Gå til innhold

Håndveivinga til Elon Musk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr.M skrev (21 minutter siden):

hvorfor skal man føle skam av å tilfeldigvis eie en Tesla?

har ikke sansen for aktivister som sprayer ned biler med hakekors, brekker vindusviskere osv. eller Rød Ungdom som legger igjen falske "bøter" på vindu.

99% av Tesla-eiere kjøpe nok bilen lenge før Musk gjorde seg bemerket.

Skjønner forsåvidt heller ikke Tesla-eiere som nå føler det moralsk påtrengende å selge bilen, for "å ta avstand fra Musk"

-det kunne kanskje vært troverdig, hvis de skrotet bilen hos huggeren og lot den bli spiker, men å selge den til noen andre, da lever jo bilen videre hos andre "nazister"

synes vi bør senke skuldrene litt. livet kan være hardt nok som det er, om vi ikke skal oppkonstruere problemer i tillegg.

Enig, dette er rett og slett er mobbing av uskyldige Tesla-eiere. Tesla-eierene bør ikke føle skam for da har de onde mobberene fått viljen sin. Alle skjønner at en ikke kan forbinde alle Tesla-eiere med Hitler.

Jeg synes denne aksjonen er enda mer politisk usmakelig enn solbrilletyveriet.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva som er poenget med 14 flagg 

Kodespråket er forklart i artikkelen.

Sitat

Antallet flagg er langt fra tilfeldig, mener fagleder i LO og historiker Jonas Bals, men refererer til hvit makt-bevegelsens mest kjente slagord på 14 ord:

«We must secure the existence of our people and a future for white children» eller «vi må sikre vårt folks eksistens og en framtid for hvite barn».

- Blant høyreekstreme er dette en av de mest kjente kodemeldingene som finnes. Slik kan det kommuniseres til meningsfeller på en måte som andre ikke fanger opp, for å vise at «her er vi på lag», sier Bals til Dagbladet.

For ordens skyld, kodespråket han brukte sist, 88, betyr HH = Heil Hitler

https://www.adl.org/resources/hate-symbol/88

NB! Støtende bilde av et hakekors m.m. satt i skjult boks i tråd med retningslinjene på forumet.

Spoiler

Screenshot2025-02-19at22-46-22Term7-NaziSymbolsInline-300xflex_0.jpg(WEBP-bilde300303piksler).png.d143b9a7917922da0a39b86de9434aed.png

Er det fortsatt noen som tror de kan bortforklare Musk sin "håndveiving" og all konteksten hans rundt det?

Endret av Simen1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (11 minutter siden):

NB! Støtende bilde av et hakekors m.m. satt i skjult boks i tråd med retningslinjene på forumet.

Skjul innhold

Screenshot2025-02-19at22-46-22Term7-NaziSymbolsInline-300xflex_0.jpg(WEBP-bilde300303piksler).png.d143b9a7917922da0a39b86de9434aed.png

Er det fortsatt noen som tror de kan bortforklare Musk sin "håndveiving" og all konteksten hans rundt det?

Ah ja, white genocide-retorikken.... nå husker jeg det...

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (På 15.2.2025 den 4:17 PM):

hvorfor skal man føle skam av å tilfeldigvis eie en Tesla?

Det er nyttig som del av sanksjonene mot ytre høyre i vesten.
Anti-Tesla tjener formålet.

Om Tesla sparker Musk, så blir det jo relativt umiddelbart greit med Tesla igjen, fordi penger til Tesla ikke lengre umiddelbart finansierer pro-russisk anti-demokratisk galskap.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Det er nyttig som del av sanksjonene mot ytre høyre i vesten.
Anti-Tesla tjener formålet.

hva skal folk gjøre med Tesla'n sin da? Selge den videre til noen andre, så kan de føle skam i stedet?

ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) var det pr. oktober 2023 registrert 118 000 Tesla i Norge.

Skamme seg den som ikke leverer bilen til hugger'n og gjør den til spiker?

skjønner poenget ditt, men det må gjelde fra nå av, -ikke ha tilbakevirkende kraft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror mange Teslaeiere kjenner på skammen allerede. Selv om de kjøpte den før de skjønte at Musk var nazist og selv om de har kjøpt sånt klistremerke for å beklage deres kjøp.

Jeg tror ikke det er mange som kvitter seg med Teslaen sin akkurat nå, for det er sannsynligvis et dårlig tidspunkt med noe fallende etterspørsel pga skam. Men jeg regner med salget av nye Teslaer faller ganske kraftig fremover. Ikke bare i Norge men hele Europa.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (16 timer siden):

Vis skjult innhold

Hvilke tall er trygge slik at man ikke med uhell skal sende en skjult nazi beskjed? Kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (4 minutter siden):

Hvilke tall er trygge slik at man ikke med uhell skal sende en skjult nazi beskjed? Kjekt å vite.

De fleste kan bruke alle tall de vil, det er når noen ikke evner å ta avstand fra ytre høyre OG bruker retorikk derfra, sprer løgner derfra og viser støtte til politikere der... at bruken av tall/hundefløyter fra miljøet begynner å bekymre.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

De fleste kan bruke alle tall de vil, det er når noen ikke evner å ta avstand fra ytre høyre OG bruker retorikk derfra, sprer løgner derfra og viser støtte til politikere der bruken av tall/hundefløyter begynner å bekymre.

Tror det er greit om vi forholder oss til fakta og ikke konspirasjonsteorier. Er nok å ta på der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (3 minutter siden):

Alle tall er i utgangspunktet trygge, men når tall som 14 og 88 brukes i kontekst med hverandre, med nazihilsen, med støtte til høyreekstreme personer og partier, og apartheid-historikk i familien så er det ikke lengre noe i nærheten av tilfeldigheter. Ved ingen av disse hendelsene har han beklaget feiltakelse, uheldige tilfeldigheter eller lignende og forsøkt å forklare at det var noe annet. Elon Musk er rett ut hvit makt - nazist.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (2 minutter siden):

Tror det er greit om vi forholder oss til fakta og ikke konspirasjonsteorier. Er nok å ta på der.

Ja, det er det, som er grunnen til at jeg forholder meg til fakta.

Jeg tror du må ha sitert feil bruker, for Musk gir sin støtte til AfD og Donald Trump, og har laget et ekkokammer av platformen tidligere kjent som twitter hvor han promoterer ytre høyre.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

Ja, det er det, som er grunnen til at jeg forholder meg til fakta.

Jeg tror du må ha sitert feil bruker, for Musk gir sin støtte til AfD og Donald Trump, og har laget et ekkokammer av platformen tidligere kjent som twitter hvor han promoterer ytre høyre.

Dee forholder dere ikke til fakta når dere begynner å lese skjulte koder i random tall Musk kommer med tidvis på x. Han har sikkert nevnt alle tall fra 1-100 i en eller annen kontekst i løpet av året mtp hvor mye han tweeter.

Endret av Mars2029
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (29 minutter siden):

Dee forholder dere ikke til fakta når dere begynner å lese skjulte koder i random tall Musk kommer med tidvis på x. Han har sikkert nevnt alle tall fra 1-100 i en eller annen kontekst i løpet av året mtp hvor mye han tweeter.

Han har gjort dette for mange ganger til at det er tilfeldig, mest sannsynlig driver han med sin vanlige usmakelige trolling for å tåkelegge debatten med drit som dette.

Musk er uansett en håpløs type.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...