Snikpellik Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) En ny vinkel. Denne fjerner all tvil. Det er åpenbart en nazihilsen og at Musk visste hva han gjorde. Så kan man jo diskutere hvorfor han gjør det, eller om han "er nazist" eller ei, men jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan mene at dette ikke er en nazihilsen. Endret 4 timer siden av Snikpellik 4 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg uname -i Skrevet 4 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 4 timer siden Snikpellik skrev (5 minutter siden): En ny vinkel. Denne fjerner all tvil. Det er åpenbart en nazihilsen og at Musk visste hva han gjorde. Slapp av. Elon Musk kunne stått på en scene i full SS-uniform og spist levende kattunger og et Venndiagram av nazi-apologeter og Musk-kultister ville stått på like hardt for å forsvare ham. "Haha, han fikk oppmerksomhet" "De kattungene hadde sikkert gjort noe galt" "Alle andre klæra hans var til vask" "Han har Aspergers!!!, du hater folk med Aspergers!" 9 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 15 minutes ago, uname -i said: Slapp av. Elon Musk kunne stått på en scene i full SS-uniform og spist levende kattunger og et Venndiagram av nazi-apologeter og Musk-kultister ville stått på like hardt for å forsvare ham. "Haha, han fikk oppmerksomhet" "De kattungene hadde sikkert gjort noe galt" "Alle andre klæra hans var til vask" "Han har Aspergers!!!, du hater folk med Aspergers!" Du glömde det. "Det der er ingen ss uniform, skulderklaffen er 3 mm bredare på en riktigt SS uniform". 7 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Fra instagram: De hjerteligste nazihilsener til oss alle for de neste fire årene. Spoiler 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Elon Musk elsker i likhet med nazister å bruke de ladede hundefløytetallene 14 og 88 i alle mulige sammenhenger. Alle vet at det ikke er tilfeldig i en tweet som dette. 100 millioner eller et annet rundt tall var liksom ikke dekkende for hans store undring om hva som kan skje langt inn i fremtiden. 14: shorthand for the "14 Words" slogan: "We must secure the existence of our people and a future for white children." 88: which stands for "Heil Hitler" (H being the 8th letter of the alphabet). Endret 3 timer siden av uname -i 3 2 Lenke til kommentar
Regardé Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) En Gedi skrev (På 22.1.2025 den 10.46): Hva sier Hitler her da, og hva sier Musk ? Jeg gir mitt hjerte til dere sier han. Hva sier Hitler, og så snakker dere om å ta ting ut av sin kontekst ? Må bare le, okei så er han en nazist da ! Om det hjelper din psykiske helse ! Hilsenen blir vel crypto, nft. Elon Musks launch innen crypto. Trymps crypto er ju en rakett allerede Endret 3 timer siden av Regardé Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden uname -i skrev (16 minutter siden): Elon Musk elsker i likhet med nazister å bruke de ladede hundefløytetallene 14 og 88 i alle mulige sammenhenger. Alle vet at det ikke er tilfeldig i en tweet som dette. 100 millioner eller et annet rundt tall var liksom ikke dekkende for hans store undring om hva som kan skje langt inn i fremtiden. 14: shorthand for the "14 Words" slogan: "We must secure the existence of our people and a future for white children." 88: which stands for "Heil Hitler" (H being the 8th letter of the alphabet). Det hender at jeg bruker tallene 14 og 88. Er jeg nazist da? Denne typen "argumentasjon" blir rett og slett for dum. Man vil alltid finne en sammenheng dersom man prøver hardt nok. Snikpellik skrev (1 time siden): En ny vinkel. Denne fjerner all tvil. Det er åpenbart en nazihilsen og at Musk visste hva han gjorde. Så kan man jo diskutere hvorfor han gjør det, eller om han "er nazist" eller ei, men jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan mene at dette ikke er en nazihilsen. Det er fremdeles ikke en "ekte" nazi-salutt. Om han faktisk mente dette som en "sieg heil", så hadde han gjort det riktig. Det betyr ikke at dette ikke er problematisk, men det beviser ingen ting. Selv om jeg misliker Musk veldig mye, mener jeg vi bør forholde oss til fakta, og ikke minst prinsippet om at man er skyldig til det motsatte er BEVIST. 2 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 4 hours ago, Sjørøver said: Hva er en godkjent måte å ta seg på hjerte og gi det til folket? Den til venstre ie58syzrwoee1.mp4 Endret 3 timer siden av shockorshot 1 1 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Kajac skrev (13 minutter siden): Det hender at jeg bruker tallene 14 og 88. Er jeg nazist da? Denne typen "argumentasjon" blir rett og slett for dum. Man vil alltid finne en sammenheng dersom man prøver hardt nok. Sukk, nei hvis kassalappen viser 88 kroner så betyr det ikke at at REMA er nazister. Hvis du ikke skjønte forskjellen fra eksempelet jeg nevnte så kan jeg ikke hjelpe. Kajac skrev (13 minutter siden): Selv om jeg misliker Musk veldig mye, mener jeg vi bør forholde oss til fakta, og ikke minst prinsippet om at man er skyldig til det motsatte er BEVIST. Hvem har snakket om skyld? Vi med fungerende øyne observerer at Musk lefler med, promoterer pg normaliserer nynazisme. Det er rett og slett fakta. Endret 2 timer siden av uname -i 7 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Snikpellik skrev (2 timer siden): En ny vinkel. Denne fjerner all tvil. Det er åpenbart en nazihilsen og at Musk visste hva han gjorde. Så kan man jo diskutere hvorfor han gjør det, eller om han "er nazist" eller ei, men jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan mene at dette ikke er en nazihilsen. "It's thanks to you the future of civilization is ensured." Musk tror dette var alt eller ingenting, som har gått igjen i postingen hans på platformen tidligere kjent som Twitter. Han virker å tro at Demokratene er en trussel mot demokratiet. Kajac skrev (11 minutter siden): Selv om jeg misliker Musk veldig mye, mener jeg vi bør forholde oss til fakta, og ikke minst prinsippet om at man er skyldig til det motsatte er BEVIST. Ja, hva sier han selv, i timene og dagene etter at saken blåste opp? Det største konservative forumet i verden har nå en voksende gruppe mennesker som synes at nazismen ikke er så gale, og at Hitler var en mann av sin tid som fulgte folket sine ønsker og slik sett var et instrument for deres følelser -- fordi de selv tror at han gjorde en nazi-hilsen. Når man har så mye makt over folk som er helt totalt hjernedøde, så er det viktig at han avklarer at nazismen og rasistisk ideologi er galt -- slik at han stopper de komplette idiotene som nå endrer mening om Hitler fra å synke dypere i sin mentale gymnastikk for å endre minst mulig mening om verden de lever i. Endret 3 timer siden av Red Frostraven 5 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (2 minutter siden): Sukk, nei hvis kassalappen viser 88 kroner så betyr det ikke at at REMA er nazister. Hvis du ikke skjønte forskjellen fra eksempelet jeg nevnte så kan jeg ikke hjelpe. Hvem har snakket om skyld? Vi med fungerende øyne observerer at Musk lefler med og promoterer nynazisme. Det er rett og slett fakta. At Musk bruker tallet "88 millioner" i en tweet beviser absolutt ingen ting. Og alle ser hva Musk gjorde 20. januar. Det er ingen som ikke ser at det ligner på en nazi-hilsen, og det er ingen som betviler at Musk er plassert godt ute på høyresiden politisk. Men "salutten" hans beviser i og for seg ingen ting. Det blir derimot interessant å se om han gjør dette flere ganger. Med tanke på all oppmerksomheten og kritikken som kom nå, så vil en evt. ny nazi-inspirert hilsen garantert være gjort bevisst. Og da tenker jeg det er innenfor å stille spørsmål rundt Musks ideologiske tanker. Men enn så lenge er det fremdeles en mulighet for at dette bare var et jævlig klønete uhell, og derfor bør også tvilen komme ham til gode, uansett hvor lite vi liker det. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Kajac skrev (9 minutter siden): Og da tenker jeg det er innenfor å stille spørsmål rundt Musks ideologiske tanker. Så hvor mange ganger må han opp på en scene og gjøre nazi-hilsener før man har lov til å stille spørsmål ved Musks politsike sympatier? Og hvor mange flere tweets må til? Kajac skrev (9 minutter siden): Men enn så lenge er det fremdeles en mulighet for at dette bare var et jævlig klønete uhell, og derfor bør også tvilen komme ham til gode, uansett hvor lite vi liker det. Ja, han kunne bare sagt det. Men i stedet gikk han til fronalangrep på de som ble opprørt av nazi-hyllesten hans. Og jeg sitter med en mistanke at for deg og et knippe andre så vil tvilen komme ham til gode uansett. Endret 2 timer siden av uname -i 4 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (53 minutter siden): Elon Musk elsker i likhet med nazister å bruke de ladede hundefløytetallene 14 og 88 i alle mulige sammenhenger. Alle vet at det ikke er tilfeldig i en tweet som dette. 100 millioner eller et annet rundt tall var liksom ikke dekkende for hans store undring om hva som kan skje langt inn i fremtiden. 14: shorthand for the "14 Words" slogan: "We must secure the existence of our people and a future for white children." 88: which stands for "Heil Hitler" (H being the 8th letter of the alphabet). Hvis man går inn på tweeten så ser man at det er et svar på en tweet som snakker om dyrelivet på Madagascar og hvordan det har utviklet seg siden Madagascar ble en øy for 88 millioner år siden. Jfc... 1 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ballalaika skrev (3 minutter siden): Hvis man går inn på tweeten så ser man at det er et svar på en tweet som snakker om dyrelivet på Madagascar og hvordan det har utviklet seg siden Madagascar ble en øy for 88 millioner år siden. Jfc... Neida det var absolutt ikke en "setup". Som kjent leser Musk samtlige 500 millioner daglige twitter-meldinger inkludert de fra random nobodys. On Saturday Musk responded to a random account with the username @Rainmaker1973 that tweeted that the unique biodiversity of Madagascar is the result of being isolated from other land masses for 88 million years, Musk, who hadn’t been tagged in the post, responded by asking: “I wonder what Earth will be like 88 million years from now.”" 3 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (3 minutter siden): Neida det var absolutt ikke en "setup". Som kjent leser Musk samtlige 500 millioner daglige twitter-meldinger inkludert de fra random nobodys. On Saturday Musk responded to a random account with the username @Rainmaker1973 that tweeted that the unique biodiversity of Madagascar is the result of being isolated from other land masses for 88 million years, Musk, who hadn’t been tagged in the post, responded by asking: “I wonder what Earth will be like 88 million years from now.”" Noen som husker Jarle fra Åpen post? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (3 minutter siden): Neida det var absolutt ikke en "setup". Som kjent leser Musk samtlige 500 millioner daglige twitter-meldinger inkludert de fra random nobodys. On Saturday Musk responded to a random account with the username @Rainmaker1973 that tweeted that the unique biodiversity of Madagascar is the result of being isolated from other land masses for 88 million years, Musk, who hadn’t been tagged in the post, responded by asking: “I wonder what Earth will be like 88 million years from now.”" Og du mener det beviser at han er nazist fordi han svarte på en tilfeldig post som inneholdt tallet 88? Jesus christ 🤦 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Kajac skrev (40 minutter siden): Og du mener det beviser at han er nazist fordi han svarte på en tilfeldig post som inneholdt tallet 88? Jesus christ 🤦 Jeg har ikke skrevet noe sted at det alene "beviser" at han er nazi-sympatisør. Det er bare en stråmann som du tviholder på. Men det er én av veldig mange ting som peker i den retning. Jeg vet at Musk-apologeter har veldig høye krav til "bevis" for at man skal kunne mene noe negativt om ham. Helst dom i Høyesterett gjerne underskrevet av Kongen sjøl. Men hvis man gjennom flere år med hundrevis av tweets promoterer, sprer og støtter høyreekstremisme, "hvit makt", antisemittiske konspirasjonsteorier og avslutter med Hitler-hilsen i den amerikanske presidentens innsettelse så synes jeg det blir litt teoretisk om han egentlig er nazi.-sympatisør eller om han har en eller annen alvorlig defekt i hjernen. Han er utrolig farlig for verden der han effektivt legitimerer nazi-ideologi og ekstremisme og bidrar til fremgang og innflytelse for disse kreftene. En som bruker sin makt, innflytelse, penger og et stort sosialt medium for å få de mest ytterliggående kreftene i verden en maktposisjon. Det er utrolig viktig at slike folk stoppes og bekjempes. Det mest effektive er at folk slutter å gi ham penger. Fram til for litt siden så kan man hevde at man ikke visste noe og at det kun er et mindretall av nerder som har satt seg inn i og funnet ut at denne fyren er avskyelig på alle områder, men nå er dikene revnet og hans sympatier er førstesidestoff. Man kan ikke lenger bruke uvitenhet som unnskyldning om man putter penger i lommene hans. Endret 1 time siden av uname -i 5 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden uname -i skrev (39 minutter siden): Neida det var absolutt ikke en "setup". Som kjent leser Musk samtlige 500 millioner daglige twitter-meldinger inkludert de fra random nobodys. On Saturday Musk responded to a random account with the username @Rainmaker1973 that tweeted that the unique biodiversity of Madagascar is the result of being isolated from other land masses for 88 million years, Musk, who hadn’t been tagged in the post, responded by asking: “I wonder what Earth will be like 88 million years from now.”" Det der er halmstrå, bevegelsen i seg selv var ille nok Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Tipper denne typen diskusjon er akkurat det Musk var ute etter. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden rapidsave.com_im_just_gonna_keep_posting_this_k_an_p_forever-hb4xoh1e4kee1.mp4 4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av Gavekort,
4 reaksjoner
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå