvo'en med så mange rapporter om denne type feil.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 minutt siden):

Den bilen skal ifølge de involverte først ha kollidert bakover i revers av seg selv (du kan se skadene i videoen) og deretter giret og skutt fart framover av seg selv. Det frister ikke akkurat å kjøpe varianter av denne Volvo'en med så mange rapporter om denne type feil.

Eller kan herremannen ha kollidert i revers, fått panikk og klart å gire om å kjøre på? Han husker jo ingenting heller, så medisinske årsaker er jo også miligheter. 

Men fasiten kommer om en god stund.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Volvo hadde vell en recal ang dette tidligere, og "alle" skal være fikset.

Jeg vill si det med all sannsynlighet er brukerfeil men det er også mulig at noe er galt teknisk. Time will tell, men disse tidene pleier å ta unødvendig lang tid dessverre. Selv om en teknisk anlagt person hos Volvo kan konkludere etter få timer(mest sannsynlig)

Så det du mener er at det har vært en feil med XC40? 

Da blir jeg evt. enda mer mistenksom vedrørende lignende hendelser som dukker opp...

men det skal sies atnjeg ikke mener noe annet med denne tråden enn at jeg synes det er litt merkelig. Mange av tillfellene kan helt sikkert være førerfeil.... men alle? Hvem vet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...